چرا موسیقی از هر دارویی بهتر است؟

چرا موسیقی از هر دارویی بهتر است؟

میلاد

شکیب

1395/09/24

7548

بار بازدید شده
Why-Music-Is-Better-Than-A-Prescription-Drug جوئل اسکات، نویسنده سایت lifehack، در این مطلب درباره این موضوع صحبت می‌کند که موسیقی تاثیرات عمده‌ای روی انسان می‌گذارد و این تاثیرات را به‌ترتیب بیان می‌کند.
7548
چرا موسیقی از هر دارویی بهتر است؟
Vidoal
4.87
چرا موسیقی از هر دارویی بهتر است؟
جوئل اسکات، نویسنده سایت lifehack، در این مطلب درباره این موضوع صحبت می‌کند که موسیقی تاثیرات عمده‌ای روی انسان می‌گذارد و این تاثیرات را به‌ترتیب بیان می‌کند.
 
وقتی سن و سال کم‌تری داشتم، خانواده و دوستانم به من می‌گفتند که گوش کردن به موزیک‌های کریستینا آگویلرا، مایکل بابل یا لوئیس آرمسترانگ اصلا چیز بدی نیست. حرف‌های‌شان را مسخره می‌کردم و به آن‌ها می‌گفتم که اصلا نمی‌توانم به این موزیک‌ها گوش دهم. فقط به گروه‌های تول (Tool)، مگادث (Megadeth) و متالیکا گوش می‌دادم و دلم می‌خواست به این مسیر ادامه دهم.
 
با گذشت زمان متوجه شدم موزیک‌های آگویلرا و بابل به لیست موزیک‌هایی که گوش می‌دهم وارد شده‌اند؛ از این مسئله واقعا متعجب شده بودم. آیا سلیقه منی که فقط به موسیقی راک گوش می‌دادم تغییر کرده بود یا چیزهای جدیدی از موزیک‌های پاپ درک می‌کردم؟ آیا موسیقی چیزی بیش از ریتم‌ها و ترانه‌های جذاب است؟ در این مطلب در این باره صحبت می‌کنم که موسیقی چه تاثیرات عمده‌ای می‌تواند روی انسان داشته باشد؟
 
موسیقی به حافظه شما کمک می‌کند
آیا تا به حال شده هنگام گوش دادن به یک موسیقی، یاد خاطره‌ای در شما زنده شده باشد؟ نتایج مطالعات نشان می‌دهد که موسیقی می‌تواند:
  • خاطرات جدیدی در ذهن شما بسازد.
  • باعث یادآوری خاطرات گذشته شود.
این مسئله به این دلیل روی می‌دهد که موسیقی بخش هیپوکامپ مغز شما را که مسئول نگهداری خاطرات و حافظه است تحریک می‌کند.
 
موسیقی می‌تواند زندگی‌ها را نجات دهد
محققان به دانشجویان رشته CPR (رشته احیا) آموزش دادند که ماساژ قفسه سینه بیمار را با ضرب موسیقی Stayin’ Alive اثر گروه Beegees انجام دهند. چند ماه بعد افرادی که این کار را یاد گرفته بودند خیلی راحت‌تر از دیگران ریتم ماساژ سینه را به خاطر می‌آوردند.
 
 
با غرور و صدای بلند زیر دوش آواز بخوانید
دوست دارید روز خود را پرانرژی شروع کنید؟ وقتی می‌خواهید دوش بگیرید، یک موسیقی بگذارید و صدای آن را به‌گونه‌ای بلند کنید که در حمام آن را بشنوید و همراه با موسیقی شما هم بخوانید. سعی کنید موزیک‌های شاد و امیدبخش گوش کنید. این موزیک‌ها به دلیل پیامی که در ترانه‌ آن‌هاست روز شما را پرانرژی‌تر کرده و حسی خوشایند را در شما ایجاد می‌کنند. اصلا از این‌که همسایه‌ها صدای شما را بشنوند خجالت نکشید.
 
موزیک در سالن ورزش شما را در بهترین کیفیت‌تان قرار می‌دهد
آیا تا به حال شده هنگام ورزش در سالن بدن‌سازی یا سالن ورزش احساس کنید که در بهترین حالت خود قرار ندارید؟ این‌جا همان جایی است که موسیقی به کمک شما می‌آید. یک ارتباط و پیوند قوی میان موزیک‌های تند و پرانرژی و تمرینات ورزشی وجود دارد. گوش دادن به موسیقی باعث می‌شود حواس شما از هر چه که ممکن است شما را از خود عمل ورزش دور کند پرت شده و تمرکز اصلی‌تان روی خود حرکات ورزشی قرار گیرد. در این حالت قلب و عضلات شما می‌توانند در کم‌ترین زمان ممکن روی فعالیت جسمانی شما متمرکز شوند.
 
گوش کردن به موسیقی خشمگین و معترض به شما کمک می‌کند
کنترل احساسات به‌ویژه خشم، به شما فشار می‌آورد. خشم و عمل‌کرد شخصی ارتباط مستقیمی با هم دارند. نتایج مطالعات نشان می‌دهد که خشم تمرکز شما را روی کار بیش‌تر کرده و باعث می‌شود شما با قدرت به کار ادامه دهید و به رسیدن به اهداف خود خوش‌بین باشید. با این همه، داشتن خشم درونی ممکن است به شما آسیب هم بزند، پس پیشنهاد ما گوش دادن به موزیک‌های خشن و معترض است تا فقط بتوانید از وجه مثبت این ویژگی استفاده کنید.
 
 
موسیقی سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند
موسیقی تاثیر تسکین‌دهنده‌ای روی انسان دارد. نتایج مطالعات دانشمندان نشان داده که گوش کردن به انواع موسیقی پرانرژی با ضرب بالا باعث ترشح هورمون‌هایی می‌شود که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. علاوه بر این، این کار سطح کورتیزول، هورمون مربوط به استرس را کاهش می‌دهد. این بار که یک روز پراسترس داشتید، به خانه بروید، به یک موسیقی پرانرژی و سرزنده گوش کنید تا استرس شما کاهش یافته و احساس آرامش کنید.
 
آیا با اظهار عشق کردن مشکل دارید؟
برخی از افراد نمی‌توانند فضای خوبی برای بیان علاقه و عشق خود به فرد دیگر پیدا کنند یا توانایی خوبی در این کار ندارند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، کافی است وقتی در چنین موقعیتی هستید از یک موسیقی گوش‌نواز و عاشقانه استفاده کنید. وقتی در چنین موقعیتی یک موسیقی جذاب پخش شود شما راحت‌تر اظهار عشق کرده و احتمال این‌که طرف مقابل‌تان درخواست شما را بپذیرد، بسیار بیش‌تر می‌شود.
 
موسیقی کاری بیش از نوازش دادن گوش‌های شما انجام می‌دهد. دفعه بعدی که در خودروی خود به موزیکی که دوستش ندارید گوش می‌‌دادید، قبل از عوض کردن آن کمی صبر کنید و با دقت بیش‌تری به آن گوش دهید.
 
منبع: lifehack
 
پیشنهاد می‌کنیم مطالب و ویدئوهای زیر را مشاهده کنید:
اگر این ۸ ویژگی را دارید، در مسیر موفقیت گام برمی‌دارید (مطلب)
اجرای زمستان اثر نابغه موسیقی ویوالدی (ویدئو)
تاثیر نواختن موسیقی بر مغز (ویدئو)
تاثير شگفت‌انگیز موسيقی در ايجاد آرامش روانی (ویدئو)
سوالات و نظرات کاربران
0
مجید کو ت زری
مجید کو ت زری پنج شنبه، 25 آذر 1395
حیف که از نظر شرعی مشکل داره ،،، دی:
-2
محمد رضایی
محمد رضایی پنج شنبه، 06 تیر 1398
(پاسخ) از نظر شرعی در صورتی که صدای زن داشته باشه یا انسان رو به رقص وادار بکنه یا توی اون توهین به شخص محترمی باشه حرامه وگرنه بسیاری از موسیقی های ایرانی در زمان پس از اسلام در ایران ابدا شد به طوری که از اروپا هم جلو افتاد
1
نقی تسلی زاده
نقی تسلی زاده سه شنبه، 24 اسفند 1395
خوب بود
1
محمدمبین پاپی زاده
محمدمبین پاپی زاده دوشنبه، 23 اسفند 1395
کاملا موافقم با این مطلب
1
ali elghaee
ali elghaee دوشنبه، 23 اسفند 1395
واقعا برای من موسیقی آرام بخشه مرسی بابت مطالب زیباتون
0
علی دهقانی
علی دهقانی سه شنبه، 17 اسفند 1395
من تنها چیزی که بعد از گوش کردن به خواب عمیق میرم همین موسیقی الحق که خیللی خوب
0
منصور سلمانی زاده
منصور سلمانی زاده شنبه، 14 اسفند 1395
مرسی از این مطلب مفید ! با تسکین موسیقی خیلی موافقمممم
0
مرتضی تبریزی
مرتضی تبریزی شنبه، 07 اسفند 1395
واقعا یکی از بهترین آرام بخش هاست. حتما در مواقع ناراحتی و استرس از موسیقی خوب و آرام بخش استفاده کنید بخصوص صدای آب.
0
sepehr manafi
sepehr manafi یکشنبه، 08 اسفند 1395
(پاسخ) کاملا موافقم.موسیقی خیلی به آدم آرامش میبخشه
0
بنیامین عزیزطولی
بنیامین عزیزطولی شنبه، 07 اسفند 1395
من واقعا به این مطلب ایمان دارم! بارها برای خودم پیش اومده که استرس داشتم و ناامیدی منو احاطه کرده بود و با گوش دادن به موسیقی مورد علاقه ام اون حالت ذهنیم تا حدود زیادی کمرنگ شد و حس خوبی بهم القا شد.
0
مهناز شریفی عمادی
مهناز شریفی عمادی دوشنبه، 02 اسفند 1395
تنها زمینه ای که بشر تونسته از طبیعت جلو بزنه در عرصه موسیقی هست.
0
روح الله حسین پور بوئینی
روح الله حسین پور بوئینی پنج شنبه، 07 بهمن 1395
بهترین چیز برای اینکه حالم عوض شه گوش کردن به موسیقیه
0
حسین  photo
حسین جمعه، 01 بهمن 1395
موسیقی مثل استامینوفن میمونه. هیچ کسی هر شب قرص نمیخوره. هیچ اکسیر شفابخشی هم نیست. این موسیقی ها هم فقط بازی با حالات درونی انسانه. فقط توهم آرامشه نه آرامش واقعی که هر روز گوش بدی. گوش ددن زیادش خودش اختلال روانی میاره.
0
ایمان  قهارپور
ایمان قهارپور چهارشنبه، 29 دی 1395
تجربه نشان داده، بیمارانی که به طور مصنوعی تنفس می‌کنن استرس و اضطراب پیدا میکنن و به داروی ‌آرام‌بخش احتیاج دارن. اما در صورتی که به آن‌ها هدفون داده بشه تا قادر به شنیدن موسیقی آرام‌بخش باشن نیاز به دارو کم می‌شوه
0
سحر اعتمادی
سحر اعتمادی جمعه، 24 دی 1395
بی موسیقی اصلا نمیتونم بخوابم ... بخصوص آهنگای بی کلام
1
javad zandih
javad zandih یکشنبه، 19 دی 1395
هر موسیقی دارو نیست موسیقی داروست که شادو آرامش بخش باشد نه این موسیقی های غمگینی که جدیدا افراد گوش می کنند
0
امیر قربانی
امیر قربانی شنبه، 04 دی 1395
چه مطالبی واقعا موسیقی ارامش میاره ولی نمیدونستم که انقدر مزایای دیگه داره
0
Sina Rajaei
Sina Rajaei شنبه، 04 دی 1395
موسیقی واقعا ارامش بخشه مخصوصا موسیقی ملایم هنگام خواب.
0
سروش عباسی
سروش عباسی دوشنبه، 29 آذر 1395
موسیقی بیان تمام حالت های انسانی است . خشم آرامش عشق شهوت و...
0
sina j
sina j دوشنبه، 29 آذر 1395
موسیقی گوش کنم هههههه من با موسیقی زندگی میکنم
0
امیرحسین میمری
امیرحسین میمری شنبه، 27 آذر 1395
موسیقی=زندگی
0
مصطفی .
مصطفی کهن شنبه، 27 آذر 1395
واقعن موسیقی هنگام ورزش و پیاده روی کمک میکنه و انرژی میده و حتی گذشت زمان و مسافت طی شده انگار در بازه ای کوتاه از زمان اتفاق افتاده باشه
1
محمد  photo
محمد جمعه، 26 آذر 1395
من تقریبا همه جور اهنگ گوش میدم بیشتر بیکلام . گاهی هم سبک های خارجی خشن مانند مرلین منسون ، دوستانم میگفتن اینارو گوش ندم که تاثیر بد میزاره اما جالب اینه که وقتی اینجور موسیقی رو گوش میدم انرژی میگیرم البته این با موسیقی ورزشی فرق میکنه که انرژی میده و ادرنالین رو بالا میبره اما به قول شما اهنگهای راک خشن هم تمرکز ایجاد میکنه هم اشتیاق
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني جمعه، 26 آذر 1395
موسيقي بر روي مغز انسان تاثير مي گذارد.هم تاثير خوب و هم تاثير بد. نه يكطرفه مي توان آن را اكسير شفابخش دانست و نه مي توان آثار مثبت آن را به كل رد كرد
0
مائده photo
مائده جمعه، 26 آذر 1395
خیلی متن عالی بود. ممنون