نوع تیپ شخصیت خود را بشناسید؛ به همراه لینک تست و راهنما

نوع تیپ شخصیت خود را بشناسید؛ به همراه لینک تست و راهنما

میلاد

شکیب

1395/08/15

43398

بار بازدید شده
MBTI-test کاترین کوک بریگز به همراه دخترش، ایزابل بریگز مایرز تحقیقات و مطالعات یونگ را مورد بررسی دقیق قرار دادند و پرس‌شنامه‌ای را تهیه کردند که به نام «آزمون شخصیت مایرز-بریگز» یا MBTI مشهور شد.
43398
نوع تیپ شخصیت خود را بشناسید؛ به همراه لینک تست و راهنما
Vidoal
4.04
نوع تیپ شخصیت خود را بشناسید؛ به همراه لینک تست و راهنما
در حالی که برخی شیفته تست‌های تعیین شخصیت و تست‌های روان‌شناسی‌اند، بعضی دیگر آن‌ها را بی‌معنی و تلف کردن وقت می‌دانند. با این حال، فرقی نمی‌کند جزو کدام دسته باشید، به هر جهت همه ما وقتی در مقابل چنین تست‌هایی قرار می‌گیریم چیزی از درون وسوسه‌مان می‌کند تا این تست‌ها را انجام دهیم و درباره خودمان اطلاعات بیش‌تری کسب کنیم.

شاید این قضیه ریشه در فطرت انسان دارد که ذاتا خواستار خودآگاهی است و از شناخت هر چه بیش‌تر خود لذت می‌برد. من دوست ندارم اسمش را خودخواهی بگذارم اما شاید نوعی خویشتن‌دوستی سبب کسب این لذت می‌شود. در سال ۱۹۲۱ میلادی کارل گوستاو یونگ، کتاب تیپ‌های روان‌شناختی خود را براساس مطالعات گسترده و پژوهش‌های عملی پیرامون تئوری‌های شخصیتی منتشر کرد. حدودا ۴۰ سال بعد کاترین کوک بریگز  به همراه دخترش، ایزابل بریگز مایرز، تحقیقات و مطالعات یونگ را مورد بررسی دقیق قرار دادند و پرسش‌نامه‌ای را تهیه کردند که به نام «آزمون شخصیت مایرز-بریگز» (MYERS-BRIGGS TYPE INDICATOR) یا MBTI مشهور شد.

طبق عقیده یونگ چهار تابع روان‌شناختی اصلی وجود دارد که براساس آن‌ها ما جهان را ادراک می‌کنیم: احساس، شهود، حس و تفکر. بیش‌تر اوقات یکی از این چهار تابع بر دیگری چیرگی دارد. با در نظر گرفتن این نظریه، بریگز و دخترش ۱۶ گونه شخصیتی را معرفی کردند. در آن زمان هدف آن‌ها اندازه‌گیری ترجیحات فرد در فهم دنیا و چگونگی تصمیم‌گیری بود. در حقیقتMBTI  شامل چهار مقیاس دو قطبی است که به هر قطب یک ترجیح شخصیتی گفته می‌شود. این ۴ مقیاس عبارتند از: 

۱- سبک تعاملات اجتماعی: برون‌گرایی (E)، درون‌گرایی .(I) 
۲- شیوه جمع‌آوری اطلاعات: شهودی(N) ، حسی .(S) 
۳- مدل ارزیابی و تصمیم‌گیری: احساسی(F) ، منطقی  .(T)
۴- نوع هدایت و تعامل با جهان خارج: ادراکی(P) ، قضاوتی  .(J)
 
از ترکیب ۴ مقیاس بالا، ۱۶ نوع تیپ شخصیتی حاصل می‌شود (به عنوان مثال:  ENTJ، ESTP، ISTJ  و ...) که از کنار هم قرار گرفتن حروف اول هر کدام از طیف‌های بالا به‌دست می‌آید. در این لینک می‌توانید این تست را انجام دهید.(دانلود فایل راهنمای فارسی - جدید)  ما در این جا ویژگی‌ها و خصوصیات هر کدام از این ۱۶ نوع تیپ را به صورت مختصر بیان می‌کنیم و در هر طبقه‌بندی افراد مشهوری را که دارای این نوع تیپ شخصیتی‌اند معرفی می‌کنیم. شاید فکر کنید شما مثل دانه‌های برف منحصربه‌فرد هستید اما حداقل در تیپ شخصیتی خود به افراد زیادی شباهت دارید.
 
 
گروه حمایت‌کنندگان (SJ)
افراد تیپ ESTJ، ESFJ، ISTJ و ISFJ را می‌توان گروه حمایت‌کنندگان نامید چراکه ذاتا در خصوصیات اخلاقی تمامی آن‌ها نوعی احساس یاری رساندن و دستگیری به چشم می‌خورد و افراد این تیپ‌ها به طور فطری از کمک کردن به دیگران لذت می‌برند.
 
تیپ ESTJ: برون‌گرا، حسی، منطقی، قضاوتی
ناظران دقیق و نکته‌سنج
این افراد در دنیایی از واقعیت‌ها زندگی می‌کنند. آن‌ها دقیق و باریک‌بین‌اند و مدام در حال رصد کردن دنیای پیرامون‌شان هستند تا مطمئن شوند همه چیز براساس نظم و قواعد تعیین‌شده پیش می‌رود. افراد تیپ ESTJ در زمان حال زندگی می‌کنند. این افراد از این‌که در راس قدرت باشند و مسئولیت بپذیرند، لذت می‌برند. این افراد دارای صراحت لهجه‌اند و در روابط اجتماعی‌شان تمایل زیادی به مشاوره دادن و راهنمایی دیگران دارند. ناشکیبایی و از کوره در رفتن را به خصوصیات افراد این تیپ اضافه کنید. افراد مشهور دارای این تیپ عمدتا از سیاست‌مداران و حقوق‌دانان‌اند که عبارتند از: هیلاری کلیتون، اندرو جکسون، جودیث شایندلن، لیندون جانسون و جیمز مونرو.
 
تیپESFJ: برون‌گرا، حسی، احساسی، قضاوتی
حمایت‌کنندگانی دلسوز
افراد این تیپ عاشق هم‌نوعان‌شان هستند. این افراد خیلی گرم و صمیمی احساسات خود را بیان می‌کنند. این افراد به شدت اجتماعی‌اند و از قرار گرفتن در محافل و گردهمایی‌های دوستانه و فامیلی لذت می‌برند. این افراد مناسب کارهای گروهی و دسته جمعی‌اند و کارهای‌شان را سازمان‌یافته و با برنامه‌ریزی پیش می‌برند. این افراد تا حدودی پرچانه نیز هستند البته اگر شنونده آن‌ها را بر سر ذوق آورد. بیش‌تر فعالان حقوق بشر در این طبقه‌بندی قرار دارند. افراد مشهوری نظیر دزموند توتو، سارا پیلین، پنه‌لوپه کروز و هیو جکمن جزو این تیپ افراد هستند.
 
تیپ ISTJ: درون‌گرا، حسی، منطقی، قضاوتی
جست‌وجوگرانی دقیق
افراد تیپ ISTJ افرادی مستقل و وفادار هستند. این افراد صادق، راستگو و قابل اطمینان‌اند. آن‌ها شهروندان شایسته‌ای هستند که در انجمن‌های اجتماعی‌ای که عضو آن‌ها هستند و همچنین در خانواده، همیشه تصمیم‌های درست می‌گیرد و کار درست را انجام می‌دهند. وقت‌شناسی، دقت و نظم را به خصوصیات افراد این گروه اضافه کنید. این افراد باید به هنگام انتقاد از دیگران کمی محتاط‌تر عمل کنند. جف بزوس، وارن بافت، جورج واشنگتون، شان کانری، ناتلی پورتمن افراد مشهوری‌اند که دارای تیپ ISTJ هستند.
 
تیپ ISFJ: درون‌گرا، حسی، احساسی، قضاوتی
مدافعانی مثبت‌گرا
افراد تیپ ISFJ دنیای درونی غنی‌ای دارند که به‌راحتی نمی‌توان به آن دست یافت. این افراد، اطرافیان و دنیای پیرامون‌شان را به دقت آنالیز می‌کنند و این تجزیه و تحلیل برای آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. این افراد به مسئولیتی که می‌پذیرند به شدت متعهدند و برای به سرانجام رسیدن بی‌عیب و نقص کار خود بسیار تلاش می‌کنند، از این رو به‌سختی اشتباهات حتی نقایص کوچک را خواهند بخشید. آن‌ها افرادی‌اند که می‌توانید در هر شرایطی روی آن‌ها حساب کنید. توجه به جزئیات خصوصیت بارز این افراد است. مهربانی و توجه به احساسات دیگران در آن‌ها ذاتی است. کانیه وست، جورج اچ دابلیو بوش، کیت میدلتون، کریستوفر واکن و مادر ترزا دارای تیپ ISFJ هستند.
 
 
گروه تولید‌کنندگان و افراد خلاق (SP)
خلق اثری جدید و ماندگار همان چیزی است که افراد این دسته‌بندی را از سایرین مجزا می‌کند. خلاقیت و نوآوری ویژگی بارز افراد گروه (SP) است. این افراد یک تضاد وجودی دارند که ریشه در روح سرکش و ناآرام آن‌ها دارد اما ظاهر این افراد آرام و متین است. اغلب هنرمندان به ویژه بازیگران در این گروه جای دارند.
 
تیپ ESTP: برون‌گرا، حسی، منطقی، ادراکی
متقاعدکنندگانی قاطع
این افراد عمل‌گرا هستند، تصمیم قاطع می‌گیرند و آن را به نتیجه می‌رسانند. افراد تیپ ESTP از ریسک کردن لذت می‌برند. این‌گونه اشخاص دوست دارند که خود در جریان امور وارد شوند و در انجام آن‌ها نقش موثری داشته باشند. انرژی زیادی دارند که ترجیح می‌دهند آن را به نحوی مبتکرانه صرف کنند. در شرایط سخت خون‌سرد و با اعتماد به نفس عمل می‌کنند. جذابیت خصوصیت ذاتی این افراد است. افراد مشهوری همچون آنجلینا جولی، کوین اسپیسی، جورج بوش و وینستون چرچیل دارای تیپ ESTP هستند.
 
تیپ ESFP: برون‌گرا، حسی، احساسی، ادراکی
میزبانانی دست و دلباز
این افراد از این که در کانون توجه دیگران باشند لذت می‌برند. افراد تیپ ESFP در محافل و مجالس با شیرین‌کاری‌ها و طنازی‌های خود توجه همه را به سوی خود جلب می‌کنند. آن‌ها برای روابط دوستانه خود ارزش زیادی قائل‌اند. مهربانی، داشتن انرژی زیاد و خوش‌صحبتی از ویژگی‌های شخصیتی این افراد است. افراد این گروه برای انجام کارهای گروهی مناسب هستند. لئوناردو دی‌کاپریو، بیل کلینتون، مایلی سایرس، مگان فاکس افراد سرشناسی‌اند که در این گروه قرار می‌گیرند.
 
تیپ ISTP: درون‌گرا، حسی، منطقی، ادراکی
استادکارانی مبتکر
این افراد کارها را با بهترین و مناسب‌ترین روش ممکن به سرانجام می‌رسانند. آن‌ها وقت خود را با کارهای بیهوده هدر نمی‌دهند و یک‌راست می‌روند سر اصل مطلب. افراد دارای تیپ شخصیتی ISTP زاده شده‌اند برای حل مشکلات و تصمیم‌گیری برای مسائل مهم. افراد این گروه با آغوش باز از چالش‌ها استقبال می‌کنند و اصولا مستقل و مطمئن عمل می‌کنند. کم‌حرفی و کنجکاوی را به خصوصیات فردی این افراد اضافه کنید. اما اگر علاقه دارید بدانید افرادی که در این نوع تیپ شخصیتی قرار دارند باید به استیو جابز، کلینت ایستوود، ولادمیر پوتین، دالایی لاما و اشتون کوچر اشاره کنیم.
 
تیپ ISFP: درون‌گرا، حسی، احساسی، ادراکی
هنرمندانی دوست‌داشتنی
این افراد احساساتی و تطبیق‌پذیر هستند. افراد تیپ ISFP برای حس زیبایی‌شناسی و هنر اهمیت ویژه‌ای قائل می‌شوند. هنر و برخورداری از حس زیبایی‌شناختی در خون این افراد است. افراد مشهور حاضر در این گروه نیز همگی به نوعی هنرمند هستند؛ به‌عنوان مثال می‌توان به ریحانا، دیوید بکهام، برد پیت، مایکل جکسون و استیون اسپیلبرگ اشاره کرد. افراد این گروه دوست‌داشتنی‌اند و اصولا سخت‌گیر نیستند. آرمان‌گرایی، فروتنی و محتاط بودن را به خصوصیات فردی این اشخاص بیافزایید. زیر ظاهر آرام آن‌ها دریای متلاطم در حال موج زدن است.
 
 
گروه متفکران (NT)
سرپرستی، مدیریت و رهبری ویژگی افراد این گروه است. افراد گروه (NT) صلاحیت امر و نهی کردن را دارند و استقلال، قاطعیت و رقابت‌جویی از ویژگی‌ها و مشخصه‌های این افراد است. آن‌ها اهداف خود را پیگیری می‌کنند و تا رسیدن به مقصود و نتیجه دلخواه هرگز از تکاپو و تلاش دست برنمی‌دارند. کاریزماتیک بودن یکی دیگر از ابعاد وجودی این اشخاص است.
 
تیپ ENTJ: برون‌گرا، شهودی، منطقی، قضاوتی
رهبرانی مقتدر
افراد تیپ ENTJ ذاتا رهبر و لیدر متولد شده‌اند و به واقع صلاحیت سرپرستی کردن بر دیگران را دارند. این افراد روشنفکر هستند و با منطق و علم با موضوعات مختلف برخورد می‌کنند. عاشق این هستند که دیگران آن‌ها را به چالش بکشنند. افراد دارای این تیپ شخصیتی مدیرانی رقابت‌طلب، قاطع و نتیجه‌گرا هستند. اعتیاد به حرفه و کار ویژگی و مشخصه این افراد است. تا جایی که منطق حکم می‌کند برای رسیدن به اهداف‌شان تلاش می‌کنند و به طور کلی در همه امور زندگی در پی هدفی معین و باارزش‌اند. افراد مشهور دارای این تیپ شخصیتی عباتند از: شارلیز ترون، بیل گیتس، جورج کلونی، مارگارت تاچر و دیک چینی.
 
تیپ ENTP: برون‌گرا، شهودی، منطقی، ادراکی
بنیان‌گذاران پرانرژی
ایده‌پردازی خصوصیت افراد این گروه است. این افراد باهوش و تا حدودی فرصت‌طلب‌اند. اشتیاق و هیجان خود را به دیگران منتقل می‌کنند. افراد تیپ ENTP افرادی نوآور، سریع‌الانتقال و الهام‌بخش هستند. پشتکار این افراد مثال‌زدنی است. به دنبال تغییر و تحول هستند و می‌توانند مشکلات را به‌راحتی از سر راه بردارند. این افراد در آن واحد می‌توانند روی چند موضع تمرکز کنند. افراد مشهوری همچون باراک اوباما، سلین دیون، بنجامین فرانکلین، رابرت داونی جونیور و لئوناردو داوینچی دارای این تیپ هستند.
 
تیپ INTJ: درون‌گرا، شهودی، منطقی، قضاوتی
متخصصان نوآور
مارک زاکربرگ، جی زی، آرنولد شوارتزنگر، کارل مارکس و نیکولا تسلا درای تیپ شخصیتی INTJ هستند، بنابراین به‌راحتی می‌توان گفت که افراد این گروه استراتژیست‌های فوق‌العاده‌ای‌اند. آن‌ها مرتب احتمالات و ایده‌های موجود را اسکن و تحلیل می‌کنند تا بهترین و مبتکرانه‌ترین ایده را برگزینند. افراد دارای این تیپ شخصیتی منطقی و منظم‌اند. این افراد برای استقلال و خویشتن خویش اهمیت زیادی قائل هستند. حس ششم خوبی دارند و در برقراری روابط به سنت‌ها و آیین تثبیت‌شده اهمیت می‌دهند.
 
تیپ INTP: درون‌گرا، شهودی، منطقی، ادراکی
مهندسان توانمند
تئوری‌پردازی اولین خصیصه بارز این افراد است. همیشه در این فکرند که چطور می‌توان هر چیز را بهبود بخشید و تغییر داد. این افراد در افکار و اندیشه‌های خود غوطه‌ور هستند. افراد دارای تیپ INTP قادر به تجزیه و تحلیل مسائل پیچیده و دقیق، مستقل و متکی به خویش هستند. از این افراد توقع نداشته باشید که به ظاهر خود توجه کنند چراکه برای آن‌ها مهم نیست دیگران آن‌ها را چگونه قضاوت می‌کنند. افراد این گروه ترجیح می‌دهند که کارهای‌شان را به تنهایی انجام دهند و اصولا از برخورد با غریبه‌ها خوشحال نمی‌شوند و از این کار طفره می‌روند. جالب است بدانید آلبرت انیشتین بزرگ دارای این تیپ شخصیتی بوده و افراد دیگری نظیر تینا فری، آبراهام لینکون، لری پیج و سرگئی برین نیز در این گروه شخصیتی جای می‌گیرند.
 
 
گروه رویاپردازان (NF)
تیپ ENFJ: برون‌گرا، شهودی، احساسی، قضاوتی
مربیان هدف‌گرا
افراد دارای این تیپ شخصیتی در برقراری رابطه تنوع‌طلب‌اند و از داشتن تعامل با افراد گوناگون لذت می‌برند. مردم و اطرافیان برای افراد این گروه خیلی مهم‌اند و این افراد توجه زیادی به دیگران دارند. افراد تیپ ENFJ قاطع‌اند و در متقاعد کردن دیگران مهارتی عجیب دارند. جاه‌طلبی و شوق رسیدن به هدف در این افراد بسیار بالاست. آن‌ها دوستانی وفادار هستند که اشتباهات رفقای‌شان را زود فراموش می‌کنند. اما بشنوید از افراد واقع در این دسته‌بندی؛ اپرا وینفری، بونو وکس، ژان پل دوم، مارتین لوتر کینگ و رونالد ریگان دارای این تیپ هستند.
 
تیپ ENFP: برون‌گرا، شهودی، احساسی، ادراکی
حامیان باجذبه
افراد تیپ شخصیتی ENFP افرادی خون‌گرم، مشتاق و دارای پتانسیل‌های بالایی هستند. این افراد هیجان بالایی دارند و می‌توانند رهبرانی الهام‌بخش و انگیزه‌دهنده باشند. دمدمی مزاج بودن از خصوصیات آن‌هاست ولی این موضوع شاید به دلیل انرژی زیادی باشد که دارند. جزئیات برای این افراد مهم نیست، آن‌ها وقتی شروع به کاری می‌کنند همه چیز حتی خودشان را نیز فراموش می‌کنند. عجیب نیست که افرادی مانند چه‌گوارا، آریانا هافینگتن، والت دیزنی، سندرا بلاک و مارک تواین در لیست افراد دارای تیپ ENFP قرار گرفته‌اند.
 
تیپ INFJ: درون‌گرا، شهودی، احساسی، قضاوتی
رازداران مهربان
درست است که این افراد پیچیدگی‌های شخصیتی زیادی دارند اما افراد تیپ INFJ در عین حال رقیق‌القلب و مهربان‌اند. افراد این گروه مبتکر و خلاق هستند. آن‌ها فطرتا آرام و به شدت شهودی‌اند. تنها یک درصد از افرد این نوع تیپ شخصیتی را دارند بنابراین این افراد تا حدود زیادی خاص و منحصربه‌فرد هستند. افراد این گروه قوه تخیل خوبی دارند. کمال‌طلبی، سکوت و آرامش چیزی است که آن‌ها همیشه در پی آن هستند. افراد مشهور که دارای این نوع تیپ شخصیتی هستند عبارتند از: کیت بلانش، ماهاتما گاندی، دنیل دی لوئیس، توماس جفرسون و ران پال.
 
تیپ INFP: درون‌گرا، شهودی، احساسی، ادراکی
تخیل‌گرایانی خودمختار
این افراد متعصبانی‌اند که به عقاید خود شدیدا پای‌بند هستند. در دنیای پیچیده درونی خود زندگی می‌کنند و ذهن خود در قالب چارچوب‌های معین اسیر نمی‌کنند. تیپ INFP خواستار استقلال است. این افراد برای رسیدن به اهداف‌شان معیارهای بلند بالایی در سر دارند و اگر به این اهداف دست نیابند دل‌سرد و افسرده می‌شوند. آن‌ها در روابط خود صمیمی و وفادارند اما ترجیح می‌دهند با افرادی دم‌خور شوند که با آرا و اندیشه‌های آنان موافق باشند. جان لنون، جی. کی. رولینگ، جانی دپ، ویلیام شکسپیر و جان کری دارای تیپ شخصیتی INFP هستند.
 
منابع: celebritytypes/ lifehack/ truity/ mbtionline

شما جزو کدام دسته بودید؟ به نظر شما این تست چقدر درست است؟ لطفا نظرات و نتیجه تست را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

لطفاً فایل راهنمای تست MBTI را دانلود کرده و با استفاده از آن در تست شخصیت ذکر شده شرکت کنید. (فایل راهنما بروزرسانی شد)
(لینک دانلود فایل راهنما PDF)
سوالات و نظرات کاربران
0
رونیکا رنجبر photo
رونیکا رنجبر جمعه، 27 مرداد 1402
رونیکا
0
زینب photo
زینب دوشنبه، 28 شهریور 1401
نمیدونم
0
احمد خلفی
احمد خلفی شنبه، 29 تیر 1398
ممنون مطلب خوبی بود
0
محمد رضایی
محمد رضایی یکشنبه، 02 تیر 1398
من intp هستم
0
فاطمه مرادی
آویسا قناد قهاری شنبه، 25 خرداد 1398
مثل همه ی پستاتون عالی بود
0
hrrp photo
hrrp سه شنبه، 16 مرداد 1397
ISTJ
0
هادی نعمتی photo
هادی نعمتی جمعه، 28 اردیبهشت 1397
از سایت طرحواره میتونید این آزمون رو رایگان انجام بدید و همونجا جوابشم بگیرد. کلی هم نکنه و اطلاعات درباره تیپ شخصیتیتون در اختیارتون قرار میده. با اجازه مدیر http://tarhvareh.com/test/myers-briggs-type-indicator-mbti/
2
Hossein photo
Hossein یکشنبه، 23 اردیبهشت 1397
سلام به ویدوآل، دوستان و علی الخصوص intj ها من هم یک intj هستم و خیلی در این خصوص مطالعه کردم البته منابع فارسی خیلی کم هست و اکثرا کپی هم دیگه هستند. فکر میکنم intj ها به خاطر شخصیتی که دارند در جامعه تحت فشار زیادی هستند و زودتد از بقیه فرسوده میشند
1
علیرضا photo
علیرضا شنبه، 14 بهمن 1396
INTP.... کسی با این شخصیت هست؟؟
0
خیرمحمد آریان
خیرمحمد آریان یکشنبه، 21 آبان 1396
من فهمیدم که از گروه INTJ هستم خوبه شقدر به همگروهی هام شبیهم اگه یکم شانس داشته باشم
-1
محمد احراری
محمد احراری دوشنبه، 02 مرداد 1396
جناب ویدوآل با دروود...از شما بعید بود بخوایین همینجوری یه تست به این مهمی رو سرهم بندی کنین....اول که زحمت کشیدین این سوالات رو به فارسی ترجمه کردین ولی متن پی دی اف رو که من پرینت گرفتم دقیقا تعداد 8تا از سوالات با این سوال شروع میشه..which is more true of you?...در صورتیکه در متن انگلیسی اصلا اینجوری نیست...
0
سوده نیک صالحی
سوده نیک صالحی یکشنبه، 25 تیر 1396
INFJ
0
حسین غلامی
حسین غلامی شنبه، 10 تیر 1396
بسیار عالی من این تست را چند وقت پیش انجام دادم که سایت ایرانی بود و فارسی که ادرسشو یادم رفته بطور کل اطلاعات شما هم جامع هست و به همه پیشنهاد میکنم یبار امتحان کنید تا خودتونو روهم بهتر بشناسید
2
احسان photo
احسان شنبه، 13 خرداد 1396
من intj 😊
2
*Rose* Mohammadi
*Rose* Mohammadi پنج شنبه، 11 خرداد 1396
من هم Intj بودم. یکی دوسال پیش این تستو انجام دادم البته تو اون تست علایق و شغل هایی که میتونم توشون موفق باشم هم گفته شده بود و واقعا درست بودن
0
Mohammad  Jp
Mohammad Jafarpour چهارشنبه، 27 اردیبهشت 1396
من متوجه نشدم چجوری باید تست و انجام بدم نه شماره ای داره نه حروفی که کنار هم بزاریم
0
فاطمه photo
فاطمه پنج شنبه، 31 فروردین 1396
چه متنی
0
پروانه photo
پروانه چهارشنبه، 30 فروردین 1396
سلام . خیلی دوس دارم این تست رو انجام بدم . اما دانلود میزنم ارور میزنه .
0
نوید امین آقایی
نوید امین آقایی چهارشنبه، 30 فروردین 1396
(پاسخ) سلام من تست کردم مشکلی نبود، لطفا با یک مرورگر دیگه تست کنید
0
مرتضی سیدحمزه
مرتضی سیدحمزه دوشنبه، 23 اسفند 1395
خیلی جالب و صد البته درست بود. ISFJبودم
0
ملک مولایی
امیرحسین راستگو پنج شنبه، 19 اسفند 1395
چه جالب من ENFP
0
حمیده photo
حمیده یکشنبه، 15 اسفند 1395
تیپ شخصیتیم رو کاملا درست گفته چندین بار ازمون روانشناسی انجام دادم هم همینو میگفتن
1
sepehr manafi
sepehr manafi جمعه، 13 اسفند 1395
چه جالب من INTJ
0
مرتضی تبریزی
مرتضی تبریزی شنبه، 07 اسفند 1395
جالب بود مرسی من ISTP
0
مریم صالحی
مریم Mary یکشنبه، 10 بهمن 1395
Intj هستم جالبه با وجود اینکه این تیپ کمه چند نفر تو این سایت با این تیپ شخصیتی هستن.
0
sajad j
sajad j شنبه، 16 بهمن 1395
(پاسخ) چون INTJ ها دنبال اینجور تستان
0
مریم صالحی
مریم صالحی شنبه، 16 بهمن 1395
(پاسخ) من تا حالا دنبال این تست ها نبودم زیاد. رو چه حسابی میفرمایید intj ها بیشتر به دنبال این تست ها هستن ؟
0
محمد photo
محمد جمعه، 15 بهمن 1395
من تیپ شخصیتیم intp هستش.جالبه من چند بار تست مختلف دادم و یکی دو بار هم برام اومدهistpخیلی شهودی و حسی من نزدیکه.نمیدونم چه تیپی هستم ولی خصوصیاتintpبیشتر دارم تاistpنمیدونم چه تیپی هستم...اه
0
پوریا بهمن نژاد
پوریا بهمن نژاد چهارشنبه، 06 بهمن 1395
لینک راهنماش قدیمیه لطفا جدید بذارید
0
Gh photo
Gh پنج شنبه، 30 دی 1395
سلام من به سوالات جواب دادم اما چجوری باید تیپ شخصیتیم رو مشخص کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
0
مجید کو ت زری
مجید کو ت زری سه شنبه، 18 آبان 1395
درون‌گرا، شهودی، احساسی، ادراکی INFP , کاملا درست و برای من حقیقتی ناراحت کننده ،، دارای تعصبات غیر ارادی
0
رامتین کریمی
رامتین کریمی دوشنبه، 20 دی 1395
(پاسخ) واقعا با این تیپ شخصیتی زندگی مشکله!کاملا درکت میکنم اما برادر عزیزم دست از تلاش برندار بلاخره یه روزی ایده آل ذهنی و آرامش خودت رو به دست میاری....میدونم سخته اما شک نکن که ممکنه...
0
رامتین کریمی
رامتین کریمی دوشنبه، 20 دی 1395
تیپ شخصیتی من infp است و کاملا هم درست گفته شده.دوستانی که هم تیپ شخصیتی من هستید میدونم زندگی چقدر براتون سخته مخصوصا تو کشوری مثل ایران!اما بهتون قول میدم اگر تلاش کنید میتونید یه روزی ایده آل ذهنیتون رو پیدا کنید و به موفقیت برسید!این نصیحت رو از برادر کوچیکتون قبول کنید!
0
حسین محصل یزدی
حسین محصل یزدی شنبه، 18 دی 1395
من ESFP هستم .. مرسی
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
جالب بود تیپ من intj بود
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني پنج شنبه، 25 آذر 1395
اين تيپ هاي ضخصيتي تا چه حد ذاتي هستند و تا چه حد ميشه در خود تغيير ايجاد كنيم و از يك تيپ به تيپ شخصيتي ديگر كوچ كنيم؟
0
بهنام photo
بهنام جمعه، 12 آذر 1395
INTJ. جالبش اینجاست که بعضی از کسایی که توی این گروهن نوابغی بودن که کارشون به دیوونگی رسیده :)) نیچه، بابی فیشر، جان نش، تد کازینسکی، آیزاک آسیموف (دیوونگی ایشون نظر شخصیه)
0
Shaghayegh Mousavi
Shaghayegh Mousavi یکشنبه، 07 آذر 1395
من 6 ماه پیش تو این تست شرکت کردم و تیپ شخصیتیم ISTJ شده بود؛ لطفا از هوش های چندگانه گاردنر هم تست بزارین،خیلی خیلی ممنون،بی نظیرید
0
Diako kh
ZZgulu kh سه شنبه، 02 آذر 1395
سلام خسته نباشید ممنون تست جالبی بود ترجمه فارسی هم خیلی کمک میکنه فقط چند جا اشکال داره مثلا : which genius would you rather have میشه : (شما ترجیح میدید نبوغ کدام یک را داشته باشید ؟) نه (از نظر شما کدام نابغه است؟) یابه عبارت دیگه genius اینجا اسمه نه فعل و چند تا اشکال مفهومی و دستوری دیگه
0
الهام photo
الهام یکشنبه، 23 آبان 1395
سلام امکانش هست فارسیشوبزارید؟خیلی مشتاق اجراش هستم ممنونم
0
گروه آموزشی ویدوآل
گروه آموزشی ویدوآل یکشنبه، 23 آبان 1395
(پاسخ) سلام، راهنمای فارسی تست در متن مقاله موجود هست.
0
thinker .
Ar rh چهارشنبه، 19 آبان 1395
برای من چند تااز دسته ها رو باید تفکیک کرد چون بعضی از ویژگی‌های اون دسته ها رو دارم ولی نمیشه گفت کل ویژگی‌های یک دسته رو من دارم
0
منیرسادات موسوی
منیرسادات موسوی چهارشنبه، 19 آبان 1395
جالب بود ومفید بنطرم تا حدود زیادی میشه قالب خودمونو از میون این گروها مشخص کنیم اما میتونیم به گروه دلخواه تغییر پیدا کنیم؟اگر این صفات ژنی باشه؟
0
محمود کمالی photo
محمود کمالی دوشنبه، 17 آبان 1395
یه سایت دیگه هستش که دقیقن برای این کار هستش. جالبه که هم نوع سوالاتش هم نوع پاسخگوییش با این سایتی که شما معرفی کردید خیلی متفاوته. آدم نمی دونه به کدومش اعتماد کنه. لینک
0
محمود ک
محمود ک سه شنبه، 18 آبان 1395
(پاسخ) دلیلش رو نگفتید دوستان. عزیز ویدوآلی. به کدومش باید اعتماد کرد؟ کلن ساختار سوالات و نوع پاسخگویی شون متفاوته. چرا؟؟؟؟؟؟؟
0
مهرداد میردامادی
مهرداد میردامادی سه شنبه، 18 آبان 1395
من برای سومین بار دارم این تست رو میزنم که جواب INTJ هست
0
حمیدرضا مژده
حمیدرضا مژده سه شنبه، 18 آبان 1395
برای من که انگلیسیم خیلی قوی نیست، یکم سخت بود مخصوصا اینکه بعضی سوالات تو فایلpdf نبود
0
صبا ایمانی
صبا ایمانی دوشنبه، 17 آبان 1395
ترجمه منطبق با سوالات لینک نیست من هنوز دو تا سوال مشابه ی ترجمه پیدا نکردم
0
گروه آموزشی ویدوآل
گروه آموزشی ویدوآل دوشنبه، 17 آبان 1395
(پاسخ) سلام، ما با توجه به سوالاتی که وب‌سایت تست در اختیار کاربران قرار می‌دهد، کار ترجمه را انجام داده و در فایل PDF درج کرده‌ایم. احتمالا برخی سوالات بصورت تصادفی و متفاوت با بقیه نمایش داده می‌شوند، ترجمه سوالات کار مشکلی نیست، با کمی توجه و با استفاده از Google Translate می‌توانید معنی سوال و جواب‌ها را متوجه شوید.
0
علی photo
علی دوشنبه، 17 آبان 1395
ESTJ هستم!!! تقریبا می تونم بگم با من همخوانی داشت. ولی بعضی از سوالارو ترجمه نکرده بودید ها!!! ممنون از این تاپیک عالی
0
علیرضا photo
علیرضا دوشنبه، 17 آبان 1395
سلام مرسی از تست خوبتون فقط یه مشکلی هست اگه میشه فایل ترجمه سوالات رو به ترتیب بگزارید چون یک سوال چندین بار تکرار شده Which is more true of you? و معلوم نیست کدام جواب مال کدام یک از سوالات هستش و یک اشتباه در تست نتیجه اش رو عوض میکنه اگر لطف کنید و ترجمه رو به ترتیب شماره سوالات بنویسید ممنون میشم
0
M.Yasin photo
M.Yasin دوشنبه، 17 آبان 1395
سوالاتی که تو راهنما هست با سوالات تست همخوانی ندارند.مثلا سوال۴ که میپرسه از نظر شما کدام نابغه است (شکسپر یا انیشتن)تو راهنما سوال ۱۵ یا ۱۶ هستش
0
گروه آموزشی ویدوآل
گروه آموزشی ویدوآل دوشنبه، 17 آبان 1395
(پاسخ) سلام، بله متوجه شدیم، وب‌سایت مرتبط سوالات رو بصورت رندوم نمایش میده، در فایل راهنما شماره سوالات رو برداشتیم و در حال آماده‌سازی فایل جدید هستیم. راهنمای جدید حاوی متن انگلیسی و فارسی خواهد بود.
0
گروه آموزشی ویدوآل
گروه آموزشی ویدوآل دوشنبه، 17 آبان 1395
(پاسخ) فایل راهنمای جدید آپلود شد.
0
Mehdi Noghabi
Mehdi Noghabi دوشنبه، 17 آبان 1395
ممنونم جالب بود و اینکه انگلسیس بود یکم کارو سخت کرد
0
شایان photo
شایان یکشنبه، 16 آبان 1395
lمن چند سال پیش INFP بودم( 18 سالگی) ولی الان INFJ هستم.
0
Photoclip Channel
سجاد علیزاده یکشنبه، 16 آبان 1395
این چه سوالایی بود آخه؟! یکم سطح ما رو هم در نظر بگیرید. 😂
0
حسن احمدوند
حسن احمدوند یکشنبه، 16 آبان 1395
جالب بود برای من البته چون انگلیسی بود یجاهاییش رو کامل متوجه نمیشدم :| که همین موضوع میتونه نتیجه آزمایش رو زیر سوال ببره :(
0
علی photo
علی شنبه، 15 آبان 1395
INTP
0
سجاد مظفري
سجاد مظفري شنبه، 15 آبان 1395
سوالاش سخت بود