ساخت یک مزرعه خورشیدی به شکل پاندا در چین

ساخت یک مزرعه خورشیدی به شکل پاندا در چین

میلاد

شکیب

1396/04/17

3336

بار بازدید شده
China-Just-Built-Solar-Farm-Shaped-Like-Giant-Panda- کمپانی Merchants New Energy Group در چین که یکی از بزرگ‌ترین‌های مجری‌های انرژی‌های پاک در این کشور است، یک مزرعه خورشیدی به مساحت ۲۴۸ هکتار که به شکل یک پاندای غول‌پیکر است در این کشور ساخته است.
3336
ساخت یک مزرعه خورشیدی به شکل پاندا در چین
Vidoal
4.77
ساخت یک مزرعه خورشیدی به شکل پاندا در چین
اکثر مزرعه‌های خورشیدی مجموعه‌ای منظم از ردیف‌ها و ستون‌ها هستند و به یک شبکه چهارخانه شکل می‌دهند. با این حال، طراحان یک نیروگاه خورشیدی جدید در شهر داتونگ در کشور چین تصمیم گرفته‌اند که به طرح مزرعه خورشیدی خود حال و هوایی تازه با شکلی جدید بدهند. کمپانی Merchants New Energy Group در چین که یکی از بزرگ‌ترین‌های مجری‌های انرژی‌های پاک در این کشور است، یک مزرعه خورشیدی به مساحت ۲۴۸ هکتار که به شکل یک پاندای غول‌پیکر است در این کشور ساخته است.

طبق گزارش‌ها، فاز اول ساخت این مزرعه خورشیدی یک نیروگاه ۵۰ مگاواتی بوده که کار ساخت آن تیرماه سال جاری به پایان رسیده است. این پروژه نیروی برق را به شبکه برق شمال غربی چین منتقل می‌کند و کار ساخت پاندای دوم نیز قرار است اواخرسال جاری میلادی به پایان برسد.

طبق گفته مدیران کمپانی سازنده، این نیروگاه که نیروگاه پاندا نام دارد، قادر است در طول ۲۵ سال حدود ۳/۲ میلیارد کیلووات-ساعت نیروی خورشیدی تولید کند. با ساخت این نیروگاه، میلیون‌ها تن زغال‌سنگ که برای تولید برق مورد استفاده قرار می‌گیرند از چرخه تولید برق خارج شده و انتشار کربن هم ۲/۷۴ میلیون تن کم‌تر می‌شود.

کمپانی چینی Merchants New Energy Group برای ساخت نیروگاه پاندا با برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNPD) همکاری کرده است. این پروژه بخشی از پروژه‌ای بزرگ‌تر در کشور چین است که هدف آن افزایش آگاهی جوانان چینی در مورد انرژی‌های پاک است. این کمپانی امیدوار است طی ۵ سال آینده مزرعه‌های خورشیدی بیش‌تری به شکل پاندا بسازد.
سوالات و نظرات کاربران
0
مجی photo
مجی شنبه، 31 تیر 1396
جالب اینجاست بدونید کشورهایی مثل چین یا انگلیست و آلمان و ... که برای تولید برقشون از پنل های خورشیدی استفاده می کنند،اصلا کشورهای خورشیدی نیستند ولی بااین حال دارن از انرژی خورشید بهره میگیرن و میبینید چه بازده بالایی هم دارن براشون،،،اما برعکس کشورمون ایران،یک کشور کاملا سولار و خورشیدی هستش،با میزان 2000 کیلوبایت در هر ساعت انرژی ازخورشید داره به سمت زمین ایران تابیده میشه که این به میزان چهار برابر کل انرژی مصرفی در ایرانه،،،اونوقت ما تو کشورمون هنوز به فکر ساختن نبروگاه های گازی و فسیلی برای تولید برق هستیم،،،فقط یک نیروگاه خورشیدی در استانی مثل بوشهر میتونه برق کل شهر بوشهر رو تامین کنه...
1
Siena photo
Siena یکشنبه، 18 تیر 1396
فتوشاپه
0
محمد حسین چابک
محمد حسین چابک یکشنبه، 18 تیر 1396
(پاسخ) موافقم
0
محمد حسین چابک
محمد حسین چابک یکشنبه، 18 تیر 1396
به نظر فوتوشاپ میاد .. تا واقعیت ..