تولید ماده‌ای جدید که ۵برابر از استیل مقاوم‌تر است

تولید ماده‌ای جدید که ۵برابر از استیل مقاوم‌تر است

میلاد

شکیب

1395/12/15

5160

بار بازدید شده
Hydrogel-Fabric-Thats-5-Times-Stronger-Than-Steel دانشمندان ماده‌ هیدروژلی جدیدی را که با الیاف تقویت شده تولید کرده‌اند که به‌گفته آن‌ها ۵برابر سخت‌تر از استیل کربن شکسته شده و در عین به همان اندازه راحت‌تر کشیده و خمیده می‌شود.
5160
تولید ماده‌ای جدید که ۵برابر از استیل مقاوم‌تر است
Vidoal
4.18
تولید ماده‌ای جدید که ۵برابر از استیل مقاوم‌تر است
دانشمندان ماده‌ هیدروژلی جدیدی را که با الیاف تقویت شده تولید کرده‌اند که به‌گفته آن‌ها ۵برابر سخت‌تر از استیل کربن شکسته شده و در عین حال به همان اندازه راحت‌تر کشیده و خمیده می‌شود.

خواص مختلفی که در بالا به آن اشاره شد نشان می‌دهد از این پارچه جدید می‌توان در ساخت تاندون‌ها و رباط‌های مصنوعی برای کارگذاری در بدن انسان استفاده کرد. همچنین این پارچه بسیار مناسب صنایع تولیدی و حوزه مد و فشن است چراکه در بسیاری از آن‌ها نیاز به ماده‌ای سخت است که در عین حال حالت کشسانی و قابل ارتجاعی دارد.

پژوهش‌گران دانشگاه هوکایدو در ژاپن پارچه‌ای را با نام کامپوزیت نرم غنی‌شده با الیاف (FRSC) تولید کرده‌اند که از طریق ترکیب هیدروژل که شامل آب بسیار زیاد است با پارچه‌ای که از الیاف شیشه‌ای ساخته شده به وجود آمده است. کنار هم قرار دادن دو ماده و ترکیب بهترین خواص آن‌ها ترفندی است که انسان‌ها سالیان سال است از آن برای تولید مواد جدید استفاده می‌کنند. از ترکیب کاه و گل آجر و از ترکیب کاغذ و چسب پاپیه‌ماشی به‌دست می‌آید. در واقع ایده موجود در این کار ترکیب بهترین خواص دو ماده برای تولید ماده جدیدی است که آن خواص را در خود یک‌جا دارد.

دانشمندان به‌دنبال تولید ماده‌ای بودند که هم بتواند وزن زیادی را تحمل کند و هم در برابر شکستگی مقاوم باشد. در نتیجه بهترین ویژگی‌های هیدروژل را با دوام و سختی پارچه‌ای که از الیاف شیشه‌ای ساخته شده ترکیب کرده‌اند تا این ماده جدید به وجود بیاید. محققان درباره این ماده جدید بیان کرده‌اند که: «نتایج این کار کمک زیادی به تولید FRSCهای زیادی می‌کند که مقاومت بسیار بالایی دربرابر شکستگی دارند».
  • ورود به آزمون
سوالات و نظرات کاربران
0
بنیامین عزیزطولی
بنیامین عزیزطولی چهارشنبه، 25 اسفند 1395
ساخت این ماده میتونه کاربردهای جدیدی رو در صنعت داشته باشه.
0
ملک مولایی
امیرحسین راستگو پنج شنبه، 19 اسفند 1395
فکر کن درون هارو از این جنس بسازن . . .
0
اکبر فاریابی
اکبر فاریابی سه شنبه، 17 اسفند 1395
فکر کنم این چنین مواد سبک و مقاوم میتواند در صنایع خودرو و هواپیما سازی استفاده های گسترده ای داشته باشد
0
سید محمد حسینی
سید محمد حسینی سه شنبه، 17 اسفند 1395
نکته این مطلب این هست که بایستی روی مسائل علمی سرمایه گذاری تحقیق و توسعه داد نه اینکه مصرف گراباشیم وبرای همه چیز پول خرج کنیم بجز مدیریت و سرمایه گذاری روی موضوعات علمی و منطقی
0
سعید جواندل
سعید جواندل سه شنبه، 17 اسفند 1395
ویدوال بهترین سایت دانشه .فدایی دارین دست مریزاد .مطلب عالی بود ایشالله پیشرفت روز افزون ایران
0
احمد چغندری
محمد عظیمی پری سه شنبه، 17 اسفند 1395
این نشون میده چطور میشه از علوم به نحو احسند میشه استفاده کرد
0
نازيلا سرابچيان
نازيلا سرابچيان دوشنبه، 16 اسفند 1395
ايران اومده؟
0
hassan taeb
hassan taeb دوشنبه، 16 اسفند 1395
دمشون گرم
0
محمّد مؤمنی
محمّد مؤمنی دوشنبه، 16 اسفند 1395
کاش هرچه زودتر دانشش وارد کشورمون بشه.
0
فرشاد شایسته
فرشاد شایسته یکشنبه، 15 اسفند 1395
من فکر می کردم که روش ترکیب 2 ماده و تولید ماده جدید فقط در بعضی از مواد امکان پذیره آیا میشه هر ماده ای رو با هر ماده دیگری ترکیب کرد تا ماده جدیدی به وجود آورد ؟