اگر این ۱۰ کار را انجام می‌دهید، هیچ‌وقت ثروتمند نمی‌شوید

اگر این ۱۰ کار را انجام می‌دهید، هیچ‌وقت ثروتمند نمی‌شوید

میلاد

شکیب

1396/02/10

8094

بار بازدید شده
signs-youll-never-be-rich ما در این مطلب ۱۰ نشانه افرادی را معرفی می‌کنیم که در مسیر پول‌دار شدن قرار ندارند. اگر شما هم این ۱۰ رفتار را دارید در آینده ثروتمند نخواهید شد.
8094
اگر این ۱۰ کار را انجام می‌دهید، هیچ‌وقت ثروتمند نمی‌شوید
Vidoal
4.5
اگر این ۱۰ کار را انجام می‌دهید، هیچ‌وقت ثروتمند نمی‌شوید
برعکس باور عمومی، استیو سیبولد (Steve Siebold)، یک ثروتمند خودساخته، می‌گوید: «همه انسان‌ها فرصت یکسانی برای پول‌دار شدن دارند». اما همه از این فرصت استفاده نمی‌کنند. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که در تلاشید تا در آینده انسانی ثروتمند و پول‌دار شوید، این مطلب را به‌ دقت بخوانید. ما در این مطلب ۱۰ نشانه افرادی را معرفی می‌کنیم که در مسیر پول‌دار شدن قرار ندارند. اگر شما هم این ۱۰ رفتار را دارید در آینده ثروتمند نخواهید شد.

۱- شما به جای این‌که هوشمندانه کار کنید، فقط سخت کار می‌کنید.
در مدرسه به ما یاد می‌دهند اگر می‌خواهیم در زندگی چیزی شویم باید سخت کار کنیم. اما به اعتقاد ریک ادلمن (Ric Edelman)، مشاور ارشد مسائل مالی، «این موضوع فقط نیمی از ماجراست». او می‌گوید: «اگر تمام زندگی شما صرف سخت کار کردن می‌شود، شما هیچ‌وقت پول‌دار نمی‌شوید، چون برای رسیدن به موفقیت مالی فقط سخت کار کردن کافی نیست». به اعتقاد ادلمن برای موفقیت مالی در آینده، شما به همان اندازه که سخت کار می‌کنید باید هوشیارانه هم کار کنید. یکی از پیشنهادهای او برای کار کردن هوشمندانه سرمایه‌گذاری در بازار بورس یا صندوق‌های بازنشستگی است که باعث می‌شود پول شما افزایش پیدا کند. او می‌گوید: «شما می‌توانید این کار را بدون ریسک زیاد انجام دهید. شما می‌توانید این کار را بدون تلاش زیاد انجام دهید. شما می‌توانید این کار را بدون صرف زمان زیاد انجام دهید».

۲- شما بیش از اندازه روی ذخیره پول تمرکز می‌کنید و به قدر کافی پول درنمی‌آورید.
یکی دیگر از راه‌های کار کردن هوشمندانه این است که به جای تمرکز صِرف روی ذخیره کردن، به دنبال کسب درآمد بیش‌تر باشید. ذخیره کردن پول یکی از راه‌های مهم برای کسب ثروت است اما شما نباید بیش از حد روی ذخیره پول تاکید داشته باشید و از کسب درآمد غافل شوید. افراد ثروتمند هم‌زمان با ذخیره کردن پول، به فکر کسب درآمد بیش‌تر هم هستند. نیازی نیست که استراتژی‌های ذخیره پول خود را تغییر دهید، اما اگر می‌خواهید مانند افراد ثروتمند فکر کنید، نگرانی خود از بی‌پول شدن را تمام کنید و روی راه‌های جدید برای کسب درآمد بیش‌تر تمرکز کنید. یکی از رفتارهای مشترک بین افراد ثروتمند این نکته است که آن‌ها همواره به‌دنبال راه‌های کسب بیش‌تر درآمد هستند و همچنین استراتژی‌های جدیدی در ذخیره پول خود پیدا می‌کنند.

۳- شما چیزهایی می‌خرید که در واقع توان مالی خرید آن‌ها را ندارید.
اگر شما فراتر از توان مالی خود زندگی کنید، هرگز پول‌دار نخواهید شد. حتی اگر درآمد شما بیش‌تر شد، سبک زندگی مالی خود را تغییر معنی‌دار ندهید. گرنت کاردون (Grant Cardone)، یک ثروتمند خودساخته، می‌گوید: «زمانی اولین ساعت یا خودروی لوکس خود را خریدم که کسب‌وکار و سرمایه‌هایم درآمدهای متعددی را ایجاد می‌کردند. زمانی که میلیونر شدم هنوز یک تویوتا داشتم. سعی کنید برای اخلاق کاری خود در میان مردم شهره شوید نه زرق‌وبرق‌هایی که می‌خرید».
 

۴- شما به همان حقوق ثابت خود قانع هستید.
آدم‌های معمولی ترجیح می‌دهند براساس زمان، ماهانه یا ساعتی، پول کسب کنند، در حالی که افراد ثروتمند ترجیح می‌دهند براساس نتایج کار خود درآمد کسب کنند و معمولا کسب‌وکار خود را دارند و برای خود کار می‌کنند. ثروتمندان و افرادی که موفقیت مالی زیادی دارند معمولا درگیر دریافت یک حقوق ثابت ماهیانه نیستند در حالی که برای بسیاری از مردم این روش امن‌ترین و راحت‌ترین راه کسب درآمد است. با این حال، تجربه ثابت کرده افرادی که کسب‌وکار خود را دارند بیش‌ از دیگران در مسیر موفقیت مالی قرار دارند. در حالی که این نوع افراد همواره در حال شروع کسب‌وکارهای جدید و در پی آن درآمدهای بیش‌تر هستند، بقیه جامعه به‌دنبال یک شغل معمولی با درآمد ثابت با افزایش سالانه‌اند.

۵- شما سرمایه‌گذاری نمی‌کنید.
یکی از موثرترین راه‌ها‌ برای کسب درآمد بیش‌تر در طول زمان، سرمایه‌گذاری آن است. هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهید بهتر است. رامیت ستهی (Ramit Sethi)، نویسنده کتاب پرفروش «من به شما یاد می‌دهم که چگونه پول‌دار شوید»، در کتاب خود می‌نویسد: «افراد ثروتمند هر سال به طور متوسط ۲۰ درصد درآمد خانوار خود را سرمایه‌گذاری می‌کنند. ثروت آن‌ها براساس درآمد سالانه آن‌ها ارزیابی نمی‌شود، بلکه میزان پولی که در طول زمان ذخیره و سرمایه‌گذاری می‌کنند معیار سنجش ثروت آن‌هاست». برای سرمایه‌گذاری حتما نباید در مسائل مالی متخصص باشید یا اصطلاحات این حوزه را بشناسید. حتما نباید فرزند یک خانواده برخوردار باشید و حتی نیازی نیست که درآمد عجیب و غریبی داشته باشید. سرمایه‌گذاری خود را با سرمایه‌گذاری کوچک روی بخش‌هایی که سوددهی آن‌ها تضمین ‌شده شروع کنید و در این کار می‌توانید از افراد متخصص هم مشورت بگیرید.

۶- شما به دنبال تحقق بخشیدن به رویاهای فرد دیگری هستید نه رویاهای خودتان.
اگر می‌خواهید در زندگی موفق شوید، باید به کاری که انجام می‌دهید عشق بورزید و این یعنی این‌که خواسته‌ها و رویاهای خود را بشناسید و آن‌ها را دنبال کنید. توماس کورلی (Thomas Corley)، فردی که ۵ سال روی ثروتمندان خودساخته پژوهش کرده، معتقد است بسیاری از مردم به اشتباه در پی تحقق بخشیدن به رویاهای دیگران، مانند والدین خود، هستند. او در کتاب خود با نام «تغییر عادات یعنی تغییر زندگی» می‌نویسد: «وقتی شما به دنبال تحقق بخشیدن به اهداف یا رویاهای فردی دیگر هستید، کم‌کم از شغل خود ناراضی می‌شوید و این مسئله روی عمل‌کرد و درآمد شما تاثیر منفی می‌گذارد. در این حالت شما از نظر مالی دچار چالش می‌شوید و دیگر علاقه و انگیزه کافی برای موفقیت در زندگی را نخواهید داشت».
 
 
۷- شما به‌ندرت از ناحیه امن خود خارج می‌شوید.
اگر می‌خواهید ثروتمند، موفق و پیشرو شوید، باید به شرایط سخت و نامطمئن عادت کنید. افراد ثروتمند راحتی را در عدم اطمینان می‌بینند. آسایش جسمانی، روانی و احساسی اولین هدف طبقه متوسط است. افراد ثروتمند خیلی زود یاد می‌گیرند که پول‌دار شدن راحت نیست و در آن آسایشی وجود ندارد. آن‌ها یاد می‌گیرند که در شرایط نامطمئن آسایش خود را پیدا کنند. همچنین افراد ثروتمند یاد می‌گیرند که غبله بر ترس و ریسک کردن عناصر حیاتی در رسیدن به موفقیت است. اگر می‌خواهید در مورد ناحیه امن بیش‌تر بدانید مطلب «درباره ناحیه امن؛ ما تواناتر از آن چیزی هستیم که می‌پنداریم» (لینک) را مطالعه کنید.

۸- شما هیچ برنامه و هدفی برای خرج کردن پول خود ندارید.
اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، فرایند رسیدن به ثروت ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد شد اگر شما پیش از شکل دادن به یک برنامه مالی، هدف روشن و دقیقی برای خرج کردن پول‌های خود داشته باشید. آیا می‌خواهید یک خانه بخرید؟ در خارج از کشور خود زندگی کنید؟ ماهی یک‌بار سفر کنید؟ دوران بازنشستگی خوبی داشته باشید؟ این اهداف را یادداشت کنید. تی. هارو اِکِر (T. Harv Eker)، یک ثروتمند خودساخته، می‌گوید که افراد ثروتمند به کسب ثروت متعهد می‌شوند. این کار نیاز به تمرکز، شهامت، دانش و تلاش فراوان دارد اما زمانی ممکن می‌شود که شما اهدافی دقیق و بینش روشنی داشته باشید. او می‌گوید: «مهم‌ترین دلیلی که اکثر مردم به آن‌چه می‌خواهند نمی‌رسند این موضوع است که نمی‌دانند واقعا چه می‌خواهند. افراد ثروتمند به طور روشن و واضح می‌دانند که می‌خواهند پول‌دار شوند».

۹- شما ابتدا خرج می‌کنید و آن‌چه می‌ماند را ذخیره می‌کنید.
اگر می‌خواهید ثروتمند شوید ابتدا بخشی از درآمد خود را ذخیره کنید و باقی‌مانده آن را خرج کنید. دیوید باخ، یک ثروتمند خودساخته، در کتاب خود با نام «میلیونر خودساخته» می‌نویسد: «کاری که اکثر مردم هنگام کسب درآمد می‌کنند این است که ابتدا هزینه‌های خود را مشخص کرده و آن‌ها را پرداخت می‌کنند». به‌جای این‌که اول هزینه کنید و بعد باقی‌مانده را ذخیره، ابتدا ذخیره کنید و بعد هزینه.

۱۰- شما فکر می‌کنید پول‌دار شدن از توانایی شما خارج است.
افراد عادی فکر می‌کنند که ثروتمند شدن مخصوص افراد خوش‌شانس و ذاتا پول‌دار است. واقعیت این است که همه به یک اندازه فرصت ثروتمند شدن دارند.
سوالات و نظرات کاربران
0
احمد خلفی
احمد خلفی شنبه، 10 فروردین 1398
زیبا و آموزنده بود ممنون
0
نفیسه سجادیان
نفیسه سجادیان چهارشنبه، 14 تیر 1396
چقدر مقاله جالب و آموزنده ای بود. ممنون
0
احمد آدینه
احمد آدینه یکشنبه، 17 اردیبهشت 1396
بسیار مفید و قابل تامل.