۶ نکته کلیدی برای درک زن‌ها

۶ نکته کلیدی برای درک زن‌ها

میلاد

شکیب

1395/07/13

11442

بار بازدید شده
Six-Keys-Understanding-Women برای ایجاد یک ارتباط موثر بین زن‌ها و مردها، نیاز به شناسایی این تفاوت‌های بنیادین است. در این مطلب ۶ نکته کلیدی را در درک بهتر زنان با شما درمیان می‌گذاریم.
11442
۶ نکته کلیدی برای درک زن‌ها
Vidoal
4.86
۶ نکته کلیدی برای درک زن‌ها
تاکنون مطالب متعددی درباره تفاوت‌های میان زنان و مردان در حوزه‌های مختلف نوشته‌ایم. بدیهی است که این دو جنس با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند و برای ایجاد یک ارتباط موثر بین زن‌ها و مردها، نیاز به شناسایی این تفاوت‌های بنیادین است. در این مطلب ۶ نکته کلیدی را در درک بهتر زنان با شما درمیان می‌گذاریم.

۱- درک کنید که زنان دوست دارند احساس کنند همیشه در ارتباط‌ با شما هستند. زنان دوست دارند مطمئن شوند که رابطه‌شان در یک بستر و قالب مستحکم بنا شده است. پس از یک دوره ندیدن یکدیگر (حتی یک روز)، به محضی که می‌توانید ارتباط نزدیک را دوباره برقرار کنید. پس از این کار، همه چیز به جریان عادی خود بازمی‌گردد. این امر به این معنی نیست که شما باید تمام نیازهای خود را فراموش کنید یا به تاخیر بیاندازید. برای مثال، اگر پس از یک روز پرمشغله کاری شما خسته به خانه بازگردید و همسرتان بخواهد با شما حرف بزند، خوب است که این جمله را بگویید: «از این‌که الان کنارتم خیلی خوش‌حالم. دلم برات تنگ شده بود و دوست دارم بدونم روزت رو چجوری گذروندی. خیلی دوست دارم باهات حرف بزنم اما الان واقعا خسته‌ام. باید یه کم استراحت کنم تا سرحال شم. می‌شه یه ربع دیگه با هم حرف بزنیم؟».

۲- برای حل مشکلات وسط ماجرا نپرید. اگر مطمئن نیستید که همسر شما در یک لحظه خاص از رابطه به چه چیزی نیاز دارد، خوب است که آن را از او بپرسید، مثل این جمله: «به نظر میاد واقعا از چیزی ناراحتی. دوست داری با هم راجع بهش صحبت کنیم یا توضیحش بدی تا من بتونم کمکت کنم؟».

۳- اگر همسرتان به شما بی‌توجهی می‌کند، سعی کنید او را درک کنید. به‌ جای این‌که بی‌توجهی او را با رفتارهای خود جبران کنید، سعی کنید دلایل این مشکل را جست‌وجو کنید. سعی کنید کمی در رفتارها و اتفاقات جست‌وجو کنید تا شاید بتوانید دلیل ماجراها را درک کنید. در نهایت تلاش کنید با صبر و البته گفت‌وگوی سازنده این مشکل را برطرف کنید.
 

۴- در مورد میزان کاری که همسر شما انجام می‌دهد فکر کنید. آیا او همیشه خسته است؟ اگر همسر شما در بیرون از خانه کار می‌کند، شما چقدر خود را در مورد پخت‌وپز، خرید، تمیزکاری، شستن لباس‌ها، فرزندان و ... مسئول می‌دانید؟ قدیم‌ترها کارتونی پخش می‌شد با نام «زنان چه می‌خواهند؟». در آن زنی نشان داده می‌شد که در حال جارو برقی زدن بود و بالای سر او ابری باز می‌شد که مردی را در حال جارو برقی زدن نشان می‌داد. با همسر خود صحبت کنید تا بفهمید چه کارهایی می‌توانید برای کم‌ کردن بار مسئولیت‌های او در زندگی انجام دهید.

۵- اجازه دهید همسر شما ترس‌هایش را فریاد بزند و از او در تلاش‌هایش در مواجهه با شرایط دشوار حمایت کنید. زنان در یک رابط مهم و عمیق، احساس قدرت می‌کنند. روش مراقبت شما از همسرتان به او در دست‌یابی به اهدافش کمک شایانی می‌کند. او خیلی دوست ندارد با او در مورد ترس‌هایش صحبت کنید یا مشکلاتش را حل کنید؛ چیزی که او می‌خواهد شنیدن حرف‌هایش و درک کردن آن‌هاست.

۶- درک کنید که ارتباط دو نفره یک فرایند است. به مشکلات موجود در ارتباط خود با همسرتان به‌عنوان دعوتی برای ادامه دادن گفت‌وگو و شنیدن یکدیگر نگاه کنید و در نهایت با این روش ارتباط شما بهبود می‌یابد. شما و همسرتان ممکن است به شیوه‌های مختلفی با هم ارتباط برقرار کنید، اما این تفاوت به این معنا نیست که نتوانید به طور مدام در درک خواسته‌های یکدیگر پیشرفت کنید.
 
منبع: psychologytoday

پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید:
چرا خانم‌ها عاشق خرید و آقایان از آن متنفرند
مردانی که با زنان باهوش ازدواج می‌کنند، بیش‌تر عمر می‌کنند
تاثیر هوش شنیداری بر رابطه زن و مرد
توصیه‌های یک روان‌شناس برای بهبود روابط میان زن و مرد
مرد و زن می‌توانند دوست معمولی باشند؟
سوالات و نظرات کاربران
1
امیرحسین فرخ زاده
امیرحسین فرخ زاده چهارشنبه، 24 خرداد 1396
خخخ من که هنو رابطه ای رو شروع نکردم به طور رسمی ولی نکات خوبیه، خخخ دعا کنین سریع تر به فرد مورد علافه ام برسم که بتونم تو زندگی باهاش این نکاتو رعایت کنم
0
سینا خواجه
سینا خواجه سه شنبه، 23 خرداد 1396
مطلب جالب و مفیدی بود علی الخصوص برای متاهلین منجمله خودم 😁 سعی میکنم که از روش های گفته شده استفاده بیشتری کنم
0
مرضیه امیری
مرضیه امیری چهارشنبه، 13 بهمن 1395
خیلی مطلب خوب بود.. همه این ها در اکثر زن ها اشکارا پیداست بیشتر زن ها به گزینه یک و سه زیاد اهمیت میدن
0
سیاوش غلامی
سیاوش غلامی پنج شنبه، 30 دی 1395
مطلب خوب و مفیدی بود علی الخصوص برای زوج ها...قطعا کمک خواهد کرد
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني پنج شنبه، 09 دی 1395
به نظر کمی کلی گفته شده و نتوانستم درک ملموسی از آن پیدا کنم. به هر حال درک خانم ها ودر کل درک جنس مخالف روشهایی داره که میشه
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
هرچه بیشتر تفاهم و درک بین دو طرف باشه زندگی موفق تر و بدور از تنش خواهد بود
0
مصطفی .
مصطفی کهن شنبه، 20 آذر 1395
تفاهم در زندگی در گرو درک همدیگر و پیداکردن تناسب ها است
0
پوژنگ پروازی
پوژنگ پروازی سه شنبه، 16 آذر 1395
پشتیبانی و حمایت همه جانبه،و تکیه گاهی مطمئن بودن از مهمترین اصول میباشد
0
سروش عباسی
سروش عباسی دوشنبه، 10 آبان 1395
واقعا أین مطلب باعث میشه که با تفکر بیشتر به درک بالاتری از احساس شریک زندگی دست پیدا کنیم . ممنونم
0
mobiusknot photo
mobiusknot یکشنبه، 18 مهر 1395
این مقاله به سـ‌کـ‌سـ‌یـ‌سـ‌یـ‌م دامن میزند. زنها یا مردها گونه ای از جانوران نیستند که دارای ویژگی های یکسانی باشند هر یک انسان هستند و بر اساس محیط و امورش دارای ویژگی های خلقی و روانی متفاوتی اند. این مقاله سرشار از استریوتایپهای غلط است در مورد زنان و مردان.
0
فرزین اکبری
فرزین اکبری جمعه، 07 آبان 1395
(پاسخ) چه جوری به سـ‌کـ‌سـ‌یـ‌سم ربط دادید مقاله را و سـ‌کـ‌سـ‌یـ‌سم چیست؟! دلیل محکم در مورد مقاله بیارید که سرشار از استریوتایپهای غلط است در مورد زنان و مردان؟! از علم و فلسفه انسان حیوان است ، بعدش کجای مطلب و این مقاله نوشته شده انسان و حیوان یکی اند که به این موضوع ربطش دادید؟!
0
مهدی آقاسی
مهدی آقاسی پنج شنبه، 22 مهر 1395
چهار مورد اول جالب بود ممنون
1
عظیمی photo
عظیمی چهارشنبه، 14 مهر 1395
کارتون عااااالیه و مطالب معتبر و قابل اتکا واقعا خسته نباشید پاینده و موفق باشید