گوشی موبایل دارید، پس عکاسی کنید قسمت ۱

گوشی موبایل دارید، پس عکاسی کنید قسمت ۱

مهیار

گودرزی

1395/05/10

5912

بار بازدید شده
TipsForIphonePhotography1 همین امروز با گوشی هوشمندتون عکس‌های خوب بگیرید
5912
گوشی موبایل دارید، پس عکاسی کنید قسمت ۱
Vidoal
4.7
گوشی موبایل دارید، پس عکاسی کنید قسمت ۱

 نکته‌هایی برای اینکه همین امروز عکس‌های بهتری با گوشی هوشمندتون بگیرید

بعضی‌ها سال‌ها وقت صرف می‌کنند تا بتونن توی استفاده از تکنیک‌های عکاسی و ادیت با آیفون و دیگر گوشی‌های هوشمند حرفه‌ای بشن. اما شما نمیخواید چند سال وقت صرف کنید، بلکه می‌خواید همین امروز عکس‌های خوب بگیرید! تو این مقاله ده تکنیک ساده و سریع عکاسی با موبایل رو یاد می‌گیرید و می‌تونید همین امروز به‌ طور قابل توجهی عکس‌های بهتری بگیرید.

۱-عکس‌های ساده بگیرید
استیو جابز می‌گفت سادگی انتهای پیچیدگی‌ است!

عکاس‌های تازه کار معمولا عکس‌های خودشون رو بیش از حد پیچیده می‌کنن! جزییات زیاد می‌تونه بیننده رو گمراه و گیج کنه و البته ایجاد یک ترکیب بندی موفق رو سخت‌تر کنه. یک سوژه‌ی جالب تنها چیزیه که شما لازم دارید تا یک عکس به یاد موندنی بگیرید، و وقتی فقط یک سوژه داخل کادرتون هست خیلی راحت‌تر می‌تونید یک ترکیب‌بندی خوب ایجاد کنید. نگران این نباشید که قسمت‌های زیادی از عکستون خالی بمونه این باعث می‌شه که سوژه‌‌ی شما بیشتر از هر چیزی جلب نظر کنه.

در واقع ترکیب‌بندی‌های ساده برای شبکه‌های اجتماعی ایدهآل هستند، اگه شما عکس‌هاتون رو در اینستاگرام و یا سایر شبکه‌های اجتماعی آپلود می‌کنید مردم عکس‌های شما رو بر روی صفحه‌‌های کوچک نمایش گوشی‌های هوشمندشون می‌بینند و بیشتر جزییات عکستون اونجا دیده نمی‌شه.

عکس‌هایی که با گوشی‌ هوشمند می‌گیرید رو ساده نگه‌ دارید، اینجوری مخاطبینتون بیشتر لذت می‌برند.

۲-از زاویه‌ی پایین عکاسی کنید

اکثر عکس‌هایی که با گوشی هوشمند گرفته می‌شن از زاویه‌ی قفصه سینه‌ی یه آدم بزرگسال گرفته شدن، ممکنه راحت‌ترین زاویه باشه ولی حتما زوایای خلاقانه‌تری هم وجود داره! شما به راحتی می‌تونید با انتخاب یه زاویه‌ی جذاب‌تر عکس‌های بهتری بگیرید، فقط کافیه برای شروع یکم از زاویه‌ی پایینتر عکاسی کنید و نتیجه رو ببینید.

سه دلیل خوب برای عکاسی از زاویه‌ پایین وجود داره.

اول اینکه عکس شما به طور خودکار جذاب‌تر می‌شه برای اینکه به بیننده اجازه می‌ده جهان رو از زاویه‌ی جدیدی ببینه.
دوم، با انتخاب زاویه‌ی پایین می‌تونید سوژه رو در زمینه‌ی آسمان بدون هیچ مزاحمی ببینید، این کلک خوبیه برای اینکه جزییات مزاحم رو از کادر بیرون نگه دارید و باعث بشید سوژه بیشتر خودنمایی کنه.
فایده‌ی سوم عکاسی از زاویه‌ی پایین اینه که می‌تونید جزییاتی رو ببینید که ممکنه در شرایط دیگه اون‌ها رو از دست بدید.سعی کنید زانو بزنید یا حتی روی زمین بخوابید و زوایای جدید رو کشف کنید.

۳- عمق رو در عکس‌هاتون نشون بدید

بیشتر عکس‌ها، به ویژه عکس‌های منظره اگر در پیش‌زمینه، میانه و پس‌زمینه دارای سوژه باشند جذاب‌ترند. با یادگرفتن این تکنیک می‌تونید به عکسهاتون جلوه‌ی سه بعدی تری بدید. عکس بالا با نشان دادن درختها و قسمتی از کوه در پیش‌زمینه، تخته سنگ نارنجی در میانه و جنگل در پس‌زمینه تصویری جذاب به وجود آورده.

در عکس بالا، جاده‌ی کوچک پیش‌زمینه رو تا انتهای پس زمینه دنبال خودش میکشه و بیننده رو همراهش به داخل عکس ‌می‌بره و باعث جذابیت بیشتری می‌شه.

۴-سوژه ها رو به صورت مورب و ضربدری در کادر قرار بدید

در عکس بالا سوژه‌های اصلی کلبه در سمت راست و بالای عکس و جاده در سمت چپ و پایین عکس هستند. قرار گرفتن این سوژه‌ها به صورت ضربدری اتفاقی نبوده، با قرار دادن سوژه‌ها بصورت مورب ترکیب‌بندی متعادل و هماهنگ‌تری ایجاد کنید.
 

تخته سنگ نارنجی در سمت راست بالای این عکس یک سوژه‌ی خیلی قویه و اگه تخته سنگ کوچکتر در پایین و سمت چپ کادر  نبود تمام تمرکز چشمان ما رو به سمت خودش جلب می‌کرد. به خاطر ترکیب بندی مورب، عکس تعادل و هماهنگی بیشتری داره، اگر چندین سوژه در عکستون دارید بهتره ترکیب بندی موربی کمک می‌کنه تا تعادل و هماهنگی رو در کادر حفظ کنید.

 

۵- هم سطح با سوژه عکاسی کنید

یکی از مهمترین اشتباهاتی که اکثر مردم برای عکاسی به ویژه عکاسی از کودکان و حیوانات خانگی انجام میدن، اینه که از  زاویه‌ی بالا عکاسی می‌کنند، وقتی از بالا عکاسی می‌کنید در واقع انگار دارید از دید پرنده به سوژه‌ نگاه می‌کنید که هیچ‌کدوم از جزییاتی که عکس‌های کودکان و حیوانات خانگی رو به جذاب‌ترین سوژه‌های شبکه‌های اجتماعی تبدیل کرده از اون زاویه قابل دیدن نیست. برای اینکه بتونید عکس بهتری از کودک یا حیوان خانگیتون بگیرید بهتره خودتون رو همقد اون‌ها کنید.


لینک مبنع

سوالات و نظرات کاربران
0
یاسمن نوری
یاسمن نوری دوشنبه، 14 فروردین 1396
آموزنده و مفید بود. سپاس :)
0
منصور سلمانی زاده
منصور سلمانی زاده شنبه، 14 اسفند 1395
چقدر زیبا آموزش عالی در عکسهام استفاده میکنم برای زیبا تر شدن خیلی بی نظیر بود
0
امیر قربانی
امیر قربانی دوشنبه، 06 دی 1395
عکس پنجمی فوق العاده بود ای کاش این امکان رو فراهم میکردید که عکس ها بزرگ تر بشن یا امکان دانلود رو فراهم میکردید
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
مورد دوم خیلی جالب میکنه عکس گرفتن رو
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني دوشنبه، 22 آذر 1395
با مورد 5 صد در صد موافق نيستم.عكس هاي از ديد بالا هم جذابيت خودش رو داره.مثلا از بالاي يك تپه يا كوه ، مناظر اطراف و سرزمينهاي پست حومه را عكس بگيريم ، ممكن است بسيار جذاب شود
0
پوژنگ پروازی
پوژنگ پروازی جمعه، 19 آذر 1395
طراحی و کادر بندی از اصول اولیه عکاسی هستند که ضرورت دارد توجه بیشتری بدانها گردد،،،،
0
مرضيه photo
مرضيه چهارشنبه، 20 مرداد 1395
ممنون از مطالبتو
0
نژاد photo
نژاد چهارشنبه، 20 مرداد 1395
به رغم کوتاه بودن مطب ، انتقال نکته ها خوب صورت گرفته است. با سپاس و احترام
0
Omid photo
Omid جمعه، 15 مرداد 1395
نحوی نوشتار خوب و خودمونی خوبی رو انتخاب کرده اید و خواننده راحت با اون هست ، ممنونم