مردان جوان، مجرد، کم‌سواد و عصبانی بیش از همه دروغ می‌گویند

مردان جوان، مجرد، کم‌سواد و عصبانی بیش از همه دروغ می‌گویند

میلاد

شکیب

1395/09/13

6438

بار بازدید شده
Young-single-and-angry-men-most-likely-be-liars شاید به‌ندرت کسی را پیدا کنیم که ادعا کند که هرگز در زندگی خود دروغ نگفته، اما چگونه می‌توان بدون دستگاه دروغ‌سنج، فرد دروغ‌گو را شناسایی کرد؟
6438
مردان جوان، مجرد، کم‌سواد و عصبانی بیش از همه دروغ می‌گویند
Vidoal
4.32
مردان جوان، مجرد، کم‌سواد و عصبانی بیش از همه دروغ می‌گویند
شاید به‌ندرت کسی را پیدا کنیم که ادعا کند که هرگز در زندگی خود دروغ نگفته، اما چگونه می‌توان بدون دستگاه دروغ‌سنج، فرد دروغ‌گو را شناسایی کرد؟
 
مطالعه‌ جدیدی روی این موضوع صورت گرفته که چه کسانی بیش از همه دروغ می‌گویند و نتایج آن نشان می‌دهد که در بین دروغ‌گوها مردان مجرد جوان درصد بیش‌تری را به خود اختصاص داده‌اند.
 
دانشگاه کرتین (Curtin University) در استرالیا مطالعه‌ای را روی ۳۳۴۹ آمریکایی از «اقوام مختلف، درآمدهای گوناگون و مناطق جغرافیایی عمده» انجام داده‌ تا کشف کند که آیا ارتباطی میان وضعیت اقتصادی-اجتماعی افراد با موضوع دروغ وجود دارد یا خیر و در این زمینه به نتایج جالب توجهی رسید.
 
محققان این دانشگاه استرالیایی به این نتیجه رسیدند که اکثر دروغ‌گوها در میان مردان جوان مجرد مستعد در بروز خشم جاده‌ای و با تحصیلات پایین قرار دارند. خشم جاده‌ای اشاره به رفتار پرخاشگرانه و یا همراه با عصبانیت راننده یک خودرو و یا سایر وسائل حمل و نقل جاده‌ای است. چنین رفتاری می‌تواند شامل حرکات بی‌ادبانه، توهین‌های کلامی، رانندگی به شیوه‌ای ناامن و یا تهدیدآمیز باشد.
 
آرک وود ساید، پژوهش‌گر ارشد این پژوهش، بیان می‌کند که مرد جوان بودن و داشتن تحصیلات پایین نمی‌تواند به طور کافی بیان‌کننده میزان دروغ‌گویی یک فرد باشد، «اما یک مرد جوان با تحصیلات پایین که رفتارهای ضدجامعه مانند خشم جاده‌ای از او سر می‌زند دارای تمام ویژگی‌های مجموعه افرادی است که بیش از دیگران دروغ می‌گویند».
 
رتبه دوم دروغ‌گوترین افراد به گروهی از بانوان جوان متاهلی می‌رسد که سطح تحصیلاتی پایین و درآمد بالایی دارند. وودساید این بانوان را به‌عنوان «زنانی که با پول ازدواج کرده‌اند» معرفی می‌کند. احتمالا بانوان همان‌هایی‌اند که به‌رغم تحصیلان اندک، پول خوبی درمی‌آورند.

با این همه اگر شما به‌دنبال کسانی هستید که کم‌ترین دروغ را می‌گویند سراغ زنان مجرد بالای ۷۰ سال بروید. طبق نتایج این پژوهش این دسته از مردم کم‌ترین دروغ را می‌گویند. در این مطالعه افرادی به‌عنوان «دروغ‌گویان بزرگ» عنوان شدند که ۱۲ دروغ بزرگ در سال می‌گویند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که ۵۸ درصد کل دروغ‌ها را ۱۳ درصد مردم می‌گویند. همچنین ۲۱ درصد مردم سعی می‌کنند بدون دروغ گفتن زندگی کنند. وود ساید بیان می‌کند که گرچه بسیاری از ما فکر می‌کنیم که خود را خوب می‌شناسیم، اما واقعا خود را نمی‌شناسیم و «چنین تفکری بزرگ‌ترین دروغی است که به خود می‌گوییم».

البته این پژوهش روی آمریکایی‌ها انجام شده که در حوزه‌های گوناگون با ما تفاوت‌های زیادی دارند. نظر شما در این مورد چیست؟ به نظر شما در جامعه ما چه کسانی بیش از همه دروغ می‌گویند؟

منبع: independent
سوالات و نظرات کاربران
1
علی باران زهی
علی باران زهی چهارشنبه، 02 فروردین 1396
سلام ادمی که دروغ می گوید از روی صورت می شود مشخص کنیم
1
سیاوش غلامی
سیاوش غلامی شنبه، 23 بهمن 1395
به نظر بنده امریست نسبی و نمی توان قطع به یقین گفت که مقاله حتماً صادقِ گرچه شما هم در پاراگراف پایانی به خوبی اشاره فرمودید ، البته نمی توان بسط داد ولی افراد با مشخصات بیشتری در این گروه بندی قرار میگیرند با شرایط فعلی اجتماع ما...
1
حسین photo
حسین چهارشنبه، 13 بهمن 1395
سلام به عقیده من کسی دروغ میگه که توانایی راست گفتن رو ندارد یعنی نمی تواند منظور و مفهوم خودشو به طور واقعی بیان کنه و یا هنر سخنوری نداره چون اکثر آدمهایی که هنر فن بیان دارند میتونند موضوع رو با ترفندی منتقل که با واقیت همخوانی دارد بدون تغییر در اصل واقعیت. گاهی وقتا لازم میدونیم دروغ بگیم ولی بجای اون بهتره نه دروغ بگیم نه راستشو
0
فرشاد شایسته
فرشاد شایسته چهارشنبه، 13 بهمن 1395
سلام به نظر من هر فرد در هر سن و سالی و در هر جغرافیایی با داشتن هر تفکری امکان دروغ گفتن را دارد و با یک آمار و مطالعه روی حدود 3500 نفره نمی شود به این دقت دسته بندی کرد. در کل به نظر من دروغ از خودخواهی سرچشمه می گیرد و هر فرد برای به دست آوردن چیزی در زمان مشخصی به جای ابراز حقیقت متوصل به دروغ می شود نکته جالب دیگر این است که ما اسامی خاصی هم بر روی این دروغها می گذاریم مانند دروغ مصلحت آمیز !!!!!
1
سمیرا دهقانی
سمیرا دهقانی سه شنبه، 21 دی 1395
از نظر من دروغ گویی رو نمیشه به حیطه ی خاصی داد. چون همه نوع شخصیتی امکان دروغ گویی رو دارن. اما طبق مطالب بالا شاید بشه گفت بیشتر امار. دروغ گویی مربوط میشه به جوان مجرد یا زن پولدار. از نظر من هم ادم نباید دروغ بگه وهم اینک نباید صادق بشه.نباید روراست باشه. اینو طبق تجربم میگم. صداقت اصلا چیز خوبی نیست. از نظر من نگی بهتر از اینه که بگی وبعدش معذرت خواهی کنی.
2
Reyhane Razavi
Reyhane Razavi یکشنبه، 19 دی 1395
متاسفانه من همیشه راست میگفتم و فکر میکنم همه هم روراست هستند چون چیزی که آدمها به زبان و کلام میارن توی همون فضای ذهنی خودشون راسته و من دروغهاشون رو هم راست میبینم ولی گاهی بخاطر صداقتم چنان تحقیرم کردند که دلم از روراستی خودم به هم خورده ... البته دیگه یاد گرفتم که روراستی محض خوب نیست با سیاست باید همراه باشه سیاستی که حیله در برداره ... و این تاثیر صداقته ما توی جامعه است
0
رامتین کریمی
رامتین کریمی شنبه، 18 دی 1395
در این زمان که شاید با دروغ نگفتن محبور شی در خیابان زندگی کنی و سنگ رو سنگ بند نمیشه بهتر است این پژوهش ها را نکنیم و خودمان را حداقل در این مورد گول بزنیم...اما نظر شخصی بنده این است که فردی که حراف است و برای هرچیزی دلیلی دارد دروغ بیشتری می گوید.
0
حسین محصل یزدی
حسین محصل یزدی شنبه، 18 دی 1395
انسانی که دورغ نمیگه رو باید ستایش کرد. چون در این زمان که ما زندگی میکنیم، خیلی سخت میشه دروغ نگفت.
1
elina photo
elina شنبه، 04 دی 1395
manshaa tamame dorogh ha tarse ensanhaye ghavi dorogh nemigan
0
شهرام photo
شهرام شنبه، 04 دی 1395
سخن نگو بجز راست هرچند در آن ضررهاست
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 21 آذر 1395
دروغ ، كليد بدي ها و شر هاست. به نظرم جامعه ما كمتر از جامعه آمريكايي دروغ ميگه.
0
فاطمه حسینی
فاطمه حسینی سه شنبه، 16 آذر 1395
واقعا بعضی دروغگوها شورشو درآوردن نمیدونم اینا احساس عذاب وجدان نمیکنن؟؟؟؟
1
مصطفی .
مصطفی . یکشنبه، 21 آذر 1395
(پاسخ) بعضی ها کم و بعضی ها زیاد میگن.قیاسش مثل تخم مرغ دزد و شترمرغ دزده.ماهم تو شرایطی که به نفعمون هست دروغ میگیم.باید سعی کنیم کم یا خیلی کم بگیم. البته بشتگی به نوع دروغش داره دروغای مهم و اساسی غداب وجدان بیشتری داره
0
مصطفی .
مصطفی کهن جمعه، 19 آذر 1395
حضرت علی ع می فرمایند دروغ نگویید حتی اگر به ضررتان باشد. متاسفانه میبینیم وقتی که شرایط بادروغ گفتن به نفع ما میشه انجام میدیدم و همینطور برای فرار از شرایط بحرانی دروغ میگیم
0
پوژنگ پروازی
پوژنگ پروازی دوشنبه، 15 آذر 1395
دروغگویی از کمبود اعتماد به نفس سرچشمه میگیرد... همه جوانان هم شامل این الگو و قاعده نمیشوند و تربیت خانوادگی و محیط زندگی افراد نیز دخیل هستند...
0
حاج حسین
حسین اسلامی دوشنبه، 15 آذر 1395
نتایج این پژوهش به جامعه اماری لیشتر ازاون چیزی که عنوان شده نیاز داره .سوای اینکه دروغ کار خوبی هست یا نه عرض میکنم در ضمن بین حقیقت و گفتن حقیقت بسیار فرق هست
0
فرزین اکبری
فرزین اکبری یکشنبه، 14 آذر 1395
تو جامعه ما هم همینطوریه دقیقا، و یکی از بزرگترین مشکلات ما تو جامعه وروغ گفتن است که در آخر دودش به چشم خودمون میره.
-1
امیر قربانی
امیر قربانی یکشنبه، 14 آذر 1395
حدودا به نسبت خیلی زیادی درست است
0
فرزاد بزازان
Farzad Bazazan شنبه، 13 آذر 1395
کسانی که قدرت دستشون و دارن مردم رو اداره می کننن!!!!
0
علی کبیری photo
علی کبیری شنبه، 13 آذر 1395
من خیلی سعی میکنم دروغ نگم چون ممکنه بعد دروغ گفتن خودم خیلی اذیت بشم چون واقعا بده دروغ البته به نظرم دروغ گفتن یکی از نشونه های فکر نکرده عمل کردن هم هست