عرضه بازی جدید ناسا؛ به مریخ خوش‌آمدید

عرضه بازی جدید ناسا؛ به مریخ خوش‌آمدید

میلاد

شکیب

1395/05/17

6609

بار بازدید شده
nasa-just-released-a-curiosity-game ناسا به مناسبت چهارمین سالگرد تولد کاوشگر کیوریسیتی (Curiosity) بازی کامپیوتری رایگانی را با نام Mars Rover روانه بازار کرده که در آن کاربران می‌توانند مانند کاوشگر کیوریسیتی روی سطح مریخ حرکت کنند.
6609
عرضه بازی جدید ناسا؛ به مریخ خوش‌آمدید
Vidoal
4.81
عرضه بازی جدید ناسا؛ به مریخ خوش‌آمدید
ناسا به مناسبت چهارمین سالگرد تولد کاوشگر کیوریسیتی (Curiosity) بازی کامپیوتری رایگانی را با نام Mars Rover روانه بازار کرده که در آن کاربران می‌توانند مانند کاوشگر کیوریسیتی روی سطح مریخ حرکت کنند.

این بازی هم به‌شدت بازیگران را به خود معتاد می‌کند و هم نشان می‌دهد که دومین کاوشگری که قرار است در سال ۲۰۲۰ به مریخ برود، چگونه زیر سطح این سیاره را در جست‌وجوی آب اسکن می‌کند.

برای تولید این بازی، ناسا به‌سراغ کمپانی GAMEE رفته تا با کمک آن، نسخه‌های رایگان برای کامپیوترهای خانگی و سیستم عامل‌های اندروید و iOS طراحی کند.

در این بازی کاربر در نقش کاوشگر است و در سیاره مریخ منظره‌های مختلف آن را کشف می‌کند، نمونه‌ها را جمع‌آوری می‌کند و از شیب‌های تند و مناطق سخت عبور می‌کند. گرچه ظاهر دوبعدی این بازی آسان و ساده به نظر می‌رسد اما آن‌قدرها هم که در نگاه اول به نظر می‌رسد این بازی ساده نیست.

کاوشگر کیوریسیتی در حال حاضر در صخره‌ای به نام ماریمبا در مریخ به‌منظور جمع‌آوری نمونه‌های پودری به سر می‌برد. این کار در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد اما برای این‌که این کاوشگر به این سایت برسد، ماه‌ها با سرعت ۵ سانتی‌متر در ثانیه به سمت این صخره حرکت کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این بازی را از App Store و Google Play دانلود کنند و روی گوشی‌های هوشمند خود بازی کنند. برای افراد دیگر هم امکان استفاده از این بازی روی کامپیوترهای خانگی (لینک) وجود دارد.
 
منبع: sciencealert
سوالات و نظرات کاربران
0
علی اکبر ظهرابی
علی اکبر ظهرابی پنج شنبه، 19 اسفند 1395
دانلود کردم...واقعا بازی معمولی ای بود
0
منصور سلمانی زاده
منصور سلمانی زاده یکشنبه، 15 اسفند 1395
خیلی هم جالب بازی خوبی باید باشهه چون ناسا ساختهه
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 26 دی 1395
نمی دانم چه مشکلی هست که مثل ماه ، نمیشه روی کره مریخ فرود آمد؟
0
گروه آموزشی ویدوآل
گروه آموزشی ویدوآل شنبه، 09 بهمن 1395
(پاسخ) سلام، مریخ اتمسفر بسیار رقیقی دارد، توصیه می‌کنیم سریال جدید Mars را که محصول مشترک ناسا و نشنال جئوگرافیک است، ببینید.
0
امیر قربانی
امیر قربانی دوشنبه، 06 دی 1395
من دان کردم قشنگ بود
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
ممنون از معرفی که کردین