درباره خودشناسی؛ فراگیرترین عادت افراد موفق

درباره خودشناسی؛ فراگیرترین عادت افراد موفق

میلاد

شکیب

1396/03/06

5336

بار بازدید شده
The-Common-Quality-Successful-People-Have-Self-Awareness در ادامه شما را با راه‌هایی آشنا می‌کنیم که به کمک آن‌ها می‌توانید آگاهی از خود یا خودشناسی را در جهت موفقیت در آینده ارتقا دهید.
5336
درباره خودشناسی؛ فراگیرترین عادت افراد موفق
Vidoal
4.04
درباره خودشناسی؛ فراگیرترین عادت افراد موفق
انسان فوق‌العاده موفق در کسب‌وکار و دیگر جنبه‌های زندگی دارای کیفیت‌های متعدد و مختلفی است. این کیفیت‌های مختلف مانند سخت‌کوشی، مسئولیت‌پذیری، توجه به جزئیات و بسیاری دیگر از کیفیات در یک انسان جمع شده و باعث می‌شوند او دارای پتانسیل‌های بسیار زیادی برای موفقیت شود.

رایج‌ترین و فراگیرترین ویژگی‌ای که یک فرد موفق دارد آگاهی از خود و شناخت درونی ویژگی‌های شخصی است. آگاهی از خود یا خودشناسی به این معنی است که فرد، یک بینش درونی از ویژگی‌های شخصی خود مانند اعتقادات، عواطف، توانایی‌ها و ضعف‌ها دارد. افرادی که به ویژگی‌های درونی خود آگاه‌اند نه تنها می‌توانند افکار و احساسات دیگران را درک کنند، بلکه قادرند ذهن دیگران را بخوانند و بفهمند دیگران چه شناخت و درکی از آن‌ها دارند.

در دنیای کسب‌وکار، آگاهی از خود بسیار مهم‌تر است. گری وینرچاک (Gary Vaynerchuk)، کارآفرین آمریکایی و پرفروش‌ترین نویسنده نیویورک تایمز معتقد است که آگاهی از خود مهم‌ترین خصلت شماست. او به کارآفرینان توصیه می‌کند که «کاستی‌های خود را بپذیرید و تلاش کنید به این‌که واقعا چه کسی هستید و چه ویژگی‌هایی دارید آگاه‌تر شوید». آگاهی از خود یعنی «شناخت از خود». در ادامه شما را با راه‌هایی آشنا می‌کنیم که به کمک آن‌ها می‌توانید آگاهی از خود یا خودشناسی را در جهت موفقیت در آینده ارتقا دهید:
 
مدیتیشن کنید تا بتوانید روی درونی‌ترین و عمیق‌ترین لایه‌های ذهن خود تمرکز کنید.
زمان کوتاهی را به ارتباط با ذهن و درون خود اختصاص دهید تا سلامت روانی شما بهبود پیدا کند و آگاهی‌تان از خود افزایش پیدا کند. مدیتیشن به شما این امکان را می‌دهد تا به هیچ چیزی فکر نکنید و روی درونی‌ترین و عمیق‌ترین لایه‌های ذهن و جسم خود تمرکز کنید. انجام مدیتیشن به صورت روزانه باعث می‌شود تا جسم و بدن شما ارتباط تنگاتنگی با هم پیدا کنند و شما ویژگی‌های شخصیتی خود را بهتر بشناسید و این مسئله در نهایت آگاهی از خود را در شما افزایش می‌دهد.  
 

صدای درونی و ذهنی خود را نادیده نگیرید.
مدیتیشن و تمرکز حواس ارتباط بسیار نزدیکی با هم دارند. طبق گفته‌های تیم فریس (Tim Ferriss)، پژوهش‌گری که با بیش از ۲۰۰ فرد موفق شامل تونی رابینز، آرنولد شوارتزنگر، جیمی فاکس و ماریا پوپوا مصاحبه کرده، حدود ۸۰ درصد افراد موفق به‌نوعی تمریناتی برای رسیدن به تمرکز حواس انجام می‌دهند.

تمرکز حواس نیاز به تمرین دارد، اما پیش از این‌که آگاهانه متوجه آن شوید، می‌فهمید که هر لحظه از زندگی مشغول انجام آن هستید و همه ما دارای یک صدای درونی در ذهن خود هستیم و وقتی سرمان شلوغ می‌شود یا دچار استرس می‌شویم، این صدای درونی را نادیده می‌گیریم. تمرکز حواس نه تنها به خودشناسی کمک می‌کند بلکه باعث می‌شود تا شما ردپای همه صداهای درونی‌تان را در ذهن خود پیدا کنید.

همیشه روی کار خود متمرکز بمانید، حتی اگر مشغول انجام کار کوچکی هستید.
اگر بتوانید در سراسر روز و حتی زمانی که با دیگران مشغول صحبت هستید، روی کار خود متمرکز بمانید، می‌توانید آگاهی از خود و خودشناسی‌تان را ارتقا دهید. برای رسیدن به چنین سطحی از تمرکز باید خوب غذا بخورید، به اندازه کافی آب بنوشید، اندکی در روز ورزش کنید و به قدر کفایت استراحت کنید. توانایی متمرکز بودن برای مدت طولانی به شما کمک می‌کند تا در کارهای روزانه خود موفق شوید. شما خودتان باید ذهن و درون‌تان را تغذیه کنید و تغذیه درست ذهن به شما کمک می‌کند تا در زندگی روزمره و در بلندمدت موفق شوید.  
 

احساسات و عواطف خود را به رسمیت بشناسید. دلیلی ندارد همیشه شاد و خوشحال باشید.
این مورد اهمیت بسیار زیادی در خودشناسی و موفقیت در زندگی دارد. خیلی وقت‌ها، احساسات ما بر ما غلبه می‌کنند و باعث می‌شوند ما پیش از آن‌که فکر کنیم حرف بزنیم، یک واکنش غیرکلامی به موضوعی داشته باشیم و با پیش از این‌که فکر کنیم یک واکنش منفی به موضوعی نشان دهیم. موفقیت از درون شما ریشه می‌گیرد و برای این‌که همیشه روی پای خود بایستید و به مدارج بالا در کار خود برسید، باید از محرک‌ها و انگیزاننده‌های درونی خود آگاه باشید. خودشناسی و آگاهی از خود به شما این امکان را می‌دهد تا عمیق‌ترین لایه‌های درونی خود را بشناسید و وقتی اتفاقی می‌افتد به احساسات و عواطف خود تسلط داشته باشید. آموختن اعتماد به احساسات به شما کمک می‌کند تا در تمامی حوزه‌های زندگی خود موفق شوید.

افزایش خودشناسی با تمرین و صبر به‌دست می‌آید. برای موفقیت در زندگی باید خود را بیش از دیگران بشناسید و نظرات و نگاه دیگران را به خود درک کنید. این ویژگی باعث می‌شود تا شما از آن‌چه تصورش را می‌کنید، به موفقیت‌های بیش‌تری در زندگی حرفه‌ای خود دست پیدا کنید. شناخت خود بسیار مهم است، اما خود واقعی بودن از خودشناسی هم مهم‌تر است. پس قبل از هر چیز خودتان باشید و خود واقعی‌تان را بشناسید.

بیایید یک‌بار دیگر جمله معروف استیو جابز را مرور کنیم: «زمان شما محدود است، آن را با زندگی کردن به روش دیگران هدر ندهید. در دام تعصب نیافتید که معمولا حاصل زندگی کردن براساس تفکر دیگران است. اجازه ندهید سروصدای افکار و اعتقادات دیگران ندای درون شما را خاموش کند. و مهم‌تر از همه، جرئت این را داشته باشید که به دنبال قلب و صدای‌ درونی‌تان بروید. این دو به‌خوبی می‌دانند که شما باید در چه مسیری حرکت کنید. هر چیزی غیر از این، بی‌اهمیت است».
سوالات و نظرات کاربران
0
امين photo
امين چهارشنبه، 10 خرداد 1396
عالي بود فقط ، مديتيشن چيه
0
- Mobin -
- Mobin - دوشنبه، 08 خرداد 1396
با سلام و آرزوی قبولی طاعات همگی دوستان مطلب قشنگی بود و انگیزه تفکر در خود رو ایجاد میکرد اما خواهش من اینه که اگه امکانش هست روش های خودشناسی رو بیشتر توضیح بدید حتی اگه شده بر مبنای تجربیات خودتون و بدون منبع معتبر با تشکر
0
عصمت کشاورز صفییی photo
عصمت کشاورز صفییی یکشنبه، 07 خرداد 1396
از متن زیبایتان بسیار استفاده کردم ناگفته نباشم اگر از خود آگاه واز ناخود آگاه اطلاعاتی نداشتم نمی توانستم مطالب را درک کنم از این بابت از خدای عزیزم سپاسگزارم واز شما نیز قدردانم که مطلب بسیار عالی را در اختیار همگان گذاشتید و دعای خیروبرکت برایتان می کنم .