ردیابی گوشی‌های هوشمند با امکان جدید گوگل

ردیابی گوشی‌های هوشمند با امکان جدید گوگل

گروه آموزشی

ویدوآل

1395/03/14

5756

بار بازدید شده
Google-will-help-track-down-your-lost-iPhone گوگل راه‌حل جدیدی برای کاربران گوشی‌های هوشمند (اندروید و iOS) برای ردیابی گوشی‌های گمشده و مفقود ارائه کرده است. در این روش جدید شما قادر خواهید بود با استفاده از فضای وب، گوشی گمشده خود را جست‌وجو...
5756
ردیابی گوشی‌های هوشمند با امکان جدید گوگل
Vidoal
4.73
ردیابی گوشی‌های هوشمند با امکان جدید گوگل

گوگل راه‌حل جدیدی برای کاربران گوشی‌های هوشمند (اندروید و iOS) برای ردیابی گوشی‌های گمشده و مفقود ارائه کرده است. در این روش جدید شما قادر خواهید بود با استفاده از فضای وب، گوشی گمشده خود را جست‌وجو کنید. این امکان جدید‌ Find your phone نام دارد که به صفحه «حساب کاربری من» (My Account Page) اضافه خواهد شد. بنابراین، اگر کاربران گوشی‌های آیفون اپل یا گوشی‌های اندرویدی، دستگاه خود را گم کنند، می‌توانند به راحتی جمله I lost my phone (من گوشی‌ام را گم کرده‌ام) را در گوگل تایپ کنند. در این حالت موتور جست‌وجوی گوگل این امکان را به شما می‌دهد تا با استفاده از گوشی خود تماس بگیرید یا حتی آن را روی نقشه مکان‌یابی کنید. گزینه‌های دیگر شامل پیدا کردن و قفل کردن گوشی، تلاش برای تماس گرفتن با استفاده از  آن، خارج شدن از حساب کاربری گوشی (sign out) و غیره است.
 

با تمام این حرف‌ها، این امکانات ویژگی‌های پیشرفته‌ای برای کاربران آیفون به حساب نمی‌آید. برعکس امکان Find My Phone در گوشی‌های اپل، این ویژگی جدید گوگل قادر به پاک کردن محتوای داخل تلفن یا قفل کردن آن از راه دور نیست. این موضوع به این معنی است که ویژگی جدید به شما امکان ردیابی و مکان‌یابی گوشی را می‌دهد اما نمی‌توانید آن را از راه دور کنترل کنید. وب‌سایت Cnet در این مورد نوشته: «گزینه Find and Lock در گوشی‌های آیفون شما را به iCloud.com منتقل می‌کند که در آن‌جا شما می‌توانید گوشی خود را روی نقشه مکان‌یابی کنید یا گزینه Lost Mode را فعال کرده تا از راه دور گوشی شما قفل شود، در حالی که این گزینه در دستگاه‌های اندرویدی فقط امکان تماس گرفتن با گوشی و تعیین جای آن در نقشه را بدون خارج شدن از صفحه یا وارد شدن به iCloud را می‌دهد».
 

به طور کلی باید گفت که گوگل امکان در اختیار گرفتن کنترل گوشی‌های آیفون را به شما نمی‌دهد. با این حال، در فضای رقابتی امروز در دنیای دیجیتال این امکان جدید گوگل حرکت رو به جلویی است.
 
منبع: FirstPost.com
سوالات و نظرات کاربران
0
سید محمد حسینی
سید محمد حسینی چهارشنبه، 25 اسفند 1395
امکان بسیار ضروری است که گوگل فراهم کرده کاش برای اندروید هم قابلیت کنترل از راه دور و دسترسی به اطلاعات گوشی را هم میداشت
0
مرضیه امیری
مرضیه امیری پنج شنبه، 14 بهمن 1395
خوب بود ولی نگفته درون لحظه که سرچ میکنی گوشی من گم شده باید گوشی انلاین باشه یا افلاین؟؟ ولی در کل خوب بود
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 26 دی 1395
شاید بشه گوشی گم شده رو به طریقی پیدا کرد ولی امکان پیدا کردن گوشی به سرقت رفته پایین تر است
0
امیر قربانی
امیر قربانی چهارشنبه، 08 دی 1395
اینجا اندروید زد جلوتر گهی زین به پشت و گهی پشت به زین
0
مصطفی .
مصطفی ک شنبه، 04 دی 1395
نسبت به اپل امکانت کمتری داره در کنترل گوشی دزدی شده