زنان نسبت به مردان به خواب بیش‌تری نیاز دارند

زنان نسبت به مردان به خواب بیش‌تری نیاز دارند

میلاد

شکیب

1395/07/19

6870

بار بازدید شده
women-need-more-sleep ویدوآل تصمیم گرفته تا نتایج مطالعه‌ای را با شما درمیان بگذارد که در آن درباره میزان خواب مورد نیاز زنان برای این‌که همیشه سالم و سرحال باشند و کارهای‌شان را به خوبی انجام دهند بحث شده است.
6870
زنان نسبت به مردان به خواب بیش‌تری نیاز دارند
Vidoal
4.73
زنان نسبت به مردان به خواب بیش‌تری نیاز دارند
ساختن یک فهرست ذهنی از کارها و سامان‌دهی برنامه‌های روزانه توامان با آماده کردن صبحانه، پاسخ دادن به تلفن و چیدن میز.... انجام‌ کارهای مختلف یک استعداد فوق‌العاده‌ در زنان است که متاسفانه همیشه باعث خستگی و ایجاد استرس می‌شود.
 
ویدوآل تصمیم گرفته تا نتایج مطالعه‌ای را با شما درمیان بگذارد که در آن درباره میزان خواب مورد نیاز زنان برای این‌که همیشه سالم و سرحال باشند و کارهای‌شان را به خوبی انجام دهند بحث شده است.
 
پژوهش‌گران در دانشگاه Loughborough در انگلستان دریافته‌اند که هر چه شما بیش‌تر از مغزتان در طول روز استفاده کنید، بیش‌تر نیاز به خواب و استراحت خواهید داشت. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که مغز زنان کارهای پیچیده‌تری نسبت به مردان انجام می‌دهد چراکه آن‌ها افرادی چندکاره‌اند (multitask: به معنی افرادی که می‌توانند چند کار مختلف را همزمان یا به ترتیب انجام دهند).
 
پروفسور جیم هورن، نویسنده این مقاله می‌گوید: «مغز زنان نسبت به مردان پیچیده‌تر است، بنابراین به خواب بیش‌تری نیاز دارند». به طور متوسط افراد بزرگ‌سال برای رفع خستگی فعالیت‌هایی که در طول روز انجام می‌دهند، نیاز به ۶ تا ۸ ساعت خواب دارند. زنان نسبت به مردان فقط به ۲۰ دقیقه خواب‌ بیش‌تر برای بازیابی مغز خود نیاز دارند.
 
هم‌چنین نتایج این پژوهش نشان می‌دهد تاثیرات منفی خواب ناکافی روی زنان بیش‌تر از مردان است که این تاثیرات منفی شامل مشکلات قلبی‌عروقی، دیابت، افسردگی، استرس و اضطراب است. هر چه از شب می‌گذرد، خواب زنان نسبت به مردان سبک‌تر شده، راحت‌تر از خواب بیدار می‌شوند و به صداها حساسیت بیش‌تری نشان می‌دهند. با ۲۰ دقیقه خواب بیش‌تر نسبت به میانگین‌ و استراحت مناسب راندمان زن‌ها بیش‌تر شده و کارهای‌شان را با کیفیت بهتری انجام می‌دهند.
 
منبع: brightside
سوالات و نظرات کاربران
0
بنیامین عزیزطولی
بنیامین عزیزطولی شنبه، 07 اسفند 1395
ممنون جالب بود! به نظرم منطقیه که کم خوابی روی زنها تاثیر مخرب بیشتری بذاره؛ البته اینو بی جانبداری میگم! کما اینکه قابلیت و ظرفیت زنها توی موارد دیگه ای از مردها بیشتره.
0
سمیرا دهقانی
سمیرا دهقانی دوشنبه، 27 دی 1395
زنها در عین حال میتونن به چند موضوع فکر کنن اما مردها فقط میتونن به یک موضوع فکر کنن. همچنین مردها کلی نگر هستند و زنها جزئی نگر
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
همش اختلاف 20 دقیقه است!! خواب کافی داشته باشن نیان سر مردا خالی کنن ناراحتی هاشون
0
Photoclip Channel
سجاد علیزاده پنج شنبه، 04 آذر 1395
جالب بود. ولی خداییش اینکه تو طول روز چنتا کار با هم انجام بدی بیشتر از 20 دقیقه خواب نیاز داره.
0
پریس زمرد
پریسا زمردیان شنبه، 08 آبان 1395
البته من هم خانم هستم اما متاسفانه مجهز به مولتی تسک نیستم
0
Roghayeh photo
Roghayeh پنج شنبه، 22 مهر 1395
جالب بود و این که آقا حمید رضا یه آزمایش انجام شده بود که چند کار مختلف به آقایون و خانم ها میدادن خانم ها به طور متوسط بعد از ده دقیقه کار تموم میکردن و آقایون بعد از بیست دقیقه چون مغز آقایون فقط روی یه چیز میتونه متمرکز بشه و فقط وقتی آون کار تموم شد بره سراغ آون یکی
0
سیاوش غلامی
Siavash Gholami چهارشنبه، 21 مهر 1395
جالب بود...مرسی
0
حمیدرضا سالاری
حمیدرضا سالاری چهارشنبه، 21 مهر 1395
تعدادی از آقایون هم دارای این ویژگی هستند بدون نیاز به استراحت مظاعف