زنان توانمند و قوی این ۴ کار را انجام می‌دهند

زنان توانمند و قوی این ۴ کار را انجام می‌دهند

میلاد

شکیب

1395/11/16

9648

بار بازدید شده
things-Women-Can-Do-Empower-Themselves چگونه می‌توان زن توانمند و قوی‌ای شد؟ ما در این مطلب ۴ کاری را که زنان توانمند انجام می‌دهند به شما معرفی می‌کنیم.
9648
زنان توانمند و قوی این ۴ کار را انجام می‌دهند
Vidoal
4.47
زنان توانمند و قوی این ۴ کار را انجام می‌دهند
زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و تاثیر فراوانی در جامعه می‌گذارند. اما در بسیاری از کشورها به دلیل مردسالاری، تا حدودی زنان به ابزارهایی که آن‌ها را قدرتمند می‌سازد دست پیدا نکرده‌اند. اما چگونه می‌توان زن توانمند و قوی‌ای شد؟ ما در این مطلب ۴ کاری را که زنان توانمند انجام می‌دهند به شما معرفی می‌کنیم.

زنان در کل دنیا، چه پیر و چه جوان، اشتیاق زیادی برای یافتن راه‌هایی برای قوی‌تر شدن دارند. توانمند شدن و قدرت یافتن برای موفقیت در هر جامعه‌ای ضروری است، چراکه ثابت شده داشتن چنین ویژگی‌هایی راه‌حل‌های بیش‌تری را برای ریشه‌کن کردن فقر پیش پای انسان می‌گذارد. حرکت به سمت توانمند شدن به زنان این اشتیاق را می‌دهد تا مهارت‌های جدیدی یاد بگیرند و تفکر مثبتی درباره خودشان داشته باشند و همچنین به آن‌ها این بینش را می‌دهد که توان انجام هر کاری را که به ذهن‌شان خطور کند دارند. کارهای زیادی در دنیا وجود دارد که زنان، صرف‌نظر از این‌که چه سنی دارند، می‌توانند انجام بدهند تا گام‌های موثری در قوی‌تر شدن و توانمند شدن بردارند و از این طریق دنیای بهتری برای خود و دیگر مردمان زمین بسازند.

۱-فرصت‌های آموزش و یادگیری را غنیمت می‌شمارند.
داشتن تحصیلات انسان را توانمند می‌کند. تحصیلات مهم‌ترین عاملی است که یک زن با داشتن آن می‌تواند از نظر روانی و عاطفی رشد کند. علاوه بر این، تحصیلات به توسعه مهارت‌ها و افزایش اعتماد به نفس زنان کمک فراوانی می‌کند و به‌نوعی یک فرایند کامل رشد و توسعه است. تحصیلات به زنان این دانش را اهدا می‌کند که به‌دنبال آرزوها و خواسته‌های‌شان بروند و باعث می‌شود آن‌ها جهان پیرامون خود را بهتر بشناسند و مسیر خود را در زندگی و جایی که در آن بهترین عمل‌کرد را دارند پیدا کنند. چنین ابزار قدرتمندی باعث می‌شود زنان با رسیدن به رویاهای‌شان، دست یافتن به فرصت‌های شغلی، کمک به دیگران، افزایش اعتماد به نفس خود و فرزندان‌شان تبدیل به انسانی موفق شوند.     

۲-یک طرز تفکر مثبت اتخاذ می‌کنند.
شاید هیچ‌کس نتواند قدرتی را که داشتن یک طرز تفکر مثبت به انسان می‌دهد تخمین بزند. ذهن یک ساختار بسیار قدرتمند است که تمام درونیات ما را کنترل می‌کند. داشتن تفکر مثبت در هر شرایطی به زنان حس آرامش، آرامش ذهنی، شادی، اثرگذاری و احساس ارزشمند بودن هدیه می‌کند. هیچ کاری در دنیا وجود ندارد که یک زن با تفکر مثبت نتواند آن را انجام بدهد. اگر آگاهی از این‌که در ذهن انسان چه می‌گذرد تبدیل به یک عادت شود زنان می‌توانند روی خود و افکارشان تسلط داشته باشند. طرز تفکر مثبت به زنان این قدرت را می‌دهد تا با اعتماد به نفس مسائل‌شان را حل کنند و با لبخند با چالش‌های روزانه خود مواجه شوند.
 

۳-اعتماد به نفس و ایمان به خود دارند.
زن تحصیل‌کرده‌ای که به زندگی مثبت نگاه می‌کند دارای اعتماد به نفس زیادی است. اعتماد به نفس باعث می‌شود زنان به توانایی‌های خود باور داشته باشند و هرگز مسیر تلاش در زندگی را رها نکنند. زن با اعتماد به نفس به اشتباهات و شکست‌های خود به‌عنوان فرصتی برای یادگیری، رشد و دنبال کردن رویاهای خود نگاه می‌کند. چنین زنی می‌داند که به‌رغم موانع موجود در زندگی، می‌توان مسیر را تغییر داد و مسیر تازه‌ای برای موفقیت در تمامی جنبه‌های زندگی پیدا کرد.

۴-ریسک می‌کنند.
تصمیم به تغییر مسیر زندگی با تلاش برای انجام و تجربه چیزی متفاوت، کاری است که هر زن توانمند و قدرتمندی انجام می‌دهد. چنین زنی اگر احساس خوبی در مورد زندگی شخصی‌اش یا شغل‌اش نداشته باشد در زندگی خود تغییر ایجاد می‌کند و راه مناسبی برای اجرای این تغییر پیدا می‌کند. چنین زنی آگاه است که زندگی را باید در شادی، توازن و هارمونی زندگی کرد. برای بسیاری، تصمیم به ریسک کردن در نگاه اول دلهره‌آور به نظر می‌رسد و بسیاری این کار را با تردید انجام می‌دهند اما در پایان، یک زن توانمند از دانش، اعتماد به نفس و تفکر مثبت خود استفاده می‌کند تا در مسیر و جایی که دوست دارد قرار بگیرد. یک زن توانمند می‌داند که در رویای خود چه شکلی است و تمام تلاش‌اش را می‌کند تا این رویا را تبدیل به واقعیت کند.

در کنار تمامی موارد بالا، یک زن توانمند نظم شخصی دارد. انتخاب‌های هوشمندانه‌ و آینده‌نگرانه مانند خوردن غذاهای سالم، خوابیدن به میزان کافی، تمرکز روی وظایفی که به او محول شده، داشتن یک برنامه مشخص برای ورزش، صبور بودن و پذیرفتن مسئولیت زندگی خود همگی کیفیت‌هایی هستند که یک زن توانمند از آن‌ها بهره می‌برد.
سوالات و نظرات کاربران
0
نگار شرف الدین
نگار شرف الدین یکشنبه، 20 فروردین 1396
قدرت ریسک کردن خیلیییییی خوبه که متاسفانه من اصلا ازش برخوردار نیستم
0
sepehr manafi
sepehr manafi شنبه، 07 اسفند 1395
کلا اعتماد به نفس چیز خوبیه و به انسان روحیه و امید میبخشه
0
sadeq 195
sadeq 195 دوشنبه، 18 بهمن 1395
طبیعتا اگه مردها هم این 4 کار رو انجام بدن توانمند و قوی به نظر می رسند و مختص زنان نخواهد بود. البته جوامع بشری فعلا داره به سمت فمنیسم پیش میره و ی جورایی دارن مردها رو نادیده می گیرن. پس بیاید یکم هوای مردها رو هم داشته باشیم. :-)
0
امیر محمد شهسوارانی
امیر محمد شهسوارانی یکشنبه، 17 بهمن 1395
دیدگاه خوبی بود ممنونم از اهمیتی که برای توانمندسازی زنان پارسی زبان قایلین <3
0
محمد عباسی
محمد عباسی یکشنبه، 17 بهمن 1395
آره صبور بودن ویژگی ه که این روزا باید بیشتر مورد توجه قرار بگیره
0
Eli Mehr
Eli Mehr یکشنبه، 17 بهمن 1395
با مورد چهار کاملا موافقم
0
Analyst chemist
Analyst chemist شنبه، 16 بهمن 1395
متوجه نشدم! یعنی این چهار کار فقط به درد پیشرفت زنان میخوره؟! اما به نظر من هر انسانی با این چهار اصل میتونه پیشرفت کنه. زن و مرد بودنش موضوعیتی نداره