چگونه سیگار کشیدن را برای همیشه ترک کنیم؟

چگونه سیگار کشیدن را برای همیشه ترک کنیم؟

میلاد

شکیب

1395/07/11

17385

بار بازدید شده
quit-smoking ما در این مطلب قصد داریم تا شما را در تصمیم راسخ‌تان برای ترک سیگار همراهی و یاری کنیم.
17385
چگونه سیگار کشیدن را برای همیشه ترک کنیم؟
Vidoal
4.09
چگونه سیگار کشیدن را برای همیشه ترک کنیم؟
ترک عادات بسیار دشوار است اما توجه به آثار و نتایجی که در زندگی ما خواهند داشت یک انگیزه مضاعف برای تصمیم‌گیری در مورد ترک آن‌ها را سبب خواهد شد. یکی از این عادات اعتیاد است. اعتیاد به معنای وابستگی شدید به هرچیزی است، مانند اعتیاد به خوردن شکلات، اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی و یا اعتیاد به کشیدن و استعمال دخانیات و .... ما در این مطلب قصد داریم تا شما را در تصمیم راسخ‌تان برای ترک سیگار همراهی و یاری کنیم.
 
در ابتدا باید خاطر نشان کرد که ترک سیگار چندان ساده نیست. استعمال تنباکو یک اعتیاد جسمی و یک عادت روانی است. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد افراد آن‌قدر که از نظر روانی و ذهنی به سیگار وابستگی پیدا می‌کنند از نظر جسمی به آن وابستگی ندارند بنابراین اولین قدم‌ مربوط به ترک اعتیاد روانی، سالم‌سازی ذهن خواهد بود. باید توجه داشت که ترک هر عادت اعتیادآوری همان‌طور که طی زمانی نسبتا طولانی در ذهن نهادینه شده، به همان نسبت هم به زمان کافی برای ترک آن نیاز است. ترک ناگهانی سیگار کشیدن که از آن به cold turkey یاد می‌شود نه تنها مفید نیست بلکه احتمال ناموفق بودن آن بسیار زیاد است.
 
در اولین قدم باید با طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی یک پلن مدون کار را آغاز کرد. خودآگاهی برای کسب موفقیت لازم است و شناخت کامل ابعاد یک مسئله کمک شایانی به حل مسئله خواهد کرد پس پرسش‌های زیر را از خودتان بپرسید. برای پاسخ به این پرسش‌ها وقت بگذارید و با دقت به آن‌ها پاسخ دهید.

- شما چه زمانی سیگار می‌کشید؟ و چرا؟
- آیا تکنیک، روش‌های درمانی و یا فعالیتی وجود دارد که بتواند به شما در آن شرایط خاص کمک کند و جایگزین کشیدن سیگار شود؟
- آیا قبل و بعد از هر وعده غذایی نیاز به کشیدن سیگار دارید؟
- آیا وقتی در جمع هستید سیگار می‌کشید؟
- آیا اعتیاد شدید به کشیدن سیگار دارید (مثلا بیش از یک پاکت در روز)، یا فقط روزی یکی یا دو سیگار می‌کشید؟
- آیا وقتی استرس دارید یا افسرده و غمگین هستید سیگار می‌کشید؟
- آیا فعالیت، افراد یا محیط خاصی شما را ترغیب به سیگار کشیدن می‌کند؟
- آیا سیگار کشیدن شما با عادات دیگری نظیر مصرف الکل یا بازی خاصی همراه است؟
- آیا شما جزو افرادی هستید که موافق هیپنوتیزم و طب سوزنی هستند؟
- آیا شما علاقه‌مند صحبت با درمانگر یا مشاوره در مورد عادات‌تان مانند سیگار کشیدن هستید؟
- آیا علاقه‌مند به داشتن یک برنامه تناسب اندام هستید؟
 

با پاسخ به سوالات بالا می‌توانید درک درستی از این عادات خود به دست آورید و این خودآگاهی شما را در برنامه‌ریزی برای ترک سیگار کمک خواهد کرد. به‌عنوان مثال دانستن این موضوع که شما جزو افرادی هستید که بعد از هر وعده غذایی عادت به کشیدن سیگار دارید می‌تواند شما را در برنامه‌ریزی درست کمک کند، بدین ترتیب که با جایگزینی یک گزینه مناسب و گنجاندن آن در برنامه ترک سیگار یکی از عوامل کشش و سوق به سوی کشیدن سیگار را از بین می‌برید. به عنوان مثال می‌توانید خوردن تنقلاتی مانند تخمه آفتاب‌گردان، پسته یا میوه را جایگزین کشیدن سیگار کنید و بعد از هر وعده غذایی به خود یادآور شوید که قرار است بعد از صرف غذا، میوه میل کنید. بعد از پاسخ به سوالات بالا به مرحله بعد می‌رویم. در این مرحله شما نیاز به طراحی برنامه ترک سیگار دارید.

- یک زمان‌بندی مشخص برای این کار در نظر بگیرید. مثلا شما در ۱۰ روز آینده برنامه ترک خود را عملی خواهید کرد. این زمان به شما فرصت می‌دهد تا خود را برای این کار آماده کنید اما باید در نظر داشت که این زمان اگر خیلی طولانی باشد انگیزه‌تان از بین رفته و اراده‌تان سست می‌شود.

- به افراد خانواده، دوستان و همکارتان اعلام کنید که قصد دارید برنامه ترک سیگار خود را اجرایی کنید. به آن‌ها بگویید که شما نیاز به حمایت و تشویق دارید. حتی می‌توانید برای این کار به دنبال یک همراه مناسب بگردید تا هر دو با هم این برنامه را دنبال کنید.

- شرایط آتی را پیش‌بینی کنید و برای مقابله با آن‌ها از هم‌اکنون برنامه‌ریزی کنید. معمولا افراد در سه ماهه اول ترک سیگار مجددا به کشیدن سیگار روی می‌آورند. از الان خود را برای این چالش بزرگ مهیا کنید.

- همه محصولات مربوط به تنباکو و نیکوتین را از محیط زندگی خود، اتومبیل و محیط کارتان حذف کنید؛ کبریت، فندک، پاکت خالی سیگار، حتی عکس‌هایی که در آن‌ها در حال کشیدن سیگار هستید. در صورت امکان اتومبیل، مبلمان، فرش و کلیه لباس‌هایی را که بوی سیگار می‌دهند شسته و با مواد معطر بوی سیگار را از آن‌ها بزدایید.

- از یک پزشک و مشاور برای این امر خطیر یاری بگیرید. در موارد اعتیاد شدید و سنگین گاهی مصرف دارو برای رسیدن به نتیجه مطلوب مورد نیاز است.

- در کنار همه این راهکارها از ورزش غافل نشوید. یک برنامه ورزشی روتین می‌تواند انگیزه‌ خوبی برای ترک سیگار باشد. برای این که بخواهید ورزشکار موفقی باشید باید بدن سالمی داشته باشید و جسم سالم با کشیدن سیگار و عوارض مخرب ناشی از آن در یک راستا نیست.

- و نکته آخر این که می‌توانید به خودتان جایزه بدهید مثلا به ازای نکشیدن هر نخ سیگار یک بستنی یا یک پک آجیل برای خودتان خریداری کنید و یا پول هر نخ سیگار را کنار بگذارید و با پس‌انداز و برنامه‌ریزی یک فعالیت مفرح و هیجان‌انگیز به خودتان یادآور شوید که می‌توان به جای عادت ناپسند و مضری مانند سیگار کشیدن تفریح‌های سالم و هیجان‌انگیزی را جایگزین کرد.
 

قطعا همگان به مضر بودن سیگار اذعان دارند اما متاسفانه روز‌به‌روز بر تعداد افراد سیگاری افزوده می‌شود. فقط در آمریکا روزانه ۳۲۰۰ فرد زیر ۱۸ سال برای اولین‌بار به سیگار لب می‌زنند و ۲۱۰۰ جوان جزو افرادی‌اند که روزانه سیگار می‌کشند. تقریبا در همه جای دنیا از هر ۱۰ نفر سیگاری ۹ نفر اولین سیگار خود را زیر سن ۱۸ سال کشیده‌اند و این لزوم آگاهی و اطلاع‌رسانی درباره مضرات سیگار در سنین پایین را اثبات می‌کند. در دنیا حدود ۱۶ میلیون نفر در اثرات کشیدن سیگار دچار بیماری‌اند و طبق آمار منتشر شده عمر افراد سیگاری حدودا ۱۳ تا ۱۴ سال کم‌تر از افراد غیرسیگاری است. سرطان ریه، سکته قلبی و مغزی در افراد سیگاری چند برابر افراد معمولی است. طبق تحقیقات انجام شده در کشور آمریکا، افرادی که در اثر مصرف دخانیات، به‌ویژه کشیدن سیگار، سالانه جان خود را از دست می‌دهند بسیار بیش‌تر از آمار مرگ و میر افراد مبتلا به ایدز، معتادان به مصرف الکل، تصادفات وسایل نقلیه موتوری و جراحات با سلاح گرم است. با این اوصاف هنوز هم دیر نشده همین امروز برای ترک سیگار اقدام کنید.

در صورت تمایل تجربیات و نظرات خود را در مورد راه‌های موفق و ناموفق ترک سیگار ارسال کنید


منابع: helpguide/ wikihow/ allencarr/ webmd/ betobaccofree

سوالات و نظرات کاربران
0
Anvar photo
Anvar شنبه، 21 اردیبهشت 1398
سلام من تقریبا ۲۰سال سیگار کشیدم من اصلا فکرش هم برام سخت بود که بتونم ترک کنم ولی به خاطر التهاب معده و زخم اثنی عشر که نکنه سرطانی بشه همون لحظه ای که دکتر ازم اندوسکوپی گرفت ترک کردم چون گفت اگه سیگار بکشی کم کم به متاپلازی وبعدا دیسپلازی واخرشم سرطان ...ای کاش همه وقتی ترک کنیم که دیگه دیر نشده باشد
0
حمچا photo
حمچا چهارشنبه، 15 اسفند 1397
من مردی ۵۱ ساله هستم و دقیقا ۲۴ ساله که سیگار می‌کشیدم. دو هفته پیش سردرد و تب شدید گرفتم و دکترها هم گفتن چیزیت نیست. ولی چیز جالب اینکه الان دو هفته است که نمی‌توانم حتی یک پک سیگار بکشم. امروز می‌خوام برم پیش متخصص ریه که ببینم چه مرضی گرفتم. که حتی فکر کردن به سیگار هم حالم را بد می‌کنه. ممکنه مادر آدم از این قضیه خوشحال بشه ولی معلوم نیست که دکترها هم از این وضعیت جدید من خوشحال باشن !!!
0
عادل سوپک
عادل سوپک چهارشنبه، 21 آذر 1397
فرض کنید شما روزی 8 عدد نخ مصرف می کنید. خوب راه چاره چیه آیا به نظرتون میشه یکباره سیگارو ترک کرد. شاید بعضی هاتون بگید میشه ولی عقل حکم می کنه که شما روز اول که 8 تا نخ کشیدن روز دومش 7 نخ بکشین و روز دوم و سوم و چهارمش 6 تا نخ و روز پنجمش 5 و همینطوری دوز مصرفتون رو تا جایی که ممکنه. و با این روش راحت میشه سیگار رو دور زد . البته این کار ارده اهنین می خواد
0
میلاد photo
میلاد پنج شنبه، 26 مهر 1397
آقا فقط و فقط ورزش؛ اون هم توی باشگاه نه توی خونه من خودم بعد از چند یک شبه سیگارو کنار گذاشتم امتحان کنید
0
مسعود یاراحمدی photo
مسعود یاراحمدی یکشنبه، 31 تیر 1397
فقط از خدا کمک بگیرید و یک کم اراده داشته باشیدسیگار رو به راحتی ترک میکنید
0
حمیدرضا photo
حمیدرضا دوشنبه، 28 خرداد 1397
بنده سالها سیگاری بودم و موفق شدم با روش سادۀ آلن کار سیگار را ترک کنم. برخلاف باورهای رایج ترک سیگار به هیچ وجه نیاز به ارادۀ قوی ندارد و خیلی هم آسان می باشد. فقط روش آلن کار را توصیه می کنم.
1
Yilmaz photo
Yilmaz جمعه، 01 دی 1396
ما افراد سیگاری هرکدوم مشکلاتی داریم از نظر ذهنی که وقتی یادش میفتیم با سیگار آرامش پیدا میکنیم و اشتباهه ........۷
1
Yilmaz photo
Yilmaz جمعه، 01 دی 1396
سلام نماز بخونید ان شالله ترک می کنید من خودم دینی نیستم نتونستم ولی میدنم با نماز خوندن و تقویت ایمان میشه تر کرد.و بانظردوستمون موافقم که همون اولش نبایدمیکشیدیم ...... ..
1
نیما photo
نیما چهارشنبه، 16 فروردین 1396
سلام من الان دو هفته هست که سیگار رو ترک کردم به مدت ۵ سال روزی تقریبا یک پاکت سیگار میکشیدم ولی در این مدت به حدی شاداب شدم که خودم بیشتر از اطرافیان که اذیت میشدن دارم لذت میبرم خلاصه این حرف واقعیه خواستن توانستن است فقط اراده میخاد و از این صحبتها که فعلا حالم خوب نیست و اعصاب ندارم به شدت بپرهیزید در ضمن سیگار هیچ کلاسی نداره و شیک هم اصلا نیست این رو گفتم چون من خودم بازیگر تئاتر هستم و متاسفانه در حیطه کاری ما سیگار بین کسانی که تازه وارد کار ما شدن شده کلاس در صورتی که هنر اصلی اراده است و بس توکل به خدا همه میتونن شاد و سبز باشید
0
هما ی
هما ی پنج شنبه، 23 شهریور 1396
(پاسخ) مرسی آقا ، پیامتون خیلی خوشحال کننده بود منم دوست دارم تئاتر بخونم و با خودم حساب میکردم که اگر تو محیط قرار بگیرم نه تنها ترک نمیکنم بلکه احتمال افزایشش هم هست اما پیام شما یه امید خاصی رو در من بیدار کرد ☺ سلامت باشید
0
سرینا photo
سرینا جمعه، 16 تیر 1396
مقاله دارای اشتباهات بسیاری است. کتاب آلن کار که خیلیها با اون ترک کردن خلاف این واقعیت رو می گه که ناگهان ترک کردن سیگار اشتباه هستش.
0
امیرحسین فرخ زاده
امیرحسین فرخ زاده یکشنبه، 21 خرداد 1396
سیگار اسیب به روح و روانه متاسفانه بین نوجوونا خیلی زیاد شده حتی دخترا ممنون بابت مطلب
0
زهرا photo
زهرا جمعه، 15 اردیبهشت 1396
سلام. من مشاورم یه مراجع خانم داشتم که میخواست سیگار رو ترک کنه . تقریبا از همین روش های گفته شده در اینجا استفاده می کردیم ولی مشکل اینجا بود که نمیشد دخانیات رو از زندگیش حذف کنه چون شوهرش هم سیگاری بود و قسمت سخت ماجرا این بود که شوهرش نمی دونست زنش هم سیگار میکشه، یعنی خانم مخفیانه میکشید; بنابراین نمی تونستیم از شوهرش همکاری بخوایم. تو این مورد ناموفق بودم متاسفانه...
0
رضا photo
رضا جمعه، 04 فروردین 1396
متاسفانه من بارها ترک سیگار ناموفق داشته ام و دوباره سیگار کشیدن را شروع کردم الان بزرگترین آرزوم اینه که بتونم بدون دخانیات زندگی کنم و ازش لذت ببرم
0
احمد دلیل گو
احمد دلیل گو پنج شنبه، 26 اسفند 1395
ب نظر من افرادی که به هر علتی سیگار میکشند علاوه برخودشون به اطرافیانشون نه تنها اسیب جسمی بلکه آسیب روحی و روانی هم میگذارند.
0
محمدرضا جوکار
محمدرضا جوکار سه شنبه، 24 اسفند 1395
مهمترین چیزی که می تونه کمک موثری برای ترک سیگار باشه قدرت نه گفتنه تشکر بابت مطلب مفیدتون
0
رضا حسین زاده
رضا حسین زاده دوشنبه، 23 اسفند 1395
سیگار روح را افسرده می کند.
0
علی اسدالهی
علی اسدالهی یکشنبه، 22 اسفند 1395
به نظر من هیچ وقت ترک کامل نمیشه شاید موقتی باشه ولی با کوچیک ترین تلتگری دوباره میان به طرفش بهترین حالت اینکه که از اول طرفش نروند
0
سارا قیصری
سارا قیصری شنبه، 21 اسفند 1395
ما فرد سیگاری اطرافمون داریم خیلی اذیت کننده است
0
تنها شب
رضا صالحی جمعه، 20 اسفند 1395
فقط اراده تمام این قرص هایی که تیلیغ میشه الکیه
0
ملک مولایی
امیرحسین راستگو جمعه، 20 اسفند 1395
به نظر من برای ترک کردن هر چیزی حالا یا سیگار یا عادت بد باید آهسته و پیوسته انجام بشه تا پایدار باشه
0
میریام جان
ماری جان سه شنبه، 17 اسفند 1395
واقعا تحمل ادمهای سیگاری سخته
0
حسین حیدری
حسین حیدری سه شنبه، 17 اسفند 1395
تا وقتی ک نتونید لذتش رو از ذهنتون بندازید بیرون غیر قابله ترکه
0
مریم محمدزاده
مریم محمدزاده یکشنبه، 15 اسفند 1395
ترک سیگار خیلی سخته ولی کافیه اراده فرد محکم باشه و اینکه خودشو به چیز دیگه ای که مفید باشه وابسته کنه
0
sepehr manafi
sepehr manafi شنبه، 14 اسفند 1395
هیچ کسی به جز خود آدم نمیتونه خودش رو از سیگار نهی کنه. بنظرم بهترین راه ترک سیگار اینه که فرد سیگاری پله به پله پایین بیاد یعنی مثلا امروز اگه 10 سیگارمیکشه فردا سعی کنه بیشتر از 8 نخ نکشه.
0
مهدی جوادنیا
مهدی جوادنیا پنج شنبه، 12 اسفند 1395
فقط به اراده بستگی داره
0
مرتضی تبریزی
مرتضی تبریزی شنبه، 07 اسفند 1395
متاسفانه بسیاری از نوجوان های امروزی تفریحی شروع میکنن بعد گرفتار میشن . امیدوارم همه سیگاری ها بتونن ترک کنن .
0
مرضیه امیری
مرضیه امیری چهارشنبه، 13 بهمن 1395
متنتون خوب بود ولی خیلیا بااین کنار نمیان وقتیم بهشون میگیم ترک کن بزار کنار میگه من تنوعی میکشم برا ارامش میکشم عصبیم میکشم
0
منصوره سادات حسینی
منصوره سادات حسینی دوشنبه، 11 بهمن 1395
متن بسیار آموزنده و کاربردی بود ممنون امیدوارم تمام افراد سیگاری بتونن یه روز کنارش بذارن
0
حبیب الله عمادی
ایمان عمادی چهارشنبه، 29 دی 1395
سیگار و بعدشم اعتیاد زندگی خیلی از دوستاما داغون کرد... سمتش نرید
0
Meroo photo
Meroo دوشنبه، 27 دی 1395
سیگار رو از وقتی ترک کردم که فهمیدم زندگی کوتاه تر از اونی هستش که بخوام با سیگار کوتاه ترش کنم امیدوارم بقیه هم مثل من موفق بشوند
0
کوثر رحیم پور
کوثر رحیم پور شنبه، 18 دی 1395
اراده تو کارای کوچیک مثل کم خوردن و یا آب زیاد خوردن و... اراده مارو تو کارای بزرگم‌بیشتر میکنه. میشه از چیزای کوچیک شروع کرد و کم کم عادت بد کوچیک و بزرگ مثل سیگار رو ترک کرد
0
زهرا پناهجو
زهرا پناهجو دوشنبه، 13 دی 1395
هرکس که بخواد ترک کنه ترک میکنه اراده همراه با عمل.
0
مصطفی .
مصطفی کهن سه شنبه، 30 آذر 1395
ترک عادت موجب مرض است. ترک واقعی هم انگیزه میخاد هم حمایت خانواده و دوستان.
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 21 آذر 1395
بايد بيش از پيش به پيش گير ي توجه كنيم.سيگار نكشيدن براي بار اول خيلي راحت تر از ترك عادت زشت سيگاري بودن است. در ضمن تا وقتي كه فرد نخواد سيگار بكشه نمي تونه ترك كنه خواستن توانستن است
0
سید حسین سعادتمند
سید حسین سعادتمند چهارشنبه، 10 آذر 1395
ترک سیگار سخته ولی شدنیه.
0
علی photo
علی دوشنبه، 12 مهر 1395
من الان بیشتر از 3 ساله که ترک کردم قبل از اون 12 سال سیگار می کشیدم اما: یه روز سرد زمستون وقتی سوار اتوبوس شدم یه پیرمردی اومد کنارم نشست و اینقدر بوی بد سیگار می داد که من خجالت کشیدم از اینکه قطعا من هم همیشه اینجوریم...!!!! دلایل دیگه: 1- بوجود اومدن درد معده شدید تو اکثر مواقع 2- تیر کشیدن قلبم هر از چند گاهی 3- کم شدن قوای جنسیم 4- بوی بد و دندان خراب 5- بیدار شدن سخت هر روز از خواب 6- نفس نفس زدن شدید در پله بالا رفتن 7- خلق و خوی بد و رفیقای سیگاری و .... 8- غلظت خون (الان هر 4 ماه یه واحد هم خون میدم به لطف خدا) یعنی از ترس مردن دیگه نکشیدم و الان روزی هزار مرتبه شکر می کنم.... امیدوارم شما هم موفق باشید در این امر
0
کاوه فیضی
کاوه فیضی شنبه، 29 آبان 1395
(پاسخ) ایول داری
0
کاوه فیضی
کاوه فیضی شنبه، 29 آبان 1395
سلام من همین امروز میخام بعد از شش سال سیگار کشیدن ترک کنم موفق میشم
0
Soheil Satvati
Soheil Satvati پنج شنبه، 20 آبان 1395
من سیگاری نیستم اما این متن رو برای دوستام میفرستم.ممنون
0
جلال photo
جلال پنج شنبه، 20 آبان 1395
درماه گذشته اقدام به خرید الکترواسموکو جایگزینی آن با سیگار کردم. مصرف سیگارم از روزی یک پاکت به ۵-۶ نخ در روز رسید اما الکترواسموک جایگزین جالبی برای سیگار نبود. الان با زمان بندی کردن سیگار کشیدن و بدون الکترواسموک روزی ۱۰ - ۱۲ نخ سیگار میکشم. هر چند مصرفم تقریبا نصف شده اما موفق به ترک کامل نشدم. نمیدانم چه کنم؟؟؟
0
پیلتن photo
پیلتن دوشنبه، 12 مهر 1395
متن خیلی روتین و تکراری بود و هیچ نکته جدید و جذابی نداشت . خوردن میوه بعد از غذا !!!!!؟؟؟ به ازای نکشیدن هر نخ سیگار یک بستنی یا یک پک آجیل !!!؟؟؟ اینجوری گرد و قلمبه میشیم که :)))) اینهمه دود تو این هوای تهرون هست اینم روش . عوضش استرس و اضطرابو دور میکنه . لااقل برای من که اینطوره حالا چه روانی چه واقعی :/
0
مصطفی جاوید
مصطفی جاوید چهارشنبه، 19 آبان 1395
(پاسخ) شک نکن حق باتوئه
0
ساسان پناهی
ساسان پناهی چهارشنبه، 19 آبان 1395
(پاسخ) سیگار رفیق نیمه راه نیس شاید ما ولش کنیم ولی اون ما رو ول نميکنه، تازه بهترین دزد گیره، شبا آنقدر سرفه میکنی که اگه یکی بیاد دزدی فرار میکنه!!!
0
مهدی محمدزاده گیوه چی
مهدی محمدزاده گیوه چی پنج شنبه، 13 آبان 1395
سلام ذهن بیکار معبد شیتان است این جمله رو نمیدونم کی گفته ولی دلیلش رو میدونم که ذهن انسان همیشه به دنبال تنبلی وراهتی است و همیشه یه راهی برای فرار پیدا میکنه اگه ذهن خودمون رو درگیر مسائل پیچیده کنیم ذهن راه فرار نداره که به سمت سیگار کشیده بشه یک دلیل دیگه هم تکرار عادت هست سن فرد به 40 سالی برسه خیلی سخته که بعضی از آدتها رو ترک کنه پس همیشه عادت کنید که عادت نکنید
0
مصطفی جاوید
مصطفی جاوید چهارشنبه، 19 آبان 1395
به نظرم باید بیشتر راجع به موارده نیازه به سیگار متن می‌نوشتین . مثلا خوده من خیلی با علاقه شروع به خوندن کردم ولی یهو از دلایل پریدین و به ترک کردن پرداختید . بعضیا نه پاکت می‌کشن نه یه نخ یا دو نخ .. روزی ۶ الی ۱۰ شایدم کمتر . یا مسائل روحی . من از جمله کسانیم که حتتتتتتی اگه استاد تو دانشگاهی ک درس می‌خونم بهم یه حرفی بزنه ک ب من بربخوره جوری ناراحت میشم که تا سیگار نکشم آروم نمیشم . قبلا نزدیک به عید کامل ترک کردم کامله کامل . حتی از بوی سیگار متنفر بودم ولی وقتی یکی از رفیقای نزدیکم قرار گذاشت که آخرین نخ رو با اون بکشم باعث شد ترغیب بشم و اون که ترک نکرد هیچ منو هم دوباره وابسته کرد . اما هممون میدونیم اصلا چیز خوبی نیس . اگه از فوایده ترک و علائمش هم بگید ممنون میشم . مثلا روشنیه پوست و چین و چروک و لکه و ریزش مو و ... مخصوصا در جوانان . باتشکر
0
حجت قربانی
حجت قربانی جمعه، 14 آبان 1395
سلام متشکرم از شما خیلی زیبا اثر مرکبو داخل ترک سیگار اجرا کردید عالیه
0
سروش عباسی
سروش عباسی دوشنبه، 10 آبان 1395
به نظر من آسیب های منجر به مرگ سیگار با در نظر گرفتن تنها شدن خانواده مان با آسیبی که خودمان به جسممان وارد کرده ایم کمک زیادی خواهد کرد . مفید بود ممنون
0
سیاوش غلامی
Siavash Gholami پنج شنبه، 06 آبان 1395
سیگار کشیدن خودش انگیزس...چه طور می توان ترک کرد
0
سلمان ترابی گودرزی
سلمان ترابی گودرزی جمعه، 23 مهر 1395
مهمترین عامل برای ترک سیگار اراده جدی هستش.فقط باید بخای و انگیزه داشته باشی .
0
منصور photo
منصور دوشنبه، 12 مهر 1395
من سالهاست ديگه سيگار نمي كشم از راه هاي ساده پيشنهادي هم استفاده نكردم فقط تصميم گرفتم و نكشيدم وهيچ زمان هم تمايلي به سيگار ندارم وقتي موضوع شما را باز ميكنيم منتظر مطالعه يك روش ابتكاري و مناسب و شدني جديديم !!!
0
smoking  photo
smoking دوشنبه، 12 مهر 1395
درود بر شما.حالا ترک کردیم،آخرش چی؟؟؟سالم میشیم؟!دیرتر میمیریم؟؟؟
0
محیا photo
محیا دوشنبه، 12 مهر 1395
بانظرپیلتن موافقم به دوستان توصیه میکنم کتاب« آسانترین روش ترک سیگار» نوشته« آلن کار »رو بخونن.
0
مهدی قدیمی photo
مهدی قدیمی یکشنبه، 11 مهر 1395
من از همین لحظه قصد دارم ترک رو شروع کنم
0
مسعود photo
مسعود یکشنبه، 11 مهر 1395
با سلام منم حدود دو هفته هست که توی ترکم هفته اول اصلا نکشیدم، هفته دوم تقریبا روزی 2 نخ کشیدم. البته قبلا روزی 1 پاکت میکشیدم. بهترین کار جایگزین کردن ورزشه و فکر کردن به اینکه دیگه حیفه که ریه هام کثیف بشه
0
علی کاکااله photo
علی کاکااله یکشنبه، 11 مهر 1395
سلام.خسته نباشید.بسیار مفید و جالب بود اتفاقا من چهار روزه شروع به ترک سیگار کردم و مطمئنم که موفق میشم با تشکر