آیا حقوق دریافتی شما منصفانه است؟

آیا حقوق دریافتی شما منصفانه است؟

میلاد

شکیب

1395/11/12

4716

بار بازدید شده
is-your-salary-fair چگونه هر فرد می‌تواند براساس توانایی‌ها، تجربیات، سابقه کاری و عوامل دیگر متوجه شود که چقدر می‌ارزد.
4716
آیا حقوق دریافتی شما منصفانه است؟
Vidoal
4.88
آیا حقوق دریافتی شما منصفانه است؟
شاید یکی از سخت‌ترین و مهم‌ترین نکات در طول یک مصاحبه شغلی اعلام حقوق دریافتی باشد. وقتی در طول مصاحبه شغلی مدیری از شما میزان حقوق مورد نظرتان را می‌پرسد، برای پاسخ به آن دچار چالش می‌شوید. اگر آن را بسیار زیاد و غیرمتناسب اعلام کنید به احتمال زیاد آن شغل را از دست می‌دهید. از طرفی اگر حقوق مورد نظرتان را خیلی کم‌تر از متوسط دریافتی شغل‌تان اعلام کنید احتمالا مدیر روبه‌روی شما احساس می‌کند اعتمادبه‌نفس کافی در مورد توانمندی‌های‌تان ندارید. همین‌طور بسیاری از افراد شاغل تصور درستی از این‌که آیا حقوق دریافتی‌شان منصفانه است یا خیر ندارند و نمی‌دانند آیا در مقایسه با افرادی که توانمندی‌ها و جایگاه شغلی مشابه‌ای با آن‌ها دارند، درآمد مناسبی دارند یا خیر.

برای این‌که در مورد میزان حقوق متناسب با توانمندی‌ها و تجربیات‌تان به نتیجه درست و منطقی‌ای برسید باید بتوانید از منابع و امکانات مختلف به یک عدد مشخص و معقول برسید. عددی که هم متناسب با توانایی‌ها و ویژگی‌های شماست و هم وقتی در پایان روز در آینه به خود نگاه می‌کنید، اعتراضی به میزان دریافتی خود نداشته باشید.

اما چگونه هر فرد می‌تواند براساس توانایی‌ها، تجربیات، سابقه کاری و عوامل دیگر متوجه شود که چقدر می‌ارزد. راه‌های مختلفی برای این‌ کار وجود دارد:

۱-جست‌وجوی اینترنتی: با یک جست‌وجو در اینترنت می‌توانید مقالاتی را پیدا کنید که در مورد حقوق شغل‌های مختلف در آن نوشته شده است. همچنین گروه‌ها و سایت‌هایی در فضای اینترنت وجود دارند که در آن‌ها آدم‌هایی شبیه با توانایی‌های شما گرد هم جمع شده‌اند و با مقایسه درآمدهای آن‌ها می‌توانید به ارزش خود پی ببرید.

۲-جست‌وجو در میان دوستان و خویشاوندان: اگر کمی درست نگاه کنید افرادی را در اطراف خود می‌بینید که شغل‌هایی شبیه شما دارند. با پرس‌وجو از آن‌ها و بررسی حقوق و درآمدهای آن‌ها می‌توانید شناخت نسبی‌ای در مورد میزان حقوق خود پیدا کنید.

۳-استفاده از سازمان‌هایی که در این حوزه پژوهش می‌کنند: در تمامی کشورهای دنیا سازمان‌های تحقیقاتی‌ای وجود دارند که در واقع مجرایی ارتباطی هستند بین افرادی که به‌دنبال شغل‌اند و صاحبان کسب‌وکارها. این سازمان‌ها با دریافت رزومه افراد متقاضی و نیاز شرکت‌ها و صاحبان کسب‌وکارها، مناسب‌ترین افراد را برای شغل‌های مورد نظر معرفی می‌کنند. اما این سازمان‌ها فعالیت مهم دیگری نیز انجام می‌دهند. آن‌ها با طراحی پرسش‌نامه‌ها و دریافت اطلاعات دقیق و مهم و حقوق فعلی افراد، پایگاه داده‌هایی وسیع از افراد مختلف در مشاغل گوناگون جمع‌آوری می‌کنند و با تحلیل تمامی داده‌های دریافتی میزان حقوق هر شغل را مشخص می‌کنند. در کشور ما IranTalent این کار را انجام می‌دهد. اگر شما دوست دارید بدانید چقدر می‌ارزید پرسش‌نامه ارزیابی حقوق و دستمزد ۱۳۹۵ (لینک) را باز کرده و آن را پر کنید.
 
(در صورت تمایل دیدگاه‌های خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات ثبت کنید)
سوالات و نظرات کاربران
1
farinazi720 H
farinazi720 H دوشنبه، 22 خرداد 1396
ميزان حقوقا واقعاًخنده داره!!
1
سید محمد حسینی
سید محمد حسینی پنج شنبه، 26 اسفند 1395
سال 95 در کل حقوق شد 1350000 و پایه حداقل بدون سابقه شغلی شد930هزارتومان و معافیت مالیاتی هم 2میلیون تومان تعیین شد
1
ادریس دانا
ادریس دانا چهارشنبه، 25 اسفند 1395
ماهی 850 هزار تومن هم میشه بهش گفت حقوق با این گرونی و تورمی که تو جامعه هس
0
علیرضا علیزاده
علیرضا علیزاده دوشنبه، 23 اسفند 1395
بیشتر در موردش مطلب بزارید.
0
سید علی  ترابی
سید علی ترابی پنج شنبه، 19 اسفند 1395
با سلام قبلا حقوق ها که خیلی بد بود الان تو این 2 سال اخیر بهتر شده و چند درصدی افزایش داشته اما باز هم به کارمندان مخصوصا بازنشستگان حقوق کم داده میشه ....
1
سید مرتضی موسوی
سید مرتضی موسوی یکشنبه، 15 اسفند 1395
باسلام در ایران حقوق بر حسب قانون کار تأیین میشود و ب اینکه شرکتی شخصی یادولتی باشد نیست ، ساعات کاری و حقوقی باید پرداخت شود در آن آمده است ، که همه برحسب تواناییها ، تحصیلات و ساعات کاری و اضافه کاری مشخص شده است ، همه عزیزان میتونن ب کارفرما در رابطه با حقوق و دستمزد بگن بر حسب قانون کار...
0
ساسان جم
ساسان جم شنبه، 07 اسفند 1395
سایتی که معرفی کردید خوب بود تشکر
0
Analyst chemist
Analyst chemist چهارشنبه، 13 بهمن 1395
متاسفانه در ایران، هیچ روال مشخصی برای پرداخت حقوق وجود ندارد و دو نفر که عینا یک کار را در دو شرکت مختلف انجام می دهند، حقوق های کاملا متفاوتی می گیرند
0
A sayyadmiri
A sayyadmiri جمعه، 15 بهمن 1395
(پاسخ) سلام.دوست عزیز با توجه به اینکه شرکت دولتی،نیمه دولتی،خصوصی باشه و تامین منابع واعتبارات آن از کجا باشه در حقوق موثر میباشد. اما در کل با شما موافقم
0
kasra photo
kasra چهارشنبه، 13 بهمن 1395
این لینک فقط کلی اطلاعات از من گرفت ، آخرش هم گفت نظرسنجی هست ،مقدار مبلغ را تو ایمیل هم بهم نگفت.. حس میکنم فقط میخواست اطلاعات بگیره برای بانک خودش
0
گروه آموزشی ویدوآل
گروه آموزشی ویدوآل چهارشنبه، 13 بهمن 1395
(پاسخ) سلام، در انتهای پرسش‌نامه اعلام شده که پس از اتمام دوره مرتبط و بررسی نهایی، نتایج به ایمیل شما ارسال خواهد شد. شما می‌توانید لیست حقوق و مزایای سال ۹۴ را از وب‌سایت ایران تلنت دریافت کنید. نتیجه این پرسش‌نامه در روزهای آخر سال ۹۵ اعلام خواهد شد.