۲۵ قانون آداب معاشرت که هر فردی باید آن‌ها را بداند

۲۵ قانون آداب معاشرت که هر فردی باید آن‌ها را بداند

میلاد

شکیب

1395/06/06

106325

بار بازدید شده
etiquette-rules-that-everyone-should-know قوانین اصلی آداب معاشرت بسیار ساده است. ما در این مطلب شما را به قوانین آداب معاشرت آشنا می‌کنیم که هر فرد محترمی باید از آن‌ها آگاه باشد.
106325
۲۵ قانون آداب معاشرت که هر فردی باید آن‌ها را بداند
Vidoal
4.48
۲۵ قانون آداب معاشرت که هر فردی باید آن‌ها را بداند
متاسفانه بسیاری از مردم احترام قائل شدن برای قوانین آداب معاشرت را کاری شرم‌آور می‌دانند. آن‌ها فکر می‌کنند رعایت آداب معاشرت فقط از طرفداران سرسخت زیبایی سر می‌زند و این افراد رابطه خود را با زندگی واقعی قطع کرده‌اند. در حقیقت، قوانین اصلی آداب معاشرت بسیار ساده است. این قوانین عبارتند از فرهنگ سخن گفتن، خوشرویی و تواضع، ظاهر پاکیزه و تسلط روی عواطف و احساسات خود. ما در این مطلب شما را با قوانین آداب معاشرت آشنا می‌کنیم که هر فرد محترمی باید از آن‌ها آگاه باشد.
  • اگر بگویید «شما را دعوت می‌کنم» یعنی هزینه را شما پرداخت می‌کنید. اگر بگویید «بیا بریم رستوران» یعنی هر کس باید هزینه مربوط به خود را پرداخت کند. در فرهنگ ایرانی رسم است که آقایان هزینه رستوران خانم‌ها را می‌پردازند. این‌که هر کس هزینه خود را بپردازد بسیار خوب است، اما در بسیاری موارد پرداخت همه هزینه توسط مردان نشانه احترام و شخصیت اجتماعی اوست.
  • هیچ‌وقت بدون اطلاع قبلی به دیدار کسی نروید. اگر کسی سرزده به خانه شما بیاید، ممکن است اصلا آماده دیدار او نباشید. بهتر است پیش از رفتن به دیدار کسی تلفنی یا از طریق پیام کوتاه با او هماهنگ کنید. بسیاری عادت دارند حتی پیش از تلفن زدن به افراد پرمشغله، با یک پیام کوتاه با او هماهنگ کنند. جالب است بدانید در بریتانیا برای حل این مسئله راه حل جالبی در نظر گرفته‌اند. در این کشور رسم است که وقتی فردی سرزده می‌خواهد به دیدار زنی بیاید، زن کفش می‌پوشد، کلاه بر سر می‌گذارد، چتر به دست می‌گیرد و پشت در می‌ایستد. اگر مهمان را دوست داشته باشد به او می‌گوید: «همین الان از بیرون به خانه آمده‌ام» و اگر میلی به دیدار فرد نداشته باشد می‌گوید: «چقدر بد شد، داشتم از خانه بیرون می‌رفتم».
  • در فضای عمومی که با کسی یا کسانی مشغول گفت‌وگو هستید، هیچ‌وقت موبایل خود را روی میز نگذارید. این کار نشان می‌دهد که این دستگاه نقش مهمی در زندگی شما بازی می‌کند، شما از اتفاقات پیرامون خود کسل شده‌اید و به محض این‌که بتوانید گفت‌وگو را پایان بدهید به سراغ موبایل خود رفته، اینستاگرام را چک می‌کنید، تلفن‌های‌تان را جواب می‌دهید یا مرحله جدید بازی مورد علاقه خود را شروع می‌کنید.
  • اگر می‌خواهید دائما سرتان داخل گوشی‌تان باشد، هیچ‌وقت با نامزدتان قرار ملاقات نگذارید. شاید تا به حال این مورد را دیده‌اید که زن و مردی در رستوران یا کافه‌ای روبه‌روی هم نشسته‌اند و یکی از آن‌ها یا هر دو سرشان در گوشی‌شان است.


 
  • یک مرد هرگز نباید کیف زن را حمل کند. این کار در فضای عمومی تصویر جالبی ندارد. اما خوب است که مردان هنگام نیاز، به خانم‌ها کمک کنند.
  • اگر در کنار دوستی در حال قدم زدن هستید و او به کسی که نمی‌شناسید سلام کند، شما نیز باید به او سلام کنید.
  • نحوه خوردن غذای خود را چک کنید. گاهی ما متوجه نیستیم که چگونه قاشق و چنگال‌ها را به دست گرفته‌ایم یا غذا را چگونه می‌خوریم. گاهی نحوه غذا خوردن ما، تصویر نا مناسبی از ما در نگاه دیگران ایجاد می‌کند.
  • کفش‌های شما همیشه باید تمیز باشند.
  • از حرف‌های بی‌معنی و غیرضروری پشت تلفن پرهیز کنید. اگر نیاز دارید با کسی گفت‌وگو کنید، بهتر است با او قرار ملاقات حضوری بگذارید.
  • اگر کسی با شما تندی کرد، نباید شما هم تلافی کنید و صدای خود را روی کسی که به شما توهین کرده بالا ببرید. خود را هم‌شان او نکنید. فقط لبخند بزنید و محل را ترک کنید.
  • در کنار همسر یا نامزدتان به موازات او حرکت کنید. جلو یا عقب رفتن یکی از دو نفر تصویر درستی از زوج‌ها در نگاه دیگران ایجاد نمی‌کند. کنار هم راه رفتن نشانه هم‌شانی، تعادل در رابطه، تساوی و ... است.


 
  • رانندگان باید به یاد داشته باشند که در روزهای بارانی، رانندگی آن‌ها باعث پاشیدن آب روی عابران پیاده نشود.
  • دلیلی ندارد دیگران راجع به برخی موضوعات زندگی ما اطلاعاتی داشته باشند و پرسیدن در مورد این موضوعات هم کار دور از ادبی است. از این موضوعات می‌توان به میزان حقوق یا ثروت، مسائل خانوادگی، مشکلات پزشکی، ماجراهای عاشقانه، سن، مذهب و ... اشاره کرد.
  • وقتی در سینما، تئاتر و سالن کنسرت، می‌خواهید وارد صندلی خود در ردیفی مشخص شوید، بهتر است حواس‌تان به افراد نشسته باشد. در این حالت بهتر است ابتدا مردان وارد شده تا شرایط را برای حضور راحت‌تر زنان فراهم کنند.
  • یک مرد هیچ‌گاه نباید بدون اجازه زن با او تماس فیزیکی برقرار کند. این موضوع یعنی این کارها غیرقابل قبول‌اند: گرفتن دست زن، تماس فیزیکی با زن حین گفت‌وگو و یا گرفتن دست یا بازوی او. البته این کار در فرهنگ اسلامی ما جایی ندارد. تماس فیزیکی فقط بین زنان و مردانی که به هم محرم‌اند، امکان‌پذیر است.
  • اگر کسی شما را با حالتی غیرمودبانه صدا زد (مثلا: هی تو)، نباید پاسخ او را بدهید. شما باید نمونه‌ای از فردی با آداب معاشرت مناسب باشید که رفتار اجتماعی مودبانه و محترمانه دارد.
  • قانون طلایی استفاده از عطر و ادکلن، رعایت تعادل و میانه‌روی است. اگر شما تا آخر شب همچنان بوی عطر خود را استشمام می‌کنید، یعنی دیگران از بوی عطر شما خسته شده‌اند.
  • یک مرد مودب و محترم همیشه به زنان احترام می‌گذارد.


 
  • در فضاهای بسته، ادب حکم می‌کند که افراد سیگاری برای کشیدن سیگار، از افراد غیرسیگاری اجازه بگیرند. البته به طور کلی کشیدن سیگار در فضاهای بسته کاری دور از ادب است.
  • فرقی نمی‌کند چه کسی هستید- مدیر یک کمپانی، استاد دانشگاه، یک زن سالخورده یا یک دانشجو- وقتی وارد فضایی می‌شوید شما باید به دیگران سلام کنید.
  • به حریم مکاتبات و چیزهایی که به صورت مکتوب بین دیگران رد و بدل می‌شود، احترام بگذارید. والدین نباید نامه‌های فرزندان خود را بخوانند. والدین باید به یکدیگر احترام بگذارند. گشتن جیب‌های طرف مقابل برای پیدا کردن یادداشت‌های عاشقانه، نامه یا چیزهای دیگر نهایت بی‌ادبی است.
  • سعی کنید دنباله‌روی مد نباشید. بهتر است لباس‌های زیبا و مناسب- حتی اگر مد نیستند- به تن کنید تا لباس‌های به‌روز و برندی که در تن شما زشت و نامناسب‌اند.
  • اگر پس از عذرخواهی بابت ماجرایی بخشیده شدید، دیگر به موضوع مورد نظر اشاره نکنید. باید سعی کنید در آینده دیگر چنین اشتباهاتی انجام ندهید.
  • از بلند حرف زدن و خندیدن و همچنین زل زدن به دیگران دوری کنید. زل زدن به دیگران توهین‌آمیز است.
  • تشکر کردن از همسر، خویشاوندان و دوستان را فراموش نکنید. آن‌ها به شما کمک می‌کنند چون دوست‌تان دارند، نه به این دلیل مجبورند. کمک کردن وظیفه آن‌ها نیست، پس قدردان آن‌ها باشید.
جک نیکلسون، بازیگر سرشناس آمریکایی، می‌گوید:
«من به آداب معاشرت خیلی فکر می‌کنم. این‌که چگونه یک بشقاب را به فرد دیگری بدهم. این‌که برای صدا کردن فرد دیگری در اتاق دیگر، فریاد نزنم. در اتاق را بدون در زدن باز نکنم. به خانم‌ها اجازه دهم پیش از من وارد جایی شوند. هدف این قوانین بی‌نهایت ساده ساختن یک زندگی بهتر است. من به رفتار و حرکاتم و البته آداب معاشرت خیلی توجه می‌کنیم. این‌ قوانین زبانی ساده و قابل درک برای ایجاد یک احترام دوطرفه‌اند».
 
برخی از موارد ذکر شده در این مقاله با فرهنگ ایرانی سازگار نیست، برای بروزرسانی و بومی سازی این مقاله، لطفاً نظرات خود را ثبت کنید.

منبع: brightside
سوالات و نظرات کاربران
0
ناشناس photo
ناشناس سه شنبه، 29 آذر 1401
از کلاه جیزی نگفتید
0
راحیل photo
راحیل پنج شنبه، 12 اسفند 1400
سلام من همه ی این اصول رو یاد بچه هام دادم ولی مشکلم با شوهرمه میگن همیشه تو بچه ها رو بد بار اوردی که به دهن باز غذا خوردن ،یا مدام فین فین کردن گیر میدن یه جورایی تیک شده واصلا حاضر نیست قبول کنه
-1
hiva photo
hiva سه شنبه، 14 آذر 1396
اینکه یک مرد در شرایط نیاز کیف همسرش رو براش بیاره . و کمکش کنه.یکی از بهترین نمادهای ابراز عشق و علاقه و محبته.نه کسر شانه و نه زشت . لطفا با نشر این جمله غیر علمی زیبایی این روابط رو از مردم نگیرید . البته سایر مطالب بسیار آموزنده و مفید بودند.سپاس
0
مهران گرجی
مهران گرجی شنبه، 01 تیر 1398
(پاسخ) Kکیاینو گفته ؟! این آداب به اضافه خیلی موارد دیگه که عنوان نشده جزو آداب اجتماعیه بین‌المللیه و در هر کشوری و با هر فرهنگی لازم الاجراست. ضمن اینکه اینها یک قرارداد اجتماعیه، مطلب علمی یا غیر علمی نیس. حالا اگه شما دوست داری همسرت کیفتو حمل کنه به خودتون مربوطه، ولی اینو دوستانه به عنوان یک مرد میگم، هیچ مردی(حتی اونایی که این کارو انجام میدن!) دوست نداره اینکارو بکنه، خصوصا در یک محل عمومی.اما به خاطر علاقه به طرف مقابلشون بعضیها به این کار تن میدن! ولی بقیه مردها به چشم دیگه ای به این افراد نگاه میکنن.
0
فرهادی photo
فرهادی پنج شنبه، 02 خرداد 1398
کاش در آموزش و پرورش به این مسائل بیشتر پرداخته میشد تا امروز شاهد بسیاری از مشکلات نباشیم
0
یوسف photo
یوسف جمعه، 20 اردیبهشت 1398
سعی کنیم وسایل مهمان رو همراش به بیرون نبریم(هنگام خداحافظی) اما عکس این کار رو موقع ورود انجام بدیم
0
گل آرا photo
گل آرا پنج شنبه، 16 اسفند 1397
این ها خوبه ولی کافی نیست.مثلا با پیژامه تا درب ساختمان نرویم-جلوی مهمان پیژامه-شلوارک-تاپ- زیرپوش رکابی نپوشیم-فیلم نامناسب خانواده وشبکه ناجور پخش نکنیم-رها کردن بچه ها بحا ل خود اصلا حوب نیست.
0
محمد photo
محمد شنبه، 05 آبان 1397
با سلام و عرض ادب، مطلب بسیار زیبا و آموزنده ای بود، لطفا در صورت امکان مطلبی در مورد قوانین آداب معاشرت با خانم ها قرار دهید. سپاس
0
Elyas Jafari photo
Elyas Jafari پنج شنبه، 03 آبان 1397
آیکون اشتراک گذاری در تلگرام کار نمی کنه ( در گوشی آیفون ) همچنین با کپی لینک کوتاه در تلگرام هم موفق به ایجاد لینک نشدم ( با زدن روی لینک صفحه باز نمیشه )
0
امین کریمی photo
امین کریمی چهارشنبه، 02 آبان 1397
با درود سپاس از شما و مطالب سودمند و آموزنده‌ای که تهیه می‌کنید. در تکمیل مطالب این مقاله که نکات خیلی خوبی رو بیان کرد بهتره به سادگی و پرهیز از تجملات هم اشاره بشه. نکته مهمی که ما در زندگی امروزی اسیرش هستیم استرس بالا برای نیازهایی هست که اصلا ارزشی ندارند و همین می‌تونه مانع خیلی از معاشرت‌های سازنده و یا کم شدن اونها بشه. ممنون از وقتی که می‌گذارید.
0
ناشناس photo
ناشناس جمعه، 02 شهریور 1397
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دوستان گرامی متن بسیار عالی و زیبا و قابل تاملی بود به نظر من واقعا نکات جالب و انوزنده ای بود و هر فردی باید این نکات رو بداند چه خوب می شود اگر همگی این نکات را رعایت کنیم و فرهنگ کشورمان را قوی و محکم کنید از همگی و کسانی که این متن را نوشتند بسیار سپاسگذاری میکنم سایتتون بسیار عالیه براون ارزوی سلامتی و موفقیت در همه ی زمینه هارو میکنم. باسپاس از شما
1
امیر حسین photo
امیر حسین سه شنبه، 08 خرداد 1397
مطالب فوق العاده خوب بودن به قول یکی از دوستان ایکاش معلمانی تربیت شوند که این چیزارو کنار فیزیک و ریاضی بگن
0
یونس یو اس
یونس یو اس پنج شنبه، 14 تیر 1397
(پاسخ) یکی از چیزهایی که همیشه منو آزار میده اینه که بسیاری از مردم بی رحمانه دیگران رو کنترل و قضاوت میکنند گاهی اوقات مجبورم رفتاری اشتباه که مورد پذیرش اجتماع هست رو انجام بدم تا واکنش دیگران رو متوجه خودم نکنم .
0
یونس یو اس
یونس یو اس پنج شنبه، 14 تیر 1397
کاش از زمان کودکی و بعد در آموزش و پرورش به این مسائل و بیشتر پرداخته میشد تا امروز شاهد بسیاری از ناهنجاری ها و خشونت و حتی جرم و اعتیاد نبودیم .
0
مبین photo
مبین سه شنبه، 07 فروردین 1397
اگر در مدرسه به جای تست شیمی و فیزیک و...درمورد برخورد های بچه هابا دیگران صحبت بشه.اون جامعه موفق خواهد شد.
0
حسن photo
حسن شنبه، 28 بهمن 1396
درسایتتون مطلبی نقش ما درباره ی شعور اجتماعی چیس بگذاری.مرسی.
0
asal samei
asal samei جمعه، 20 بهمن 1396
سلام واقعا از سایتتون ممنونم. لطفا به مردم تذکر داده بشه تلفن همراه و اطلاعات درون اون یه چیز شخصیه من دوستم خیلی تو تلگرامم سرک میشه و من نمیتونم حرفی بهش بزنم و از این برخوردش ناراحت میشم. مورد دیگه دست تو دماغ کردنه😑 و بوی بد دهان اشخاص در هنگام صبح این موارد هم اگه درج بشه ممنون میشم
0
سهیل آرین photo
سهیل آرین دوشنبه، 20 آذر 1396
با سلام.متاسفانه تو مهمونی ها و جمع های امروزی خیلیا مخصوصا نوجوونایی که موبایل دارن همش با موبایل سرگرم میشن و با جمع زیاد ارتباط برقرار نمی کنن و این باعث میشه که در مورد اونا قضاوتهای بدی بشه.باید بعضیا این مورد رو هم رعایت کنن.با تشکر.
1
سمیه photo
سمیه شنبه، 18 آذر 1396
سلام موردی که مرا خیلی اذیت میکند سیگار کشیدن در پیاده رو است لطفا در پیاده رو سیگار نکشید...
-1
hiva photo
hiva سه شنبه، 14 آذر 1396
اینکه یک مرد در شرایط نیاز کیف همسرش رو براش بیاره . و کمکش کنه.یکی از بهترین نمادهای ابراز عشق و علاقه و محبته.نه کسر شانه و نه زشت . لطفا با نشر این جملات غیر علمی زیبایی این روابط رو از مردم نگیرید
0
ناهید photo
ناهید پنج شنبه، 18 آبان 1396
من همه این نکاتو رعایت میکنم . ولی یه مشکلی دارم اینکه خجالتی هستم موقع ارتباط با دیگران به چشم اونا نگاه نمیکنم و اونا جواب منو نمیدن و من ناراحت میشم
0
مرضیه photo
مرضیه پنج شنبه، 11 آبان 1396
سلام خوهشا توی اتوبوس تخمه نخورید...
0
آرین photo
آرین پنج شنبه، 11 آبان 1396
سلام من یک نوجوان 16 ساله ام که باید در یک همایش بین المللی شرکت کنم و به همین دلیل دنبال این مطلاب بودم..... این مطالب خیلی به من کمک کرد مخصوصا ان مطلب راجب به سلام کردن به کسی که دوستتان می شناسد!
0
HOSSEIN KHERADI
HOSSEIN KHERADI سه شنبه، 31 مرداد 1396
خیلی خیلی خوب و آموزندس . تعریف از خود نباشه من 80% این مطلبو رعایت میکنم واقعا هم احترام متقابل داره
0
مهسا منظرنژاد
مهسا منظرنژاد یکشنبه، 08 مرداد 1396
خیلی آموزنده بود
0
حسین غلامی
حسین غلامی یکشنبه، 11 تیر 1396
باید همه یاد بگیرند
1
Mahdi Hosseini
Mahdi Hosseini پنج شنبه، 11 خرداد 1396
نمیشه این مطالبو تو مدرسه هامون یاد بچه ها بدن ؟؟؟
0
شادی کجباف
شادی کجباف دوشنبه، 04 اردیبهشت 1396
سر میز غذا جواب دادن به تلفن کار درستی نیست، اگر تلفن خیلی واجبی هست حتما باید میر غذا رو ترک کنند.
0
مهلا photo
مهلا یکشنبه، 06 فروردین 1396
بسیار عالی چ اموزنده بود
-2
مهدی جوادنیا
مهدی جوادنیا چهارشنبه، 11 اسفند 1395
بسیاری از بند های این مقاله با آموزه های دینی و فرهنگ ایرانی مغایرت داره مثلا اون بندی که نوشته اگر کسی شما رو غیر مودبانه صدا زد نباید پاسخ آن را بدهید در صورتی که در آموزه های دینی ما اومده که اگر کسی به شما بدی کرد شما با خوبی جوابش را بدهید.
0
اکبر فاریابی
اکبر فاریابی چهارشنبه، 04 اسفند 1395
آداب معاشرت ها فرق کرده. قدیم ها به هم میرسیدند کلاه شون را به نشانه احترام برمیداشتند الان هندزفریها رو در میارن و سلام میکنن خخ
1
سعیده واسعی
سعیده واسعی سه شنبه، 19 بهمن 1395
در فضاب عمومی با تلفن بلد صحبت نکنیم و مزاحم بقیه شویم. در هنگام غذا خوردن ب بشقاب ژرف مقابل نگاه‌ نکنیم. با دهان باز غذا نخوریم. هنگام وارد شدن و عبور از در به بقیه تعارف کنیم. سعی نکنیم با همه رو‌بوسی کنیم چون همه از رو‌بوسی خوششان نمی آید و گاهی به یک دست دادن ساده بسنده کنیم. هنگام پذیرایی تشکر کنیم.
2
محمد photo
محمد جمعه، 17 دی 1395
همهش در مورد چگونگی احترام مرد به زن مطلب میبینیم در فضای مجازی کمی هم در مورد احتراماتی که زن باید به مرد قائل باشه حرف بزنید لطفا ، و اینکه چطور شان و منزلت و غرور مرد رو باید حفظ کنه اگه قراره به سمت حقوق برابر پیش بریم باید همه چی برابر باشه نه فقط بعضی چیزا !!!
0
مهران پ ک ک
مهران پ ک ک چهارشنبه، 06 بهمن 1395
(پاسخ) سلام دوست عزیز به نظر من خود رعایت کردن قواعد احترام اشاره شدن به زن باعت احترام متقابل می شه
0
بهمن امانی photo
بهمن امانی سه شنبه، 05 بهمن 1395
سودمند و قابل تامل
-1
شیدا photo
شیدا سه شنبه، 14 دی 1395
درود بر شما به گمان بنده اگر انسان دست از تلاش و حیله ورزی و سیاست بردارد و به دوست داشتن و عشق متصل بشود دیگر نیازی به این چیدمان اخلاقیات ندارد. از جهتی بسیاری از این توصیه های اخلاقی سبب ایجاد دوگانگی و تظاهر در افرد میشود و بایستی هر کس به فراخور حال و شرایط خود آنها را شخصی کند. بطور مثال واژه ی هرگز! برای دست نگرفتن کیف یک زن نه تنها تعجب آور !بلکه تا حدودی غیر نوعدوستانه نیز به نظر میرسد.چرا که به نظر نمیرسد آقایی از روی تفریح این کار را انجام دهد و قاعدتا متعاقب درخواست خانم جهت کمک کیف او را بدست میگیرد.! و یا در خصوص بلند خندیدن(البته به شرط انکه به قصد آزار نباشد): باید گفت جلو گیری از ابراز هیجانات خصوصا خندیدن که به نظر مثبت ترین هیجان برای زندگی بشر است، عملی مغایر با توصیه های روانشناسی نوین هست.و بایستی بسته به شرایط شخص سنجیده شود. سپاس از تلاشتان
0
INFINITE  INFINITY
INFINITE INFINITY سه شنبه، 05 بهمن 1395
(پاسخ) عالی نظرتون دقیقا درسته 👍👍👍
2
حمیدرضا مژده
حمیدرضا مژده جمعه، 17 دی 1395
به نظرم مینوشتید برای تکمیل این مقاله نظرات خود را ثبت کنید بهتر بود. یه جورایی قسمت هایی که به فرهنگ ایرانی یا اسلامی تاکید کردین، خیلی خشک و متعصبانه هست. کلا موافقم که این تغییرات رو پاک کنید؛ بعضی ها ممکنه اصلا مسلمون نباشند یا با فرهنگی متفاوت. اینکه مقاله با فرهنگ خواننده فرق میکنه یا نه اگر به انتخاب و تشخیص خواننده باشه یه جورایی احترام به شعور خواننده هست. دقت کنیم که خوانندگان فارسی زبان لزوما ایرانی نیستن ایرانی ها لزوما فقط مسلمون هم نیستن
0
INFINITE  INFINITY
INFINITE INFINITY سه شنبه، 05 بهمن 1395
(پاسخ) کاملا قبول دارم حرفتو؛ اتفاقا کم نیستن تعداد غیر مسلمون های ایرانی، اینکه نویسنده به همه تعمیم داده اصلا جالب نیست
0
میلاد photo
میلاد پنج شنبه، 16 دی 1395
واقعا نکات ریز و آموزش دهنده ای بود ممنون.
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني سه شنبه، 14 دی 1395
در هر صورت باید هم احترام خود را حفظ کنیم و هم احترام خلق خدا را
0
مصطفی .
مصطفی کهن سه شنبه، 30 آذر 1395
نکات ریز و مفیدی بود. سرزده رفتن خونه کسی خیلی بده چون طرف آمادگیشو نداره و ...
0
امیر قربانی
امیر قربانی سه شنبه، 16 آذر 1395
فرقی ندارد وقتی یک مرد یا زن یا هر دو مرد و هر دو زن باید به یک دیگر احترام بگذارند و نباید با ملاقت مرد با بن تبعیضی قائل شد.
0
پوژنگ پروازی
پوژنگ پروازی سه شنبه، 16 آذر 1395
گفتار نیک،پندار نیک،کردار نیک.... مجموعه کاملی از شخصیت و رفتار را برای انسانها به طور جامع تبیین میکند....
-2
علیرضا کرمی
علیرضا کرمی چهارشنبه، 10 آذر 1395
اگه بنا به فرهنگ اسلامی باشه که زن باید چند قدم عقبتر از مردش حرکت کنه
0
محمدرضا photo
محمدرضا یکشنبه، 16 آبان 1395
مطلب عالی بودو غالب انتقادات دوستان بی مورد بود
0
مهدی محمدزاده گیوه چی
مهدی محمدزاده گیوه چی پنج شنبه، 13 آبان 1395
در هر جامعه ای باید طبق تابو های آن جامعه با افراد ارتباط برقرار کرد در قیر این صورت یا تردد میشم یا بازخواست گر نخواهی شوی روسوا هم رنگ جماعت شو
0
هما -
هما - یکشنبه، 14 شهریور 1395
سـ‌کـ‌سـ‌یـ‌سـ‌م از این سطور می بارد: در بسیاری موارد پرداخت همه هزینه توسط مردان نشانه احترام و شخصیت اجتماعی اوست. یک مرد هرگز نباید کیف زن را حمل کند. در تئا تر و...ابتدا مردان وارد شده تا شرایط را برای حضور راحت‌تر زنان فراهم کنند. حالا اون محرم و نامحرمیش بماند به کنار
0
فرزین اکبری
فرزین اکبری جمعه، 07 آبان 1395
(پاسخ) سـ‌کـ‌سـ‌یـ‌سم از کجا اومده؟؟ داستانش چیه که تو بیشتر کامنتها میخونم، و چ ربطی به اداب و‌معاشرت داشت دوست گرامی؟؟
1
محسن حسینی رنجبر
محسن حسینی رنجبر چهارشنبه، 12 آبان 1395
(پاسخ) سـ‌کـ‌سـ‌یـ‌سم یا جـ‌نـ‌یست زدگی و یا تبعیض جـ‌نـ‌سیتی رفتارهایی هستند که در نهایت باعث القای این تصور می‌شن که زنان جـ‌نـ‌س ضعیف و مردان جـ‌نـ‌س برتر هستن. مثالهایی از سـ‌کـ‌سـ‌یـ‌سم شامل این موارد می‌شه: "پسرا شیرن، مث شمشیرن/دخترا موشن؛ مث خرگوشن" "دختر است دیگر" "مثل دخترها راه نرو/حرف نزن/گریه نکن/رانندگی نکن/نمیر" در متن بالا نمونه‌هایی از سـ‌کـ‌سـ‌یـ‌سم دیده می‌شه؛ دوستمون هما اونها رو واضح و روشن بیان کرده. ----- برای مطالعه: لینک
0
سیاوش غلامی
سیاوش غلامی چهارشنبه، 12 آبان 1395
نکات کاربردی و مفید بود...ای کاش همه تلاش کنن و رعایتشون کنن
0
سجاد مظفري
سجاد مظفري یکشنبه، 09 آبان 1395
ادم هايي كه اين خصلت هارو دارن خيلي دوست داشتني ترند
0
عارف نجف پور
عارف نجف پور چهارشنبه، 05 آبان 1395
بسیار جامع ومفید بود . ممنون
0
ممد photo
ممد چهارشنبه، 07 مهر 1395
اسمم اگه رامین بود تره برام خورد نمیکرد رابین هود
1
توکلی photo
توکلی شنبه، 20 شهریور 1395
سلام با تشکر از تلاش قابل تقدیرتان میتوانستید تصاویر را نیز بومی سازی کنید در برخی موارد بیش از اندازه به تصویر ذهنی دیگران (مردم) از ما بها داده شده. و مورد آخری که به ذهنم میرسد در مورد رسم بانوان بریتانیایی، خب رسم جالبی است ولی فکر نکنم قابل تجویز باشد.با توجه به فرهنگ مهمان نوازی و تاکید ادیان برآن. بهتر آن است با رعایت ادب واحترام عدم توانایی برای پذیرایی را بازگو کنیم تا اینکه حیله ای سوار کنیم که نمیتوانیم میزبان شما باشیم. تشکر
0
کیوانk1 photo
کیوانk1 یکشنبه، 07 شهریور 1395
خیلی پراکنده و کلی بود
0
علی photo
علی یکشنبه، 07 شهریور 1395
مطلب مفیدی بود. سپاس گذار
0
شباهنگ photo
شباهنگ یکشنبه، 07 شهریور 1395
از این مطلب باید میلیون ها نسخه پرینت گرفت و چسبوند به در و دیوارهای هر کوچه و خیابونی در هر شهر و روستای این مملکت
0
ZeighaM photo
ZeighaM یکشنبه، 07 شهریور 1395
خیلی جالب و آموزنده بود، ممنون از زحمات تون.
0
Hadi photo
Hadi یکشنبه، 07 شهریور 1395
اینا که فقط آداب معاشرات مردان در مقابل زنانه، لطفا عکس این موضوع رو هم بررسی کنید.
0
P photo
P یکشنبه، 07 شهریور 1395
بعضي از نكاتش مربوط به قرن نوزدهم بود سيگار كشيدن در حضور زن .... كلا زيادي زنونه مردونه داشت. مطلب همخواني زيادي با مواضع سايت نداشت. به هر حال مرسي واسه باقي مطالب ;-)
0
گروه آموزشی ویدوآل
گروه آموزشی ویدوآل دوشنبه، 08 شهریور 1395
(پاسخ) سلام، این مقاله رو پیرو انتقاد صحیح و سازنده شما، تا حدودی تغییر دادیم. با تشکر
0
Diako kh
ZZgulu kh یکشنبه، 07 شهریور 1395
سلام خسته نباشید واقعا مطالب جالبی دارید البته من متوجه سه مورد از این 25 تا نمی شم 1-اگر می‌خواهید دائما سرتان داخل گوشی‌تان باشد، هیچ‌وقت با نامزدتان قرار ملاقات نگذارید. البته این مورد خطاب به آقایان است. (چرا خطاب به آقایان؟ وقتی دو شخص با هم قرار میزارن هیچ کدوم نباید دائما سرشون داخل گوشی باشه، به ویژه الان که دیگه استفاده دائم از گوشی به شغل یا مشغله افراد بر نمیگرده) 2-یک مرد هرگز نباید کیف زن را حمل کند. با این حال، مرد می‌تواند کت زن را گرفته و آن را به جالباسی آویزان کند.(چرا؟) 3-مردی که در حال قدم زدن با زنی است، حتما باید سمت چپ زن راه برود. مردان نظامی از این قاعده مستثنی‌اند، زیر آن‌ها باید همیشه آمادگی انجام سلام و احترام نظامی را داشته باشند.(چه توضیح منطقی یا تربیتی پشت این قضیست؟) همین ممنون میشم به سوالام جواب بدین. باز هم تشکر از مطالب آموزندتون
0
نوید امین آقایی
نوید امین آقایی یکشنبه، 07 شهریور 1395
خیلی جالب و آموزنده، ممنون از میلاد شکیب عزیز
0
محسن photo
محسن یکشنبه، 07 شهریور 1395
ممنونم ازتون بسیار مفید و آموزنده بود.