چرنوبیل دوباره خبرساز شد

چرنوبیل دوباره خبرساز شد

میلاد

شکیب

1395/05/10

5455

بار بازدید شده
chernobyl-might-soon-be-filled-with-solar-panels دولت اوکراین اعلام کرده قصد دارد فضای پیرامون چرنوبیل، سایت یکی از بدترین بحران‌های اتمی تاریخ، را تبدیل به یک مزرعه انرژی خورشیدی کند. این کار با ساخت و نصب مجموعه‌ای از پنل‌های خورشیدی در منطقه مورد نظر انجام خواهد شد.
5455
چرنوبیل دوباره خبرساز شد
Vidoal
4.23
چرنوبیل دوباره خبرساز شد
دولت اوکراین اعلام کرده قصد دارد فضای پیرامون چرنوبیل، سایت یکی از بدترین بحران‌های اتمی تاریخ، را تبدیل به یک مزرعه انرژی خورشیدی کند. این کار با ساخت و نصب مجموعه‌ای از پنل‌های خورشیدی در منطقه مورد نظر انجام خواهد شد.

این کار نه تنها به اوکراین کمک خواهد کرد تا از یک منطقه رادیواکتیو بهره‌برداری سودمند کند، بلکه این کشور صاحب منبعی ارزان از انرژی تجدیدپذیر خواهد شد و در نتیجه وابستگی‌اش به روسیه کم‌تر می‌شود.

۳۰ سال پیش، چرنوبیل، شهری در ۱۰۰ کیلومتری شهر کیف پایتخت اوکراین، شاهد حادثه هسته‌ای فاجعه‌باری بود که در نیروگاه چرنوبیل رخ داد. اما اکنون پس از این همه سال، حدود ۲۶۰۰ کیلومتر مربع از زمین‌های این شهر برای سکونت انسان غیرقابل استفاده است. به همین دلیل، دولت اوکراین در تلاش است تا از این زمین‌ها استفاده سودمندی کند و در نتیجه قصد دارد پنل‌های خورشیدی‌ای را در آن‌ها نصب کند که قادر خواهند بود ۴ مگاوات انرژی تولید کنند.

طبق آمار انجمن انرژی کالیفرنیا، برای روشن کردن ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ خانه نیاز به یک مگاوات برق است در نتیجه ۴ مگاوات می‌تواند تغییر زیادی در حوزه انرژی اوکراین ایجاد کند. همچنین دولت اوکراین امیدوار است با نصب این پنل‌ها، وابستگی خود را به کشور روسیه کم‌تر کند. در حال حاضر، بخش مهمی از نیاز گاز طبیعی اوکراین از روسیه تامین می‌شود.

منبع: sciencealert
سوالات و نظرات کاربران
0
زیبا بیات
مهسا یزدانی شنبه، 21 اسفند 1395
2600کیلومتر مربع خیلی عظیمه
1
Analyst chemist
Analyst chemist یکشنبه، 26 دی 1395
در مقایسه با نیروگاه چرنوبیل که چند صد مگاوات برق تولید میکرده، 4 مگاوات تولید برق، مقدار خیلی کمی محسوب میشه
0
امیر قربانی
امیر قربانی چهارشنبه، 08 دی 1395
چه اتفاق عظیمی رخ داده بود !! 2600کیلومتر مربع خیلی بزرگ هست
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
خیلی آسیب زد حادثه چرنوویل. خوبه کاش ماهم بتونیم استفاده از پنل خورشیدی رو گسترش بدیم.