۵ راه موثر برای رسیدن به آرامش درونی در زندگی

۵ راه موثر برای رسیدن به آرامش درونی در زندگی

میلاد

شکیب

1395/08/09

9642

بار بازدید شده
Ways-Cultivate-Inner-Peace متن زیر ترجمه مقاله کلی ویس در وب‌سایت lifehack است. او در این مطلب ۵ شیوه و رویکرد را عنوان می‌کند که به نظر او با استفاده از آن‌ها می‌توان به آرامش درونی در زندگی رسید.
9642
۵ راه موثر برای رسیدن به آرامش درونی در زندگی
Vidoal
4.03
۵ راه موثر برای رسیدن به آرامش درونی در زندگی
متن زیر ترجمه مقاله کلی ویس در وب‌سایت lifehack است. او در این مطلب ۵ شیوه و رویکرد را عنوان می‌کند که به نظر او با استفاده از آن‌ها می‌توان به آرامش درونی در زندگی رسید. با ویدوآل همراه باشید.
 
در طول هفته گذشته، این شانس را داشته‌ام که لحظات زیادی از صلح و آرامش عمیق را در حالی که با سگم پیاده‌روی می‌کردم، کاری را انجام می‌دادم و به‌ویژه با افراد غریبه صحبت می‌کردم تجربه کنم. چیزی که یاد گرفته‌ام این است که صلح و آرامش از درون انسان می‌جوشد. این حرف به این معنی است که شما کنترل کاملی روی میزان آرامشی دارید که در زندگی تجربه کرده و جذب زندگی خود می‌کنید.
 
صلح و آرامش یک احساس، تجربه و شیوه‌ای از زیستن و بودن است. آن را نمی‌توان خرید و فروش کرد. نمی‌توان آن را به زور نگه داشت یا به زور از خود دور کرد. آرامش و صلح باید درون شما اتفاق بیافتد، صرف نظر از این‌که پیرامون شما چه اتفاقی می‌افتد، در کجا زندگی می‌کنید و مالک چه چیزهایی هستید. صلح و آرامش در قلب‌های ما زندگی می‌کند و وضعیت طبیعی زیستی ماست. گاهی برای پیدا کردن آن باید دوباره در درون‌مان جست‌وجو کنیم.
 
نکته کلیدی در تجربه صلح و آرامش بیش‌تر در زندگی، ایجاد یک طرز فکر و سبک زندگی است که در آن ترس جایی ندارد و آرامش به‌سادگی و در هر لحظه‌ای وارد زندگی شما می‌شود. در ادامه پنج طرز فکر و ابزار را به شما معرفی می‌کنم که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید صلح و آرامش درونی را در زندگی خود جاری کنید.

۱- صلح و آرامش زاییده آگاهی از این موضوع است که شما همیشه حمایت و دوست داشته می‌شوید.
آرامش و صلح از این درک درونی نشئت می‌گیرد که شما هیچ‌گاه تنها نیستید و همیشه کسانی هستند که شما را دوست داشته باشند و از شما حمایت کنند. فرقی نمی‌کند که این درک و احساس درونی از خانواده، دوستان یا ادراک شما از خداوند ریشه بگیرد، بلکه این احساس که همیشه کسی هست که حواسش به شماست، تمام ترس‌ها و استرس‌ها را از شما دور می‌کند.
 
یک شیوه بسیار موثر و خوب برای تقویت چنین ذهنیتی این است که سه یا چهار حادثه یا اتفاق چالش‌برانگیز و سخت زندگی خود را یادداشت کنید؛ اتفاق‌هایی که در زمان وقوع هیچ ایده‌ای برای برون‌رفت و مبارزه با آن در ذهن نداشتید. سپس کمک‌ها و معجزه‌هایی را که در آن دوران رخ داد تا شما بتوانید به سلامت و با روحیه‌ای مناسب از آن اتفاق‌ها گذر کنید و به نقطه کنونی در زندگی برسید فهرست کنید.
 

۲- صلح و آرامش از دل این تفکر زاده می‌شود که جهان برای شماست نه در مقابل‌تان.
شما باید بین این باور که جهان برای شماست و از شما حمایت می‌کند یا این باور که جهان در برابر شماست یکی را انتخاب کنید. شما همچنین باید به جریان طبیعی زندگی اعتماد کنید تا این‌که با آن بجنگید. با اعتقاد به این‌که دنیا برای شماست، نه تنها شرایط مثبت‌تر و بهتری را به زندگی خود جذب می‌کنید، بلکه در طول هر چالش و شرایط سختی در زندگی، باور دارید که نوری در انتهای این تونل تاریک انتظار شما را می‌کشد.
 
بهتر است قدران چیزهایی که دارید باشید تا این‌که حسرت چیزهایی را که ندارید بخورید. در این حالت شرایط طبیعی و واقعی زندگی شما تبدیل به یک تجربه زیستی جذاب و دوست‌داشتنی می‌شود. سعی کنید با تمام توان در این مسیر قدم بردارید تا احساس صلح و آرامش و اعتماد به جهان در زندگی‌تان جاری شود.

۳- صلح و آرامش از حقیقت وجودی شما ریشه می‌گیرد تا ذهنیت‌تان.
نتایج مطالعات نشان می‌دهد که انسان روزانه ۷۰ هزار فکر به ذهنش می‌آید که ۷۰ درصد آن‌ها منفی‌اند. این‌که حقیقت زندگی‌، شادی و احساس آرامش‌مان را بر پایه افکارمان پایه‌گذاری کنیم، باعث ایجاد استرس، نگرانی و احساسات برآورده‌نشده در ما می‌شود. پیوند یافتن با بخش‌های عمیق‌تری از وجودتان مانند قلب یا ادراک‌تان، برای شما احساس آرامش‌بخش‌تری از واقعیت به ارمغان می‌آورد. این کار باعث می‌شود شما بتوانید دورتر از افکارتان ایستاده و در نتیجه فکرها و اندیشه‌های مثبت‌تر و کارآمدتری در درون خود ایجاد کنید.
 

۴- صلح و آرامش از پیوند و ارتباط شما با بخش‌های عمیق‌تری از درون‌تان به وجود می‌آید.
از آن‌جایی که آرامش از درون می‌جوشد، وقتی با خود واقعی‌تان از طریق سیستم هدایت درونی خود پیوند برقرار کنید، آرامش و صلح قوی‌تر و عمیق‌تری را می‌توانید احساس کنید. سیستم هدایت درونی شما قابل اتکاترین عنصر در درون شماست و مسائل را همان‌طور که باید باشد درک و فهم می‌کند.

سیستم هدایت درونی شما را در سفر زندگی که مملو از شادی و غم است هدایت می‌کند. این سیستم بدون ایمان، هیچ‌گونه ترس و استرس را به شما نشان نمی‌دهد و اعتماد به زندگی و واگذاری آن به جریان طبیعی حیات را در شما جاری می‌کند. قدرت بخشیدن به این بخش از درون‌تان، نه تنها آرامش را در زندگی روزمره‌تان به ارمغان می‌آورد، بلکه آدم‌ها و موقعیت‌های آرامش‌بخش را جذب شما می‌کند.

۵- صلح و آرامش از دل توقف و غوطه‌ور شدن در زندگی زاده می‌شود.
دست‌یابی آرامش ماهیت حقیقی، زبان قلب، هدف و تقدیر شماست. مسیر اتصال شما به بخش عمیق‌ درون‌تان را از هر چیز مزاحمی پاک کنید. این کار حس آرامش از عمق وجودی‌تان را به سطح آورده و تبدیل به حس جاری در زندگی شما می‌شود. مدیتیشن کردن، پیاده‌روی و قدم زدن در طبیعت، ذهن را خالی کردن در غروب الهام‌بخش خورشید و ... راه‌هایی برای آرام شدن است. در خود غوطه‌ور شوید تا آرامش و صلح شما را پیدا کند.
 
منبع: lifehack

پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید:
با این ۳ نکته، با سناریوهای بد موجود در ذهن‌تان کنار بیایید (لینک)
۵ راه برای رهایی از افسردگی (لینک)
اگر بتوانید به این ۵ پرسش پاسخ دهید، زندگی کاملی دارید (لینک)
چرا انسان‌های قوی همه را می‌بخشند؟ (لینک)
سوالات و نظرات کاربران
0
سید محمد حسینی
سید محمد حسینی پنج شنبه، 26 اسفند 1395
یکی از راه های خوب بدست آوردن آرامش کنترل بر افکار است چون افکار ما رفتارما را بوجود می آورد و رفتارمان احساساتمان را رقم می زند
0
سید محمد حسینی
سید محمد حسینی پنج شنبه، 26 اسفند 1395
یکی از راه های خوب بدست آوردن آرامش کنترل بر افکار است چون افکار ما رفتارما را بوجود می آورد و رفتارمان احساساتمان را رقم می زند
0
Analyst chemist
Analyst chemist جمعه، 03 دی 1395
برای رسیدن به آرامش دو چیز را باید ترک کرد 1- اینکه بخواهی دائم در مورد دیگران قضاوت کنی و 2- اینکه بخواهی دائم مورد تایید دیگران باشی
0
مصطفی .
مصطفی کهن شنبه، 27 آذر 1395
مطلب خوبی بود. زیاد بدی نکنید تا دلها سخت نشه و با محبت به دیگران زندگی شا تری داشته باشید.ممنون
0
امیر قربانی
امیر قربانی جمعه، 26 آذر 1395
من همیشه برای اینکه به ارامش برسم به یاد نکته ۲ می افتم این جهان برای ما انسان ها آفریده شده است پس چرا کاری میکنیم که انگار دنیا با ما دشمن است و به نظر من اگر سعی کنیم که فکر های منفی ای که به ذهنمان میرسه را کم تر کنیم خیلی بهتر هست راستی بازم دمتون گرم
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني جمعه، 26 آذر 1395
نميدان با چه معيار و سنجشي متوجه شده اند كه انسان به طور متوسط 70 هزار فكر در ذهنش مي آيد.
0
حسین .
حسین پیوند پنج شنبه، 13 آبان 1395
عالیه واقعا مطالب خوبی دارید و کاربردی
0
مهدی photo
مهدی سه شنبه، 11 آبان 1395
واقعا زیبا بود و نوعی از تصور را به انسان نشان میده
0
Salman Usefi
Salman Usefi دوشنبه، 10 آبان 1395
جالب بود:)
0
آریا ظریفیان
آریا ظریفیان دوشنبه، 10 آبان 1395
بسیار زیبا
0
میلاد پیری
میلاد پیری دوشنبه، 10 آبان 1395
آرامش همراه با آگاهی هستش پول هم میتونه مزید بر علت باشه اما پول بیشتر از آرامش ، آسایش میاره ولی خب در کل کسی که آگاهی داشته باشه که بدونه داره چیکار میکنه توی زندگی ، آرامش هم تجربه میکنه
0
سجاد مظفري
سجاد مظفري یکشنبه، 09 آبان 1395
پول میتونه نصف زندگی آدم رو درست کنه