با عدم رعایت این ۵ اصل، حسرت‌های زیادی خواهید داشت

با عدم رعایت این ۵ اصل، حسرت‌های زیادی خواهید داشت

میلاد

شکیب

1395/08/22

6023

بار بازدید شده
These-5-Things-Lead-a-Regretful-Life بسیاری از ما در زندگی حسرت‌هایی را تجربه می‌کنیم و وقتی به گذشته فکر می‌کنیم در مورد اعمال‌ و تصمیم‌های‌مان افسوس می‌خوریم. اما چگونه می‌شود به‌شیوه‌ای زندگی کرد که این حسرت‌ها به حداقل خود برسند. در این مطلب در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم.d
6023
با عدم رعایت این ۵ اصل، حسرت‌های زیادی خواهید داشت
Vidoal
4.84
با عدم رعایت این  ۵ اصل، حسرت‌های زیادی خواهید داشت
بسیاری از ما در زندگی کمابیش حسرت‌هایی را تجربه می‌کنیم و وقتی به گذشته فکر می‌کنیم در مورد اعمال‌ و تصمیم‌های‌مان افسوس می‌خوریم. اما چگونه می‌شود به‌شیوه‌ای زندگی کرد که این حسرت‌ها و پشیمانی‌ها به حداقل خود برسند؟ در این مطلب در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم.
 
۵ حسرت و پشیمانی اکثر آدم‌ها وقتی به مراحل پایانی زندگی خود می‌رسند عبارت است از:
  • کاش زمان بیش‌تری را با آدم‌هایی که دوست‌شان داشتم و دارم می‌گذراندم.
  • کاش همسر، پدر/مادر یا فرزند بهتری بودم.
  • کاش کم‌تر کار می‌کردم.
  • کاش زمان بیش‌تری را صرف کارهایی می‌کردم که دوست داشتم و بیش‌تر از زندگی لذت می‌بردم.
  • کاش بیش‌تر در زندگی ریسک می‌کردم.
 
حسرت و پشیمانی بخش نرمالی از زندگی آدم‌هاست، اما بهتر است که چنین پشیمانی‌های در زندگی وجود نداشته باشد. اگر شما بتوانید این ۵ اصل ساده را در زندگی خود به کار ببندید، به‌سادگی می‌توانید حسرت‌ها و پشیمانی‌های خود را درباره چیزهایی که دیگر تغییر نمی‌کنند به طرز قابل توجهی کم کنید.

۱- رویکرد خود را به اشتباهات‌تان تغییر دهید.
اشتباهات، بدشانسی‌ها و کارهای نادرست بخش عمده‌ای از زندگی را تشکیل می‌دهند. همه ما به این موضوع آگاهیم اما هیچ‌کس دوست ندارد آن‌ها را انجام دهد و در آن‌ها شرکت کند. با این وجود، اشتباهات ضرورت و بخش اساسی فرایند رشد در زندگی‌اند و نمی‌توان از آن‌ها دوری کرد. اما حقیقت این ماجرا این است: مهم نیست چقدر اشتباه شما بزرگ یا کوچک است؛ اگر هنوز نفس می‌کشید می‌توانید آن را جبران کنید، رشد کنید و قدم‌های مهم‌تری در زندگی بردارید.
 
تنها زمانی که اشتباه بی‌ثمر و ناگوار می‌شود که پس از انجام آن، اشتباه خود را تحلیل نکنیم و در رفتارهای خود دقیق نشویم. چرا چنین کارهایی را انجام دادید؟ چرا توصیه‌های منطقی دیگران را نادیده گرفتید؟ آیا به صدای درونی خود توجه کردید؟ اگر نه، دلیل آن چه بود؟ آیا تصمیم شما از یک ضعف شخصی ریشه می‌گیرد (مثل طمع، عدم بلوغ فکری یا نداشتن نظم)؟ اگر این‌گونه است، چطور می‌توانید این مشکل را حل کنید؟ یاد بگیرید اشتباهات خود را تبدیل به فرصت‌های ویژه‌ای برای رشد و توسعه شخصی کنید.
 

۲- در لحظه زندگی کنید.
بسیاری از حسرت‌ها و پشیمانی‌ها از زندگی نکردن در لحظه ریشه می‌گیرد. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که در یک سرعت فوق‌العاده‌ در جریان است. یاد بگیرید که چگونه سرعت زندگی را کم کنید و در اتفاقاتی که هم‌اکنون در حال روی‌ دادن هستند مکث کنید. اگر در دانشگاه هستید، از لحظات بودن در دانشگاه لذت ببرید. خود را به طور کامل در این تجربه غرق کنید. از بودن در دانشکده، خوابگاه و هم‌خوابگاهی خود لذت ببرید. یاد بگیرید چگونه زندگی‌تان را ساده کنید و در لحظه روی یک موضوع واحد تمرکز کنید. شما می‌توانید همه چیز را با هم داشته باشید اما نه در یک زمان مشخص.
 
البته زندگی کردن در لحظه باید با رفتاری مسئولانه همراه باشد. این کار به شما این مجوز را نمی‌دهد که از برنامه‌ریزی برای آینده صرف‌نظر کنید، یا برای دوران بازنشستگی خود پول ذخیره نکنید و یا بی‌هدف زندگی خود را سپری کنید. هدف‌مند بودن بخش مهمی از موفقیت است اما لذت بردن از سفر زندگی بخش حیاتی آن است.

۳- به جای چه چیزی، روی چه کسی تمرکز کنید.
روی این‌که چه کسی هستید تمرکز کنید تا این‌که چه کاری انجام می‌دهید؛ این کار تاثیر بسیار زیادی روی زندگی شما گذاشته و به مسیر زندگی‌تان معنا می‌بخشد. عشق ورزیدن، مهربان بودن، باملاحظه بودن، درست انجام دادن کارها و صادق بودن شما را به موفقیت رهمنون می‌کند. اعمال شما، بازتابی از خود واقعی شماست و نشان می‌دهد که در درون شما چه می‌گذرد. آدم‌های خوب، کارهای خوب انجام می‌دهند و کم‌تر دچار پشیمانی و حسرت می‌شوند.
 

۴- زمان خود را عاقلانه سپری کنید.
به همه انسان‌های روی زمین فرصتی برای زندگی کردن داده می‌شود. شما نمی‌توانید زمان بیش‌تری برای زیستن بخرید، بسازید یا در اختیار بگیرید. وقتی زمان رفتن از این دنیا فرامی‌رسد باید با آن خداحافظی کنید. این حقیقت باعث می‌شود ارزش بیش‌تری برای زمان قائل شوید. عاقلانه و از روی خرد زندگی کنید و سعی کنید زمان خود را صرف کارهایی کنید که به آن‌ها علاقه دارید، برای‌تان مهم‌اند و تاثیر مثبت روی محیط زندگی خود بگذارید.
 
زمان خود را با افرادی سپری کنید که دوست‌شان دارید و برای‌تان مهم‌اند. وقت کافی نگذاشتن برای روابطی که برای آن‌ها ارزش قائلیم، یکی از مهم‌ترین حسرت‌ها و پشیمانی‌های افراد است. از این تجربه درس بگیرید.

۵- هدفمند و با انتخاب زندگی کنید.
تفاوتی اساسی میان بودن و زندگی کردن وجود دارد. کسانی که زندگی می‌کنند در زندگی ریسک می‌کنند، اشتباهات زیادی از آن‌ها سر می‌زند، آسیب‌ها و رنج‌های زیادی را در طول زندگی تجربه می‌کنند، اما حسرت‌ها و پشیمانی‌های کم‌تری دارند. یکی از بهترین نعمت‌هایی که در زندگی داریم، حق انتخاب است. شما نمی‌توانید مسائلی را که در زندگی برای‌تان اتفاق می‌افتد انتخاب کنید، اما می‌توانید انتخاب کنید که چگونه به این اتفاقات واکنش نشان دهید. نگرش و رویکرد شما به زندگی، تصمیم شما به دوست داشتن یا متنفر بودن، بخشیدن و رها کردن، جنگیدن یا در صلح زیستن، همه و همه تحت کنترل شماست. این شما هستید که بین این رفتارها یکی را انتخاب کنید.
 
منبع: lifehack

پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید:
نوع تیپ شخصیت خود را بشناسید؛ به همراه لینک تست و راهنما (لینک)
اگر این ویژگی‌ها را دارید، از نظر ذهنی انسان قوی‌ای هستید (لینک)
۵ راه موثر برای رسیدن به آرامش درونی در زندگی (لینک)
اگر بتوانید به این ۵ پرسش پاسخ دهید، زندگی کاملی دارید (لینک)
از این ۹ قانون پیروی کنید تا زندگی شادتری داشته باشید (لینک)
سوالات و نظرات کاربران
0
هستی علیجانی
هستی علیجانی سه شنبه، 24 اسفند 1395
چاره این مورد، فقط در لحظه زندگی کردن و لذت بردن از لحظه لحظه زندگیه
0
الهام سادات خاندل
الهام سادات خاندل یکشنبه، 22 اسفند 1395
برای اینکه حسرت الان رو در آینده نخورید فرض کنید 20 سال گذشته و از زندگیتون راضی نیستید و به شما این فرصت رو دادن که برگردین 20 سال قبل . از الان کاری کنید که حسرت نخورین
0
مرضیه امیری
مرضیه امیری چهارشنبه، 13 بهمن 1395
مطالب خیلی خوب و واقعا وجود دارند و همینطوریه به خصوص در لحظه زندگی کردن و پشیمانی
0
محمدمهدی رحیم پور
محمدمهدی رحیم پور جمعه، 01 بهمن 1395
موردی دیگری که میشه‌ اشاره مرد کاری رو که در هر لحظه دوس داریم و ازش لذت میبریم انجام بدیم البته عاقلانه 👌
0
رامتین کریمی
رامتین کریمی دوشنبه، 20 دی 1395
دوستان کاری رو که دوست دارید انجام بدید.برای ایده هاتون بجنگید تلاش کنید و ایمان داشته باشید که به حقیقت می پیونده!تجربه ی من اینو میگه نه من!آدمایی که دوست ندارید باهاشون ارتباط داشته باشید همین الان قطع رابطه کنید بدون هیچ خجالتی!از زندگی هدفند خودتون لذت ببرید...
0
شاهین کارگر
شاهین کارگر شنبه، 11 دی 1395
این که انسان در لحظه زندگی کند بسیار خوب است اما گذشته جزئی جدایی ناپذیر از وجود ماست. با آن چه باید کرد؟
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني جمعه، 03 دی 1395
اگر هنوز نفس می کشید فرصت جبران اشتباهات هست. جمله بسیار درستی هست. به جای افسوس از گذشته باید عبرت گرفت.
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
حسرت ها حال فعلی آدم رو دگرگون میکنن بطوریکه روی آینده هم تاثیر میذارن با ناامیدی و احساس شکست
0
پوژنگ پروازی
پوژنگ پروازی شنبه، 20 آذر 1395
رهرو ان نیست گهی تند وگهی خسته رود... رهرو ان است که اهسته و پیوسته رود...
0
میلاد پیری
میلاد پیری یکشنبه، 23 آبان 1395
عالی بود
0
امیر photo
امیر یکشنبه، 23 آبان 1395
مطالبتون را لایک میکنم نه به طمع جایزتون لایکتون میکنم که آمار مراجعه به سایتتون بیشتر بشه وبه شکل غیر مستقیم از این حرکت شما که در جهت عقل گرایی و به قول شما شارژ شدن مغزموم حمایت کنم