۱۰ ایده ساده برای تهیه یک فنجان قهوه بی‌نظیر

۱۰ ایده ساده برای تهیه یک فنجان قهوه بی‌نظیر

میلاد

شکیب

1395/06/07

14142

بار بازدید شده
Ten-ideas-make-coffee-even-more-delicious برای این‌که یک فنجان قهوه لذیذ و گوارا آماده کنید، نیاز به آشنایی با روش‌ها و لم‌های این کار دارید. ما در این مطلب ۱۰ روش کاربردی و ساده را برای درست کردن یک فنجان قهوه ایده‌آل به شما معرفی می‌کنیم.
14142
۱۰ ایده ساده برای تهیه یک فنجان قهوه بی‌نظیر
Vidoal
4.42
۱۰ ایده ساده برای تهیه یک فنجان قهوه بی‌نظیر
برای این‌که یک فنجان قهوه لذیذ و گوارا آماده کنید، نیاز به آشنایی با روش‌ها و لم‌های این کار دارید. ما در این مطلب ۱۰ روش کاربردی و ساده را برای درست کردن یک فنجان قهوه ایده‌آل به شما معرفی می‌کنیم.

۱- نصف قاشق چای‌خوری دانه نیشکر را با قهوه ترکیب کنید. آن را در حرارت کم گرم کنید و بعد داخل آب بریزید. شکر کاراملی‌شده به نوشیدنی شما طعم و بویی منحصربه‌فرد می‌دهد.

۲- اگر می‌خواهید قهوه شما زلال و بدون مواد ته‌نشین‌شده باشد، به قهوه تازه جوشیده‌ای که داخل قهوه‌جوش قرار دارد، یک قاشق چای‌خوری آب یخ اضافه کنید و ۳۰ ثانیه صبر کنید. در این حالت اضافات پودر قهوه در کف قهوه‌جوش قرار می‌گیرد و دیگر نیازی به صاف کردن قهوه برای ریختن آن داخل فنجان نیست.

۳- نوشیدن یک فنجان قهوه خنک در یک روز گرم تابستانی؛ چه چیزی از این لذت‌بخش‌تر؟ اما به جای قطعه‌های یخ که مزه نوشیدنی را از بین می‌برند، بهتر است از قطعه‌های یخ‌زده قهوه استفاده کنید. چند فنجان قهوه بجوشانید و آن‌ها را شیرین کنید. بگذارید فنجان‌های قهوه در دمای اتاق خنک شوند و بعد آن‌ها را داخل قالب‌های مخصوص یخ بریزید و داخل فریزر بگذارید. پس از یخ زدن قالب‌های قهوه‌های یخ‌زده، آن‌ها را با شیر ترکیب کنید و از نوشیدنی خوش‌مزه خود لذت ببرید.
 

۴- با اضافه کردن ادویه به قهوه، طعم آن فوق‌العاده خوش‌مزه می‌شود. مقدار کمی هل داخل قهوه‌جوش بریزید و مقداری زنجبیل، جوز هندی و چوب دارچین اضافه کنید و آن را روی حرارت کم قرار دهید. ترکیب ادویه‌ها و قهوه بسیار خوش‌مزه می‌شود زیرا قهوه طعم و عطر ادویه‌ها را به خود می‌گیرد.

۵- اگر شما ۲ یا ۳ سنگ نمک کوچک را به قهوه خود اضافه کنید، عطر نوشیدنی بیش‌تر شده و طعم قهوه متعادل می‌شود.

۶- اگر می‌خواهید طعم ترش و خالص قهوه شما به بیش‌ترین حد خود برسد، به محض‌ این‌که قهوه شما شروع به جوشیدن کرد، قهوه‌جوش را از روی حرارت بردارید، فوم (کف) آن را جدا کنید، قهوه را هم بزنید و دوباره آن را روی حرارت بگذارید. بهتر است این عمل را سه بار تکرار کنید.
 

۷- قهوه جدا از این‌که یک نوشیدنی است، می‌تواند یک غذا هم باشد. برای مثال، می‌توان قهوه را به صورت بستنی درست کرد. درست کردن بستنی قهوه بسیار ساده است و در روزهای تابستان حسابی انسان را سر حال می‌کند.

۸- اگر می‌خواهید قهوه شما طعمی متعادل و خوش‌مزه داشته باشد، هنگام آماده کردن آن، نصف قاشق چای‌خوری کره به آن اضافه کنید.

۹- اگر شما قهوه بدون کافئین را ترجیح می‌دهید، هنگام آماده کردن قهوه ۲ تا ۳ دانه هل به قهوه‌جوش اضافه کنید. این ادویه بدون ضایع کردن خواص خوب قهوه، کافئین موجود در آن را از بین می‌برد و به نوشیدنی شما عطر تند جذابی می‌دهد.

۱۰- اگر می‌خواهید بهترین عطر و طعم را از دانه‌های قهوه استخراج کنید، قهوه را داخل قهوه‌جوش بریزید و آن را به‌مدت ۳۰ ثانیه بدون اضافه کردن آب، روی حرارت بگذارید.

منبع: brightside
سوالات و نظرات کاربران
1
هستی علیجانی
هستی علیجانی سه شنبه، 24 اسفند 1395
وای از این پست هاب خوشمزه نزارین آدم غش میکنه مخصوصا بستنی قهوه 😜😜😜
0
سعید photo
سعید دوشنبه، 25 بهمن 1395
سلام منظورتون از آماده کردن قهوه کدوم روش هست؟ این نکات رو برای قهوه اسپرسو رعایت کنیم یا ترک ویا عربی ویا فرانسه و یا....؟ از توضیحاتتون متشکرم
0
sogol khosravi
sogol khosravi دوشنبه، 06 دی 1395
اگر قهوه رو با شیر سرد درست کنید و درجه حرارت خیلی ملایم باشه. قهوه خیلی تلخ نخواهد بود و بدون شکر راحت مصرف میشه. این البته برای کسی که خیلی با تلخی قهوه سازگاری نداره کاربرد خواهد داشت