رمز موفقیت در زندگی: ساعات پس از پایان کار

رمز موفقیت در زندگی: ساعات پس از پایان کار

میلاد

شکیب

1395/09/18

7402

بار بازدید شده
One-Hour-After-Work-Is-What-Determines-Your-Success در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم چگونه از ساعات بعد از کار استفاده بهتر و بهینه‌تری داشته باشید.
7402
رمز موفقیت در زندگی: ساعات پس از پایان کار
Vidoal
4.1
رمز موفقیت در زندگی: ساعات پس از پایان کار
در پایان یک روز کاری طولانی و سخت احساس می‌کنید هیچ انرژی‌ای در شما باقی نمانده است. احتمالا در چنین شرایطی، مانند هر روز دیگر، جلوی تلویزیون می‌نشینید و برای یک یا دو ساعت برنامه‌های تلویزیونی را تماشا می‌کنید تا حواس‌تان از ماجراهای مربوط به کار پرت شود.
 
شاید چنین روشی در زندگی کمی ترسناک به نظر برسد. با این همه نیازی نیست که شما این روتین را هر روز و هر شب تکرار کنید. چه در ساعات بعد از کار ساعت‌ها جلوی تلویزیون لم بدهید و برنامه‌های تلویزیونی را تماشا کنید و چه دائما سرتان در اینستاگرام و کانال‌های تلگرام باشد تا خواب‌تان بگیرید، به هر حال به نظر می‌رسد آن‌چنان که باید از ساعات بعد از کار خود استفاده مناسبی نمی‌کنید. در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم چگونه از این ساعات استفاده بهتر و بهینه‌تری داشته باشید.
 
مزایای استفاده درست از ساعات بعد از کار
اولین و مهم‌ترین کار: اگر فقط یک‌ساعت بعد از کار روی چیزی تمرکز کنید که به نظرتان سازنده و پربار است، به شما احساس بسیار خوبی دست خواهد داد و در نتیجه خوش‌حال‌تر خواهید بود. البته فرقی نمی‌کند این کار یاد گرفتن یک زبان جدید باشد یا ساختن یک مدل ماشین. این اتفاق یک تغییر بسیار بزرگ در راندمان و کیفیت شما در محل کارتان ایجاد می‌کند. یک کارمند شاد یک کارمند خوب است و دیر یا زود، رئیس شما متوجه این تغییر خواهد شد.
 
دوم: شما نمی‌توانید در محل کار یک چیز جدید یاد بگیرید یا یک کار سرگرم‌کننده انجام دهید. نه تنها در محل کار دائما حواس‌تان پرت می‌شود و اهمیت شما در سازمان به‌شدت کاهش می‌یابد، بلکه نتیجه این کار تاثیر منفی‌ای در راندمان کاری شما خواهد گذاشت و ممکن است به‌عنوان یک انسان تنبل شناخته شوید. ساعات پس از کار، شما رئیس خود هستید، می‌توانید قوانین مخصوص به خود را وضع کنید و زمان خود را به انجام کارهایی که دوست دارید اختصاص دهید. در طول همین زمان است که شما باید یک ساعت را به رسیدن به اهداف خود اختصاص دهید.
 

سوم: یک ساعت در روز می‌تواند در درازمدت یک تغییر عظیم در شما ایجاد کند. برای مثال، اگر شما روزی یک ساعت را به یادگیری یک زبان اختصاص دهید، در پایان یک‌سال تمام این یک‌ساعت‌ها جمع شده و تاثیر عمیقی روی دانش شما در آن زبان می‌گذارد. همین یک‌ساعت در روز باعث می‌شود در پایان سال بتوانید آن زبان را خیلی روان و سلیس صحبت کنید. این موضوع یعنی هر سال آموزش یک زبان تازه.
 
و در پایان: شما همیشه باید به این موضوع توجه داشته باشید که کمپانی‌ها شما را براساس کارهایی که در این یک‌ساعت‌ها تمرین کرده‌اید یا یاد گرفته‌اید استخدام می‌کنند یا ارتقا می‌دهند. برای مثال، اگر زبان انگلیسی را در حد تسلط یاد بگیرید، می‌توانید این توانایی را در رزومه خود بنویسید و این توانایی به شما در استخدام در یک کمپانی که به‌دنبال چنین فردی است کمک کند.
 
بیکاری و تنبلی باعث بروز چه مشکلاتی می‌شود؟
فردی که رویکردی همراه با تنبلی به زندگی دارد نمی‌تواند انتظار تغییر در زندگی داشته باشید. این رویکرد یعنی یک زندگی بدون پیشرفت، بدون هدف و بدون آینده روشن. بعضی آدم‌ها به شرایط فعلی خود راضی‌اند اما اگر شما در زندگی هدف دارید یا به‌دنبال آینده‌ای مشخص هستید، نباید به یک انسان تنبل و بی‌انگیزه که به روتین‌های روزانه خود بسنده کرده تبدیل شوید.
 
مشکل دوم در این‌جا این موضوع است که اگر شما زندگی رومزه ثابت و بی‌انگیزه‌ای داشته باشید، این امر از نظر ذهنی روی شما تاثیر می‌گذارد و حتی ممکن است باعث افسردگی شما شود. گرچه افسردگی به‌خودی‌خود یک مشکل جدی است، اما باعث کاهش اثربخشی شما در محل کار شده، شرایط شغلی شما را بد می‌کند و در نهایت روی رابطه شما با رئیس‌تان یا به طور کلی روی جایگاه شغلی‌تان اثر منفی می‌گذارد. اختصاص دادن یک ساعت پس از کار به کارهای دیگر تغییرات عمده‌ای در شما و شرایط زندگی‌تان ایجاد می‌کند.
 

چگونه می‌توان بهترین استفاده را از ساعات پس از کار کرد؟
۱- مطالعه کنید: پیشنهاد ما این است که ساعتی را به مطالعه اختصاص دهید؛ از داستان تا غیرداستان، از کتاب‌های فانتزی تا زندگی‌نامه و از داستان‌های عاشقانه تا داستان‌های ترسناک. روزی یک‌ساعت مطالعه در روز باعث می‌شود در زندگی کتاب‌های زیادی بخوانید. هر چه بیش‌تر بخوانید، بیش‌تر می‌آموزید و این امر احساس خوبی در شما ایجاد می‌کند. مطالعه کردن باعث می‌شود با دیگران موضوعات بیش‌تری برای گفت‌وگو داشته باشید و حتی باعث می‌شود دانش شما در زمینه کاری‌تان افزایش پیدا کرده و جایگاه شغلی‌تان ارتقا ‌یابد.

۲- پروژه‌های شخصی خود را آغاز کنید: این کار زمانی بسیار سودبخش است که کار فعلی شما در این جهت نباشد. پروژه‌هایی نظیر طراحی یک وب‌سایت یا انجام کارهای داوطلبانه باعث افزایش ارزش‌ها و توانایی‌های شخصی شما می‌شود. این توانایی‌ها عبارتند از: آموختن معنای کار تیمی، چگونگی رسیدن به سررسید کارها و مدیریت بازخوردهایی که در مورد کار شما بیان می‌شود. تمام این‌ها برای موفقیت در یک شغل ضروری‌اند.
 
۳- ارتباط برقرار کنید: همه می‌دانند که ارتباط با دیگران برای رشد شغلی یا شخصی بسیار موثر است. برای داشتن ارتباط با دیگران کافی است بیرون رفته و افراد دیگر را ملاقات کنید. شما همچنین می‌توانید برنامه‌هایی را برای دورهمی با همکاران خود بعد از ساعت اداری برنامه‌ریزی کنید.
 
منبع: lifehack

پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید:
اگر این ۸ ویژگی را دارید، در مسیر موفقیت گام برمی‌دارید (لینک)
اگر این ویژگی‌ها را دارید، از نظر ذهنی انسان قوی‌ای هستید (لینک)
با پاسخ به این پرسش، مسیر درست زندگی‌تان را بشناسید (لینک)
نوع پوشش برای مصاحبه شغلی (لینک)
سوالات و نظرات کاربران
0
محمدمهدی رحیم پور
محمدمهدی رحیم پور دوشنبه، 27 دی 1395
این نکات برای دانشجو یا دانش آموزان هم مفید هستش؟ اگر مدرسه را محل کار دانش آموزان حساب کنیم چطور؟
0
احسان محمدی
احسان محمدی دوشنبه، 06 دی 1395
یه راه حلی که برای بهینه مصرف شدن از زمان هست و به تازگی یاد گرفتم اینه که افراد اگر فکر میکنن وقت برای انجام هیچ کاری ندارن میتونن یه جدول درست کنن ، همون روال قبلی خودشون رو در دو هفته طی کنن و هر دوساعت به دوساعت یادداشت کنن تو که دوساعت گذشته رو چه کار کردن ، بعد آخر هفته جدول رو مرور کنن و تحلیل کنن که زمانشون به چه صورت گذشته مثلا تو هفته ممکنه هشت ساعت خواب بوده ، دوساعت درس خوندن بوده ، 18 ساعت تلگرام، خب حالا تلگرامی که وقت گذروندن آیا مفید بوده براشون؟هشت ساعت خوابی که داشتن آیا به اندازه ای بوده که در طول روزکسل نباشن ؟ دوساعت درس خوندن باعث پیشرفتی شده؟ اینجا میتونن یه برنامه ریزی درست انجام بدن که اوایل کمی سخته ولی در دراز مدت بهترین شیوه برنامه ریزی رو میتونن در زندگی پیاده کنن و از تکتک لحظات زندگی بهترین استفاده رو ببرن ، مثلا ساعت تلگرام رو محدود کنن و بجاش به ساعت خواب اضافه کنن و یا ساعت برنامه های بیهوده تلویزیون رو محدود کنن و بجاش درس بخونن ، این نوع برنامه ریزی فکر میکنم که در ترک سیگار ، صرفه جویی در خرج کردن پول هم تاثیر مثبتی داشته باشه.
0
زنده یاد افشین ذریه
زنده یاد افشین ذریه سه شنبه، 07 دی 1395
(پاسخ) سلام، ایده‌ی شما ساده، قابل اجرا و بی‌دردسره ول در عین حال بسیار کاربردی و مفیده، من به طور حتم از امروز این روش رو شروع می‌کنم. بابت ثبت این ایده خوب تشکر و قدردانی می‌کنم
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني پنج شنبه، 02 دی 1395
یکی از بهترین کارها برای مورد سوم صله رحم و دید و بازدید خویشاوندان است.
0
مصطفی .
مصطفی کهن یکشنبه، 21 آذر 1395
بعد از کار و یه روز خسته کننده به نظرمن نباید همه وقت بعد از اون رو به بطالت و استراحت صرف کرد. همونطور که به کنکوریا توصیه میشه ساعات اخر شب به مطالعه دروس اسون بگذرونن به اونایی هم که کبعد کار اومدن خونه، ساعتی مطالعه و کاری مفید که خیلی نخاد از ذهن و بدن کار بکشه انجام بدن.
0
پوژنگ پروازی
پوژنگ پروازی شنبه، 20 آذر 1395
ورزش و شام در کنار دوستان،کنسرت موسیقی ،تئاتر و سینما هم بسیار در ایام هفته مفید خواهند بود... با سپاس
0
امیر قربانی
امیر قربانی جمعه، 19 آذر 1395
خیلی جالب بود واقعیت داره اگر انسان یک ساعت در روز را به فکر کردن درباره وسیله ای که می خواهد بسازد یا مطالعه کند انقلاب بزرگی در دانش و موفقیت او رخ می دهد
0
محمد عباسی
محمد عباسی شنبه، 20 آذر 1395
(پاسخ) انقلاب ها اون هم عظیم خیلی وقته به پایان رسیده و به نظر مخرب نتیجه میدن. اونچه موثره اصلاح گام به گام ه
0
مهرداد میردامادی
مهرداد میردامادی جمعه، 19 آذر 1395
بسیار عالی بود. خود من هم بسیاری از دانسته هام رو مدیون خواندن کتاب هایی می دونم که در خارج از ساعت درس دانشگاه خوانده ام و کتاب های غیر مرتبط با رشتهی تحصیلی من بوده اند
0
م خلیلی
م خلیلی جمعه، 19 آذر 1395
میلاد جان مطالب فوق العاده ای رو می فرستی.