آشنایی با امکانات مرورگر Microsoft Edge

آشنایی با امکانات مرورگر Microsoft Edge

اردلان

شاه‌وردی

1394/11/20

10719

بار بازدید شده
Microsoft-Edge-Review شاید شما هم اون دسته از کاربرانی هستیتد که سیستم عامل خودتون رو به آخرین ورژن سیستم عامل مایکروسافت یعنی Windows 10 آپدیت کرد باشید و هنوز با قسمت های مختلف این سیستم عامل و ابزار های اون آشنا نشدید . در این پست قصد دارم تا شما رو با بعضی از امکانات
10719
آشنایی با امکانات مرورگر Microsoft Edge
Vidoal
4.43
آشنایی با امکانات مرورگر Microsoft Edge
آشنایی با امکانات مرورگر Microsoft Edge
شاید شما هم اون دسته از کاربرانی هستیتد که سیستم عامل خودتون رو به آخرین ورژن سیستم عامل مایکروسافت یعنی Windows 10 آپدیت کرد باشید و هنوز با قسمت های مختلف این سیستم عامل و ابزار های اون آشنا نشدید .
در این پست قصد دارم تا شما رو با بعضی از امکانات و قسمت های مختلف مرورگر مایکروسافت اج که بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته آشنا کنم.
 
فعال / غیر غعال کردن فلش پلیر
برای تماشای ویدئو و حتی بعضی از صفحات وب که بصورت فلش طراحی شده اند شما نیاز به داشتن پلاگین فلش پلیر برای مرورگر خود هستید. بعضی از مرورگر ها این پلاگین رو بصورت پیش فرض در مرورگر خود افزوده اند و در بعضی دیگر از مرورگرها با کاربر پلاگین مربوطه را نصب و یا در تنظیمات اون فعال کنه.
در مرورگر مایکروسافت اج شما برای فعال و یا غیر فعال کردن فلش پلیر باید از قسمت نوار ابزار وارد گزینه تنظیمات ( Settings ) شده و پس از اون برروی گزینه View advanced settings کلیک کنید تا به قسمت تنظیمات پیشرفته این مرورگر وارد بشید. حال برای نمایش فایل های فلش در مرورگر کافیست گزینه Use Adobe Flash Player رو فعال و یا در صورت تمایل به حذف نمایش فایل های فلش برروی مرورگر مایکروسافت اج این گزینه رو غیر فعال کنید.
 
افزودن دکمه Home به نوار ابزار
شاید شما تمایل داشته باشید بر روی نوار ابزار خودتون دکمه خانه ( Home) رو داشته باشید.
دکمه Home به شما این امکان رو میده تا یک صفحه اینترنتی رو بعنوان صفحه پیش فرض برای این مرورگر قرار بدید.
مثلاً شما دوست دارید هر زمانی که مایکروسافت اج رو باز میکنید ابتدا صفحه پروفایل استادبوک شما باز بشه .
برای این کار کافیست شما به قسمت تنظیمات مرورگر (Settings) از قسمت نوار ابزار وارد بشید و پس از اون گزینه View advanced settings رو انتخاب کنید تا به قسمت تنظیمات پیشرفته این مرورگر بشید.
حال کافیست گزینه Show the home button رو فعال و در کادر زیر اون که پس از فعال کردن ظاهر میشه آدرس صفحه اینترنتی مورد نظر خودتون رو بدید.
بطور مثال www[dot]vidoal[dot]com/pages
 
جلوگیری از باز شدن پنجره های مزاحم
قطعاً در هنگام وب گردی با صفحات تبلیغاتی که بصورت پاپ آپ در یک صفحه جداگانه باز میشند برخورد کردید. برای جلوگیری از باز شدن این صفحات باید از قسمت نوار ابزار مرورگر وارد تنظیمات شده و پس از اون گزینه View advanced settings رو انتخاب کرده و گزینه Block pop-ups رو فعال کنید.
 
Caret browsing
تابحال برای انتخاب قسمتی از متن صفحات وب دچاره مشکل شدید؟ تاحالا شده وقتی میخواین چند خط از متن و عکس صفحات وب رو از بالای صفحه به پایین صفحه توسط ماوس انتخاب کنید سلکتور صفحه قسمت های کناری سایت رو هم انتخاب کنه و کلافه بشید؟ یا قسمتی از متن رو با درگ ماوس انتخاب کردید و میخواین به پایین یا بالا برید سلکتور بپره و انتخاب گر شما از بهم بوخوره؟ دوست داشتید امکان انتخاب دقیق متن مثل زمانی که تو برنامه های ادیتور متون مثلاً word کار میکنید رو داشته باشید؟
با فعال کردن گزینه Always use caret browsing از قسمت تنظیمات پیشرفته (Advances setting) مرورگر مایکروسافت اج ، امکان انتخاب دقیق متن مطالب وب سایت برای شما فراهم میشه.
برای فعال سازی این ابزار کافیست کلید F7 از صفحه کلید خود رو انتخاب و در دیالوگ باکس ظاهر شده گزینه Yes رو انتخاب کنید و پس از اون فقط کافیه با کرسل ماوس خود به مکان مورد نظر برید و کلیک کنید. مشاهده میکنید که کرسل بشکل انتخاب در میاد و به شما این امکان رو میده تا بتونید با ترکیب کلید های جهت نما (arrow keys) و کلید Shift قسمت های مورد نظر متن رو انتخاب کنید.
 
 
مدیریت کلمات عبور ذخیره شده
شما توسط گزینه Manage my saved passwords میتونید کلیه کلمات عبوری که در این مرورگر برای ورود به صفحات مختلف وارد و اون رو بر روی مرورگر ذخیره کردید رو مدیریت کنید.
یکی از کاربرد های این گزینه زمانیست که شما کلمه عبور خود در یک وب سایت رو فراموش کردید و قبلاً اون رو در مرورگر اج ذخیره کردید. با وارد شدن به گزینه Manage my saved passwords از منوی تنظیمات پیشرفته مرورگر شما قادر خواهید بود تا با انتخاب وب سایت مورد نظر و انتخاب گزینه Show ، کلمه عبور خود رو مشاهده کنید و یا اونرو تغییر بدید.
 
یادداشت برداری توسط Web Note
یکی از امکانات بسیار پر کاربرد مرورگر Edge امکان نوت برداری از صفحه وب هست. شما توسط انتخاب ابزار Make a Web Note که با آیکن مداد در نوار ابزار مرورگر واقع شده این امکان رو خواهید داشت تا از صفحه مورد نظرتون نوت برداری کنید.
با انتخاب این ابزار شما وارد محیط Web Note میشید و توسط ابزار های مختلفی که این مرورگر در اختیار شما میزاره میتونید تیکه ای از متن صفحه وب تون رو هایلایت کنید و یا خط بکشید و یا حتی میتونید لیبل های خاصی رو در مکان های مورد نظر بچسبانید و یادداشت بزارید. شما توسط ابزار Clip که در نوار ابزار قرار داره میتونید قسمتی از صفحه رو انتخاب کنید و اون رو در Clipboard سیستم ذخیره کنید و بطور مثال با برنامه Photoshop اون رو Paste کنید و بعنوان یک عکس ذخیره کنید.
حتی شما قادر خواهید بود توسط گزینه Share این Web Note خودتون رو با دیگران به اشتراک بزارید و یا با انتخاب گزینه Save Web Note که در سمت راست نوار ابزار قرار گرفته اون رو درون برنامه OneNote و یا بعنوان یک پیج در لیست Favorietes و یا Reading List ذخیره کنید.
 
سوالات و نظرات کاربران
0
سارا photo
سارا سه شنبه، 01 خرداد 1397
ممنون از مطالبتون
0
امیرحسین فرخ زاده
امیرحسین فرخ زاده یکشنبه، 21 خرداد 1396
مفید بود مخصوصا caret browsing اش به دردم خورد تشکر
0
محمدرضا جوکار
محمدرضا جوکار سه شنبه، 24 اسفند 1395
اگه امکانش هست در مورد هنگ کردن فایر فکس یه مطلب بذارید منظورم کرش ریپورت است تشکر از مطلبتون
0
اردلان شاه‌وردی
اردلان شاه‌وردی چهارشنبه، 16 فروردین 1396
(پاسخ) دوست عزیز، لطفا برای درخواست مطلب مورد نظر خود، در صفحه ثبت نظر و ایده موضوع درخواستی خود را ثبت کنید تا همکاران ما در بخش تولید آموزش برای تولید و درج آموزش مورد نظر شما اقدام کنند. با سپاس از شما لینک صفحه ثبت نظر و ایده: https://www.vidoal.com/guestbook
0
زیبا بیات
مهسا یزدانی شنبه، 21 اسفند 1395
این برنامه هنوز در ویندوز 8 درون رابط کاربری "مترو" باز میشه شاید واسه همینه زیاد طرفدار نداره
0
منصور سلمانی زاده
منصور سلمانی زاده شنبه، 14 اسفند 1395
سلام مرسی از قسمت باز نشدن پنجره های مزاحمش استفاده کردم خیلی عالی بود سپاس
0
میلاد photo
میلاد جمعه، 13 اسفند 1395
روی سرعت و تست شبکه سرعت ایج به مراتب از کروم و فایرفاکس بالاتره و این خیلی عجیبه عجیب تر اینه که ایج روی یک سایت فضای خیلی کمتری رو به نسبت کروم و فایرفاکس روی رم میگیره اما سایت رو دقیقا با همون دیتاهای بارگیری شده در فایرفاکس و کروم باز میکنه و تمام تصاویر با همون دی پی ای روی رم توسط ایج کمتر فضا اشغال میکنن به نظر میرسه مایکروسافت قدمی خوب با این مرورگر برای رقابت با کروم و فایرفاکس برداشته
0
علی کت فیاض
علی کت فیاض پنج شنبه، 12 اسفند 1395
سلام ممنون از مطالبتون
0
اکبر فاریابی
اکبر فاریابی شنبه، 07 اسفند 1395
این برنامه هنوز در ویندوز 8 درون رابط کاربری "مترو" باز میشه و به نظرم به همین دلیل است که هنوز نتونسته طرفدار زیادی پیدا کنه. رابط مترو بیشتر برای کاربران که از صفحات لمسی استفاده مکنند مناسب است و درصد کمی از افراد دارای صفحات لمسی هستند.
0
مجید کریمی
مجید کریمی جمعه، 06 اسفند 1395
فایر فاکس و کروم خیلی قوی کار میکنن . بعید میدونم ماکروسافت بتونه بهشون برسه
0
محمدمهدی رحیم پور
محمدمهدی رحیم پور دوشنبه، 27 دی 1395
خوبه ولی تو ویندوز ۸ ضعیف نشون داده و زیاد کاربرد نداره
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 21 آذر 1395
سلام آيا اين مرورگر جايگزين مرورگر IE در ويندوز سون شده است؟
0
زنده یاد افشین ذریه
زنده یاد افشین ذریه دوشنبه، 22 آذر 1395
(پاسخ) سلام، تا جایی که اطلاع دارم، خیر
0
اردلان شاه‌وردی
اردلان شاه‌وردی دوشنبه، 13 دی 1395
(پاسخ) سلام دوست عزیز، همانطور که آقای مهندس ذریه به شما پاسخ دادن مرورگر ادج تنها در ویندوز 10 جایگزین مرورگر ویندوز اکیپلورر شده و در نسخه‌های ماقبل ویندوز 10 مرورگر پیشفرض برروی ویندوز همان اکسپلورر می‌باشد.
0
امیر صدساله زاده
امیر صدساله زاده دوشنبه، 15 آذر 1395
سلام ببخشید این نرم افزار واسه اندروید هم هست؟
0
مصطفی خلیلاوی
مصطفی خلیلاوی پنج شنبه، 25 آذر 1395
(پاسخ) سلام خیر
0
اردلان شاه‌وردی
اردلان شاه‌وردی دوشنبه، 13 دی 1395
(پاسخ) دوست عزیز این مرورگر پیشفرض ویندوز 10 هستش و در ویندوز 10 بجای مرورگر اینترنت اکسپلورر عرضه شده و برای اسمارت فون های اندروید و ای او اس نسخه‌ای عرضه نشده.
0
امیر قربانی
امیر قربانی دوشنبه، 29 آذر 1395
اقای شاه وردی ممنون دستتون درد نکنه مطالب که میزارید از امتیاز بالایی برخوردار هستند ممنون
0
اردلان شاه‌وردی
اردلان شاه‌وردی دوشنبه، 13 دی 1395
(پاسخ) ممنون از شما دوست عزیز
0
مصطفی .
مصطفی کهن یکشنبه، 28 آذر 1395
ممنون از مطلب تون. فکر کنم مرورگری باشه در کنار ie.