۷ نشانه برای این‌که بفهمیم عاشق شده‌ایم

۷ نشانه برای این‌که بفهمیم عاشق شده‌ایم

میلاد

شکیب

1395/07/27

17829

بار بازدید شده
How-Do-You-Know-If-Youre-in-Love از کجا بفهمیم عاشق شده‌ایم؟ پاسخ به این پرسش می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد. در این مطلب می‌خواهیم ۷ نشانه افرادی را با شما درمیان بگذاریم که عاشق شده‌اند. این نشانه‌ها براساس تحقیق‌های علمی به دست آمده‌اند.
17829
۷ نشانه برای این‌که بفهمیم عاشق شده‌ایم
Vidoal
4.36
۷ نشانه برای این‌که بفهمیم عاشق شده‌ایم
از کجا بفهمیم عاشق شده‌ایم؟ پاسخ به این پرسش می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد. در این مطلب می‌خواهیم ۷ نشانه افرادی را با شما درمیان بگذاریم که عاشق شده‌اند. این نشانه‌ها براساس تحقیق‌های علمی به دست آمده‌اند.

۱- شما به فرد مورد نظر معتاد شده‌اید.
عشق مغز را دگرگون می‌کند. در مراحل اولیه رابطه، آن سرمستی و خوش‌حالی‌ای که فرد احساس می‌کند در قالب فعالیت عصبی گسترده در مناطقی از مغز که از دوپامین غنی است- مناطقی که به سیستم پاداش و لذت در مغز مرتبط است- و در مناطقی که با پیگیری پاداش و لذت در مغز مرتبط است نمود پیدا می‌کند. حتی نشانه‌های اندکی از فعالیت در بخش کمربندی قدامی مغز، بخشی از مغز که به تفکر وسواسی مرتبط است، وجود دارد که تجربه‌ای کلاسیک در افرادی است که عاشق می‌شوند. با گسترش و پیشرفت رابطه و تبدیل شدن آن به یک رابطه درازمدت، فکر کردن به طرف مقابل مراکز پاداش و همچنین بخش‌های مرتبط با آن را فعال می‌کند، اما تفکر وسواسی کم‌تر می‌شود.

۲- شما واقعا می‌خواهید که دوستان و اعضای خانواده‌تان این فرد را دوست داشته باشند.
نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که نگاه مثبت دیگران به معشوقه فرد عاشق، انگیزه خوبی به او می‌دهد که این امر مطابق با این ایده است که افرادی که در دایره اجتماعی فرد هستند نقش بسیار مهمی در موفقیت رابطه او بازی می‌کنند. نظر مثبت‌ خانواده و دوستان شما به طرف مقابل‌تان نشانه خوبی است که به رابطه بهتر شما با طرف مقابل‌تان کمک می‌کند.
 

۳- شما موفقیت‌های معشوقه‌تان را جشن می‌گیرید (حتی وقتی خودتان شکست بخورید).
اگر شما عاشق کسی شوید، وقتی شاهد توانایی او در انجام کاری می‌شوید که خودتان نمی‌توانید آن را انجام دهید، احتمالا واکنش غیرمعمولی از خودتان بروز می‌دهید. چراکه عاشق و معشوق احساس پیوند به هم دارند و می‌توانند نتایج موفقیت‌های همدیگر را با هم درمیان بگذارند. آن‌ها وقتی موفقیت طرف مقابل خود را می‌بینند احساس غرور و شادی می‌کنند، حتی اگر خودشان در انجام آن کار توانا نباشند.  

۴- شما کاملا از این فرد خوشتان می‌آید و او هم از شما خوشش می‌آید.
خوش آمدن با عاشق بودن فرق می‌کند، اما معمولا پیش‌نیاز عاشق شدن است. در یک مطالعه میان‌فرهنگی، پژوهش‌گران به این نتیجه رسیدند که یک عامل تعیین‌کننده که به‌عنوان مرحله پیش از عاشق شدن شناخته می‌شود، علاقه متقابل است. در این مرحله هر دو طرف از هم خوش‌شان می‌آید و به هم علاقه دارند. علاوه بر این، فرد پیش از مرحله عاشق شدن، طرف مقابل را به‌عنوان یک نمونه مطلوب ارزیابی می‌کند.

۵- وقتی طرف مقابل‌تان دور از شماست، به‌شدت دلتنگ او می‌شوید.
این‌که شما چقدر دلتنگ طرف مقابل‌تان می‌شوید به شیوه‌های مختلفی نشان‌دهنده میزان وابستگی و علاقه شما به آن فرد است. اگر می‌خواهید بدانید عاشق طرف مقابل‌تان هستید یا نه، ببینید وقتی از شما دور است چقدر دل‌تان برای او تنگ می‌شود. لی و همکاران (۲۰۰۸) بیان می‌کنند که میزان دلتنگی افراد برای هم نشان از میزان تعهد آن‌ها به رابطه‌شان دارد.
 

۶- درک و تصویری که از خودتان در ذهن دارید، با شناخت فرد مقابل‌تان رشد می‌کند.
وقتی آدم‌ها عاشق یکدیگر می‌شوند، تصویر و درکی که از خود دارند به طور کامل دگرگون می‌شود. آن‌ها دارای عادات و ویژگی‌های جدیدی می‌شوند و به دلیل تاثیراتی که از رابطه خود می‌گیرند، دچار تغییرات تازه‌ای می‌شوند. به عبارت دیگر، شخصیت شما پیش از عاشق شدن با شخصیت شما پس از عاشق شدن کاملا متفاوت است. شما ممکن است این تفاوت را احساس کنید و دیگران متوجه آن شوند اما چیزهایی که به آن‌ها اهمیت می‌دهید، عادات شما، این‌که چگونه وقت‌تان را سپری می‌کنید، همه و همه (که امیدواریم مثبت باشد)، متاثر از رابطه عاشقانه‌تان است.

۷- شما حسود می‌شوید اما نه شکاک.
میزان مشخصی حسودی در رابطه کاملا طبیعی است. از نقطه نظر تکاملی، حسادت نوعی انطباق است که به دو نفر کمک می‌کند نسبت به خطرات احتمالی حساس باشند و در نتیجه رابطه‌شان سالم بماند. افراد حسود به رابطه خود متعهدتر هستند. البته باید حواس‌تان به نوع حسادت‌تان باشد: حسادت واکنشی یا عاطفی نوعی از حسادت است که از دل ویژگی‌های مثبت یک رابطه مثل اعتماد و وابستگی بیرون می‌آید. اما کسانی که حسادت شکاکانه و همراه با سوظن دارند، مثل چک کردن موبایل طرف مقابل، معمولا دچار اضطراب در رابطه، عزت نفس پایین و احساس ناامنی هستند.

عاشق شدن و ایجاد وابستگی یک بنیان فوق‌العاده خوب برای داشتن یک رابطه سالم است، اما به یاد داشته باشید که ماندن در یک رابطه (یا شروع یک رابطه) چیزی بیش از داشتن احساس رضایت و خشنودی در حضور فردی دیگر است. مدل‌های موفق رابطه نشان می‌دهند که داشتن یک رابطه قدرتمند نیازمند تعهد و سرمایه‌گذاری دوطرفه است. اگر عشق شور، امنیت و راحتی عاطفی با خود همراه دارد، تعهد یک تصمیم ضروری برای بودن با فرد دیگری است که در درون یک بستر فرهنگی و اجتماعی اتفاق می‌افتد. محققان این حوزه معتقدند در داخل ظرف عشق باید تعهد ریخته شود تا برای همیشه ماندگار و سالم باقی بماند.
 
منبع: psychologytoday

پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه مطالب زیر را نیز مطالعه کنید:
توصیه‌های یک روان‌شناس برای بهبود روابط میان زن و مرد (لینک)
مرد و زن می‌توانند دوست معمولی باشند؟ (لینک)
تفاوت مردان و زنان در استفاده از واژه‌ها (لینک)
چرا خانم‌ها عاشق خرید و آقایان از آن متنفرند! (لینک)
چرا «دوستت دارم» کافی نیست؟ (لینک)
سوالات و نظرات کاربران
0
ایمان  قهارپور
ایمان قهارپور شنبه، 12 فروردین 1396
یکی از نشانه ‏های عشاق این است که از کنار هم بودن احساس غرور می‏کنند و همدیگر را در مقابل دیگران به‏ گونه ‏ای توصیف می‏کنند که انگار برترین هستند. در مقابل افرادی که همدیگر را دوست دارند اما عاشق واقعی نیستند، عیوب همدیگر را بیشتر از خوبی‏های هم می‏بینند و هر یک در رابطه احساس حقارت می‏کنند.
0
آسمان آبی photo
آسمان آبی چهارشنبه، 18 اسفند 1395
وقتی عشق امد خود دلیل خود خواهد بود. احساس ژرفی است که که گویی در حال جان دادن هستی.البته در همه به یکسان روی نمی دهد. و حتی در یک فرد دارای درجات مختلفی خواهد بود. برای مثال خود من چند بار عاشق شدم ولی یکبار چنان آمد که فهمیدم بسیاری از موارد قبل عشق نبوده و تنها رایحه ای از عشق داشته است. نهایت احساس عشق با احساس مرگ مقایسه می شود.نکته مهم این است که احساس عشق چنان پاک و سرشار است که عاشق به هیچ عنوان به رابطه جنسی فکر نمی کند و حتی آن را بر خلاف ادب و عشق می پندارد. هر چقدر عشق رفیع تر می شود درصد جاذبه جنسی کمتر می شود. البته نه به این معنا که عاشق از زیبایی معشوق لذت نمی برد برعکس این زیبایی ها برای او متعالی می شود. عاشق آن است که گر بوسه دهد جانانش لب جانان نبوسیده دهد جانش!
0
امیر قربانی
امیر قربانی دوشنبه، 06 دی 1395
مورد هفتم رو خیلی نمیشه قبول داشت
0
امیر قربانی
امیر قربانی دوشنبه، 06 دی 1395
مورد هفتم رو خیلی نمیشه قبول داشت
0
پوژنگ پروازی
پوژنگ پروازی یکشنبه، 21 آذر 1395
تا حدودی موافقم،اما ازادی کسی را که به او علاقمند هستیم،باعث جذب هرچه بیشتر وی و رفلکس مثبت خواهد بود...
0
علی شکرالهی
علی شکرالهی دوشنبه، 15 آذر 1395
عاشق شدن تنها دلیل نمیشه که بتونیم با اون یک زندگی رو شروع کنیم ولی یکی از مهم ترین فاکتور هاست، این که شما همدیگه رو از ته دل دوست داشته باشید.
0
افشین یوسفوند
افشین یوسفوند شنبه، 06 آذر 1395
من همهرو نسبت به یک نفر دارم ولی افسوس
0
سروش عباسی
سروش عباسی دوشنبه، 10 آبان 1395
من این ۷ دلیل رو در مورد همسرم دارم خصوصا مورد اعتیاد :-) بسیار جذاب بود ممنون