گوشی موبایل دارید، پس عکاسی کنید قسمت ۲

گوشی موبایل دارید، پس عکاسی کنید قسمت ۲

مهیار

گودرزی

1395/05/11

6361

بار بازدید شده
TipsForIphonePhotography2 همین امروز با گوشی هوشمندتون عکس‌های خوب بگیرید
6361
گوشی موبایل دارید، پس عکاسی کنید قسمت ۲
Vidoal
5
گوشی موبایل دارید، پس عکاسی کنید قسمت ۲

۶- سایه‌ها را به ترکیب‌بندی عکستان اضافه کنید

وقتی خورشید پایین باشه، معمولا سایه‌ها می‌تونن جلوه‌ی جذاب‌تری از خود سوژه داشته باشن. یک نکته‌ی بسیار مهم در عکاسی موبایل اینه که وقتی سایه‌ها وجود دارند عکاسی کنید و هر موقع ممکن بود اون‌ها رو در ترکیب‌بندی عکستون جا بدید. طولانی‌ترین سایه‌ها زمانی به وجود میان که خورشید در پایین‌ترین سطح قرار داره،  به این زمان ساعت طلایی میگن.


۷-عکس‌های سیلوئت بگیرید

سیلوئت شکل تیره‌ی یک سوژه است که در برابر نور روشن عکاسی شده. عکاسی سیلوئت یکی از جذاب‌ترین تکنیک‌هاست که به راحتی قابل تجربه است. با یک تکنیک بسیار ساده رو به رو هستید، برای گرفتن عکس سیلوئت یک سوژه جلوی منبع نور پیدا کنید، موبایلتون رو به سمتش بگیرید، بقیه‌ی کارها رو موبایل براتون انجام می‌ده!

این عکس از سایه‌ی یک دودکش گرفته شده که خورشید پشت اون قرار داره، بخاطر اینکه این عکس در برابر نور گرفته شده امام سوژه‌های موجود توی عکس به طور خودکار سیلوئت شدن. بهترین زمان برای گرفتن عکس‌های سیلوئت زمان طلوع یا غروب خورشیده، وقتی که خورشید نزدیک خط افق قرار داره، فقط کافیه سوژه‌ای پیدا کنید که شکل زیبا و مشخصی داشته باشه و ممطمئن بشید نور از پشت سرش می‌تابه و بعد یک عکس سیلوئت بگیرید.

۸-از بازتاب‌ها عکس بگیرید

بازتاب‌ها سوژه‌های خارق‌العاده‌ای برای عکاسی در اختیارتون قرار می‌دن. بازتاب نور رو می‌تونید در خیلی چیزها مثل شیشه، لیوان، ماشین‌های براق، یخ و ... پیدا کنید ولی احتمالا سطح آب بهترین جا برای عکاسی از بازتاب‌هاست.بر خلاف آیینه آب می‌تواند بازتاب رو در امواج بشکنه. برای گرفتن یک عکس شبیه عکس بالا فقط کافیه موبایلتون رو چند سانتی‌متر بالاتر از سطح آب نگه‌دارید. اگر موجی وجود نداره می‌تونید اون با دستتون ایجاد کنید، عکس بالا چند لحظه بعد از ایجاد تلاطم در آب گرفته شده.

برای گرفتن یک عکس دراماتیک، مطمئن بشید هم بازتاب و هم سوژه‌ی بازتابیده شده داخل عکس قرار بگیرن. وقتی شروع به توجه کردن کنید متوجه می‌شید بازتاب‌ها همه جا وجود دارن و توی عکس بسیار جذاب هستن.

۹- از تقارن استفاده کنید

در عکاسی کلمه‌ی تقارن عکسی رو توصیف می‌کنه که در هر دونیمه یکسان باشه. اگه دوباره به عکس‌های مربوط به بازتاب بالا نگاه کنید متوجه می‌شید که نیمه‌ی بازتابیده شده و سوژه اصلی در این عکس‌ها دونیمه‌ی متقارن رو تشکیل دادن.


به دنبال مناظر و سوژه‌های متقارن بگردید و از قرار دادن سوژه‌ها در وسط کادر و تاکید روی تقارن نترسید. درسته که قوانین اولیه‌ی ترکیب‌بندی مثل قانون یک سوم به شما توصیه نمی‌کنه که سوژه رو در وسط کادر قرار بدید ولی بعضی وقت‌ها شکستن قوانین می‌تونن جذاب‌تر باشن. نمی‌شه با احساس دراماتیکی که توسط تقارن به وجود میاد مخالفت کنید!
 


۱۰- از فیلترهای VSCO استفاده کنید

کتاب‌ها و مطالب زیادی در مورد ادیت عکس‌ها نوشته شدن اما شما برای اضافه کردن احساس دراماتیک به عکس‌هاتون احتیاج به مهارت‌های حرفه‌ای ندارید. ساده‌ترین راه اضافه کردن جلوه‌های قدرتمند اما لطیف به عکس‌هاتون توسط اپلیکیشن VSCO  است. اپلیکیشن ‌VSCO رو نصب کنید ، عکستون رو داخلش باز کنید و روی آیکون ادیت کلیک کنید، پیش فرض‌های اپلیکیشن رو امتحان کنید و تغییرات رو روی عکستون ببینید.


لینک مبنع

سوالات و نظرات کاربران
0
منصور سلمانی زاده
منصور سلمانی زاده شنبه، 14 اسفند 1395
مرسی از ایده های جالب تقارن و سایه خیلی لذت بردم !و استفاده میکنم در عکاسیام بی شک ! بازهم سپاس از جناب آقای مهیار گودرزی .
0
ایمان  قهارپور
ایمان قهارپور چهارشنبه، 29 دی 1395
عکاسی صاف، شفاف و بدون هرگونه تاری معمولاً واسه همه اکثر سخته و هرگاه قصد گرفتن عکس رو داریم،با عکسایی غیرشفاف و تار مواجه می‌شیم . اما اگه ما با استفاده از دو دست خودمون گوشی رو بگیریم ، کمک خیلی زیادی به جلوگیری از لرزش دستامون میکنیم تا عکس‌های بهتری رو بگیریم . همیشه سعی کنین به یه شئ محکم مثل دیوار تکیه بدید و عکستونو بگیرید چرا که هرچه حالت بدنی ثابت تری داشته باشین ، عکس‌های بهتری میگیرین
0
امیر قربانی
امیر قربانی چهارشنبه، 08 دی 1395
تمامی این عکس قشنگ بودن و تمامی نکات مخصوصا عکس کرفتن از بازتاب نور واقعا عالی بود
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
جالب بود و نکات خوبی داشت مخصوصن عکس سیلوئت
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني دوشنبه، 22 آذر 1395
امروزه متاسفانه به خاطر علاقه افراطي به عكس گرفتن از خود(سلفي) كمتر فرصت لذت بردن و عكس گرفتن از مناظر زيبا و هنري پيش مي آيد.به نظرم بهتر باشد اين نوع عكاسي خودخواهانه رو كنار بگذاريم