سالم‌ترین کشورها برای زندگی کدامند؟

سالم‌ترین کشورها برای زندگی کدامند؟

میلاد

شکیب

1395/11/18

7027

بار بازدید شده
healthiest-countries-in-the-world-live در ادامه ۱۲کشوری را به شما معرفی می‌کنیم که در فهرست برترین کشورها از نظر سلامت و بهداشت عمومی قرار گرفته‌اند.
7027
سالم‌ترین کشورها برای زندگی کدامند؟
Vidoal
4.09
سالم‌ترین کشورها برای زندگی کدامند؟
وقتی تصمیم به زندگی در کشوری به‌غیر از کشور خود گرفته می‌شود، محیط زیست سالم و سیستم بهداشتی و سلامتی قابل دسترس و مقرون‌به‌صرفه یکی از مهم‌ترین عواملی است که هر کس برای انتخاب کشور مورد نظر خود در نظر می‌گیرد.

در مطالعه جدیدی که توسط InterNations، بزرگ‌ترین شبکه افرادی که در خارج از کشور خود زندگی و کار می‌کنند، انجام شده افراد خارجی به سلامتی و تندرستی خود در کشورهایی که زندگی می‌کنند امتیاز دادند. این مطالعه در واقع بخشی از گزارش بزرگ‌تری است که در آن کیفیت زندگی افرادی که به کشوری دیگر مهاجرت کرده‌اند بررسی شده است.  

InterNations از ۱۴۳۰۰ فردی که خارج از کشور خود زندگی می‌کردند خواست تا به ۴۳ جنبه مختلف زندگی در خارج از کشور خود از یک تا هفت امتیاز بدهند. این افراد از ۱۷۴ ملیت بودند و در ۱۹۱ کشور زندگی می‌کردند. یکی از زیرشاخه‌های این پرسش‌نامه‌ها مربوط به حوزه سلامت، تندرستی و بهداشت بود. ما در ادامه این مطلب به معرفی ۱۲ کشوری می‌پردازیم که در این نظرسنجی بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند.

۱۲- سوئد: این کشور اسکاندیناوی در اکثر مواقع در فهرست کشورهای دنیا از نظر کیفیت زندگی قرار می‌گیرد و در لیست InterNations هم حضور دارد. شرکت‌کنندگان در این پژوهش به بهداشت عمومی این کشور امتیاز خوبی داده‌اند و سوئد به دلیل داشتن محیط بومی سالم در این فهرست قرار گرفته است.

۱۱- کانادا: هفته‌های کوتاه کاری و دسترسی به بهداشت عمومی باکیفیت باعث شده تا کشور کانادا در فهرست بهترین کشورها از نظر بهداشت و سلامت قرار بگیرد.

۱۰- نیوزلند: گرچه هزینه زندگی در این کشور نسبت به کشورهای دیگر موجود در این فهرست بیش‌تر است، اما سلامت، تندرستی و بهداشت عمومی این کشور امتیاز بالایی گرفته است.

۹- اسپانیا: اسپانیا یکی از کشورهایی است که کوتاه‌ترین هفته‌های کاری را در جهان دارد و به داشتن فرهنگی که در آن رژیم غذایی و نگرش به مصرف مواد غذایی مهم برای مردم اهمیت دارد معروف است. همین عوامل باعث شده تا این کشور تبدیل به یکی از ۱۰ کشور برتر از نظر سلامت و بهداشت شود.

۸- کاستاریکا: شرکت‌کنندگان در این مطالعه گفته‌اند که بهداشت، سلامت و تندرستی عمومی در این کشور عالی است. البته این موضوع به دلیل محیط‌های بومی سالم و فعالیت‌های موجود در آن اصلا تعجب‌آور نیست.
 

۷- فرانسه: دسترسی و مقرون‌به‌صرفه بودن مراقبت‌های بهداشتی باکیفیت یکی از مهم‌ترین عوامل شادی و تندرستی شرکت‌کنندگان در این پژوهش بوده است. به همین دلیل کشور فرانسه در این فهرست قرار دارد.

۶- آلمان: این کشور از نظر امنیت شغلی، کیفیت بالای زندگی و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی باکیفیت رتبه بالایی در این پژوهش کسب کرده است.

۵- دانمارک: هزینه زندگی در دانمارک افزایش یافته است و به همین دلیل رتبه این کشور در بسیاری از جنبه‌های زندگی کاهش یافته اما سلامت و تندرستی در این کشور از نظر شرکت‌کنندگان امتیاز بالایی گرفته است.

۴- ژاپن: InterNations در مورد ژاپن اعلام کرده که: «در مورد کیفیت مراقبت‌های پزشکی ۸۲ درصد شرکت‌کنندگان امتیاز مطلوبی به ژاپن داده‌اند. سه‌چهارم (۷۶ درصد) شرکت‌کنندگان نیز از هزینه‌های مناسب مراقبت‌های بهداشتی در این کشور اعلام رضایت کرده‌اند».

۳- فنلاند: حدود ۷۵ درصد شرکت‌کنندگان به کیفیت مراقبت‌های پزشکی و میانگین خوب درآمدی خارجی‌هایی که در فنلاند زندگی می‌کنند و همچنین هزینه‌های مناسب حوزه بهداشت امتیاز بالایی داده‌اند.

۲- تایوان: «کیفیت و هزینه‌های مطلوب مراقبت‌های بهداشتی و وضعیت اقتصادی مناسب خارجی‌هایی که در تایوان زندگی می‌کنند» کیفیت زندگی در این کشور را افزایش داده و آن را در رتبه دوم این فهرست قرار داده است.

۱- اتریش: اتریش امتیاز بسیار بالایی در زمینه سلامت عمومی و تندرستی افراد و همچنین کیفیت هوا گرفته است.
سوالات و نظرات کاربران
0
نسیم زندی
نسبم زندی پنج شنبه، 31 فروردین 1396
سوئد برای تحصیل خیلی کشور خوبیه.دانمارک هزینه تحصیل رایگان است این دوکشور برای مهاجرت تحصیلی خیلی خوبن
0
نگار شرف الدین
نگار شرف الدین یکشنبه، 20 فروردین 1396
اصلا فکر نمی کردم فرانسه رتبه ی 7 باشه. من خیلی کشور فرانسه رو دوست دارم و فکر می کردم رتبه ی 1-3 باشه
0
هستی علیجانی
هستی علیجانی سه شنبه، 24 اسفند 1395
توسط ایران جاهای کشف نشده‌ای هست که تعدادشون کم نیست و بسیار زیبا و دیدنی هستن، و چقدر کیف میده که وسط راه خیلی اتفاقی مسیرت رو عوض کنی و برسی به یکی از همین جاهای شگفت انگیز ، مثل روستای ازغذ مشهد. اما در کل به نظر جایی که دلت خوش باشه، بهشت همونجاست، چه ایران باشه و چه هر کجای این کره خاکی
0
Amirabbas Gh
Amirabbas Gh سه شنبه، 19 بهمن 1395
من ترجیح میدم تو یه روستا ساده ولی سبز و آروم زندگی کنم و از زندگیم لذت ببرم و کتاب بخونم
0
Ali rahmani
Ali rahmani چهارشنبه، 20 بهمن 1395
(پاسخ) شما دو شب تویه اون روستا برو اگه از صدای گرگ و جغد سکته نکردی و با مار وحشرات و زمین گِلی موقع بارندگی که پات تا زانو تو گِل میره کنار اومدی بعد کتابتم باز کن کتاب بخون :)
0
محمد حسین چابک
محمد حسین چابک پنج شنبه، 21 بهمن 1395
(پاسخ) ظاهرا فیلم های تخیلی ترسناک زیاد میبینی ..... که توش جانوران وحشی و آدم خوار زیاده .
0
Ali rahmani
Ali rahmani چهارشنبه، 18 اسفند 1395
(پاسخ) نه :) ولی برای تعطیلات روستا های مختلفی میرم اگه شما تو فصول بارندگی یه شب شمال بری متوجه حرفایی که تو کامنت زدم میشید
0
محمد امیر نجفقلی طهرانی
محمد امیر نجفقلی طهرانی شنبه، 14 اسفند 1395
توی کشور خودمون شهر هایی داریم که نخوایم بریم خارج این همه راه رو...مثلا تبریز
0
sepehr manafi
sepehr manafi شنبه، 07 اسفند 1395
من یه جایی خونده بودم انگلیس هم سالم هست چون زباله هاش رو خیلی خوب مدیریت میکنه و کلا از قرون وسطی خیلی وضع زباله هاش بهتر شده
0
مرتضی تبریزی
مرتضی تبریزی شنبه، 07 اسفند 1395
من اکثر مقالاتی که خوندم سوییس هم امتیاز بالایی داشت نمیدونم چرا توی لیست شما نیست . شاید معیار ها فرق داره
0
علی مشایخی
علی مشایخی دوشنبه، 02 اسفند 1395
البته فقط از روی هوا نمی تونین بهترین جا رو انتخاب کنین. امنیت، آب و هوا، مکان، جمعیت، اقتصاد (پول)و ... هم مهمند
0
محمد سمائی انور
محمد سمائی انور شنبه، 30 بهمن 1395
به دوستانی که به مازندران سفر میکنند، این مکانهارو پیشنهاد میکنم: لفور کمرپشت بورخیل تِلار ایوک پل سفید
0
فرشاد شایسته
فرشاد شایسته سه شنبه، 19 بهمن 1395
آره بابا هیچ جا هوای ایران رو نداره!!! و هیچ جای ایران هم هوای تهران رو نداره!!!
0
mohammadreza mohammadzade
mohammadreza mohammadzade دوشنبه، 18 بهمن 1395
شماره 0.5 هم ایران خودمونه