تاثیر دارچین بر یادگیری

تاثیر دارچین بر یادگیری

میلاد

شکیب

1395/04/23

5784

بار بازدید شده
Cinnamon-may-aid-learning-ability مطالعه‌ای که توسط دانشمندان عصب‌شناسی مرکز پزشکی دانشگاه راش در آمریکا انجام شد، نشان داد که مصرف دارچین در موش‌های آزمایشگاهی باعث افزایش مهارت‌های یادگیری در آن‌ها می‌شود.
5784
تاثیر دارچین بر یادگیری
Vidoal
4.59
تاثیر دارچین بر یادگیری
مطالعه‌ای که توسط دانشمندان عصب‌شناسی مرکز پزشکی دانشگاه راش (Rush University) در آمریکا انجام شد، نشان داد که مصرف دارچین در موش‌های آزمایشگاهی باعث افزایش مهارت‌های یادگیری در آن‌ها می‌شود.

برخی افراد به طور مادرزادی قدرت یادگیری بالایی دارند، برخی دیگر با تلاش فراوان این قدرت را به دست می‌آورند و بعضی دیگر به‌رغم تلاش‌های فراوان، یادگیری کارهای جدید برای‌شان دشوار است. اطلاعات اندکی در مورد فرایندهای عصبی که باعث می‌شود تا فردی قدرت یادگیری پایینی داشته باشد و همچنین نحوه ارتقای قدرت یادگیری افراد وجود دارد.

با این وجود، پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که مصرف دارچین کمک زیادی به ارتقای قدرت یادگیری می‌کند. کالیپادا پاهان، سرتیم این پژوهش، می‌گوید: «استفاده از دارچین ایمن‌ترین و ساده‌ترین راه برای تبدیل افرادی با قدرت یادگیری پایین به افرادی با توانایی یادگیری بالاست. البته در این زمینه درک مکانیزم‌های مغز که باعث می‌شود فردی قدرت کمی در یادگیری داشته باشد، کمک زیادی به یافتن استراتژی‌های موثر در تقویت حافظه و قدرت یادگیری افراد می‌کند».

نکته کلیدی در این موضوع بخش کوچکی در مغز با نام هیپوکامپ است که باعث تولید، سازمان دادن و نگهداری حافظه می‌شود. پژوهش‌گران دریافتند که هیپوکامپ افرادی که قدرت یادگیری کمی دارند CREB (پروتئین موثر در حافظه و یادگیری) پایینی نسبت به افراد با قدرت یادگیری بالا دارد. همچنین این افراد GABRA5 (پروتئینی که تاثیر منفی در یادگیری دارد) بیشتری نسبت به افراد دیگر دارند.

برای سنجش این مسئله، به موش‌های آزمایشگاهی دارچین خورانده شد که بدن آن‌ها دارچین را به بنزوات سدیم تبدیل می‌کند. بنزوات سدیم یک ماده شیمیایی است که از آن برای ترمیم آسیب‌های مغزی استفاده می‌شود. وقت بنزوات سدیم وارد مغز موش‌ها شد، CREB افزایش و GABRA5 کاهش یافت و شکل‌پذیری (توانایی تغییر) نورون‌های ناحیه هیپوکامپ شبیه‌سازی شد. این تغییرات باعث بهبود حافظه و افزایش قدرت یادگیری در موش‌ها می‌شود.

محققان برای سنجش عملی این پدیده، از یک ماز بارنز (Barnes maze) استفاده کردند که یک ماز مدور مرتفع استاندارد با ۲۰ سوراخ است. آن‌ها از این ماز برای تعیین موش‌های با قدرت یادگیری بالا و قدرت یادگیری پایین استفاده کردند. پس از دو روز آموزش، توانایی موش‌ها برای پیدا کردن سوراخ‌ها مورد سنجش قرار گرفت. همین کار یک ماه بعد و پس از خوراندن دارچین به موش‌ها انجام شد.

نتایج نشان داد که موش‌هایی که قدرت یادگیری پایینی داشتند پس از مصرف دارچین توانایی بهتری در یادگیری پیدا کردند و حافظه آن‌ها بهبود پیدا کرد. با این حال، مصرف دارچین در موش‌هایی که قدرت یادگیری بالایی داشتند، بهبود یا ارتقایی را در مهارت‌های یادگیری آن‌ها نشان نداد.

منبع: sciencedaily
سوالات و نظرات کاربران
0
تنها شب
رضا صالحی جمعه، 20 اسفند 1395
دوستان دارچین هم برای مو زاعد مفیده یا ماده ی دیگریه
0
هستی علیجانی
هستی علیجانی سه شنبه، 24 اسفند 1395
(پاسخ) تا جایی که من اطلاع دارم زردچوبه مفید و کارسازه دوست عزیز
0
مرتضی تبریزی
مرتضی تبریزی جمعه، 06 اسفند 1395
واقعا ماده مفیدیه حتما روزانه مقداری استفاده کنید .
0
تیزهوش باهوش آبادی
تیزهوش باهوش آبادی دوشنبه، 27 دی 1395
مگه ما شبیه موشیم که هی درباره انسان ها بر روی موش آزمایش انجام می دن؟؟؟؟
0
فاطمه قربانی
فاطمه قربانی جمعه، 15 بهمن 1395
(پاسخ) چون بین موش و انسان تشابه ژنی 95درصدی برقراره
0
امیرحسین photo
امیرحسین چهارشنبه، 23 تیر 1395
سلام ، چطوری مصرف کنیم دارچین رو چقدر و در چه زنلنی از روز ،ممنون.
0
محمد احمدی
محمد احمدی یکشنبه، 26 دی 1395
(پاسخ) سلام دارچین طبع گرمی دارد و بیشتر در غذایی مثل شله زرد استفاده ميشه و فرق نمیکنه در چه زمانی باشه. با تشکر
1
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 26 دی 1395
دارچین به جز افزایش یادگیری، به گسترش آرامش هم کمک می کنه
0
فرزاد بزازان
Farzad Bazazan شنبه، 11 دی 1395
ممنون میشم اگر لطف کنید : بند یکی مونده به آخر جملیه (مورد سنجش قرار گفت ) را تصحیح کرده و بجای آن (مورد سنجش قرار گرفت ) را قرار دهید . با سپاس از تیم خوبتون
0
مصطفی .
مصطفی کهن سه شنبه، 30 آذر 1395
شنیده بودم دارچین برای حافظه خیلی خوبه و کمک میکنه به یادگیری بهتر. پس از نظر علمی درست بوده
0
Photoclip Channel
سجاد علیزاده شنبه، 06 آذر 1395
خواص زیادی درباره دارچین شنیده بودم ولی این یکی رو نمیدونستم. جالب بود
0
احسان قاضی عسکر
احسان قاضی عسکر شنبه، 01 آبان 1395
بهتره پس از عبارت مطالعه ای.... حتمن سالش رو هم ذکر کنید که خاننده متوجه بشه این مطالعه جدید هست یا قدیمی....
0
سلمان ترابی گودرزی
سلمان ترابی گودرزی جمعه، 23 مهر 1395
چای دارچین .حلیم دارچین.ته چین با دارچین و....
0
امیر photo
امیر چهارشنبه، 23 تیر 1395
جناب امیر حسین بنظرم برای مصرف دارچین زمانبندی خاصی نیاز نباشد.می توان آن را همراه با بسیاری از مواد غذایی مصرف کرد ویا چای دارچین هم نوشیدنی مفیدی می باشد.