وای‌فای و تاثیرات آن بر بدن انسان

وای‌فای و تاثیرات آن بر بدن انسان

میلاد

شکیب

1395/07/24

12305

بار بازدید شده
wifi-health-risks خیلی زود سر و کله دستگاه‌های وایرلس (بی‌سیم) و مجهز به امواج وای‌فای در همه جا حتی در منازل مسکونی پیدا شد و حالا پرسش این است که آیا این امواج قدرتمند تاثیر مضری بر سلامتی موجودات زنده دارند یا خیر؟
12305
وای‌فای و تاثیرات آن بر بدن انسان
Vidoal
4.29
وای‌فای و تاثیرات آن بر بدن انسان
چندین دهه قبل مرگ‌‌و‌میر انسا‌ن‌ها به دلیل کمبود فن‌آوری و در دسترس نبودن بسیاری از تجهیزات ضروری زندگی بود و امروز مرگ‌و‌میر، به دلیل استفاده از همین تکنولو‌ژی‌ها و سهل‌الوصول بودن آن‌ها اتفاق می‌افتد. تکنولوژی در کنار هزاران فایده‌ای که برای زندگی بشر داشته صدها عیب و ضرر را نیز به دنبال داشته است. آلودگی صوتی، آلودگی بصری، استرس‌های زندگی شهری و ... افراد جامعه امروز را درگیر خود ساخته و به تمام این‌ها، آلودگی امواج را نیز باید افزود که از عوارض فن‌آوری‌های نوین است.
 
با پیشرفت تکنولوژی مردم به استفاده از اینترنت به‌عنوان یک پدیده عادی و روزمره وابسته شدند. در دسترس بودن اینترنت در همه جا و همه وقت جزو ضروریات زندگی افراد محسوب می‌شود. این نیاز جدید بی‌پاسخ نماند و خیلی زود سر و کله دستگاه‌های وایرلس (بی‌سیم) و مجهز به امواج وای‌فای در همه جا حتی در منازل مسکونی پیدا شد و حالا پرسش این است که آیا این امواج قدرتمند تاثیر مضری بر سلامتی موجودات زنده دارند یا خیر؟
 
پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که امواج وای‌فای و به طور کلی امواج الکترومغناطیسی بر بدن انسان تاثیراتی را خوهند داشت. طبق تحقیق‌های به عمل آمده، این امواج در کودکان بیش از سایر اقشار جامعه تاثیرگذارند. این پدیده تکنولوژیکی در سال ۱۹۹۷ میلادی عرضه شد و از آن زمان تا کنون دانشمندان پژوهش‌های بسیاری را در زمینه خطرات و عوارض استفاده اشعه وای‌فای انجام داده‌اند که نتایج آن‌ها بسیار تکان‌دهنده و قابل تامل بوده است. از عواض قرار گرفتن در معرض این امواج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
اختلال در خواب
طبق مطالعات انجام شده، اشخاصی که در معرض اشعه‌ و امواج الکترومغاطیسی قرار دارند الگوی خواب‌شان دچار تغییراتی می‌شود. این افراد دیرتر از سایرین به خواب می‌روند و بیش‌تر دچار بی‌خوابی می‌شوند. بهتر است شب‌هنگام دستگاه‌های متصاعدکننده امواج وای‌فای را خاموش کنید. حتی گروهی توصیه می‌کنند کلیه دستگاه‌های الکترونیکی موجود در اتاق خواب، ساعتی پیش از خوابیدن از پریز برق جدا شود. شارژ کردن دستگاه‌هایی مانند تلفن‌ همراه و لپ‌تاپ نیز در اتاق خواب هنگام خواب اصلا توصیه نمی‌شود.
 
تاثیر منفی و آسیب‌رسان وای‌فای بر رشد کودک
قرار گرفتن در معرض تابش فرکانس رادیویی غیرحرارتی امواج وای‌فای و امواج تلفن‌های همراه بر رشد و عمل‌کرد سلول‌ها به خصوص در دوران جنینی اثر منفی دارد. در سال ۲۰۰۴ میلادی، مطالعه‌ای روی حیوانات انجام گرفت و تاثیر این امواج بر رشد و عمل‌کرد سلول‌های کلیه مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج این تحقیق نشان داد که این امواج بر رشد سلول‌های کلیه تاثیر منفی دارند. این یافته‌ها توسط تحقیقات یک محقق اتریشی در سال ۲۰۰۹ میلادی نیز مجددا تایید شد. پژوهش‌های این محقق نشان داد که امواج وای‌فای بر سنتز پروتئین اثر می‌گذارند و توسعه بافت‌ها را در کودکان و جوانان دچار اختلال می‌کنند. این پژوهش‌های مشابه نشان داد که این گروه جمعیتی بیش از سایرین تحت‌ تاثیر اثرات مخرب امواج الکترومغناطیسی‌اند.    
 
 
اختلال در رشد و ترمیم سلول‌ها
گروهی از محققان دانمارکی برای بررسی آثار امواج الکترومغناطیسی بر رشد و ترمیم سلول‌ها، گروهی از گیاهان را در معرض این امواج قرار دادند تا اثرات این امواج را بر آن‌ها مورد ارزیابی و مطالعه قرار دهند. این محققان دو گروه از گیاهان را انتخاب کردند؛ یک گروه در اتاقی بدون نفوذ امواج الکترو‌مغناطیس قرار گرفتند و گروه دیگر در معرض این امواج. گروه اول پس از گذران مدت معینی شروع به رشد طبیعی کردند و گروه دوم گیاهانی بودند که یا رشد نکردند و یا رشدشان بسیار کند بود. هر چه گیاهان به مرکز ساطع‌کننده امواج نزدیک‌تر بودند اختلال رشدشان نیز بیش‌تر بود تا جایی که گیاهانی که در نزدیکی منبع تولید امواج قرار داشتند اصلا رشد نکردند.  
 
اثرات مخرب بر عملکرد مغز
در خصوص بررسی اثرات مخرب امواج وای‌فای بر عمل‌کرد مغز، دانشمندان دانمارکی اثر امواج ۴G را مورد مطالعه قرار دادند. بررسی‌های دقیق با MRI نشان داد افرادی که در طول یک‌سال در معرض امواج ۴G قرار داشتند، در برخی قسمت‌های مغز فعالیت مغزی در آن‌ها کاهش یافته بود.
 
کاهش فعالیت مغز در زنان
یک گروه ۳۰ نفره متشکل از ۱۵ مرد و ۱۵ زن انتخاب شدند تا از آن‌ها یک تست ساده حافظه به عمل آید. در این تست افراد در محیطی غیرقابل نفوذ بر امواج وای‌فای قرار گرفتند و در مرحله بعدی این آزمون در حالی برگزار شد که داوطلبان به مدت ۴۵ دقیقه در معرض امواج ۲/۴ گیگاهرتزی وای‌فای قرار گرفتند. فعالیت مغز این افراد اندازه‌گیری شد و نتایج نشان داد مواجهه با امواج وای‌فای بر سطح فعالیت و انرژی مغز زنان بیش از مردان تاثیرگذار بوده است.
 
 
سرطان‌زایی امواج وای‌فای
دکتر ماریان دِماسی در نتایج تحقیقات خود اعلام کرد که امواج الکترومغناطیسی مانند وای‌فای می‌توانند موجب ایجاد سرطان مغز شوند. اما گروه دیگری نیز بر این باورند که تحقیقات کافی در این زمینه صورت نگرفته و به جرات نمی‌توان اظهار داشت که امواج الکترومغناطیسی باعث سرطان در فرد می‌شوند. در سال ۲۰۱۱ میلادی آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان (IARC) امواج وای‌فای را در گروه عوامل ‌«احتمالا» سرطان‌زا برای انسان طبقه‌بندی کرد.
 
ناباروری در زنان و مردان
پیش از این اعلام شده بود که قرار دادن لپ‌تاپ روی پا‌ها می‌تواند بر عقیم شدن مردان تاثیرگذار باشد چراکه گرمای ایجاد شده توسط این دستگاه بر سیستم تناسلی مردان اثرات مضر و مخربی دارد. حال با مجهز شدن دستگاه‌های لپ‌تاپ و تبلت به سیستم وایرلس، این نگرانی دو چندان شده است. طبق تحقیقات به عمل آمده امواج وای‌فای موجب کاهش حرکات اسپرم و قطعه‌قطعه شدن آن‌ها می‌شود. آزمایش DNA انجام شده روی موش‌ها و انسان‌ها در هر دو مورد اثرات منفی وای‌فای بر اسپرم‌ها تایید شده است. امواج وای‌فای بر باروری زنان نیز تاثیر منفی دارند. طی یک تحقیق موش‌های مونث به مدت ۴۵ روز هر روز  ۲ ساعت در معرض امواج وای‌فای قرار گرفتند و نتایج نشان داد که تخمک‌گذاری و لانه‌گزینی را دچار اختلال می‌کند و فرایند آن را تضعیف می‌کند.
 
پیشگیری و مقابله با امواج مضر
 متاسفانه باید اعلام کرد که تنها راه مقابله با امواج مضر وای‌فای دوری کردن از دستگاه‌های پخش سیگنال و خاموش کردن منابع تولیدکننده این امواج است. این امواج همه جا پراکنده‌اند و ممکن است شما تحت‌تاثیر امواج وای‌فای مودم وایرلس همسایه خود قرار بگیرید؛ بنابراین بهترین راه آگاهی دادن به مردم است تا حداقل در مواردی که نیاز به استفاده از این دستگاه‌ها نیست، آن‌ها را خاموش کنند تا امواج کم‌تری در محیط پراکنده شود. گروهی از محققان نیز معتقدند استفاده از آنتی‌اکسیدان‌ها تا حدود زیادی می‌تواند عوارض ناشی از امواج وای‌فای را کاهش دهد.
 
منابع: safespaceprotection/ globalhealingcenter/ guardian/ conversation/ windowsclub
سوالات و نظرات کاربران
0
animeyt photo
animeyt پنج شنبه، 18 آبان 1396
You completed a few nice points there. I did a search on the issue and found nearly all persons will have the same opinion with your blog. dragon ball super http://dragonball-super.co/
0
عرفان photo
عرفان چهارشنبه، 15 شهریور 1396
من خیلی بیشتر از این ها روی شما حساب میکردم، ممنونم ازتون ولی خواهش میکنم با دقت بیشتری ترجمه کنید شما برعکس نتیجه گیری کردین کلا، شما باید در ارائه مطالب حفظ امانت کنید خواهش میکنم دقت کنید.
0
مروارید  فلاحی
مروارید فلاحی دوشنبه، 01 خرداد 1396
روی زنان باردار هم تاثیر منفی دارد
0
خیرمحمد آریان
خیرمحمد آریان دوشنبه، 14 فروردین 1396
نترسید مرگ با وای فا مرگ با ماشین پراید یا پژو مرگ با حشرات موذی زندگی همینه بی خیال لذت ببرید
0
احسان جهانی
احسان جهانی جمعه، 27 اسفند 1395
من از وای فای خیلی کم استفاده میکنم وزمانی که لازم نداشته باشم سریع خاموش میکنم
0
مهران رحیمی
مهران رحیمی پنج شنبه، 26 اسفند 1395
شاید باورتون نشه من وای فای یک ساختمون بلند رو دیدم از سه کیلومتری وصل شده پس اموجش دارای فرکانس بالا و میتونه مضر باشه
0
محمد ذوالفقاریان
محمد ذوالفقاریان سه شنبه، 24 اسفند 1395
وای‌فای می‌تواند اثرات منفی مختلفی را بر سلامت مغز بر جای بگذارد که این موضوع در مورد کودکان بیشتر اهمیت دارد. سردرد، خستگی، اختلالات خواب، مشکلات گوارشی، اختلال در عملکرد مغز و حافظه، استرس و حتی افسردگی را به وای فای و اشعه‌های آن نسبت می‌دهند. پس بعضی از خطرات را جدی بگیرید و خودتان را از صبح تا شب به اینترنت بی‌سیم وای فای وابسته نکنید.
1
سارا نظری
سارا نظری شنبه، 21 اسفند 1395
گاهی آدم میگه کاش تکنولوژی پیشرفت نمی کرد
0
تنها شب
رضا صالحی جمعه، 20 اسفند 1395
من شنیدم اگه یه کاکتوس کنار مودم بزاری از ضررش کم میشه ایا درسته؟؟؟
0
pouya photo
pouya پنج شنبه، 12 اسفند 1395
عالی بود من برای جشنواره خوارزمی ازش استفاده کردم
0
مریم صالحی
مریم صالحی چهارشنبه، 13 بهمن 1395
دوستانی که به کاکتوس به عنوان راه حل اشاره کردند باید بدونن که کاکتوس تاثیری نداره. در مورد مضر بودن یا نبودن وای فای هر روز یک چیزی میگن . یک روز مضر هست و فرداش نیست.
0
مرتضی تبریزی
مرتضی تبریزی شنبه، 07 اسفند 1395
(پاسخ) شک نکنید ضرر داره .
0
مرتضی تبریزی
مرتضی تبریزی جمعه، 06 اسفند 1395
امیدوارم یه فکری به حال این امواج بکنن . از وقتی وای فای وارد زندگی مردم شد بیماری ها و سرطان ها چند برابر شده
0
کوثر رحیم پور
کوثر رحیم پور شنبه، 18 دی 1395
واقعا این اشعه ها هم برای بدن ضرر داره در طولانی مدت. به قول یک چشم پزشک اگر سما چشماتون ضعیف نشه تعجب آوره. سعی کنید حتی گوشی تلفن همراه هم به اتاق خواب نبرید
0
مصطفی .
مصطفی کهن یکشنبه، 21 آذر 1395
شنیدم گلدان کاکتوس تو اتاق باشه خوبه امواج رو جذب میکنه کاکتوس.نتن های بی تی اس که داخل محله ها نصب کردن چقدر مضره؟
-1
alisina nazari
alisina nazari پنج شنبه، 23 دی 1395
درکشورهای پیشرفته اماکنی چون اتوبوس وای فای دارند مردم مناطق مختلف شهر درمنزل خود ازوای فای رایگان بهره مندند پس فکر نکنم برای افراد بزرگسال ضرر زیادی داشته باشد
0
فیزیسن photo
فیزیسن جمعه، 10 دی 1395
با درود و خسته نباشید...قبل از ورود بع بخث وای فای باید ب بحث کلی امواج الکترومغناطیس و گستره وسیع این انواج اژ گاما تا ریز نوجها بحث برسی کرد. بطور کلی تمام امواح الکترومغناطیس مضر هستن... بجای ترساندن مردم فقط از وای فای باید فرهنگ سازی درست کرد و اطلاع رسانی.. مضر ترین چیزی ک هر ثانیه بر بدن تاثیر مگذاره تلفن همرا ماست تا امواح وای فای..اکثر لوازم ک با برق کار میکنن مضر هستن حتی از سشوار ساده گرفته تا ماشین لباس شوی...حتی سیم کشی های داخل خانه.. چرا مردم همش فکر میکنن فقط وای فای خطر ناک هست... مطالب خوبی درمورد امواج الکترومغناطیس و تاثیراتش بر روی بافتهای داخلی و دی ان ای در نت وجود دارد.. در پناه خرد.
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني دوشنبه، 22 آذر 1395
فعلا تحقيقات در مورد آسيب هاي اين امواج در مراحل اوليه هست و بايد تا اعلام نتايج تحقيقات تكميلي صبر و احتياط كرد.در هر صورت اعتياد به واي فاي و تجهيزات آن مضر است
0
جاوید photo
جاوید یکشنبه، 25 مهر 1395
ممنون از مطلب مفیدتون. حالا سوالی که پیش میاد ، اینه که اگر در معرض امواج رادیویی دکل های مخابراتی "مثل اپراتورهای موبایل" بازم این خطرات وجود داره ؟ اگه وجود داره ضعیف تر از امواج وای فای هست یا قویتر ؟ کاری به تعهد و مسئولیت دولت ندارم. فقط میخام آگاهیم رو زیاد کنم .
0
امیر صدساله زاده
امیر صدساله زاده چهارشنبه، 17 آذر 1395
آقا یه راه حلی بدید که چیکار کنیم،کمتر رومون تاثیر بذاره
0
ایمان ترنیان
ایمان ترنیان جمعه، 12 آذر 1395
یه مقاله از یکی از سایت ها خودم که کاکتوس نزدیک مودم بزاری عوارضش کمتر میشه ولی راست و دروغشو نمیدونم
0
فرزین اکبری
فرزین اکبری چهارشنبه، 12 آبان 1395
اگه انقدر از امواج وای فای میترسید و نگرانتون میکنه، به فکر امواج خورشیدی باشید که چندین برابر از امواج وای فای بیشتره. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
0
Ali photo
Ali سه شنبه، 11 آبان 1395
این مقاله با ویدئو های قبلی در تناقض است
0
سروش عباسی
سروش عباسی دوشنبه، 10 آبان 1395
پس درواقع متاسفانه هیچ راه حل مطمئنی‌ برای رهایی از این آسیب وجود نداره . حداقل تا امروز امیدوارم دانشمندان ‌‌راه حای بیابند وگرنه خلاص.....
0
رض photo
رض جمعه، 30 مهر 1395
سلام. من خونم روبروي مخابرات هست. از چند ماه پيش كه يه دكل اضافه كردن امواج پارازيت ماهواره همسايه ها رو خراب مي كنه. من بسيار نگران خانم و فرزندم هستم كه هميشه خونه هستند. لطفا كمك كنيد و راهنمايي كنيد كه آيا اين امواج ضرر دارند يا بايد خونه را با ضرر بفروشم و فرار كنم.؟ تشكر
0
رضا photo
رضا چهارشنبه، 28 مهر 1395
سلام من واقعا از ویدوآل تقاضا دارم جواب من رو بده . بعد از دیدن کامنت های دوستان مخالف از بین منابع ذکرشده در انتهای مقاله ، گاردین رو که احساس کردم موثق تر هست رو باز و شروع به خوندن کردم و با شگفتی متوجه شدم که نه تنها به هیچ عنوان نگفته که وای فای مضر هست بلکه به کرات هم طعنه زده به کسانی که مدعی مضر بودن هستند مثلا در جایی گفته که قدرت وای فای به اندازه تشعشعات کیهانی هست اگه خیلی نگرانید بیرون نیایید .
0
گروه آموزشی ویدوآل
گروه آموزشی ویدوآل چهارشنبه، 28 مهر 1395
(پاسخ) سلام، اگر دقت کنید ما در این مقاله ننوشتیم که وای‌فای به طور مطلق مضر و خطرناک است!!!، توصیه می‌کنیم مقاله را با دقت مطالعه کنید و موارد مضر بودن را مطالعه کنید. با توجه به لینک‌هایی که دوستان ارسال کرده‌اند، این مقاله بازبینی و بروزرسانی خواهد شد.
0
شیروان photo
شیروان چهارشنبه، 28 مهر 1395
مرکز ملی بایوتکنولوژی آمریکا NBCI در تحقیق جامعی که در دپارتمان مهندسی ژنتیک دانشگاه پنسیلوانیا بخش تومورشناسی تشعشعات انجام داده بیان کرده که وای فای تاثیری بر سلامت افراد ندارد https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24162060
0
مسعود هدایت
مسعود محمدی چهارشنبه، 28 مهر 1395
جالبه ،، اتفاقا توی یکی از همین کانالهای علمی ،، که البته تا حد زیادی معتبر بود کاملا عکس این مطلب ارائه شده بود ،، و ادعا داشت که امواج وای فای هیچ خطری ندارن،، منبعش رو هم ذکر کرده بود،،بالاخره کدوم درسته؟؟
0
سام الدین photo
سام الدین چهارشنبه، 28 مهر 1395
من معمولا مطالب شما را دنبال می کنم ولی این مطلب بخصوص نشانه های جدی شبه علم را دارد. مثلا همان مطلب گاردین که لینک داده اید بروشنی می گوید خطر ویژه ای وجود ندارد. بعلاوه خطر موبایل اگر خطری باشد بسیار بیشتر است. تمام مقاله خواندنی است ولی این قسمت اش کاملا خلاف ایده مقاله شماست: The World Health Organisation, which has examined the topic in depth, says: "In the area of biological effects and medical applications of non-ionizing radiation approximately 25,000 articles have been published over the past 30 years. Despite the feeling of some people that more research needs to be done, scientific knowledge in this area is now more extensive than for most chemicals. Based on a recent in-depth review of the scientific literature, the WHO concluded that current evidence does not confirm the existence of any health consequences from exposure to low-level electromagnetic fields. However, some gaps in knowledge about biological effects exist and need further research."
0
علیرضا  photo
علیرضا یکشنبه، 25 مهر 1395
۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز صحیح است نه ۲.۴ مگاهرتز
0
گروه آموزشی ویدوآل
گروه آموزشی ویدوآل دوشنبه، 26 مهر 1395
(پاسخ) با تشکر، تصحیح شد.
0
مهرداد photo
مهرداد یکشنبه، 25 مهر 1395
اصلا از ویدوآل دیگه انتظار نداشتم. شما هم شبه علم؟ ای بابا
0
Mehdi Noghabi
Mehdi Noghabi یکشنبه، 25 مهر 1395
ممنون از اطلاعتتون
0
محمودی photo
محمودی یکشنبه، 25 مهر 1395
و در مورد انسان اول اینکه مطالعه انسان دارای پارامترهای خاص خود است رضایت خود افراد جهت ازمایشات، اجازه حکومت ها برای مطالعه انسان و در ضمن فاصله نسل ها در انسان حداقل 25 سال است لذا این فاصله زمانی باعث می شود به یقین نتوان گفت که کدام اثرات و مواد باعث اختلال و بیماری در روند زندگی فرد می شود لذا در مورد انسان نمی توان گفت که حتما اثرات امواج بوده یا نه ولی وقتی روی سایر موجودات اثر مخرب دارد حتما برای انسان هم مخرب است. درست مثل وقتی که مادام کوری رادیوم را کشف کرد و قرار شد برای درمان سرطان باشد اما دانش انسان راجع به این عنصر کم بود و لذا بسیاری از افراد کشته شدند. از نویسنده مقاله کمال تشکر را دارم و بسیار خردمندانه نوشته شده است.
0
محمودی photo
محمودی یکشنبه، 25 مهر 1395
با سلام مقاله خوبی بود و من به اون دوستمون که با مقاله مشکل داشتند یه مقاله فارسی دیگه هم معرفی می کنم بروند و مطالعه کنند . اثر ميدان الكترومغناطيسي با فركانس بسيار پايين( 50 هرتز) بر القاي آسيب هاي كروموزومي در اريتروسيت هاي مغز استخوان موش نر كوچك آزمايشگاهي دكتر جواد بهارآر؛ 2- Ontario Agency for Health Protection and Promotion releasesReport on WiFi امیدوارم با مطالعه این دو مقاله درک کنند که هر تکنولوژی که برای رفاه امده اثرات تخریبی خود را بر محیط زیست می گذارد و انسان هم جزء همین محیط زیست هست و استفاده افراطی از هر اختراعی و حتی پدیده های طبیعی حتما مخرب می باشد. توجه نمایید که این امواج باعث جهش های در حیوانات ازمایشگاهی و گیاهان شده
0
علیرضا یوسفی
علیرضا یوسفی یکشنبه، 25 مهر 1395
همونطور که میدونید امروزه بدون برق و اینترنت و تلفن همراه, تقریبا زندگی غیر ممکنه. مطلب تون نگران کننده بود. در صورت امکان راههای بهتر و کاربردی تری رو برای دوری از این خطرات پیشنهاد بفرمایید. با سپاس
0
مریم بهزادی photo
مریم بهزادی یکشنبه، 25 مهر 1395
سلام دوستان من کلیه نظرات رو خوندم امواج وای فای و امواج الکترومغناطیس کلا اسیب رسان هستند مقالات زیادی در این مورد به چاپ رسید مثلا یکی از اونها " امواج الکترومغناطیس و اثر آن بر گیاهان" نوشته فریبا رمضانی ویشکی، دلیل نمیشه چون همه ازش استفاده می کنه و راهی برای مقابله با اون نیست خودمون رو گول بزنیم و مضر بودنش رو انکار کنیم. به نظرم باید منطقی با قضیه برخورد کرد، پارگراف آخر مقاله گفته که نمیشه با این امواج مقابله کرد چون توی محیط پراکنده است اما با آگاهی دادن میشه به افراد فهماند که لااقل در مواقعی که از این دستگاه های ساطع کننده امواج استفاده نمی کنن اون رو خاموش کنن. حتی اگر در نظر بگیریم که این امواج ممکن مضر باشن "دفع خطر احتمالی قطعا واجب است"
0
۱۳ photo
۱۳ یکشنبه، 25 مهر 1395
اقای شکییب انقد منو جنی نکنید. یک لطفی کنید هدفتو بگی از این کارهات نشر شایعه و نشر شبه علم درکت کنم. با توجه به این دو منبع علمی کل پستت و مقاله اتو رد میکننم. منبع ها : http://goo.gl/UXxylO http://goo.gl/MuTaiS
0
گروه آموزشی ویدوآل
گروه آموزشی ویدوآل یکشنبه، 25 مهر 1395
(پاسخ) سلام آقای فرزین یا ۱۳! فعالیت‌های شما در وب‌سایت و اینستاگرام ویدوآل نشان می‌دهند که مطالب ارسالی ما مورد پسند و تایید شما نیستند، در اینستاگرام با لحنی تند و ... نوشته بودید که تمامی مطالب ویدوآل شبه‌علم هستند در حالی‌که تا امروز فقط با موضوع ختنه مشکل داشتید و حالا نیز بحث وای‌فای مورد تایید شما نیست، آقای فرزین، در مقاله مضرات وای‌فای (اگر به‌طور کامل مطالعه کرده باشید) نوشته شده که امواج وای‌فای برای کودکان می‌تواند مضر باشد نه برای تمام سنین، ضمنا نتیجه مطالعات مختلف مورد بحث و  بررسی قرار گرفته است، لزوما هر مطلبی که مورد تایید شما یا منابع شما نیست، نباید شبه‌علم نام‌گذاری شود.
0
شیروان باریباک
شیروان باریباک یکشنبه، 25 مهر 1395
(پاسخ) ویدو آل عزیز ایشون راست میگن (البته من لحن ایشون رو در اینستاگرام ندیدم و قضاوت نمیکنم) ولی این مورد یک myth هست و خیلی وقته پروندش بسته شده و دقیقا شبه علم هست شما با جستجوی wifi dangers debunked مطالب مفصلی درباره این موضوع پیدا میکنید . که دقیقا بشما میگه چرا یک شبه علم هست مخصوصا در سایت Forbes ارجای کاملی به تحقیقات انجام شده داده شده ویدوآل گرامی شما دارید قدم بزرگی رو برمیدارید داخل کشور . چیزی که 50 سال پیش همزمان با کشورهای پیشرفته باید اتفاق میافتاد و اون نشر علم برای عموم هست لطفا دقت کنید و منابع درستی رو انتخاب کنید . مطالب رو از چند فیلتر و یا ادیتور بگذرونید تا بقیه هم درستیش
0
شیروان باریباک
شیروان باریباک یکشنبه، 25 مهر 1395
(پاسخ) رو بررسی کنند صرفا پیدا کردن یک مقاله و برگردونددنش به فارسی و نشر اون کار خوبی نیست و مقایر با اصول ژورنال های علمی هست . منابع رو چک کنید و مخالف های اون رو هم بررسی کنید . با تشکر از زحمات شما
0
۱۳ photo
۱۳ یکشنبه، 25 مهر 1395
اول اینکه اون موقعی که سایت ویدوال راه بیوفته فقط تو تلگرام بودید من پیگیرتون بودم و از مطالبتون استفاده میکنم. دوم اینکه فقط فقط شما نیستید که یک سایت علمی هستند حداقل درباره ختنه و وای فای چندتا جا منتشر شدند و همه یک چیز را گفتن شما برعکسشو ، به قول معروف دم خروس باور کنیم یا قسم حضرت عباس ؟!؟!؟ سوما نگفتم همه پستهای ویدوال گفتم حداقل ده تا مورد دیدم اونم مقاله های اقای شکیب بودند. اصلا مهم نیست دیگه هم اخرش نمیام ویدوال . چهارما ادم تحصیل کرده ای نیستم که با لحن دکترانه و مهندسانه صحبت کنم
0
علی  photo
علی یکشنبه، 25 مهر 1395
پس انگار حرف از امواج یونیزه کننده بود که وایفای این خاصیت را نداره
0
حمیدرضا سالاری
حمیدرضا سالاری یکشنبه، 25 مهر 1395
با تشکر از جناب شکیب که این متن رو آماده کردند دوری و اجتناب از سیگنال های مختلف مانند وای فا در زندگی روزمره اجتناب ناپذیره هزاران هزار سیگنال مختلف در اطراف ما وجود داره که برخی از انها دارای مضراتی بیش از وای فا هستند و با توجه به نیازمون نمیشه ازشون دوری کرد😖😖
0
سینا photo
سینا یکشنبه، 25 مهر 1395
سلام لطفا لینک های منبع را اعلام کنید ممنون
0
گروه آموزشی ویدوآل
گروه آموزشی ویدوآل یکشنبه، 25 مهر 1395
(پاسخ) سلام، لینک منابع در زیر مقاله درج شده است!
0
حمیدرضا مژده
حمیدرضا مژده یکشنبه، 25 مهر 1395
کاش مقدار فاصله مجاز یا ایمنتر رو هم تو تحقیقاتشون ذکر میکردند. ممنون از زحماتتون که این مقاله رو ترجمه کردین.
0
عارف نجف پور
عارف نجف پور یکشنبه، 25 مهر 1395
بسیار عالی بود
0
کامران photo
کامران یکشنبه، 25 مهر 1395
با درود و خسته نباشی خدمت دوستان ویدوال عزیز... بنده شنیدم که میگن گیاه کاکتوس به طرز شگفت انگیزی می تواند امواج مضر وای فای را به خود جذب کند و مانع آسیب این امواج به موجودات زنده دیگری شوند،از اینرو بنده یک کاکتوس کنار مودمم گذشاتم،ولی از دوستان ویدوال تقاضا دارم که اگر براشون امکان هست در این رابطه یک گزارش یا مقاله ای تهیه کنند. با تشکر فراوان...