معتادان به سلفی زود پیر می‌شوند

معتادان به سلفی زود پیر می‌شوند

گروه آموزشی

ویدوآل

1395/04/01

4739

بار بازدید شده
taking-regular-selfies-could-speed-up-ageing متخصصان پوست معتقدند تابش الکترومغناطیسی گوشی‌های هوشمند با آسیب زدن به DNA باعث پیر شدن پوست می‌شود.
4739
معتادان به سلفی زود پیر می‌شوند
Vidoal
4.43
معتادان به سلفی زود پیر می‌شوند
به‌تازگی متخصصان پوست زیادی در مورد مضرات سلفی گرفتن اظهار نظر کرده‌اند و هشدارهای زیادی به معتادان به سلفی گرفتن داده‌اند. آن‌ها معتقدند چهره و صورت افراد هنگام سلفی گرفتن در معرض نور و تابش گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرد و این مسئله باعث آسیب دیدن پوست صورت آن‌ها شده و در نتیجه سرعت پیر و چروک شدن پوست افزایش می‌یابد.

این تغییرات آن‌قدر نمایان است که متخصصان پوست با تشخیص قسمتی از پوست که آسیب دیده، قادرند بگویند فرد از کدام دستش برای سلفی گرفتن استفاده می‌کرده است. سیمون زواکی، مدیر پزشکی کلینیک پوست لینیا در بریتانیا در این زمینه می‌گوید: «افراد معتاد به سلفی گرفتن و بلاگرها خیلی باید مراقب باشند. حتی نوری آبی‌ای که از صفحه نمایشگر دستگاه‌های دیجیتال به سمت صورت ما پرتاب می‌شود، می‌تواند باعث آسیب دیدن پوست شود».

متخصصان این حوزه معتقدند تابش الکترومغناطیسی گوشی‌های هوشمند با آسیب زدن به DNA باعث پیر شدن پوست می‌شود. تابش الکترومغناطیسی باعث شکستگی در رشته DNA شده که این موضوع از بازسازی پوست جلوگیری کرده و استرس اکسیداتیو در سلول‌های بافت ایجاد می‌کند و در نتیجه سرعت چروک شدن پوست افزایش می‌یابد.

زین اُباگی، موسس بنیاد سلامت پوست اُباگی در آمریکا، در این باره می‌گوید: «یک بافت کثیف و احمقانه در پوست صورت ایجاد می‌شود که در طرف دیگر آن دیده نمی‌شود. به نظر من، ما باید یک مکانیسم دفاعی در برابر این مسئله ایجاد کنیم. نور دارای یک نوع اثر مغناطیسی است که بر پوست اثر می‌گذارد و جایگزین مواد معدنی در پوست می‌شود. در این مورد کرم‌های ضدآفتاب هم کمکی به فرد نمی‌کند».
 
منبع: tech.firstpost
سوالات و نظرات کاربران
0
farinazi720 H
farinazi720 H دوشنبه، 22 خرداد 1396
پس اگه اينطورباشه چندسال آينده به يه جوونم برنميخوريم،چون همه امروزه عاشق سلفين.
0
میلاد photo
میلاد دوشنبه، 21 فروردین 1396
سلام مطلب جالبی بود،ریشه همه این مشکلات برمی گردد به استرسو احساس بد ، سلفی هم فقط باعث استرس کاذب هست
0
هستی علیجانی
هستی علیجانی چهارشنبه، 25 اسفند 1395
غیر قابل باوره، یعنی میشه
0
علیرضا علیزاده
علیرضا علیزاده دوشنبه، 23 اسفند 1395
اصلا انقدر هم فکر نکنم دیگه تاثیر بگذاره.
0
تیزهوش باهوش آبادی
تیزهوش باهوش آبادی دوشنبه، 27 دی 1395
سلفی حدود 2،3 ساله مد شده ؛ چطور میشه اونهایی که انجامش میدن به این زودی پیر بشوند؟
0
مصطفی .
مصطفی ک شنبه، 04 دی 1395
واقعن اینجوری بوده.نوری که ساطع میشه از گوشی باعث چروک پوست میشه
0
ایمان ترنیان
ایمان ترنیان سه شنبه، 16 آذر 1395
مگه معتاد به سلفی هم داریم؟ من که تا حالا ندیدم.
0
Photoclip Channel
سجاد علیزاده پنج شنبه، 20 آبان 1395
مطلبش بیشتر برای بازداری افراد از سلفی گرفتن افراطی بود. چون واقعا با این وضع جامعه داره به "قهقرا" میره 😁
0
اميررضا photo
اميررضا پنج شنبه، 03 تیر 1395
راستش بيشتر به مطالب شبه علمي شبيه بود كه بخواد معتادان به گوشي و تبلت رو به راه راست هدايت كنه! يا توضيح گويا و شفاف نبوده يا كلا مطلب از ريشه مورد داره...
0
وحید photo
وحید سه شنبه، 01 تیر 1395
چه ربطی به سلفی داره اونوقت؟ اگه مشکل نور صفحه است که پس وقتی عکس هم نمی گیریم این اثر رو داره و اگه مشکل فلشه خوب خیلی سلفی هارو بدون فلش می گیریم یا حداقل از این به بعد بدون فلش می گیریم. پس در نتیجه چه ربطی به سلفی داره؟!--- این از نظر مودبانه--- نظر اصلییه مطلب چرت با تیتر چرند.