۱۲ نکته‌ای که نشان می‌دهد همکاران‌تان شما را دوست ندارند

۱۲ نکته‌ای که نشان می‌دهد همکاران‌تان شما را دوست ندارند

میلاد

شکیب

1395/11/07

5875

بار بازدید شده
signs-that-your-coworkers-hate-you لین تیلور، متخصص فضای کار و نویسنده و همچنین مایکل کِر، نویسنده و متخصص حوزه کسب‌وکار، ۱۲ نشانه را مطرح‌ کرده‌اند که از روی آن‌ها می‌توان فهمید همکاران‌مان خیلی ما را دوست ندارند.
5875
۱۲ نکته‌ای که نشان می‌دهد همکاران‌تان شما را دوست ندارند
Vidoal
4.63
۱۲ نکته‌ای که نشان می‌دهد همکاران‌تان شما را دوست ندارند
خیلی خوب است که در محل کار با همکاران‌مان دوست شویم و این اتفاق معمولا در اداره‌ها و شرکت‌ها می‌افتد و برخی از افراد روابط‌شان از سطح همکاری به سطح دوستی ارتقا پیدا می‌کند و بسیاری از زوج‌های کنونی روزگاری با هم جایی همکار بوده‌اند. اما قضیه همیشه به همین شکل نیست. گاهی پیش می‌آید که حس می‌کنیم فردی یا افرادی در محل کار از ما خوش‌شان نمی‌آید یا خیلی دوست ندارند با ما صمیمی شوند. عدم شناخت صحیح و همین‌طور بی‌توجهی به جزئیات در روابط شغلی ممکن است گاهی برای ما گران تمام شود.

وب‌سایت Business Insider با دو کارشناس و متخصص در این حوزه صحبت کرده است. لین تیلور، متخصص فضای کار و نویسنده و همچنین مایکل کِر، نویسنده و متخصص حوزه کسب‌وکار، ۱۲ نشانه را مطرح‌ کرده‌اند که از روی آن‌ها می‌توان فهمید همکاران‌مان خیلی ما را دوست ندارند:

۱-شما یک احساس درونی منفی دارید.
گاهی پیش می‌آید نسبت به رفتار دیگران نوعی احساس درونی منفی دارید. در این حالت برای این‌که بفهمید آیا این حس شما نسبت به یک فرد خاص درست است یا خیر او را قضاوت نکنید. اگر شک دارید که فردی در محل کارتان از وجود شما خوش‌حال نیست به رفتارهای او توجه کنید. آیا او فقط این رفتارها را با شما انجام می‌دهد یا با همه این‌گونه است؟ اگر با همه یک نوع رفتار دارد احتمالا احساس شما اشتباه است اما اگر فقط با شما رفتار بدی دارد احتمالا خیلی دوست‌تان ندارد.

۲-آن‌ها سعی می‌کنند جلوی اعتبار گرفتن شما را بگیرند.
تیلور به چنین همکارانی لقب «تصرف‌کنندگان اعتبار» داده است. اگر همکاری در محل کار شماست که نمی‌گذارد شما دیده شوید یا جلوی اعتبار گرفتن شما را می‌گیرد قطعا علاقه چندانی به شما ندارد.

۳-آن‌ها با جملات کوتاه با شما سخن می‌گویند.
اگر شما از همکار خود بپرسید «اوضاع خوبه؟» و او همیشه با کلمات «خوبه» یا «بله» جواب بدهد یا بدون هیچ مقدمه‌ای یا بدون بیان جملاتی نظیر «سلام» یا «شب‌بخیر» پیام‌های شما را در تلگرام جواب بدهد و فقط به اصل موضوع بپردازد، حتما خیلی شما را دوست ندارد. کِر می‌گوید: «اگر همکار شما شبیه نوجوانان اخمو و عبوس است، نشانه‌ای بدی در دل خود دارد».
 

۴-آن‌ها هیچ‌وقت شما را به شوخی‌های محل کار راه نمی‌دهند.
کِر می‌گوید: «شوخی کردن یکی از راه‌هایی است که باعث می‌شود روابط همکاران در محل کار عمیق‌تر شود اما اگر همکاران، شما را به این شوخی‌ها راه نمی‌دهند، احتمالا آن‌ها آن‌قدر با شما راحت نیستند که شما را یکی از خودشان بدانند».

۵-آن‌ها بدون داشتن قدرت قانونی، با شما رئیس‌مابانه رفتار می‌کنند.
تیلور می‌گوید گاهی همکاران بدون این‌که سازمان به آن‌ها قدرتی داشته باشد، از بالا و مانند رئیس‌ها با شما برخورد می‌کنند تا نشان دهند خیلی علاقه‌ای به شما ندارند.

۶-آن‌ها شما را نادیده می‌گیرند.
تیلور می‌گوید اگر همکاران شما وقتی صبح‌ها به محل کار می‌آیند به شما سلام نمی‌کنند یا صبح‌بخیر نمی‌گویند یا عصرها در پایان کار خسته نباشید نمی‌گویند در واقع دارند به شما می‌گویند که خیلی دوست‌تان ندارند.

۷-زبان بدن آن‌ها نسبت به شما منفی است.
کِر می‌گوید اگر همکاران نگاه‌های مثبتی به شما ندارند یا همیشه فرم بدنی بسته‌ای دارند و یا وقتی شما وارد اتاق آن‌ها می‌شوید سرشان را از مانیتور برنمی‌گردانند، احتمالا زبان بدن منفی‌ای نسبت به شما دارند و این زبان بدن از احساس آن‌ها نسبت به شما نشئت می‌گیرد.

۸-آن‌ها نسبت به شما گارد دارند.
کِر می‌گوید: «اگر همکاران معمولا نسبت به رفتارهای شما گارد دارند احتمالا رفتار آن‌ها نشانه عدم اعتماد به شماست و خیلی دوست‌تان ندارند».
 

۹-آن‌ها همیشه با شما مخالف‌اند.
مخالفت دائمی با نظرات و ایده‌های شما، نشان می‌دهد که همکار یا همکاران‌تان علاقه‌ای به شما ندارند. کِر می‌گوید: «اگر همکاری قبل از این‌که جمله شما به پایان برسد با شما شروع به مخالفت می‌کند، احتمالا شما را دوست ندارد. این اتفاق‌ها و مخالفت‌ها حتی در برابر ایده‌ها و نظرات درخشان شما نیز انجام می‌شود».

۱۰-آن‌ها گروه‌های کوچکی دارند که شما را به آن‌ها راه نمی‌دهند.
اگر احساس کردید مانند دوران مدرسه گروه‌های کوچکی از همکاران وجود دارد و آن‌ها شما را به این گروه‌ها راه نمی‌‌دهند، به احتمال زیاد همکاران‌تان علاقه‌ای به شما ندارند.

۱۱-آن‌ها هیچ‌وقت پرسشی در مورد زندگی شخصی شما نمی‌پرسند.
کِر می‌گوید اگر می‌بینید همکاران با هم در مورد فرزندان و علائق‌شان با هم صحبت می‌کنند و هیچ‌گاه شما را وارد این گفت‌وگوها نمی‌کنند، آن‌ها علاقه‌ای به زندگی شخصی شما ندارند و در نتیجه دوست‌تان ندارند.

۱۲-آن‌ها حتی کوچک‌ترین کارهای شما را کنترل می‌کنند.
اگر رئیس شما حتی کوچک‌ترین کارهای شما را کنترل می‌کند احتمالا از نظر او کیفیت کارهای شما در حد استاندارد نیست. تیلور می‌گوید: «در برخی موارد این رفتار تا جایی پیش می‌رود که رئیس‌تان مثل فیلم‌های جاسوسی حتی کوچک‌ترین کارها و اعمال شما را کنترل می‌کند».
سوالات و نظرات کاربران
1
محمد تقی شکرنیا
محمد تقی شکرنیا شنبه، 28 مرداد 1396
البته اینا به طور نسبی هست.
1
صفیه رضایی
صفیه رضایی یکشنبه، 20 فروردین 1396
به نکات خوبی اشاره کردین ولی کاش میگفتین چطور میتونیم این رفتارها رو تحمل کنیم تا در کارمون تأثیر منفی نداشته باشه.
1
نگار شرف الدین
نگار شرف الدین یکشنبه، 20 فروردین 1396
خیلی خوب بود. رفتار همکار ها با آدم واقعا در رضایت شغلی تاثیر زیادی داره. وقتی محیط کار شاد و صمیمی نباشه انگیزه ی کار کردن از دست میره
0
نقی تسلی زاده
نقی تسلی زاده سه شنبه، 24 اسفند 1395
خوب بود
0
sepehr manafi
sepehr manafi شنبه، 07 اسفند 1395
بنظرم وقتی که همکارها شما رو نادیده نمیگیرن و خبرچینی تون رو به رئیس میگن یعنی اینکه دوستتون ندارن :)
0
محمود photo
محمود سه شنبه، 03 اسفند 1395
اتفاقا یه نفر از همکارهامون هست که با همه خوبه همه اون رو دوست دارن و اینکه همه حسودی میکنن خوش تیپه و همیشه بوی عطر میده بعد از من اومد و خیلی زود پیشرفت کرد پرسیدم چه کردی که بدون تو کار مزه نمیده ، گفت محبت محبت سنگ رو آب میکنه
0
محمد میمری
محمد میمری شنبه، 09 بهمن 1395
واقعا دیدم باز تر شد نسبت به افراد،در بعضی مواقع در حین دیدن دوست یا همکار خود را نادیده می گیرند و سلام نمی کنند ولی در جمع های خودمانی شوخ طبع هستن و این نشون نمیده که افراد به ما بی توجه هستن، بهتر هست که کسانی که سلام نمی کنند رو ما بهشون سلام کنیم تا شاید عادت شون عوض شود
0
مریم صالحی
مریم Mary جمعه، 08 بهمن 1395
ای کاش راهکارهای مقابله با این نوع همکاران مخرب هم در مقاله ای دیگر گفته بشه. فکر میکنم این مشکل خیلی هاست
0
emad photo
emad جمعه، 08 بهمن 1395
ممنون از سایت خوبتون نکات خوب و جالبی هستند
0
Mohammad reza Jafari
Mohammad reza Jafari جمعه، 08 بهمن 1395
متن خوبی بود که اوضاع را اینگونه افراد را خوب توصیفرده است. اما حالا اگر بشود مقاله ای این چنینی به حل این مشکل بپردازد عالی میشد. یا دوستان راه حل های در این باب را به قسمت نطرات بنویسند خیلی خوب بود و استفاده میکردیم. با تشکر از همه مشارکت کنند گان
0
Analyst chemist
Analyst chemist پنج شنبه، 07 بهمن 1395
حالا باید چند تا از این نشانه ها توی یک فرد باشه تا ما بفهمیم باهامون خوب نیست؟!! یکیش کافیه یا کل دوازده تاش؟!! بعضی از نشانه هایی که مطرح شده به تنهایی نمی تونه نشون بده