۷ حقیقت گزنده که از شما انسان قوی‌تری می‌سازد

۷ حقیقت گزنده که از شما انسان قوی‌تری می‌سازد

میلاد

شکیب

1395/08/16

7956

بار بازدید شده
harsh-truths-that-will-make-you-a-stronger-person امروز ما در ویدوآل مطلبی را با شما درمیان می‌گذاریم که به شما کمک می‌کند تا بال‌های خود را باز کنید و به فضاهایی پرواز کنید که پیش از آن هرگز فکرش را نمی‌کردید.
7956
۷ حقیقت گزنده که از شما انسان قوی‌تری می‌سازد
Vidoal
4.71
۷ حقیقت گزنده که از شما انسان قوی‌تری می‌سازد
ما معمولا به‌سختی به ضعف‌های خود اعتراف می‌کنیم و دائما برای خودمان و دیگران بهانه می‌تراشیم. ما بیش‌تر وقت خود را به انتظار می‌گذرانیم: انتظار اتفاق افتادن چیزی، انتظار پایان یافتن چیزی و انتظار شروع شدن چیزی. اما این «چیز» همان زندگی ماست. پس چرا این‌قدر انتظار بکشیم؟ وقت آن رسیده که با حقیقت‌های گزنده زندگی رو‌به‌رو شده و بدون تاخیر شروع کنیم به کار کردن روی خودمان.

امروز ما در ویدوآل مطلبی را با شما درمیان می‌گذاریم که به شما کمک می‌کند تا بال‌های خود را باز کنید و به فضاهایی پرواز کنید که پیش از آن هرگز فکرش را نمی‌کردید.

۱- هیچ‌کس آن‌قدر پرمشغله نیست که نتواند به شما پاسخ بدهد.
هیچ پسر یا دختری آن‌قدر سرش شلوغ نیست که نتواند پاسخ پیام شما را مثلا در تلگرام بدهد و کارفرمای شما هم آن‌قدرها درگیر کار نیست که نتواند با شما در تماس باشد. یادتان باشد، مردم برای کسانی که بخواهند وقت‌ می‌‌گذارند. ما به کسانی که بخواهیم با آن‌ها حرف بزنیم پیام کوتاه می‌دهیم یا زنگ می‌زنیم. اگر از سوی کسی پاسخی دریافت نکردید به این دلیل است که او عمدا تصمیم گرفته پاسخ شما را ندهد. به محض این‌که دست از مزاحمت برای کسانی که با شما بد برخورد کرده‌اند، بردارید، می‌توانید به افرادی که به شما احترام می‌گذارند نزدیک‌تر شوید.

۲- همه آدم‌ها اول به مصلحت خود فکر می‌کنند.
مهم نیست یک فرد چقدر دوست‌دار دیگران است، چقدر خوش‌قلب است و یا چقدر به دیگران اهمیت می‌دهد، در نهایت او همیشه مصلحت خود را به شما ترجیح می‌دهد. حتی عاشقان دل‌بسته هم شاید گاهی ندانند چگونه طرف مقابل را به خود جذب کنند، مگر این‌که به هم سرنخ بدهند. اگر شما انجام کارهای زیادی را در سر کار خود بپذیرید، حتی صادق‌ترین کارفرما هم ممکن است متوجه خستگی شما نشود. اکثر مردم تا آن‌جا که ممکن است از ما بهره می‌برند. پس سعی کنید چارچوب‌های خود را بسازید و اجازه ندهید دیگران از شما سواستفاده کنند. آدم‌های قوی از این‌که به کسی «نه» بگویند و در مواقع لزوم کمی صدای خود را بلند کنند هراسی ندارند. آن‌ها می‌دانند که باید قبل از هر چیز به مصلحت خود فکر کنند چراکه دیگران هم همین کار را می‌کنند.
 

۳- غیرممکن است همه را راضی نگه داریم.
اگر هر چیزی که دیگران می‌گویند انجام دهید، احتمالا دیوانه می‌شوید یا زندگی‌تان بی‌شکل، بی‌احساس یا کسل‌کننده می‌شود. واقعیت این است که هیچ‌گاه نمی‌توانید همه را از خود راضی نگه دارید. البته می‌توانید در این راه تلاش کنید اما هرگز موفق نخواهید شد. همیشه کسی هست که شیوه زندگی یا انتخاب‌های شما را تایید نکند. فرقی نمی‌کند چه کاری انجام می‌دهید، به هر حال همیشه کسی هست که از شما انتقاد کند. پس تصمیم بگیرید این حق شماست که به شیوه خود زندگی کنید و تلاش کنید خود را متقاعد کنید که احساس شما درست است. تنها کسی که باید شما را قضاوت کند خودتان هستید.

۴- دنیا چیزی به شما بدهکار نیست.
ممکن است شما جذاب‌ترین، باهوش‌ترین و باحال‌ترین آدم روی زمین باشید اما تا زمانی که کسی جز خودتان از این ویژگی‌های خارق‌العاده آگاهی نداشته باشد، چیزی عایدتان نمی‌شود. تنها دو گزینه برای انتخاب پیش روی شماست: می‌توانید همه عمرتان را برای خود متاسف باشید چون به چیزی که لیاقتش را داشته‌اید نرسیده‌اید یا می‌توانید وارد دنیای واقعی شده و سهم خود را از زندگی به دست بیاورید. حدس بزنید آدم‌های موفق کدام را انتخاب می‌کنند؟

۵- شما برای عدم موفقیت‌های خود همیشه بهانه می‌آورید.
شما می‌توانید همه عمر را به سرزنش خود یا دیگران بپردازید چون شما زمان، پول، انرژی یا منابع لازم را برای رسیدن به اهداف خود نداشته‌اید. اما حقیقت گزنده این است که همه آدم‌ها در این دنیا حداقل یک بهانه برای نرسیدن به اهدافی که به دنبالش بودند دارند. کسانی که بیش‌ترین دستاوردها را در زندگی خود به دست می‌آورند هیچ‌وقت بهانه‌ای نمی‌تراشند. آن‌ها راه‌هایی را برای چیره شدن بر موانع زندگی پیدا می‌کنند و در برابر آن‌ها تسلیم نمی‌شوند. به همین دلیل هم آن‌ها آدم‌های موفقی‌اند.
 

۶- اعمال‌تان شما را تعریف می‌کند، نه افکارتان.
شما می‌توانید تمام روز را در خانه بنشینید و به جهانی بهتر برای ما فکر کنید، اما تا زمانی که از خانه بیرون نیایید و شروع نکنید به تلاش و کوشش، واقعا نمی‌توانید تغییری در جهان ایجاد کنید. توانایی برای انجام کارهای بزرگ بسیار چیز خوبی است، اما تا زمانی که این توانایی با عمل همراه نشود، همه آن بیهوده و بی‌ثمر است. به یاد داشته باشید که ما با اعمال‌مان قضاوت می‌شویم، نه امیال‌مان.

۷- هیچ‌کس ناجی شما در زندگی نخواهد شد.
ما همیشه در زندگی منتظر چیزی هستیم. ما همیشه منتظریم تا انسان مورد نظرمان را ببینیم یا انتظار به وقوع پیوستن رویا‌های‌مان را می‌کشیم یا منتظریم آن شغل مورد علاقه‌مان پیدا شود. وقتی از شرایط فعلی‌مان ناراحت هستیم، خیلی غیرمنطقی منتظر رخ دادن معجزه‌ایم تا همه مشکلات‌مان حل شود.
 
اما واقعیت این است که زندگی به این شیوه عمل نمی‌کند. مشکلات با یک چوب جادویی حل نمی‌شوند. اگر می‌خواهید تغییری در زندگی ایجاد کنید و در زندگی خود شرایط بهتری را رقم بزنید، باید بتوانید پله‌های موفقیت را برای رسیدن به اهداف خود یکی‌یکی طی کنید. قوی‌ترین آدم‌ها این نکته را می‌دانند: وقتی شرایط در زندگی سخت می‌شود، نباید منتظر کسی بمانید که بیاید و به شما کمک کند یا کاری برای‌تان انجام دهد. شما باید به خود متکی باشید.
 
منبع: brightside
 
پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید:
اگر این ویژگی‌ها را دارید، از نظر ذهنی انسان قوی‌ای هستید (لینک)
اگر بتوانید به این ۵ پرسش پاسخ دهید، زندگی کاملی دارید (لینک)
چرا انسان‌های قوی همه را می‌بخشند؟ (لینک)
از این ۹ قانون پیروی کنید تا زندگی شادتری داشته باشید (لینک)
سوالات و نظرات کاربران
0
محبوبه قلی پور
محبوبه قلی پور چهارشنبه، 27 بهمن 1395
حقیقت محض بود
0
سمیرا دهقانی
سمیرا دهقانی دوشنبه، 04 بهمن 1395
من واقعا باقسمت اخر متن موافقم.چون گاهی شرایطی برام پیش اومده ک موندم تا معجزه بشه وحل بشه اما خودم برای هدفم تلاش کردم وبدست اوردم و این نهایت خوشحالی داره. هیچ برای هدفتون انتظار نکشین. حتما راهی برای رسیدن به هدف وجود داره.
0
محمدمهدی رحیم پور
محمدمهدی رحیم پور جمعه، 01 بهمن 1395
باید این نکته رو در نظر بگیریم و در مطلب هم به صورت نا محسوس اشاره شد ولی به نظر من مهمترین نکته اینه که با یک جا نشیتن و انتظار کشیدن هیچی تغییر نمیکنه و اتفاق خاصی رخ نمیده در کل با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه !!!
0
alisina nazari
alisina nazari چهارشنبه، 22 دی 1395
این مطالب مرا نسبت به دنیای واقعی آگاه کرد واقعا عالی بود
0
شاهین کارگر
شاهین کارگر شنبه، 11 دی 1395
با خواندن این متن می توانم خلاصه بگویم که بی سر وصدا کوشش کن،موفقیت خودش سروصدا به پا می کند.
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 05 دی 1395
بهتره اول یاد بگیریم که منبع احترام برای ما آدمها اول باید از درون نشات بگیره نه از بیرون و از اطرافیان.قدر و ارزش خودمون رو بشناسیم و بدونیم اشرف مخلوقاتیم. خداوند متعال به ما کرامت داده
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
واقعن مطلب پر مغز و محتوایی بود
0
مهرداد میردامادی
مهرداد میردامادی سه شنبه، 18 آبان 1395
بسیار مفید بود
0
Mehdi Noghabi
Mehdi Noghabi دوشنبه، 17 آبان 1395
خوب بود و از همه جالب تر راضی نگه داشتن
0
حاج حسین
حاج حسین دوشنبه، 17 آبان 1395
توانایی نه گفتن مهمترین چیزی هست که بیشتر ما فاقد اون هستیم مورد دوم به خوبی به اون اشاره میکنه...
0
حجت قربانی
حجت قربانی دوشنبه، 17 آبان 1395
سلام شاید بهتر از این باشه که بقیه موفقیتا تو تغییر ما ببینند نه تعریف
0
محمد علیزاده
محمد صادق علیزاده دوشنبه، 17 آبان 1395
سلام مقاله بسیار عالی و زیبایی بود . بند آخرش و بند چهار واقعا ترکوند . دست شما درد نکنه.
0
سحر photo
سحر یکشنبه، 16 آبان 1395
عالی بود
0
جاوید photo
جاوید یکشنبه، 16 آبان 1395
شاید عجیب باشه و شاید باور نکردنی. شایدم فکر کنید از خودم تعریف میکنم. اما مسلما کسی منو اینجا نمیشناسه و باید اعتراف کنم این خصوصیات ذکر شده بالا ، همه و همه در طی ۲ سال درون من بوجود اومد. الان خیلی راضی ام. خیلی عوض شدم. ادم پرتوقع و تنبل قبل نیستم. واسه زندگیم تلاش میکنم و دارم ذره ذره بومرنگ زندگیم رو خودم نقاشی میکنم. این تابلوی زندگی خیلی قشنگه. شاید شاهکار هنر زندگی شه 😊 ممنون از ادمین محترم.
0
سهیل  کریمی
سهیل کریمی یکشنبه، 16 آبان 1395
(پاسخ) بهتون تبریک میگم دوست من
0
زینا کرمی
زینا کرمی یکشنبه، 16 آبان 1395
(پاسخ) بومرنگ معنای متفاوتی از بوم نقاشی داره
0
سجاد مظفري
سجاد مظفري یکشنبه، 16 آبان 1395
انتظار زيادي از كس ديگه اي داشتن به ادم ضربه ميزنه
0
سهیل  کریمی
سهیل کریمی یکشنبه، 16 آبان 1395
باید بارها و بارها این ها رو دوره کرد تا ملکه ذهن بشن، اصلا باید جلو چشم باشن تا از یاد نرن
0
Vahid Sharifi
Vahid Sharifi یکشنبه، 16 آبان 1395
عوض کردن افکار در درجه ی اول سبب عمل کردن به خواسته های خود میشه. افکار آدمی و عمل کردن به آن به زندگی رنگ و بو میده.
0
محمدرضا photo
محمدرضا یکشنبه، 16 آبان 1395
جدی میگم مقاله اتون واقعا ناراحتم کرد، اما باید اعتراف کنم که چیزهایی رو بهم یاد داد که واقعا لازمشون داشتم.از این جهت یک مقاله تاثیر گذار بود.ممنون
0
ساسان photo
ساسان یکشنبه، 16 آبان 1395
خیلی عالی بود ، برای بقیه دوستانمم میفرستم لینک رو تا بخونم
0
میلاد پیری
میلاد پیری یکشنبه، 16 آبان 1395
دقیقا قبول دارم
0
سیاوش غلامی
سیاوش غلامی یکشنبه، 16 آبان 1395
فوق العاده بود...باید چند بار در روز خواند و بهش عمل کرد مرسی