پروفسور فیروز نادری حرف‌های رسانه‌های ايرانی را تکذيب کرد

پروفسور فیروز نادری حرف‌های رسانه‌های ايرانی را تکذيب کرد

میلاد

شکیب

1395/11/24

28526

بار بازدید شده
firouz-naderi-fake-news دکتر فیروز نادری خبری را که در مورد او در رسانه‌های ایرانی منتشر شده بود تکذیب کرد.
28526
پروفسور فیروز نادری حرف‌های رسانه‌های ايرانی را تکذيب کرد
Vidoal
4.9
پروفسور فیروز نادری حرف‌های رسانه‌های ايرانی را تکذيب کرد
دکتر فیروز نادری خبری را که در مورد او در رسانه‌های ایرانی منتشر شده بود تکذیب کرد.

چندی پیش خبری در رسانه‌های ایرانی منتشر شد با عنوان‌های «معاون ایرانی ارشد ناسا خطاب به ترامپ چه گفت؟» یا «پاسخ کوبنده پروفسور فيروز نادری به ترامپ». در متن این خبرها آمده بود که دکتر فیروز نادری، مهم‌ترین شخصیت ایرانی شاغل در ناسا، در واکنش به صحبت‌های ترامپ حرف‌هایی زده با این محتوا که: «آن زمان که ایرانیان صاحب مدرن‌ترین تمدن باستان بودند هنوز کالیفرنیا زیر آب‌های کارائیب مدفون بود. کاش سناتورهای متملق و مشاوران‌تان به شما می‌گفتند ۴۳ درصد مدیران ارشد ناسا ایرانی هستند، همین‌طور ۲۱ درصد اعضای انجمن ریاضی‌دانان آمریکا، ۱۴ درصد پزشکان، ۱۷ درصد برنامه‌نویسان و ۱۱ درصد اساتید معروف دانشگاه‌های آمریکا همگی ایرانی هستند. شما حاصل ده‌ها سال جنگ رسانه‌ای، هزاران میلیارد دلار هزینه و گردآوری بهترین نخبگان جهان را به باد حماقت سپرده‌اید. شرافت خود را به قیمت دلارهای رژیم کودک‌کش سعودی حراج کردید. شما آبروی ایالات متحده را حتی در نزدِ متحدان اروپایی خود به کلی برده‌اید».

با این‌که این ادبیات از زبان آدمی مثل فیروز نادری عجیب به نظر می‌رسید اما به دلیل پوشش گسترده خبری آن در رسانه‌های ایرانی و البته واکنش میهن‌دوستانه یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های علمی ایرانی در جهان، به‌نوعی افکار عمومی آن را باور کرد. با این حال، خود دکتر فیروز نادری در صفحه فیس‌بوکش به این موضوع با عنوان «خبر جعلی» واکنش نشان داد و در پست خود نوشت: «آدم‌های زیادی با من تماس گرفته‌اند و از من پرسیده‌اند که آیا خبری که در زیر می‌آید و در کشور ایران دست‌به‌دست می‌شود درست است. این خبر اصلا درست نیست. من مخالف سیاست‌های آقای ترامپ هستم اما این ادبیات من نیست و آمار موجود در اخبار درباره ناسا کاملا جعلی است».
 

تکذیب این خبر باعث شد درباره این موضوع کمی کنجکاو شویم و به همین دلیل سراغ این موضوع رفتیم که چه تعداد ایرانی در ناسا کار می‌کنند. بهترین کسی که می‌توانست پاسخ این پرسش را بدهد خود دکتر فیروز نادری بود. ما با دکتر نادری تماس گرفتیم و از او در این مورد پرس‌وجو کردیم. او به ما اعلام کرد که حدود یک درصد از کارکنان ناسا ایرانی هستند. به گفته او ناسا حدود ۲۷ هزار کارمند دارد که حدود یک درصد آن‌ها ایرانی‌اند و این یعنی حدود ۲۷۰ نفر ایرانی در این سازمان مشغول به کار هستند. همچنین دکتر فیروز نادری در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۱ درباره تعداد ایرانی‌های شاغل در ناسا آن را یک درصد و حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر اعلام کرده که این عدد تفاوت آشکاری با آمار موجود در اخبار رسانه‌های ایرانی دارد.

دکتر فیروز نادری در کشور ما انسان شناخته‌شده‌ای است. گرچه سال‌هاست در کشور آمریکا زندگی می‌کند اما هنوز فارسی را به‌خوبی صحبت می‌کند و به کشورش ایران عشق می‌ورزد. این مسئله را می‌توان از گفت‌وگوهایش با رسانه‌های ایرانی متوجه شد. دکتر فیروز نادری دکترای مخابرات ماهواره‌ای دارد. او از سال ۱۹۷۹ در ناسا مشغول به فعالیت شده و آخرین پست مهمش در این سازمان مهم بین‌المللی «مدیر کاوش‌های منظومه شمسی به غیر از مریخ» بوده است. او به‌تازگی از ناسا بازنشسته شده و اکنون به دلیل تجربه بالایش به سازمان‌های نوپا یا همان استارت‌آپ‌ها مشاوره می‌دهد. اگر دوست دارید اخبار مربوط به دکتر فیروز نادری را از یک منبع موثق پیگیری کنید به صفحه فیس‌بوک او با نام کاربری Firouz Naderi مراجعه کنید.
سوالات و نظرات کاربران
0
میرزایی photo
میرزایی شنبه، 06 خرداد 1402
اکر آقای نادری این قدر مهم بوده اند و عاشق ایران هم بوده اند چرا تروریستها اسرائیلی آمریکایی به سراغ ایشان نرفتند چه تفاوتی ایشان با شهید شهریاری و شهدای هسته ای ایران داشتند مگر. و ایشان همینطور خوش گذراند تا اینکه بلاخره سرش به دیوار خورد.فوت هم نکرد تا در آن عالم که دستش از زمین و زمان کوتاه هست بفهمد و بفهمند که هر خدمتی خدمت نیست. خدمت به کودتا گران و کسانی که با انداخت دور می هسته ای ملتی را کشتند و یا ناقص الهی و کردند خدمت نیست . خدمت برای رژیم تروریست آمریکا یعنی فراهم کردن اسباب آدمکش این کودتا گران خونریز.
0
نوید ریگی photo
نوید ریگی شنبه، 07 مرداد 1396
سلام، اشتباه ما اینه که همیشه بودم بودم میکنیم ، دوستان الان چی هستین ، هستم هستم کنید، اعراب کجان و چه زندگی دارن و ماکجایم و چه زندگی داریم.
0
مسعود  photo
مسعود شنبه، 07 مرداد 1396
مشکل اصلی بلد نبودن زبان انگلیسی که هر چی رسانه ها میگن باور میکنیم
0
محمد photo
محمد چهارشنبه، 04 مرداد 1396
Aptcha
0
زهرا  غلامی
زهرا غلامی یکشنبه، 22 اسفند 1395
در تعجبم که آیا آمار عجیب از کجا اومده چیزی نمونده بگن 99 درصد اکسیژن جهان در ایران تولید میشه
0
behshad vzr
behshad vzr شنبه، 21 اسفند 1395
دکتر نادری یکی از نخبگان ایران هست که باعث افتخار ما ایرانی ها است .
0
سید مرتضی موسوی
سید مرتضی موسوی یکشنبه، 15 اسفند 1395
باسلام متأسفانه تو رسانه های اجتماعی ایرانی ، این جور شایعات فراوانه و اینکه کی و کجا قراره این جور کارهای سخیف از برخی از ایرانیها سر بزنه خدا میدونه ، واقعاَ من دلیل اینکار اینگونه افراد رو نمیفهمم که با شایعه پراکنی میخوان چی رو ثابت کنن...
0
مهرداد photo
مهرداد پنج شنبه، 12 اسفند 1395
من در صفحه فیسبوک ایشان حتی این مطلب شما را هم پیدا نکردم و باورش برای من سخته که هیچیک از افرادی که اینجا پیغام گذاشته اند هم این حرفها را دربست پذیرفته اند.
0
یاسین photo
یاسین پنج شنبه، 12 اسفند 1395
اون قسمت که نوشته بود "رژیم کودک کش سعودی ..." این اصلاً نقل قول شخص دیگه س که معمولاً یه شخص عالم و دانشمند و فرهیخته استفاده ش نمیکنه من از همین یه جمله کاملاً به این متن منتسب به ایشون شک کردم ولی حالا یقین پیدا کردم جعلیه
-1
هموطن photo
هموطن دوشنبه، 09 اسفند 1395
اکثر ما ایرانیها نه تنها آدمهای ممتازی نیستیم بلکه بدلیل عدم استفاده از فرصتها و هدایت های معنوی و ملی سزاوار سر زنش هم هستیم
0
زهرا photo
زهرا دوشنبه، 02 اسفند 1395
متاسفانه،هرکسی اول بین خانواده خودشو میخواد برتر نشون بده،بعد خانوادشو بین اقوام، قومش رو بین اقوام دیگر، شهرش رو بین شهرهای دیگر،و در آخر ملیتش رو. حالا ما ایرانی ها این صفت رو خیلی بیشتر از کشورهای دیگه درون خودمون داریم،و این بخاطر ضعف ها و نقص های فردی و اجتماعیه که یه راهی برای سرپوش گذاشتن پیدا میکنه. اینکه مدام پیام های تمدن ۲۵۰۰ ساله رو نشونه برتر بودن خود بر اعراب و دیگر کشورها میدونن و فکر میکنن این شکل جدید روشنفکریه. اگر کمی فکر کنیم لازم نیست نه خودمون رو تحقیر کنیم و نه بیخودی مغرور بشیم، فقط کافیه واقع بین بشیم و جایگامون رو بشناسیم و برای بهبود تلاش کنیم
0
oole timd
oole timd پنج شنبه، 28 بهمن 1395
بنظرم هر چه فرد مشهورتر باشد، سو استفاده از او بیشتر می‌شود. متاسفانه در این جامعه ی مدرنیزه شده ی ما شایعات و دروغ ها آنقدر زیاد است که از دلایلش شاید صدای مستقل باشد! همین فردی که این کامنت را از زبان دکتر نادری اعلام کرده می توانست شخصا نظر مستقل خودش را با هویت خودش اعلام کند! من فکر میکنم این افراد فکر می کنند در جامه ی شهروندی خویش قدرتی ندارند و به دین خاطر به هویت های مشهور وصل می‌شوند تا صدای خود را منعکس کنند. البته هیچوقت در ایران ندیده ام، که این موضوعات موشکافی شده باشد و در تیمی علت این همه دروغ و شایعه را بررسی کند.
0
Vow photo
Vow دوشنبه، 25 بهمن 1395
خانه از پای بست ویران است ...
0
فرشته ایلخانی
فرشته ایلخانی دوشنبه، 25 بهمن 1395
چیزه جدیدی نیست... رسانه های ملی مون راست نمیگن و حقایق رو سانسور میکنن... خودشونم تو خبرهای20:30 شبکه دو اعتراف کردن!!!دیگه ما چی بگیم؟
0
ایمان photo
ایمان دوشنبه، 25 بهمن 1395
مورد پسند
0
محمد حسین چابک
محمد حسین چابک دوشنبه، 25 بهمن 1395
یه مدتی هست ایرانی جماعت ( خودمم میگما ) با توهم سازی و منم منم کردن میخواد بگه ما خیلی خوبیم .... تهش هم هیچ به هیچ ... چنین شایعاتی هم از اون تفکر ناشی میشه .
0
alisina nazari
alisina nazari دوشنبه، 25 بهمن 1395
متاسفانه مشکل جوامع در حال توسعه و جهان سومی این هست که خودرا نسبت به سایر ملتها برتر و باهوش میدانند درحالی که همه انسانها باهم برابرند،با کمی تحقیق متوجه میشیم که در کشور پیشرو مثل آمریکا افراد با ملیتهای گوناگون در زمینه های مختلف علمی وفناوری مشغولند،ژاپنی ها و چینی ها که تعداد دانشمنداشون از ما بیشتره اینقدر حاشیه ندارند.
0
فرشاد شایسته
فرشاد شایسته دوشنبه، 25 بهمن 1395
ممنون از اطلاع جعلی بودن این خبر چون از ایشان انتظار چنین واکنشی با این ادبیات خیلی بعید بود
0
مریم صالحی
مریم صالحی یکشنبه، 24 بهمن 1395
نمیدونم چی باعث میشه یک عده از ما ایرانی ها فکر کنیم از سایر مردم دنیا باهوش تریم و یا اینکه فکر کنیم تعداد زیادی از پست های سازمان های مهم مثل ناسا و غیره در اختیار ایرانی هاست. هر چه هست امیدوارم نسل بعدی تلاش رو سر لوحه کارش قرار بده و به آمار و ارقام ساختگی دل خوش نکنه.