بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی جهان کامل شد

بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی جهان کامل شد

گروه آموزشی

ویدوآل

1395/04/14

4960

بار بازدید شده
china-puts-final-touches-world-largest-telescope طبق گزارش رسانه‌ها، چین آخرین مرحله راه‌اندازی تلسکوپی را که به‌عنوان بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی جهان شناخته می‌شود، انجام داده است. این تلسکوپ کروی با دهانه ۵۰۰ متری یا به اختصار FAST، مساحتی به اندازه ۳۰ زمین فوتبال دارد.
4960
بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی جهان کامل شد
Vidoal
4.66
بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی جهان کامل شد
طبق گزارش رسانه‌ها، چین آخرین مرحله راه‌اندازی تلسکوپی را که به‌عنوان بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی جهان شناخته می‌شود، انجام داده است. این تلسکوپ کروی با دهانه ۵۰۰ متری یا به اختصار FAST، مساحتی به اندازه ۳۰ زمین فوتبال دارد و در دل کوهی در جنوب غربی استان گوئیژو در چین ساخته شده است.

ژنگ زیانیان، قائم مقام سازمان ملی نجوم که زیر نظر آکادمی علوم چین کار می‌کند و مسئول ساخت این تلسکوپ بوده، روز گذشته اعلام کرد: «این پروژه این پتانسیل را دارد تا اشیای نامعلوم‌ و عجیب موجود در فضا را جست‌وجو کند و از این طریق دنیا درک بهتری از منشا هستی و حیات فرازمینی پیدا کند».

زیانیان به آژانس خبری ژینهوا اعلام کرده که این تلسکوپ رادیویی که ساخت آن ۱۸۰ میلیون دلار هزینه در بر داشته است، در یک تا دو دهه آینده در سراسر جهان پیشرو و سرآمد خواهد بود.
  
انتظار می‌رود این تلسکوپ که ساخت آن ۵ سال به طول انجامیده، کار خود را اواسط شهریور‌ماه سال جاری آغاز کند. یکی از برنامه‌های ژی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین، این است که چین تبدیل به یکی از قدرت‌های اصلی صنعت هوا و فضا در دنیا شود و به همین دلیل پروژه‌های این‌چنینی جزو اولویت‌های دولت چین است. هدف اصلی چین فرستادن انسان به ماه در سال ۲۰۳۶ میلادی و ساخت یک ایستگاه فضایی است که کارهای مربوط به آن از هم‌اکنون شروع شده است.
 
منبع: Aljazeera
سوالات و نظرات کاربران
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
مکانیسم تلسکوپ رادیویی چگونه هست؟ ایا لنز دوربین در آن ها استفاده شده است؟درمورد این هم اطلاعات میذاشتید نه صرفا مختصر خبر
0
سعید آرمیده
سعید آرمیده جمعه، 04 فروردین 1396
رادیو تلسکوپ نوعی آنتن رادیویی است که در اخترشناسی رادیویی به منظور پیدا کردن و جمع آوری اطلاعات از ماهواره‌ها و کاوشگرهای فضایی و هر گونه منبع رادیویی در فضا استفاده می‌شود. این نوع تلسکوپ‌ها با تلسکوپ‌های نوری متفاوت اند چون فقط می‌توانند از منابع رادیویی اطلاعات بگیرند. رادیو تلسکوپ‌ها دارای دیش‌های بزرگی هستند که به صورت تکی یا چند تایی کار می‌کنند و معمولاً برای جلوگیری از تداخل امواج الکترومغناطیسی منتشر شده از تلویزیون و رادیو و رادار و...در مکان‌های خالی از جمعیت واقع شده‌اند این دقیقاً مانند تلسکوپ‌های نوری است که باید از آلودگی نوری پرهیزکند.
0
Analyst chemist
Analyst chemist یکشنبه، 26 دی 1395
واقعا این همه سرمایه گذاری هایی که در بخش اکتشافات فضایی میشه، آیا روزی برگشت سرمایه هم خواهد داشت؟ امیدوارم
0
ملک مولایی
ملک مولایی پنج شنبه، 19 اسفند 1395
(پاسخ) همین الانش دارن تور میذارن برای گردش دوره کره ماه - قطعا بازگشت بالایی خواهد داشت
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 26 دی 1395
این تصویر که نشان نمی دهد اندازه آن 30 برابر زمین فوتبال باشد.به درختهای اطراف آن نگاه کنید
0
امیر قربانی
امیر قربانی چهارشنبه، 01 دی 1395
بالاخره درست شد خیلی وقت بود که ببینم چی شد ممنون خوشخالم کردید