اپلیکیشنی برای ایجاد روابط مبتنی بر احترام

اپلیکیشنی برای ایجاد روابط مبتنی بر احترام

گروه آموزشی

ویدوآل

1395/04/06

4708

بار بازدید شده
an-app-to-stop-domestic-violence یک محقق استرالیایی در حال طراحی اپلیکیشنی مناسب پسرهای ۱۰ تا ۱۵ ساله است که به آن‌ها کمک می‌کند تا با همسالان خود روابطی سالم برقرار کنند.
4708
اپلیکیشنی برای ایجاد روابط مبتنی بر احترام
Vidoal
4.54
اپلیکیشنی برای ایجاد روابط مبتنی بر احترام
یک محقق استرالیایی در حال طراحی اپلیکیشنی مناسب پسرهای ۱۰ تا ۱۵ ساله است که به آن‌ها کمک می‌کند تا با همسالان خود روابطی سالم برقرار کنند.

این اپلیکیشن به پسرها چگونگی گفت‌وگو با همسالان خود را می‌آموزد و به آن‌ها توصیه‌های مختلفی در زمینه نحوه کمک به دوستان و حفظ روابط خود توام با احترام ارائه می‌دهد. البته هدف از طراحی این اپلیکیشن توقف خشونت خانگی در مردان نیز بوده است.

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از ایده‌ها و رفتارهای مرتبط با خشونت خانگی در دوران نوجوانی در مردان آغاز می‌شود و ایده پشت طراحی این اپلیکیشن جلوگیری از شکل‌گیری این رفتارها پیش از شروع بوده است. چنین حرکتی در مراحل ابتدایی خود به سر می‌برد، اما ایده چنین کاری، تغییر رفتار نوجوانان در زمینه خشونت خانگی پیش از ورود آن‌ها به روابط درازمدت در بزرگ‌سالی است.

ربکا راسل-بِنِت، متخصص بازاریابی اجتماعی در دانشگاه تکنولوژی کیوئنزلند در استرالیا همراه با سازمان غیرانتفاعی YFS این اپلیکیشن را طراحی می‌کنند. کث باتولو، مدیر عامل YFS می‌گوید: «پژوهش‌گران آمارهای نگران‌کننده‌ای در مورد رفتارهای مردان جوان گزارش کرده‌اند. یافته‌های این مطالعات نشان می‌دهد که پسرها و نوجوانان تعریف دقیق و شفافی از مرزهای یک رابطه مبتنی بر احترام و یک رابطه آسیب‌زا ندارند و این مسئله باعث می‌شود آن‌ها آسیب‌های زیادی به دیگران بزنند».

راسل-بِنِت در مورد این اپلیکیشن می‌گوید: «این اپلیکیشن قاعدتا نمی‌تواند به تنهایی تمام مشکلات این حوزه را حل کند اما می‌تواند با کمک کردن و راهنمایی دادن به پسرها در زمینه ایجاد روابط محترمانه در سال‌های اولیه زندگی بستری باشد برای تغییر رفتار آن‌ها که قطعا نتایج آن در روابط درازمدت آن‌ها در بزرگ‌سالی دیده خواهد شد».

گفتنی است این اپلیکیشن به‌زودی ارائه می‌شود.
 
منبع: sciencealert
سوالات و نظرات کاربران
0
احمد چغندری
محمد عظیمی پری سه شنبه، 17 اسفند 1395
این میتونه خیلی معنا دار باشه که علم حتی داره روی پیشرفت اخلاقی جامعه تاـیر میزاره..
0
فاطمه قربانی
فاطمه قربانی جمعه، 22 بهمن 1395
کاش تا زمانی که این اپلیکشن ساخته میشه که البته مسلما تو ایران معلوم نیست باشه با نباشه یه فکری به حال این فضاهاي مجازی و تلگرام بکنن بيشتر مشکلات امروزه نوجوان ها از همین جا ها شروع میشه
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 26 دی 1395
به راستی عامل اصلی بروز خشونت از طرف نوجوانان پسر در سنین نوجوانی چیست؟حالا این اپلیکیشن کی آماده میشه و چه کارکردی داره؟
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
هر چی داریم پیش میریم رفتار کودکان خیلی نسبت به دوره خودمون عوض میشه و حتی خیلی بدتر جوری که دیگه فرزند اسلاری شده و مرزهای احترام و ادب برداشته شده
0
تیزهوش باهوش آبادی
باهوش تیزهوش آبادی چهارشنبه، 26 آبان 1395
من چون در این حدود سن دارم خیلی خوب درکش کردم
0
امیر قربانی
امیر قربانی شنبه، 20 آذر 1395
در ایران هم این قابلیت وجود دارد
0
علی کریمی
علی کریمی سه شنبه، 16 آذر 1395
نوجوانی دوران خیلی حساسیه و داشتن مدیریت و برنامه در این دوران ارزشمندترین چیز در زندگیست