داستان پسری که یک سال بدون قلب زندگی کرد

داستان پسری که یک سال بدون قلب زندگی کرد

گروه آموزشی

ویدوآل

1395/03/17

5614

بار بازدید شده
This-25-year-old-lived-for-more-than-a-year-without-a-heart به‌تازگی عمل پیوند قلب روی پسر 25 ساله‌ای با نام استان لارکین انجام شده که تا پیش از آن به مدت بیش از یک سال بدون داشتن یک قلب واقعی در بدنش زندگی می‌کرد...
5614
داستان پسری که یک سال بدون قلب زندگی کرد
Vidoal
4.02
داستان پسری که یک سال بدون قلب زندگی کرد

به‌تازگی عمل پیوند قلب روی پسر ۲۵ ساله‌ای با نام استان لارکین انجام شده که تا پیش از آن به مدت بیش از یک سال بدون داشتن یک قلب واقعی در بدنش زندگی می‌کرد. در عوض، در تمام این مدت، ۵۵۵ روز، او یک «قلب مصنوعی» را که داخل یک کوله‌پشتی قرار داشت با خود حمل می‌کرد. این قلب مصنوعی در پشت او قرار داشت و خون را درون بدن او پمپاژ می‌کرد و از این طریق او را زنده نگه می‌داشت. موفقیت این روش، امیدهای زیادی را در بین بیماران قلبی و پزشکان زنده کرده، چراکه اکنون بیمارانی که منتظر اهدای قلب‌اند می‌توانند تا رسیدن قلب پیوندی از این روش برای زنده ماندن استفاده کنند.
در سال ۲۰۱۴، استان تبدیل به اولین بیماری در میشیگان شد که به دستگاه قلب مصنوعی که به آن «سینکاردیا» (Syncardia) می‌گویند، مجهز شد. او و برادرش دومنیک، در سنین نوجوانی هر دو به بیماری کاردیومیوپاتی مادرزادی مبتلا شدند که یک وضعیت قلبی ژنتیکی است که بدون علائم قلبی باعث نارسایی‌های قلبی می‌شود. این بیماری یکی از علل مرگ‌های ناگهانی ورزشکاران نیز اعلام شده است. استان و دومنیک، پس از سال‌ها ماندن در لیست انتظار اهدای قلب، مجبور به انجام عمل جراحی درآوردن قلب شده و سپس به دستگاه «سینکاردیا» مجهز شدند.
گرچه در موارد نارسایی‌های قلبی جزئی از دستگاه‌های دیگر این‌چنینی مانند دفیبرﯾﻼﺗور ﻗﺎﺑل ﮐﺎﺷت (implantable defibrillator) می‌توان استفاده کرد، اما دستگاه «سینکاردیا» در مواردی که هر دو بخش قلب از کار می‌افتند نیز کارآمد است.
دومنیک تنها پس چند هفته استفاده از این دستگاه، زیر عمل جراحی موفقیت‌آمیز پیوند قلب رفت، اما استان مجبور شد بیش از یک‌سال برای رسیدن قلب منتظر بماند. اما او در این مدت به جای ماندن در بیمارستان با استفاده از این دستگاه قابل حمل ‌توانست ساعاتی را در خانه سپری کند. در آن زمان هیچ‌کس نمی‌دانست چه مدت از این روش می‌توان برای زنده نگه داشتن استان استفاده کرد اما در کمال ناباوری استان دوام آورد تا این‌که روز ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری عمل پیوند قلب با موفقیت روی او انجام شد. نکته قابل توجه اینکه استان در مدتی که از قلب مصنوعی استفاده می‌کرد، قادر به انجام بازی بسکتبال بود.

منبع: ScienceAlert
سوالات و نظرات کاربران
0
Khosro Bahaelou Horeh
Khosro Bahaelou Horeh شنبه، 09 اردیبهشت 1396
یعنی واقعا میشه با قلب مصنوعی زندگی کرد
0
سعید آرمیده
سعید آرمیده یکشنبه، 29 اسفند 1395
سلام .مهمترین نکته همراه با تکنولوژی که اشاره شد. به طور غیر مستقیم به ما یاد آوری می کند که در طرح اهداء عضو ثبت نام کنیم.آدرس سایت ثبت نام http://ehda.sbmu.ac.ir
0
الهام سادات خاندل
الهام سادات خاندل یکشنبه، 22 اسفند 1395
واقعا تکنولوژی پیشرفتی داره که حتی میتونید تا چند وقت دیگه یک عضو بدن رو که بیمار شده به جای درمان بکنید بندازید دور به جاش یه دونه جدید بذارید !!!!
0
مریم صالحی
مریم Mary شنبه، 09 بهمن 1395
خیلی جالب بود ای کاش از پیشرفت های اینچنینی بیشتر مطلب بگذارید
0
محمد صادق آشیانه
محمد صادق آشیانه سه شنبه، 28 دی 1395
کاشکی یه سری اطلاعات بیشتری راجب دستگاه میذاشتید به نظرم این تبدیل شدن انسان به رباط باشه
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 19 دی 1395
550 روز با یک قلب در کوله پشتی زندگی میکرد؟؟ خیلی عجیبه. اگر خدای ناکرده این کوله پشتی از وی جدا می شد چه اتفاقی می افتاد؟ اصلا چرا توی کولی پشتی؟ نمیشد قلب مصنوعی یه جای مطمئن تری باشه ؟
0
مصطفی .
مصطفی ک شنبه، 04 دی 1395
خیلی خوبه اینجوریه که الان تو ایران خودمون خیلیا اینجورین که توصف چیوند قلب هستن و میمیرن
0
مجتبی  photo
مجتبی سه شنبه، 18 خرداد 1395
با درود و وقت به خیر .بعد از اینکه نظرم به تیتری که زدید جلب شد به متن مراجعه کردم و از این که باهم تفاوت داشتن یه جورایی جا خوردم .احساس کردم مانند بعضی از سایت ها این کار برای جلب بازدید کننده صورت پذیرفته است .
0
گروه آموزشی ویدوآل
گروه آموزشی ویدوآل سه شنبه، 18 خرداد 1395
(پاسخ) سلام، این موضوع در بخش اخبار و تازه‌ها قرار گرفته و بنوعی خبر محسوب میشه، چه تفاوتی باعث تعجب شما شده؟ در صورت امکان ما رو در این زمینه بیشتر راهنمایی کنید. با تشکر
0
سهیل  کریمی
سهیل کریمی سه شنبه، 25 آبان 1395
این خبر واقعا متحیر کنندس
0
ali photo
ali سه شنبه، 18 خرداد 1395
عالی مثل همیشه
0
امیر قربانی
امیر قربانی شنبه، 20 آذر 1395
خبر ی باور نکردنی بود مگه میشههه قلب مصنوعی اختلاف بشر و خدا قلبی اندازه یه کوله پشتی و قلبی به اندازه یک مشت