زنان دانا انجام این ۷ کار را از مردشان تقاضا نمی‌کنند

زنان دانا انجام این ۷ کار را از مردشان تقاضا نمی‌کنند

میلاد

شکیب

1395/10/02

19876

بار بازدید شده
Things-Wise-Women-Dont-Demand-Their-Partners ما تصمیم گرفته‌ایم در این مطلب ۷ نکته مهم را در مورد رابطه زناشویی با شما در میان بگذاریم. زنان دانا و خردمند هیچ‌گاه این ۷ نکته را از مرد خود تقاضا نمی‌کنند و همین نگاه ساده و همراه با اعتماد به رابطه آن‌ها غنا می‌بخشد.
19876
زنان دانا انجام این ۷ کار را از مردشان تقاضا نمی‌کنند
Vidoal
4.4
زنان دانا انجام این ۷ کار را از مردشان تقاضا نمی‌کنند
بسیاری از زنان فکر می‌کنند مردشان جزوی از اموال آن‌هاست. چنین رویکردی در زندگی زناشویی نه تنها مخرب و آسیب‌زننده است بلکه اعتماد و احترام متقابل را در رابطه از بین می‌برد. با این همه، بسیاری از زنان این نکته را زمانی تشخیص می‌دهند که خیلی دیر شده است. ما تصمیم گرفته‌ایم در این مطلب ۷ نکته مهم را در مورد رابطه زناشویی با شما در میان بگذاریم. زنان دانا و خردمند هیچ‌گاه این ۷ نکته را از مرد خود تقاضا نمی‌کنند و همین نگاه ساده و همراه با اعتماد به رابطه آن‌ها غنا می‌بخشد.

۱-یک زن عاقل و با هوش به خود متکی است و نیازی به مراقبت دیگران از خود ندارد.
برخی از زنان وقتی با مردی ازدواج می‌کنند، کم‌کم بیش از اندازه به مرد خود متکی می‌شوند و برای انجام کوچک‌ترین و پیش‌پاافتاده‌ترین کارهای زندگی خود نیز به همسر خود نیاز دارند. باید بگوییم هیچ مردی مسئول مراقبت و نگهداری از زن خود نیست و این امر در مورد زنان هم صدق می‌کند. مرد و زن مسئول نگهداری و مراقبت از فرزندان خود هستند و در عین کمک به یکدیگر در زندگی، باید به خود متکی باشند.

۲-او هرگز مردش را مجبورنمی‌کند چیزهایی را که دوست دارد ترک کند.
هیچ‌گاه از مرد خود نخواهید برای این‌که زمان بیش‌تری را با شما بگذراند شغل یا علائقش را ترک کند. یک زن دانا می‌داند که این مسئله مرد را ناراحت می‌کند و مانند هر فرد دیگری زندگی او (مرد) نیز از چیزهای کوچک زیادی تشکیل شده و خب عشق به زن و زندگی بخش عمده‌ای، اما نه همه، زندگی اوست.
 

۳-او هیچ‌گاه مردش را مجبور نمی‌کند با دوستان یا خانواده‌اش ترک رابطه کند.
شاید شما از یکی از دوستان یا اعضای فامیل همسر خود خوش‌تان نیاید اما هرگز نباید مرد خود را مجبور کنید که به خاطر شما با آن فرد ترک رابطه کند. شاید این فرد روی مرد شما تاثیر بدی می‌گذارد اما به هر حال این انتخاب مرد شماست که با آن فرد ارتباط داشته باشد یا خیر. به هر حال مرد شما برای ارتباطات و دوستی‌های خود سال‌ها تلاش کرده و رابطه او با اعضای خانواده و خویشاوندان نیز به همان اندازه رابطه شما با فامیل‌های‌تان مهم است. درست است که شکل رابطه زن و مرد بعد از ازدواج با دوستان خود تغییر می‌کند اما این به معنی اجبار به ترک رابطه با آن‌ها نیست.

۴-یک زن دانا هیچ‌گاه مردش را مجبور نمی‌کند که در تمامی کارهای مورد علاقه زن شرکت کند.
اگر مرد شما از رقص بدش می‌آید و شما به این کار علاقه دارید، هرگز نباید او را مجبور به این کار کنید. تصور کنید اگر خودتان مجبور به انجام کاری باشید که اصلا دوستش ندارید چه حسی خواهید داشت. یادتان باشد این‌که مرد یا زن شما نخواهد در برخی از علائق شما سهیم باشد، به معنی عدم دوست داشتن شما نیست.

۵-او هیچ‌گاه مردش را مجبور نمی‌کند تبدیل به آدم دیگری شود.
زنی که ارزش واقعی رابطه خود با مردش را می‌داند هرگز سعی نمی‌کند او را تبدیل به انسانی با ویژگی‌های متفاوتی کند. زن می‌داند که عاشق انسانی شده که تنها زمانی تغییر می‌کند که خودش بخواهد. به نظر می‌رسد مردان برای زنانی ارزش قائل‌اند که آن‌ها را همان‌طوری که هستند می‌پذیرند و در طول رابطه بدون اجبار تبدیل به آدم بهتری می‌شوند.
 

۶-او هیچ‌گاه مردش را مجبور نمی‌کند به دیگران، به‌ویژه زنان دیگر، توجهی نکند.
انسان‌ها به برقراری ارتباط با دیگران علاقه‌مندند و ایجاد مانع در برابر این مسئله به نوعی خلاف طبیعت آن‌هاست. البته این نوع ارتباطات در چارچوب فرهنگ و عقاید هر فرد و کشوری مجاز است. پس برای ایجاد یک رابطه زناشویی سالم، نباید طرف مقابل‌تان را مجبور کنید که با کسی ارتباط برقرار نکند.

۷-یک زن دانا به مردش اعتماد می‌کند.
یک زن دانا دائما از مردش نمی‌خواهد که عشقش را به او نشان دهد و یا ثابت کند که به زن خیانت نمی‌کند. وقتی رابطه زن با مردش براساس اعتماد پایه‌ریزی شده باشد، یک زن هرگز گوشی همراه یا ایمیل‌های مردش را چک نمی‌کند. یک انسان بالغ چنین کاری را توهین فرض می‌کند و قطعا تاثیر مخربی روی رابطه خواهد گذاشت.

برای این‌که صلح، آرامش و هماهنگی در زندگی و رابطه شما جریان داشته باشد، همیشه تلاش کنید تا یک دیالوگ مشترک با همسر خود پیدا کنید و یادتان باشد که هر دو طرف باید گاهی سر مسائل مختلف از موضع خود کوتاه بیایند. احترام، صمیمیت، هم‌دلی و صبر کلید یک ارتباط سالم و درست بین دو فرد بالغ‌‌ است.

منبع: brightside

پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید:
رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد هنگام انتخاب همسر انجام می‌دهند (لینک)
زنان باهوش‌ترند یا مردان؟ (لینک)
راز و رمزهای یک رابطه قدرتمند (لینک)
ازدواج در چه سنی مناسب است؟ (لینک)
این ۴ ویژگی نشان می‌دهد که نیمه گمشده‌تان را پیدا کرده‌اید (لینک)
سوالات و نظرات کاربران
0
ناشناس photo
ناشناس جمعه، 13 مرداد 1396
حتما نويسنده اين متن يك اقا بوده
0
سعید photo
سعید پنج شنبه، 29 تیر 1396
یعنی چنین زنی وجود داره ؟
0
مروارید  فلاحی
مروارید فلاحی دوشنبه، 01 خرداد 1396
به نظر من یک زن باید روانشناس خانه‌اش باشد و همه چیز را به جا و درست کنترل کند.
1
نگار شرف الدین
نگار شرف الدین یکشنبه، 20 فروردین 1396
کاملا منطقی بود. بعضیا با کسی که اصلا از شخصیتش خوششون نمیاد ازدواج میکنن بعد میخوان شخصیت یک انسان 30 ساله رو عوض کنن. از نظر من خنده دار ترین کار ممکنه.
-1
مریم شکری کاریزعمر
مریم شکری کاریزعمر دوشنبه، 23 اسفند 1395
مورد 6 کاملا غلطه چه معنی داره به خانمای دیگه توجه کنن
0
محدثه صدقی
محدثه صدقی یکشنبه، 22 اسفند 1395
کاش در مورد کارهایی که آقایون نباید انجام بدن هم مطلب بذارید.
1
روح الله حسین پور بوئینی
روح الله حسین پور بوئینی پنج شنبه، 07 بهمن 1395
خانوما یاد بگیرن!!!
1
منصوره سادات حسینی
منصوره سادات حسینی شنبه، 02 بهمن 1395
واقعا عالی و عاقلانه بود همه این موارد با اعتماد کامل دو طرفه غیر ممکن نیس میش گفت در کل یه جور احترام گذاشتن به علایق و کارهایی همسرت هست که نشانه احترام گذاشتن به اونه
-1
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني شنبه، 04 دی 1395
اصلا موافق نیستم.به نظرم در این موارد به توصیه های آیین و فرهنگ خودمان مراجعه کنیم بهتر باشد
-1
alisina nazari
alisina nazari چهارشنبه، 29 دی 1395
البته نبایدهم زنان شوهرشان را به حال خود رها کنند ونسبت به روابطش با دیگران بی خیال باشد به هرحال مرد هرچه قدر هم خوب باشد تنوع طلب هست،زنان میتونن با روش مناسب رابطه خوب وعاطفی خود را حفظ و از ارتباطات خطرناک و خانواده سوز جلوگیری کند.این مقاله که ویدوال ارایه کرده نظر غرببی هاهست که همه میدونن در این کشورها بنیان خانواده ضعیف می باشد
1
حسین محصل یزدی
حسین محصل یزدی دوشنبه، 13 دی 1395
خیلی زیبا بود
-1
میلاد کیهان پور
میلاد کیهان پور شنبه، 25 دی 1395
(پاسخ) ولی در واقعیت به این شکل نیست... شاید یکم ایده آل گرایی بود
0
زینب کریمی
زینب کریمی جمعه، 24 دی 1395
مطلب نظرتحمیلی نسبت به زنان دارد چون حقوق خانواده هم این را دوسیه می پذیرد نه تنه فقط نسبت به مردان یاتنهازنان
1
رامتین کریمی
رامتین کریمی شنبه، 18 دی 1395
به جز مورد اول با تمامی موارد موافقم!این مطلب یک مقدار بوی منابع زرد را می دهد!طبق علم روان شناسی احساسات خانم ها با حمایت ارضا می شود که با مقاله ی شما مغایرت دارد!
1
پرویز  صیاد
محمد اکبری سه شنبه، 14 دی 1395
جالب بود اما بهتره واقع بینانه تر به موضوع نگاه کنیم
1
سامان photo
سامان سه شنبه، 07 دی 1395
متن بسیار بد و سـ‌کـ‌سـ‌یسـ‌تی‌ای بود. چرا اینها رو فقط به زنان نسبت داده‌اید؟ مردان هم باید مستقل باشند و به همسرشان اعتماد کنند و همین برخوردهای مثبت را با زنان داشته باشند. این که این موارد را محدود به زنان کرده‌اید متضمن دو مفهوم بسیار نادرست است: یکی این که گویا مردان نباید این گونه رفتار کنند و پذیرفته است رفتارهایی ناهنجار داشته باشند، و مساله بدتر این که گویی تنها این زنها هستند که این رفتارهای ناهنجار را دارند و نویسنده آنها را از انجامشان پرهیز می‌دهد.
1
میلاد شکیب
میلاد شکیب چهارشنبه، 08 دی 1395
(پاسخ) سلام آقای سامان عزیز درباره اینکه این متن جنـ‌سیتی است قضاوتی ندارم. اما دو نکته رو خدمت شما عرض میکنم: اول: جایی از متن نشانه ای از اینکه این رفتارها از سوی مردان بلامشکل است یا جامعه آنها را پذیرفته وجود ندارد؛ کما اینکه در بخشهایی از متن لحن و استفاده از ضمایر به گونه ای است که نسخه برای هر دو جـ‌نس تجویز شده است. دوم: باز هم در هیچ جای متن نشانه ای مبنی بر اینکه فقط زنها این رفتارهای ناهنجار را دارند وجود ندارد. در نتیجه به نظرم دو فرض شما از فحوای این متن کاملا اشتباه است.
1
armin photo
armin جمعه، 03 دی 1395
اگه تو منبع بخونین نوشته wise، به معنی دانا و عاقل، نه باهوش.
0
گروه آموزشی ویدوآل
گروه آموزشی ویدوآل شنبه، 04 دی 1395
(پاسخ) سلام، با تشکر از تذکر شما، موردی که اشاره کرده بودین، اصلاح شد.
1
مصطفی .
مصطفی ک جمعه، 03 دی 1395
میگن تغییر نکنید که دوستتان داشته باشند بدانید کسانی که شمه رو دوست دارند خود واقعی شما رو دوست دارن. ایمجام هم صدق میکنه.خانومها مجبور نکنن اقایون رو که اینجوری یا اونجوری بشن براشون
1
سینا photo
سینا جمعه، 03 دی 1395
درود ... این نوشته برای مردان هم هست و مختص زنان نیست به نظرم باید این نوشته را به هر دو نسبت بدید
1
امیر قربانی
امیر قربانی جمعه، 03 دی 1395
زیبا بود مخصوصا پنجمی
1
mohammad ali photo
mohammad ali جمعه، 03 دی 1395
مطلب بسیار کوتاه و مفیدی بود. تشکر و خسته نباشید فراوان.
1
نگین photo
نگین جمعه، 03 دی 1395
یک زن باهوش واینمیسه دیگران بهش بگن باید چه جوری باشه