این ۴ ویژگی نشان می‌دهد که نیمه گمشده‌تان را پیدا کرده‌اید

این ۴ ویژگی نشان می‌دهد که نیمه گمشده‌تان را پیدا کرده‌اید

میلاد

شکیب

1395/08/17

11710

بار بازدید شده
Signs-Youve-Found-Your-Perfect-Match در ادامه با ویدوآل همراه باشید تا به شما ۴ ویژگی روابط موفق را معرفی کنیم.
11710
این ۴ ویژگی نشان می‌دهد که نیمه گمشده‌تان را پیدا کرده‌اید
Vidoal
4.15
این ۴ ویژگی نشان می‌دهد که نیمه گمشده‌تان را پیدا کرده‌اید
آیا همسر یا نامزد شما نیمه گمشده‌تان است؟ اگر در رابطه شما ۴ نشانه و ویژگی‌ای که در ادامه بیان می‌کنیم وجود دارد، احتمالا شما نیمه گمشده‌تان را پیدا کرده‌اید. طبق گفته‌های تالیا گولد اشتاین، متخصص روابط زن و مرد، زوج‌هایی که رابطه موفقی داشته‌اند، این ۴ ویژگی در رابطه‌شان وجود داشته است. البته اگر این ۴ نشانه در رابطه شما وجود نداشت به این معنی نیست که شما باید رابطه خود را تمام کنید، بلکه باید سعی کنید مشکلات را حل کرده و تغییراتی در رابطه خود ایجاد کنید. در ادامه با ویدوآل همراه باشید تا به شما ۴ ویژگی روابط موفق را معرفی کنیم.

۱- شما به یک شیوه مسافرت می‌روید.
آیا دوست دارید بدانید همسر شما مناسب شماست یا خیر؟ یک سفر برنامه‌ریزی کنید. گولد اشتاین (Goldstein) می‌گوید: «یک زوج مناسب دوست دارند و می‌خواهند که به یک شیوه مشترک سفر کنند». اگر شما دوست دارید در سفر در طبیعت چادر بزنید اما نامزدتان دوست دارد در یک هتل ۵ستاره اقامت کند، بهتر است دوباره به رابطه‌تان فکر کنید. گرچه چنین رابطه‌ای ممکن است پایدار باشد اما احتمالا با مشکلاتی مواجه خواهد شد. گولد اشتاین می‌گوید: «این مسئله به‌نوعی شاخص و نشان‌دهنده سبک زندگی شماست و ممکن است در میانه راه زندگی برای شما مشکلاتی ایجاد کند». گولد اشتاین بیان می‌کند که برای مثال، این نوع تفاوت در سبک زندگی دو نفر زمانی به چشم می‌آید که آن‌ها بخواهند یک خانه بخرند یا در مورد شیوه آموزش فرزند خود تصمیم بگیرند. او می‌گوید: «اگر شما یک ذهنیت محدود در مورد شیوه سفر داشته باشید، احتمالا همان ذهنیت را در مورد جنبه‌های دیگر زندگی دارید».
 

۲- شما علائق مشترکی دارید و دوست دارید آن‌ها را در کنار هم انجام دهید.
شاید این نکته بدیهی به نظر برسد اما هنوز هم هستند کسانی که با افرادی وارد رابطه می‌شوند که هیچ نکته مشترکی با آن‌ها ندارند. شاید آن‌ها بیش از اندازه به چهره طرف مقابل اهمیت بدهند و به چیز دیگری توجه نکنند. گولد اشتاین معتقد است با کسی که براساس چهره به‌عنوان شریک زندگی یا نامزد انتخاب شده نمی‌توان رابطه طولانی‌مدت و پایداری داشت. گولد اشتاین می‌گوید: «باید حداقل دو یا سه علاقه مشترک که دو طرف دوست دارند آن‌ها را در کنار هم انجام دهند وجود داشته باشد. تمرکز این بخش بیش‌تر روی وقت گذراندن دو طرف در کنار یکدیگر است». نه تنها شما و طرف مقابل‌تان هر دو باید از چند فعالیت یا سرگرمی مشترک لذت ببرید، بلکه باید دوست داشته باشید آن‌ها را در کنار هم انجام دهید. این‌که زمان باکیفیت و خوبی را در کنار هم سپری کنید مسئله و موضوع بسیار مهمی در زندگی است.

۳- رابطه شما دارای توازن و تعادل مناسبی است.
گولد اشتاین بیان می‌کند که در اکثر روابط موفقی که او شاهد آن‌ها بوده، زوج‌ها به توازن خوبی در رابطه با یکدیگر رسیده بودند. او می‌گوید: «من به این نتیجه رسیده‌ام که اکثر روابط موفق در نوع خود متعادل‌اند به‌طوری که یکی از طرف‌ها اجتماعی و برون‌گرا است در حالی که دیگری بیش‌تر حمایت‌گر و آرام است». اگر شما یک انسان فوق‌العاده اجتماعی هستید و نامزد شما آدم درون‌گرایی است (یا برعکس)، نشانه خوبی در رابطه شما وجود دارد. انرژی‌های اجتماعی شما باید مکمل طرف مقابل باشد. یک زوج که هر دو طرف اجتماعی یا برون‌گرا هستند نسبت به زوج‌های متضاد دارای مشکلات بیش‌تری هستند. گولد اشتاین می‌گوید: «اگر شما و طرف مقابل‌تان نقش یین و یانگ (یین و یانگ شکل ساده‌شده‌ای از مفهوم یگانگی متضادهاست) را بازی کنید، توازن در رابطه شما ایجاد می‌شود. من به این نتیجه رسیدم که توازن واقعا به رابطه کمک فراوانی می‌کند».
 

۴- شما با کسی در رابطه هستید که باعث می‌شود شما احساس خوبی به خود داشته باشید.
بسیاری از زوج‌ها انرژی یکدیگر را از بین می‌برند و این اجازه را به دیگری نمی‌دهند که خودش و احسا‌سش را به‌راحتی بیان کنند. چنین روابطی آزاردهنده و ناگوار است. در عوض، اگر احساس می‌کنید می‌توانید خود واقعی‌تان در رابطه باشید، شما در مسیر درستی قرار دارید. گولد اشتاین می‌گوید: «اگر وقتی در رابطه قرار دارید فکر می‌کنید در آن بهترین نسخه خود هستید، بدانید که واقعا نیمه گمشده خود را پیدا کرده‌اید». اگر می‌توانید در کنار هم کارهای عجیب و غریب انجام بدهید (مثلا کارهای مسخره انجام دهید، صدای عجیب از خود دربیاورید و ...)، حتما به رابطه خود ادامه دهید.
 
این چهار شاخص و ویژگی نشان می‌دهد که رابطه شما در وضعیت خوبی قرار دارد. با این حال، اگر با خواندن این مطلب متوجه شدید که این ویژگی‌ها در رابطه شما وجود ندارد نگران نباشید. این موضوع به این معنی نیست که رابطه شما محکوم به شکست است، بلکه نشان می‌دهد شما باید تغییراتی در رابطه ایجاد کرده و روی مسائل موجود در رابطه کار کنید.
 
منبع: lifehack

پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید:
اگر رابطه‌تان عادی و کسل‌کننده شده، این مطلب را بخوانید (لینک)
انسان‌ها به این ۷ دلیل از عاشق شدن می‌ترسند (لینک)
۷ نشانه برای این‌که بفهمیم عاشق شده‌ایم (لینک)
آیا هر انسانی نیمه گمشده‌ای دارد؟ (لینک)
سوالات و نظرات کاربران
0
نرجس قادری
نرجس قادری شنبه، 14 بهمن 1396
هی نیمه گمشده مون بود و رفت!!!!!
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
با 2 و 3 و 4 موافقم.مورد 3 جالب بود
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني پنج شنبه، 25 آذر 1395
بايد بيشتر بررسي بشه چرا كه نظريه هاي روانشناسي حتي در بين دانشمندان اين رشته هم اختلاف داره اما اين مورد كه بهتره يكي از زوجين درون گرا و ديگري برونگرا باشه جالب و جديد بود
0
پوژنگ پروازی
پوژنگ پروازی جمعه، 19 آذر 1395
با سپاس... در کنار کسی که احساس راحتی میکنید،بهترین یار میتواند برای شما باشد... و البته وفاداری...
0
فربد خرمی نیا
فربد خرمی نیا سه شنبه، 16 آذر 1395
من واقعا بعید میدونم که بشه این ها رو حتی شاخص هایی واسه تشخیص یک رابطه ی خوب معرفی کرد ، چه برسه به نیمه ی گمشده که یک بحث کمال گرایانه هست.
0
علی شکرالهی
علی شکرالهی دوشنبه، 15 آذر 1395
سپاس از نویسنده. نوشته ی خوبی بود ولی جامع نیست و دلایل دیگه ای هم دخیله ولی این چند تا جزو مهم ترین هاست.
0
Photoclip Channel
سجاد علیزاده چهارشنبه، 19 آبان 1395
تکرار مکررات. بنظرم بهتر بود دقیقتر به این مطلب پرداخته میشد. من که اصلا به نیمه گمشده اعتقادی ندارم
0
مجید photo
مجید چهارشنبه، 19 آبان 1395
موافقم. اتفاقا شنیدیم که میگن آدم ها رو باید یا تو سفر شناخت یا وقتی زیر یک سقف باهاشون زندگی کنی. و این مورد اول هم به نظرم درسته. سه مورد دیگه هم به جا گفته شده. مهم تعداد این موارد یا جزئی نبودنشون نیست. این 4 مورد از اصلی ترین موردهاست که اگه نبود مشکل ساز میشه. یه جورایی شرط لازمه.
0
حمید photo
حمید سه شنبه، 18 آبان 1395
چشم بسته غیب گفته
0
elina photo
elina سه شنبه، 18 آبان 1395
kamelan moafegham va daghighan behesh residam
0
میلاد پیری
میلاد پیری سه شنبه، 18 آبان 1395
عشق فقط دو تا عاشق میخاد
0
سجاد مظفري
سجاد مظفري سه شنبه، 18 آبان 1395
من پیدا نکردم پس :(
0
سروش عباسی
سروش عباسی سه شنبه، 18 آبان 1395
خیلی کلی بود و به نظر من این چهار مورد کاملا قابل پبش بینی بود انتظار مطالب جزیی تر و جدید رو داشتم . در کل ممنون از زحمت شما
0
حاج حسین
حاج حسین سه شنبه، 18 آبان 1395
به نظر من این ۴ ویژگی به خاطر کلی بودن چهار چوبشون به موارد بیشتری برای اثبات شدن نیمه گمشده نیاز دارند.
0
محمدرضا عارف اصل
محمدرضا عارف اصل سه شنبه، 18 آبان 1395
مورد اول با موارد بعدی از نظر ماهیت متفاوت بود، به طور مثال نوع مسافرت میتونه زیرمجموعه علایق مشترک باشه.