۱۴ روش برای دوری از احساسات و افکار منفی

۱۴ روش برای دوری از احساسات و افکار منفی

گروه آموزشی

ویدوآل

1395/01/27

13330

بار بازدید شده
Positive-People-vs-Negative-Energy احساسات و افکار منفی تقریباً همه جا وجود دارند. انسان‌هایی هستند که همیشه از زندگی شکایت می‌کنند، عادت‌های بد را تکرار می‌کنند و باعث نا‌امیدی شما می‌شوند! احساساتی که آن‌ها از خود بروز می‌دهند، ...
13330
۱۴ روش برای دوری از احساسات و افکار منفی
Vidoal
4.42
۱۴ روش برای دوری از احساسات و افکار منفی
احساسات منفی تقریباً همه جا وجود دارد. انسان‌هایی هستند که همیشه از زندگی شکایت می‌کنند، عادت‌های بد را تکرار می‌کنند و باعث نا‌امیدی شما می‌شوند! احساساتی که آن‌ها از خود بروز می‌دهند، بر افکار و اعمال شما تأثیر منفی می‌گذارد، پس اگر می­خواهید موفق‌تر باشید، دوری از منبع افکار منفی الزامی است.

هر کسی می­تواند به راحتی تحت تأثیر احساسات منفی قرار بگیرد و تنها کسانی استثناء هستند که یادگرفته‌اند چگونه با آن کنار بیایند.

این 14 روش به شما نشان می‌دهد که چگونه افراد مثبت می‌توانند نکات منفی را در زندگی خود اداره کنند تا شما هم آن را در زندگی به کار گیرید.

1. شادی آن‌ها درونی است.
خوشحالی افراد شاد به محرک‌های بیرونی بستگی ندارد. آن‌ها فهمیده‌اند به محض آن‌ که محرک از بین برود، حال آن‌ها هم تغییر می‌کند. پس آن‌ها به دنبال منابع درونی احساس مثبت می‌گردند و به تمرین آگاهی می‌پردازند.

2. آن‌ها تلاش بر تفکر مثبت دارند.
افکار شما بر اعمالتان تأثیر دارند. پس اگر منفی فکر کنید، آینده‌ی روشنی در پیش نخواهید داشت. افراد مثبت‌اندیش به بهانه‌هایی که به ذهنشان می‌رسد باور ندارند. با تأکید بر عوامل مثبت و یافتن وجه مثبت هر مشکلی، آن­ها مطمئن می‌شوند که از نظر روانی برای موفقیت آماده‌اند.

3. آن­ها به دنبال دلایلی برای باور داشتن به خودشان هستند.

نگذارید هیچ وقت منفی‌گری به سراغتان بیاید. افراد زیادی هستند که شما باید از آن‌ها گذر کنید. اما تا زمانی که به خود باور دارید، اهمییتی ندارد. "Becky G"

دلایل بی‌شماری برای اعتقاد به خودتان وجود دارد، حتی اگر کاملاً احساس درماندگی و نا‌چیزی می‌کنید. افکار منفی موانعی موقتی هستند و اکثر اوقات ساختگی هستند.

4. انسان‌های منفی اطرافتان را کم کنید.
اطرافیانتان تأثیری شگرفی بر شما می‌گذارند. اگر با افراد مثبت، زمان بگذرانید، احتمال آن که خوشحال و خرسند‌تر باشید بیش‌تر است. از طرف دیگر، اگر به افراد منفی و نالان نزدیک باشید، به سختی می‌توانید نکات منفی را از زندگیتان پاک کنید.

5. آن­ها به طور منظم ورزش می­‌کنند.
تمرین فیزیکی با آزاد کردن اِندورفین ارتباط مستیقیم دارد که مسئول داشتن "احساس خوب" در ما است. رفتار مناسب با بدنتان مفید است و منجر به کاهش استرس و افزایش شادی می‌شود. به عبارت دیگر، نادیده گرفتن نیازهای بدنتان باعث می‌شود که خیلی سریع نتایج منفی را تجربه کنید.

6. آن‌ها بخشی از زمانشان را در طبیعت می­گذرانند.
حضور در طبیعت، ذهنتان را خالی کرده و باعث آرامش جسمی شما می‌شود. انسان‌های مثبت‌اندیش بخشی از روز را به بیرون رفتن و تحسین زبیایی‌های سیاره‌ی‌مان اختصاص می‌دهند. این کار راه خوبی برای شارژ کردن باتری‌هایتان است.

7. از خرید‌های بی‌فکرانه جلوگیری کنید.
امروزه، معاملات و حراجی‌های زیادی برای جلب توجه شما می‌جنگند، پس به سادگی می‌توانید در خرید گم شوید. با این که خرید بیش از اندازه می‌تواند در لحظه به شما احساس بهتری بدهد اما در دراز مدت، این یک عادت بد است که افراد مثبت‌اندیش از همه نظر از آن دوری می‌کنند. آن‌ها ترجیح می‌دهند که در تجربه‌­هایی که منجر به کشف بیش‌تر دنیا و ساخت خاطره‌های زیبا می­شود سرمایه گذاری کنند.

8. آن‌ها شکست را می‌پذیرند.
افراد مثبت­‌اندیش با دانش بر این که تنها راه یادگیری و رشد، شکست است، به استقبال آن می­‌روند. آن‌ها هر زمانی که شکست می­‌خورند، به جای ناامیدشدن، تلاش می­‌کنند تا دوباره به اوج برسند.

9. آن‎ها تمام مسئولیت را به عهده می­گیرند.
افراد مثبت‌­اندیش همیشه خود را مسئول اتفاقاتی که در زندگی­‌شان می‌­افتد می­‌دانند. چه موفقیت و چه شکست هایشان، این­ها همیشه نتیجه‌ی افکار و اعمالشان است. یک انسان مثبت‌­اندیش، هرگز عوامل خارجی را مقصر نمی‌داند و بر مواردی تمرکز می­‌کند که می‌­تواند آن­ها را بهبود ببخشد. با این کار آن‌ها به جای بی­‌نصیب ماندن از پیگیری چیز‌هایی که خارج از کنترلشان است، به دنبال بهترشدن و تجربه‌ی همیشگیِ پیشرفتند.

10. آن‌ها یاد گرفته‌­اند که افکارشان را کنترل کنند.
ذهن می­‌تواند به سادگی با افکارِ منفیِ ناگهانی از کنترل خارج شود. افراد مثبت می‌­دانند که اگر نتوانند افکارشان را کنترل کنند، اختیار رفتار و اعمالشان را از دست می‌­دهند. به این علت، به تمرین کنترل ذهن می‌پردازند، مثلا از راه مدیتیشن.

11. آن­ها زمانی را به استراحت اختصاص می‌دهند.
به جای تلاش برای بی­‌عیب و نقص ­بودن، افراد مثبت‌­اندیش می‌دانند که بعضی اوقات لازم است که سرعتشان را کم کنند و رها باشند. با این کار آن‌­ها از مصرف انرژی‌­ای که می‌تواند منجر به احساس منفی شود، جلوگیری می‌کنند.
در چند کلمه، آن‌ها یک قدم به عقب بر‎می­دارند تا فردا بتوانند به جلو پیش بروند.

12. آن‌ها معتقدند که همیشه راه حلی وجود دارد.
بعضی اوقات زندگی خیلی سخت می‌شود. در این مواقع شما به توانایی‌تان در حل مشکل حاضر شک می­‌کنید. مسئله این است که همیشه راهی برای حل مانع وجود دارد و آن‌ها  همیشه این مسئله را در نظر دارند و حتی اگر در بدترین شرایط قرار بگیرند، چون می‌­دانند برای هر کسی اتفاق می‌­­افتد، سعی می­‌کنند قوی­تر از قبل بر آن فائق بیایند.

13. می‌دانند چه زمانی نه بگویند.
ارزش "نه" گفتن و "آری" گفتن، در زمان مناسب، غیر‌قابل تعیین است. برخلاف تصور غلط، این دو لغت بی‌­اندازه قدرتمندند و چگونگی استفاده از آن‌­ها، اتفاقات زندگی شما را تعیین می‌کند.
افراد مثبت‌­اندیش بر اولویت­‌هایشان تمرکز می‌کنند تا خشنود کردن دیگران، به همین دلیل آن‌ها می‌دانند که چیزهای زیادی وجود دارد که نیازی نیست به آن‌ها آری بگویید.

14. آن‌ها به دنبال تأئید دیگران نیستند.
اگر بگذارید که نظرات دیگران شما را فلج کند، به سختی می‌توانید احساس خوب و خوش داشته باشید. خیلی از افراد از این که مورد تصدیق دیگران قرار نگیرند یا از آن­ها انتقاد شود، می­‌ترسند. افراد مثبت‌­اندیش تقریباً برعکس این حالت می‌اندیشند و عمل می‌کنند.
سوالات و نظرات کاربران
0
مروارید  فلاحی
مروارید فلاحی دوشنبه، 01 خرداد 1396
اگر افکار منفی را از خودمون دور کنیم احساس بهتری داریم در نتیجه شادتر و با انرژی‌تریم در نهایت بهتر کار خواهیم کرد
0
فاطمه جزايري
فاطمه جزايري چهارشنبه، 02 فروردین 1396
عالي بود و امروز خيلي بهش احتياج داشتم دقيقا راهم رو روشن كرد
0
سید محمد حسینی
سید محمد حسینی یکشنبه، 15 اسفند 1395
تفکرمنفی ناامیدی به همراه دارد که بزرگترین گناه است چراکه جلویه خلاقیت و پیشرفت و پشتکار را خواهد گرفت و شروع سقوط است
0
سمیرا دهقانی
سمیرا دهقانی یکشنبه، 03 بهمن 1395
تفکر منفی نابود کننده هرچیزی هس. اگ میخوایین ب هدفتون برسید به اون لحظه ای که ب هدفتون رسیدین فکر کنین.راه رسیدن به هدف نه فقط خودتون اونجایی تصور کنین ک ب هدفتون رسیدین
0
شهریار ناصح
شهریار ناصح یکشنبه، 19 دی 1395
کاش بشه هر مورد رو در یک مقاله جدا توضیح بدین ممنونم مقاله خوبی بود و من احساس می کنم ارزش داره توضیحات تکمیلی داده بشه تا این مفهوم ارزشمند هرچه بهتر منتقل بشه
0
ahmad dehghan
ahmad dehghan پنج شنبه، 09 دی 1395
سلام از شما از بابت این مقاله نهایت قدردانی را دارم متشکر
0
محبوبه توکلی
محبوبه توکلی دوشنبه، 06 دی 1395
بسیاااااااار مفید و نیاز زندگی امروزی بود. با سپااااااس فراوان
0
مصطفی .
مصطفی ک شنبه، 04 دی 1395
ورزش کردن عامل خیلی موثری هست
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني چهارشنبه، 01 دی 1395
از روش های مهم کم کردن تفکرات منفی و رنجشها، کم کردن حرص و آز و طمع است.کمی از طمع و حرص کم کنیم ، ارامش بیشتری پیدا می کنیم
0
پوژنگ پروازی
پوژنگ پروازی یکشنبه، 21 آذر 1395
مفید،پر محتوا و اموزنده،پیروز باشید.
0
علی جعفری
علی جعفری پنج شنبه، 29 مهر 1395
منفی گرایی و تفکر منفی باعث عدم پیشرفت در زندگیه که من این موضوع رو اولین بار در کنکور کاردانی تجربه کردم
0
محمدرضا  سزیده
محمدرضا سزیده جمعه، 30 مهر 1395
(پاسخ) کاملا درست است من هم زمانی منفی گرا بودم و از داشته هام نمی تونستم استفاده کنم و باعث شده بود راندمان مغزم به شدت پایین باشه ولی الان همه چیز داره خوب میشه و تفکرات منفی رو گذاشتم کنار.
0
محمدرضا  سزیده
محمدرضا سزیده جمعه، 30 مهر 1395
با سلام، بسیار عالی و آموزنده بود. با تشکر از شما
0
امیری photo
امیری یکشنبه، 18 مهر 1395
عالی بود خسته نباشید
0
محمد photo
محمد شنبه، 28 فروردین 1395
متشکرم،خیلی ساده و در عین حال آموزنده
0
رويا photo
رويا شنبه، 28 فروردین 1395
عالي بود

گردآورنده

زنده یاد افشین ذریه
زنده یاد افشین ذریه

متاسفانه افشین عزیز در دوم اردیبهشت 1401در اثر بیماری فوت کرد، سایت ویدوآل یادگاری از تلاش او برای اشاعه علم هست، تمام محتوای علمی تولید شده حاصل زحمات او و دیگر اعضای سایت ویدوآل میباشد، نامش نیک.

مترجم

فائزه مجاهدطلب
فائزه مجاهدطلب

رشته‌ی بازیگری-کارگردانی رو در دانشگاه هنر تهران خوندم. بازیگری رو دوست دارم و دلم می‌خواد که هر روز از زندگیم پر از تجربه‌های جدید باشه.

ویراستار

مریم مظفری
مریم مظفری

فارغ التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاهه هنرم.. بهترین کارهای دنیا نوشتن و کتاب خوندن و فیلم دیدن و تقسیم این لذت هاست.