بدبینی ممکن است به قلب شما آسیب برساند

بدبینی ممکن است به قلب شما آسیب برساند

میلاد

شکیب

1395/08/29

5356

بار بازدید شده
Pessimism-May-Be-Bad-Your-Heart نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رویکرد بدبینانه به زندگی خطر مرگ به دلیل بیماری‌های قلبی را افزایش داده، در حالی که رویکرد خوش‌بینانه به دنیا هیچ تاثیری در این زمینه ندارد.
5356
بدبینی ممکن است به قلب شما آسیب برساند
Vidoal
4.55
بدبینی ممکن است به قلب شما آسیب برساند
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رویکرد بدبینانه به زندگی خطر مرگ به دلیل بیماری‌های قلبی را افزایش داده، در حالی که رویکرد خوش‌بینانه به دنیا هیچ تاثیری در این زمینه ندارد.
 
محققان فنلاندی ۲۲۶۷ مرد و زن بین ۵۲ تا ۷۶ سال را مورد مطالعه قرار دادند. در ابتدای پژوهش ۶ گزاره در مقابل این شرکت‌کنندگان قرار گرفت و از آن‌ها خواسته شد درباره این‌که این گزاره‌ها چقدر در مورد آن‌ها صادق است، به آن‌ها از صفر تا ۴ امتیاز دهند. متن گزاره‌ها هم مثبت بود (برای مثال، «در یک زمان نامشخص من انتظار بهترین اتفاق را دارم») و هم منفی («اگر اتفاق بدی برایم بیافتد، آن‌وقت ...»). پژوهش‌گران همچنین سطح کلسترول، فشار خون، میزان گلوکز و دیگر عوامل سلامتی و رفتاری شرکت‌کنندگان را اندازه‌گیری و ثبت کردند.
 
در طی ۱۱ سال پیگیری این شرکت‌کنندگان، ۱۲۲ نفر به دلیل بیماری عروق کرونر قلب از دنیا رفتند. پس از بررسی استعمال دخانیات، دیابت و دیگر عوامل، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که آن‌هایی که از نظر رتبه بدبینی در یک‌چهارم بالایی جدول بودند دو برابر بیش از افرادی که در یک‌چهارم پایینی جدول بدبینی قرار داشتند، از بیماری قلبی از دنیا رفته بودند. با این وجود، خوش‌بین بودن هیچ تاثیری روی میزان مرگ‌ومیر در بین شرکت‌کنندگان نداشت.
 
دکتر میکو پانکالینن (Mikko Pankalainen)، پژوهش‌گر ارشد این مطالعه و روان‌پزشک بیمارستان مرکزی Paijat-Hame در فنلاند، می‌گوید: «ویژگی‌های شخصیتی شما ممکن است روی سلامت جسمانی شما تاثیر منفی بگذارد. اگر شما فرد بدبینی هستید و مشکلات جسمانی دارد، بهتر است نسبت به دیگران بیش‌تر مراقبت سلامتی خود باشید».
 
منبع: nytimes
سوالات و نظرات کاربران
0
نازيلا سرابچيان
نازيلا سرابچيان دوشنبه، 16 اسفند 1395
اينطورى باشه كه نيمى از ايرانى ها دچار مشكل خواهند شد
0
خیرمحمد آریان
خیرمحمد آریان پنج شنبه، 02 آذر 1396
(پاسخ) چقدر دقیق حساب و کتاب می کنین اکثر ایرانی ها ادم های شادی هستند یک دغدغه معمولی جز بدبینی حساب نمیشه چون دوام نداره ضرر هم نداره بر عکس گاهی مفید هم هست همین باعث فکرمندی فعالیت و یک تصمییم درست میشه (؟)
0
سعید آرمیده
سعید آرمیده جمعه، 04 فروردین 1396
سلام. مهمترین نکته علاوه بر موضوع اصلی تحقیق یازده ساله برای بررسی یک موضوع است. بهتر است این گونه موارد را یاد بگیریم.
0
محمدرضا جوکار
محمدرضا جوکار چهارشنبه، 25 اسفند 1395
اگه این درست باشه که 99 % درصد مردمی که من می شناسم باید الان مرده باشن
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 26 دی 1395
بدبینی و خوش بینی ماحصل نوع جهانبینی و نگرش ما به دنیای پیرامون است.غم این دنیای فانی رو خوردن بی فایده است.البته باید تمرین کنیم که برای چیزهای زودگذر و فانی غم نخوریم و برایمان مهم نباشد.
0
رامتین کریمی
رامتین کریمی شنبه، 18 دی 1395
به قطع یقین نمی شود به این آزمایش استناد کرد اما تاثیر آن را کتمان نمی کنم.هرچیزی که باعث ناراحتی اعصاب و استرس شود برای بدن سم است حال می تواند بدبینی باشد هم می تواند خشم باشد.
0
امیر قربانی
امیر قربانی دوشنبه، 06 دی 1395
یه مشکلی هست آن مرد یا زنی که ۵۲ تا ۷۶ سال داره میخواهید که بعد از ۱۱ سال سالم سالم بمونه بابد روی افراد ۴۰تا۶۰ تحقیق میکردن
0
مصطفی .
مصطفی کهن شنبه، 27 آذر 1395
بدبیتی واقعن تاثیرات منفی روی فرد داره.هم از نظر جسمی هم روحی
0
sadeq 195
sadeq khosravi جمعه، 05 آذر 1395
با سلام و تشکر از متن عالی‌ای که گذاشتید. من مدتی بود که به بدبینی نسبت به جامعه و دنیا و ... دچار شده بودم و خلاصه از همه‌چی ناراضی بودم. توی اون مدت احساس می کردم که از نظر توانایی ذهنی به شدت دچار ضعف شدم. اواخر اون دوره بَدی که داشتم سپری می‌کردم قلبم گه‌گاهی تیر می‌کشید تا اینکه خدا رو شکر تونستم کمی بی خیال بشم { البته ی جورایی هم ترسیده بود :) } و الان که این مطلب رو خوندم متوجه علتش شدم
0
Photoclip Channel
سجاد علیزاده چهارشنبه، 03 آذر 1395
واقع بینی بهترین گزینه است ولی نه همیشه. بعضی موقع ها لازمه خوشبین باشیم که روحیه بگیریم و کارهامونو بهتر انجام بدیم.
0
فرزین اکبری
فرزین اکبری دوشنبه، 01 آذر 1395
نظر من اینکه واقعگرا باشیم نه بدببین و خوشبین، بنظر من تو جامعه ما بدبینی با واقعگرا بودند یکی میدونن
0
مهدی محمدزاده گیوه چی
مهدی محمدزاده گیوه چی دوشنبه، 01 آذر 1395
بدبینی به نوبه خودش بد نیست با بدبینی میشه جلوی ضرر رو گرفت یه جمله هست که میگن همه خوبن صبر کن تا بد بودنش بهت ثابت بشه بدبینی تا اندازه ای لازمه زنگی است
0
فرزین اکبری
فرزین اکبری دوشنبه، 01 آذر 1395
(پاسخ) به نظر من نسبت به نظر شما، واقعگری شما میگید که با بد ببینی خیلی فرق دارند، نظرمن اینکه نه خوش بین باشیم نه بد ببین، بلکه واقعگرا باشیم، بیشتر از حد خوشبینی و یا بدبین باشیم وارد خرافات و رویایی شدیم
0
علی وفایی
علی وفایی شنبه، 29 آبان 1395
به نظر من بدبینی بطور مستقیم روی قلب تاثیر نمیذاره بلکه افراد بدبین درگیری فکری با انرژی منفی بیشتری نسبت به افراد خوش بین دارن پس اونها وارد یک چرخه فکری با دوره گردش میشن و بقول معروف خود خوری میکنن.این سیستم عصبی اونهاست که روی کارکرد اعضای بدن تاثیر میذاره (از جمله تپش شدید قلب که باعث تحلیل رفتن ماهیچه های قلب میشه)...... اینا رو لمس کردم چون خودم قبلا بدبین بودم :( و خوشحالم که تونستم خودم و عوض کنم:)
0
سروش عباسی
سروش عباسی شنبه، 29 آبان 1395
برای من خیلی جالب بود اون قسمت از مطلب که نمیگه خوشبین باشید چون واقعا برای همه ممکن نیست ولی درعوض به سلامتی خودمون اهمیت بدیم . این شد یه راه حل درست مرسی.