بیش‌تر مردم علاقه‌ای به آگاهی از رویدادهای آینده ندارند

بیش‌تر مردم علاقه‌ای به آگاهی از رویدادهای آینده ندارند

میلاد

شکیب

1395/12/07

4858

بار بازدید شده
Most-People-Dont-Want-to-Know-the-Future طبق نتایج پژوهشی که در اروپا انجام شده، به‌رغم محبوبیت طالع‌بینی در میان مردم، اکثر آن‌ها دوست ندارند از آینده خبر داشته‌اند. طبق یافته‌های این پژوهش، این موضوع زمانی واقعی‌تر می‌شود که آینده از اتفاقات بد مانند مرگ فرد خبر بدهد.
4858
بیش‌تر مردم علاقه‌ای به آگاهی از رویدادهای آینده ندارند
Vidoal
4.44
بیش‌تر مردم علاقه‌ای به آگاهی از رویدادهای آینده ندارند
طبق نتایج پژوهشی که در اروپا انجام شده، به‌رغم محبوبیت طالع‌بینی در میان مردم، اکثر آن‌ها دوست ندارند از آینده خبر داشته‌ باشند. طبق یافته‌های این پژوهش، این موضوع زمانی واقعی‌تر می‌شود که آینده از اتفاقات بد مانند مرگ فرد خبر بدهد.

در این پژوهش که در آن بیش از ۲۰۰۰ فرد بزرگ‌سال از کشورهای اسپانیا و آلمان مورد مطالعه قرار گرفتند، مشخص شد ۸۵ تا ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان تمایلی به آگاهی از اتفاقات منفی مشخص در آینده زندگی خود ندارند و ۴۰ تا ۷۰ درصد بیان کردند که علاقه‌ای به دانستن رویدادهای مثبت مشخص در آینده ندارند. فقط یک درصد از شرکت‌کنندگان گفته بودند که دوست دارند بدانند در آینده چه اتفاقاتی برای آن‌ها می‌افتد.

گرد گیگرنزر، نویسنده نتایج این پژوهش و از اعضای موسسه توسعه انسانی ماکس پلانک، می‌گوید: «در اساطیر یونان، کاساندرا دختر پادشاه تروی، قدرت پیش‌گویی آینده را داشت. اما او محکوم می‌شود به‌گونه‌ای که هیچ‌کس حرف‌های او را باور نمی‌کند. در این مطالعه، ما متوجه شدیم که افراد باعث نزول قدرت‌هایی می‌شوند که به شهرت کاساندرا افزوده و این کار آن‌ها به خاطر رنج‌هایی است که دانستن آینده به آن‌ها تحمیل می‌کند، از پشیمان شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند و همچنین آن ابهام و نامعلومی لذت‌بخشی را که در دل رویدادهای نامشخص است از بین می‌برد».
 

از شرکت‌کنندگان درباره ۱۰ اتفاق فرضی که در آینده ممکن است اتفاق بیافتد پرسیده شد. این اتفاقات از اتفاقات مهم تا رویدادهای مربوط به زندگی عادی طبقه‌بندی شده بود. برخی از آن‌ها عبارتند بودند از: چه زمانی آن‌ها یا همسرشان از دنیا می‌رود، دلیل مرگ آن‌ها چه خواهد بود، آیا آن‌ها طلاق می‌گیرند یا خیر، کادوی آن‌ها برای کریسمس چه خواهد بود، نتیجه مسابقه فوتبال مورد نظر آن‌ها چیست و غیره. تقریبا برای همه پرسش‌ها، اکثریت شرکت‌کنندگان گفته بودند که دوست ندارد پاسخ این پرسش‌ها را بدانند. در این میان فقط یک استثنا وجود داشت: وقتی از شرکت‌کنندگان درباره جنیست فرزند احتمالی‌شان در آینده پرسیده شد، اکثر آن‌ها دوست داشتند پاسخ آن را بدانند (فقط ۳۷ درصد تمایلی به آگاهی از پاسخ این پرسش نداشتند).

محققان دلیل این‌که شرکت‌کنندگان عمدتا دوست ندارند اطلاعاتی در مورد آینده داشته باشند را بر این فرضیه استوار کرده‌اند که مردم «انکار عمدی» در مورد مسائل آینده را انتخاب می‌کنند چراکه دانستن پاسخ پرسش‌هایی در مورد آینده باعث پشمانی آن‌ها می‌شوند. پژوهش‌گران معتقدند افراد با نداستن اتفاقاتی که قرار است در آینده روی دهد، از بروز این حس پشیمانی جلوگیری می‌کنند و در عین حال احساس مثبتی را که از اتفاقات خوشایند آینده در آن شکل می‌گیرد در زندگی حفظ می‌کنند.

همچنین نتایج این مطالعه نشان می‌دهد افرادی که معمولا «انکار عمدی» را انتخاب می‌کنند بیش از دیگران از خطرات جلوگیری می‌کنند و همچنین بیش از دیگران بیمه‌های غیراجباری نظیر بیمه عمر و زندگی را خریداری می‌کنند. پیش‌بینی پیشمانی‌ای که سراغ افراد می‌رود منبع انگیزه‌ای برای هر دو کارهای ذکرشده (جلوگیری از خطرات و خریدن بیمه) است و همین مسئله باعث انکار عمدی می‌شود. پژوهش‌گران بیان می‌کنند که آن‌ها نمی‌دانند آیا می‌توان نتایج این پژوهش را در مورد مردم کشورهای دیگر و رویدادهای زندگی که در این فهرست قرار ندارد تعمیم داد یا خیر.
سوالات و نظرات کاربران
0
محبوبه قلی پور
محبوبه قلی پور چهارشنبه، 25 اسفند 1395
پیشگویی آینده با نظریه مختاربودن انسان تو این دنیا جوردر نمیاد.وقتی مسیری رو برای زندگی انتخاب میکنی تقریبا غیرممکنه که بتونی همه ابعاد ونتایج این انتخاب رو ببینی وازهمه عواقب بد اون جلوگیری بکنی.
0
منصور سلمانی زاده
منصور سلمانی زاده یکشنبه، 22 اسفند 1395
آینده همین الان هست زندگی کن !
0
حسین  کشاورزی
حسین کشاورزی یکشنبه، 22 اسفند 1395
شاید این جمله رو شنیدین که باید در لحظه زندگی کرد تقریبا درسته اما گاهی اوقات در لحظه اونقدر مشکلات هست که نمیتوان به فکر اینده بود
0
سید محمد حسینی
سید محمد حسینی جمعه، 20 اسفند 1395
خب انسان به امید زنده است و تلاش میکند ونیز اینده را خودما با تصمیم ها و اعمالمان میسازیم پس اینده قابل تغییر است حتی در دین هن امده تقدیر خداوند مثلا با صدقه دادن وغیره قابل عوض شدن است
0
سید محمد حسینی
سید محمد حسینی سه شنبه، 17 اسفند 1395
شاید به همین دلیل است که خدا اینده را برای هیچ کس روشن نکرده است
0
pouya naimy
pouya naimy یکشنبه، 15 اسفند 1395
در لحظه زندگی کن
0
سید مرتضی موسوی
سید مرتضی موسوی یکشنبه، 15 اسفند 1395
باسلام بنده یکی از اون کسانی هستم که هیچ علاقه ای ب دونستن اینکه چ اتفاقی قراره در آینده من رخ بده نیستم و دوست دارم زندگی روال عادی خودشو طی کنه ، البته اگر در زندگی هدف داشته باشیم خیلی خوبه ، اما داشتن هدف ، هیچ احتیاجی ب دونستن آینده نداره ، مثلاً امر ب شخصی بگن شما در فلان سال یا ماه و روز خواهید مرد ، اون طرف دیگه چ هدفی رو طی خواهد کرد ، امیدوارم همه عزیزان در زندگیشون موفق و سربلند باشند
0
بهنام ملکی
بهنام ملکی شنبه، 14 اسفند 1395
من که خیلی علاقع دارم ازاینده باخبرشم مخصوصا اینکه میدونی ازقبل بایدچکارکنی خیلی به نفع ادمه
0
محمد عباسی
محمد عباسی شنبه، 14 اسفند 1395
پیش بینی آینده باید توسط کامپیوتر های کوانتومی به همراه انبوهی از اطلاعات اطرافیان شخص انجام بشه. پس بنابراین هم ذهن کوانتومی میخواد هم اطلاعات بیشمار به نظرتون همچین شخصی وجود داره؟
0
محمد صفائی مغول کش
محمد صفائی مغول کش پنج شنبه، 12 اسفند 1395
داشتن هدف خیلی خوبه به زندگی نظم میده
0
فرشاد شایسته
فرشاد شایسته چهارشنبه، 11 اسفند 1395
سلام به نظر من کلا نمیشه از آینده اطلاع پیدا کرد چون معمولا آینده بر اساس کارهایی هستند که ما در حال حاضر انجام می دهیم و مثلا برای یک نفر مشخص میشه که تا 20 سال دیگه هم لاغر میمونه و با این آگاهی اون فرد شروع کنه به خوردن زیاد و به طبع اون آینده دیگه براش وجود نخواهد داشت
0
مریم صالحی
مریم صالحی دوشنبه، 09 اسفند 1395
دانستن آینده با وجودی که هیجان اتفاقات پیش و رو رو کم میکنه میتونه خیلی کمک کننده باشه. من راجع به مرگ دوست دارم بدونم.
0
ف،ا photo
ف،ا یکشنبه، 08 اسفند 1395
سلام،ولی من خیلی دوست دارم آینده مو بدونم، پیشگویی کردن خوبه،کاش یه پیشگو واقعی به من برخورد می کرد
0
بنیامین عزیزطولی
بنیامین عزیزطولی یکشنبه، 08 اسفند 1395
به نظر من در مورد بسیاری از اتفاقات اینده، دونستن اونها هیچ تاثیر مثبتی روی روند زندگی نخواهد داشت؛ و برعکس حتی میتونه ناامیدی و افسردگی به بار بیاره.
0
احمدرضا طاهری
احمدرضا طاهری شنبه، 07 اسفند 1395
عالی بود