ربات‌های اریگامی؛ درمانی جدید برای بیماری‌های معده

ربات‌های اریگامی؛ درمانی جدید برای بیماری‌های معده

گروه آموزشی

ویدوآل

1395/03/03

3820

بار بازدید شده
Ingestible-robot-operates-in-simulated-stomach پژوهش‌گران دانشگاه MIT، دانشگاه شفیلد و موسسه تکنولوژی توکیو در فعالیت‌های اخیر خود که بر روی شبیه‌سازی مری و معده انسان متمرکز بود، به طراحی یک ربات اریگامی کوچک رسیده‌اند که تاثیر بسیار زیادی روی درمان بیماری‌های معده و مری دارد.
3820
ربات‌های اریگامی؛ درمانی جدید برای بیماری‌های معده
Vidoal
4.52
ربات‌های اریگامی؛ درمانی جدید برای بیماری‌های معده
پژوهش‌گران دانشگاه MIT، دانشگاه شفیلد و موسسه تکنولوژی توکیو در فعالیت‌های اخیر خود که بر روی شبیه‌سازی مری و معده انسان متمرکز بود، به طراحی یک ربات اریگامی کوچک رسیده‌اند که تاثیر بسیار زیادی روی درمان بیماری‌های معده و مری دارد.
این ربات اریگامی داخل یک کپسول قرار می‌گیرد و پس از خورده شدن توسط بیمار، داخل معده او باز شده و چون با میدان‌های مغناطیسی خارجی کنترل می‌شود، قادر است داخل دیواره‌های معده حرکت کرده و درنتیجه برای مثال باتری‌های دکمه‌ای بلعیده شده را از داخل معده خارج کرده و یا زخم موجود در آن ناحیه را ترمیم کند. طراحی این ربات که قرار است از آن به طور رسمی در کنفرانس بین‌المللی ربوتیک و اتوماسیون رونمایی شود، محصول مجموعه‌ای از فعالیت‌های طولانی و مقالاتی است که گروه دانیلا راس، استاد دپارتمان مهندسی الکترونیک و علوم کامپیوتر دانشگاه MIT، روی ربات‌های اریگامی انجام داده‌اند.

دانیلا راس در این مورد می‌گوید: «ساخت ربات‌های اریگامی کوچک که می‌توانند نقش بسیار مهمی در سلامتی انسان بازی کنند برایم بسیار هیجان‌انگیز است. برای ساخت وسیله‌ای که بتواند داخل بدن انسان کار کند ما نیاز به یک سیستم رباتیک کوچک، قابل کنترل و در عین حال آزاد داشتیم».

در این پژوهش شوهی میاشیتا، استاد الکترونیک دانشگاه یورک در انگلستان، استیون گویترون، دانش‌آموخته مهندسی مکانیک، شوگوانگ لی از دانشگاه MIT، کازوهیرو یوشیدا از موسسه تکنولوژی توکیو و دانا دامیان از دانشگاه شفیلد در انگلستان با دانیلا راس همکاری کرده‌اند. جالب است بدانید سالانه فقط 3500 مورد خورده شدن باتری‌های دکمه‌ای در آمریکا گزارش می‌شود. این باتری‌ها اگر با بافت مری یا معده تماس پیدا کنند باعث ایجاد جریان الکتریسیته و در نتیجه داخل معده هیدروکسید تولید شده که این موضوع منجر به سوختن بافت داخل معده یا مری می‌شود. در نتیجه این امر، گروه پژوهش‌گران تمرکز خود را روی ساخت رباتی گذاشتند که قادر است این باتری‌ها را از معده خارج کرده و همچنین زخم‌های ناحیه معده و مری را درمان کند.

منبع: Sciencedaily
سوالات و نظرات کاربران
0
Reza Arabi
Reza Arabi چهارشنبه، 20 تیر 1397
جالب بود
0
عاطفه میری
عاطفه میری یکشنبه، 26 دی 1395
چقدر عالی.ولی بعدش ربات دفع میشه یا نه؟؟
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 26 دی 1395
معمولا نوزادان هستند که ممکنه باتری دکمه ای بخورند.آیا این کپسول برای بدن حساس و ظریف نوزادان ضرر نداره؟
0
مصطفی .
مصطفی ک شنبه، 04 دی 1395
فقط بعدش ربات نابود میشه یا تجزیه.زودتر از اینکه کارشو انجام بده دفع نیشه
0
محمد فرزانه فر
محمد فرزانه فر دوشنبه، 10 آبان 1395
واقعا دست دانشمندان درد نکنه.. واقعا اینکه ربات بتونه داخل بدن رو ترمیم کنه خیلی جالبه