پنج تمرین ورزشی فوری و مفید برای افراد پرمشغله

پنج تمرین ورزشی فوری و مفید برای افراد پرمشغله

گروه آموزشی

ویدوآل

1395/02/13

8688

بار بازدید شده
Five-Quick-And-Healthy-Exercises ورزش برای یک زندگی سالم بسیار مهم است؛ اما بعضی اوقات خیلی پرمشغله‌تر از آنیم که بتوانیم در یک ورزشگاه تمرین کنیم. بنابراین به تمرینی کوتاه نیاز داریم تا به ما اجازه دهد به حدی که می‌توانیم...
8688
پنج تمرین ورزشی فوری و مفید برای افراد پرمشغله
Vidoal
4.47
پنج تمرین ورزشی فوری و مفید برای افراد پرمشغله
ورزش برای یک زندگی سالم بسیار مهم است؛ اما بعضی اوقات خیلی پرمشغله‌تر از آنیم که بتوانیم در یک ورزشگاه تمرین کنیم. بنابراین به تمرینی کوتاه نیاز داریم تا به ما اجازه دهد به حدی که می‌توانیم از ورزش بهره ببریم. پس پیشنهاد می کنیم این 5 تمرین کوتاه و موثر را امتحان کنید. این تمرین ها را تقریبا هرجایی و حتی به محض این که از محل کار به خانه رسیدید، می‌توانید انجام بدهید و مطمئن باشید که تمرین کوتاه و موثری در آرامش خودتان خواهید داشت.
 
1. شنا (پلانک)
شنا حرکت موثری برای قوی کردن مرکز ثقل و همین‌طور تمرین مناسبی است که حتی در مدت زمان کم و محدود موجب درگیر شدن بسیاری از ماهیچه‌هایتان می شود. اگر به تمرین شنا عادت نداشته باشید شاید انجامش برایتان سخت باشد، اما می‌توانید هربار چند ثانیه به تمرینتان اضافه کنید تا ماهیچه‌های مرکزیتان قوی شود.


2. اسکوات
اگر در طول روز زیاد می نشینید، حرکت اسکات می‌تواند تمرین مناسبی برای عضلاتی باشد که از آن‌ غافلید. این تمرین پاها، کپل و شکم را مورد هدف قرار داده و تمرین مفیدی برای افراد پرمشغله است. اسکات برای زانو‌ها نیز سودمند است و ماهیچه‌های اطراف آن ها را قوی کرده و دربرابر آسیب از آن ها محافظت می‌کند.
 

3. نشستن بر دیوار
نشستن بر دیوار تمرین بسیار خوبی است؛ زیرا می‌توانید همه جا آن را انجام دهید و هیچ نیازی هم به  تجهیزات ندارید. این تمرین روی پاها و مرکز ثقلتان تاثیر گذاشته و این عضوها را  قوی و هماهنگ می کند. مدت تمرین را هر روز اضافه کرده یا وسیله سنگینی (وزنه) در دستتان بگیرید و شدت تمرین را اضافه کنید. این تمرین تنها چند دقیقه از وقتتان را می‌گیرد، اما بسیار سودمند است.
 

4. حرکت دیپ با صندلی
اگر می‌خواهید یک تمرین فوری و موثر برای بازوهایتان انجام دهید، دیپ به کمک صندلی تمرینی بسیار راحت و مناسب است. تنها چیزی که به آن نیاز دارید، یک صندلی محکم است. حرکت دیپ بر ماهیچه های سه سر و عضلات سست اطراف بازوهایتان تاثیر می‌گذارد. سعی کنید پاهایتان را بیشتر بکشید تا سختی تمرین را افزایش دهید.
 


5.  حرکت لانژ
این تمرین ماهیچه‌های سه سر، سرین و عقب ران را درگیر کرده و موجب ورزشی فوق‌العاده می شود. می‌توانید از وزنه برای دشوار کردن این تمرین استفاده کنید. این ورزش ساده بدن شما را هماهنگ و منعطف کرده و یک تمرین ساده و موثر را برای شما می‌آفریند.
سوالات و نظرات کاربران
0
محمد امیر نجفقلی طهرانی
محمد امیر نجفقلی طهرانی یکشنبه، 15 اسفند 1395
این ورزش ها قوز رو هم درمان میکنه
0
مسعود هاشمی
مسعود هاشمی سه شنبه، 30 خرداد 1396
(پاسخ) بهترین حرکت برای درمان قوز بارفیکس
1
الهام سادات خاندل
الهام سادات خاندل چهارشنبه، 18 اسفند 1395
تمام این حرکات تو یه اپلیکیشن به نام 7minutes هست. خیلی حرکات مفیدی برای کل عضلات بدن هست. پیشنهاد میکنم اون برنامه رو هم دانلود کنید ؛)
0
محمد جواد  محمدی
محمد جواد محمدی سه شنبه، 17 اسفند 1395
خیلی خوب بود میشه بجای صرف هزینه و وقت در باشگاههای بدنسازی از این تمرینات ساده و کاربردی استفاده کرد
0
مرتضی تبریزی
مرتضی تبریزی پنج شنبه، 12 اسفند 1395
بسیار عالی . با این زندگی ماشینی و کم تحرکی بهتره این حرکات انجام بشه . بیشتر افراد جامعه دارای اضافه وزن هستند . ولی انصافا حرکت 4 خیلی سخته .
0
مجید کریمی
مجید کریمی سه شنبه، 10 اسفند 1395
حرکت 4 رو 70 درصد مردم نمیتونن بزنن
0
اکبر فاریابی
اکبر فاریابی پنج شنبه، 05 اسفند 1395
این چندین روش برای افرادی که امکانات و تجهیزات مناسبی در دسترس ندارند مناسب است.
0
اکبر فردافشاری
اکبر فردافشاری سه شنبه، 14 دی 1395
عالی بود
0
علی ناجی زاده
ع ناجی شنبه، 11 دی 1395
عالی بود خوشم اومد
0
مصطفی .
مصطفی ک شنبه، 04 دی 1395
آموزش خوبی بود.واسه کارمندا خیلی موثره
0
امیر قربانی
امیر قربانی جمعه، 19 آذر 1395
من حرکت ۱ و ۳ پنج رو خیلی وقت ها استفاده کردم و استفاده میکنم واقعا تاثیر گذار بوده است
0
تیزهوش باهوش آبادی
باهوش تیزهوش آبادی یکشنبه، 16 آبان 1395
واقعا"استفاده کردم
0
علی photo
علی پنج شنبه، 25 شهریور 1395
برنامه ای است به نام seven تمام این حرکات در اون موجودند

گردآورنده

زنده یاد افشین ذریه
زنده یاد افشین ذریه

متاسفانه افشین عزیز در دوم اردیبهشت 1401در اثر بیماری فوت کرد، سایت ویدوآل یادگاری از تلاش او برای اشاعه علم هست، تمام محتوای علمی تولید شده حاصل زحمات او و دیگر اعضای سایت ویدوآل میباشد، نامش نیک.

مترجم

فائزه مجاهدطلب
فائزه مجاهدطلب

رشته‌ی بازیگری-کارگردانی رو در دانشگاه هنر تهران خوندم. بازیگری رو دوست دارم و دلم می‌خواد که هر روز از زندگیم پر از تجربه‌های جدید باشه.

ویراستار

مرجان باقرنژاد
مرجان باقرنژاد

سال 1383 شروع فعالیت من در حرفه روزنامه نگاری و البته ویراستاری بود. همواره به دنبال ارتباط منطقی درون متنی، ثبات وهماهنگی، فارسی نویسی و همچنین صحت آن هستم.