آیا افراد جذاب در نگاه کودکان قابل اعتمادترند؟

آیا افراد جذاب در نگاه کودکان قابل اعتمادترند؟

گروه آموزشی

ویدوآل

1395/03/26

5295

بار بازدید شده
Children-less-likely-to-trust-ugly-people در مطالعه‌ای که به‌تازگی نتایج آن به چاپ رسیده، پژوهش‌گران دریافته‌اند که میزان اعتمادبرانگیز بودن دیگران در نگاه کودکان، با اینکه از نظر آن‌ها فرد مورد نظر چقدر انسان جذابی است ارتباط مستقیمی دارد.
5295
آیا افراد جذاب در نگاه کودکان قابل اعتمادترند؟
Vidoal
4.03
آیا افراد جذاب در نگاه کودکان قابل اعتمادترند؟
نتایج مطالعات پژوهش‌گران چینی نشان می‌دهد که کودکان هم مانند بزرگ‌سالان و نوزادان به افرادی که به نظرشان زشت می‌آیند کمتر اعتماد می‌کنند. در مطالعه‌ای که به‌تازگی نتایج آن در نشریه Frontiers in Psychology به چاپ رسیده، پژوهش‌گران دریافته‌اند که میزان اعتمادبرانگیز بودن دیگران در نگاه کودکان، با اینکه از نظر آن‌ها فرد مورد نظر چقدر انسان جذابی است ارتباط مستقیمی دارد.

توانایی ما در قضاوت در مورد اعتمادبرانگیز بودن دیگران با بالا رفتن سن‌مان گسترش یافته و هر چه به بزرگ‌سالی نزدیک می‌شویم، این رویکرد در ما ثابت‌تر می‌شود. همچنین دختران از پسران در این زمینه بهتر عمل می‌کنند.
 
بسیاری از مطالعات روان‌شناختی ثابت کرده‌اند که تفکر قالب به امر زیبایی واقعا وجود دارد. این تفکر این موضوع را بیان‌ می‌کند که هر چه فرد جذاب‌تر باشد مردم او را باهوش‌تر، اجتماعی‌تر و موفق‌تر می‌پندارند. هر چه در نظر مردم جذاب‌تر باشید آن‌ها با شما برخورد بهتری دارند و نوزادان شما را به افراد زشت ترجیح می‌دهند. مردم از روی نشانه‌ها و ویژگی‌های چهره افراد آن‌ها را قضاوت می‌کنند. البته تا پیش از این پژوهش‌های خوبی در این زمینه روی بزرگ‌سالان و نوزادان انجام شده بود، اما این توانایی در کودکان ناشناخته مانده بود. درک این فرایند در کودکان، تصویر کاملی را از رشد انسان از نوزادی تا بزرگ‌سالی نشان می‌دهد. این موضوع همچنین بیان می‌کند که در مورد معیارهای جذاب بودن، به‌ویژه در نگاه اول، یک زبان مشترک جهانی وجود دارد.
 

برای انجام این مطالعه، پژوهش‌گران چینی 138 شرکت‌کننده کودک را فراخواندند که 8، 10 و 12 سال سن داشتند و آن‌ها را با بزرگ‌سالان مقایسه کردند. برای این کار، آن‌ها از یک برنامه تولید چهره (FaceGen) برای ساخت 200 تصویر از چهره مختلف مردان استفاده کردند. تمامی تصاویر حاوی چهره مردانی بود که هیچ‌گونه میمیکی نداشتند و مستقیم به روبه‌رو نگاه می‌کردند. برای انجام فرایند پژوهش دو جلسه برگزار شد. در جلسه اول به هر کودک یک چهره نشان داده ‌شد و از او خواسته ‌شد به میزان اعتمادبرانگیز بودن آن چهره نمره بدهد. در جلسه دوم که حدود یک ماه بعد برگزار شد، همین آزمایش انجام شد اما این بار کودکان به میزان جذاب بودن همان چهره‌ها امتیاز می‌دادند.

نتایج این آزمایش‌ها نشان داد که میزان توافق داخل و بین گروه‌های سنی با افزایش سن آن گسترش می‌یابد به این معنی که توانایی هر کودک برای تشخیص میزان اعتمادبرانگیز بودن دیگران با بیشتر شدن سن‌اش افزایش می‌یابد. همچنین پژوهش‌گران ارتباط مستقیم قدرتمندی میان قابل اعتماد بودن و جذابیت افراد پیدا کردند به این معنی که در نگاه کودکان هر چه فرد جذاب‌تر باشد، آن‌ها به او اعتماد بیشتری می‌کنند. این ایده همچنین با افزایش سن گسترش می‌یابد و هر چه انسان‌ها بزرگ‌تر می‌شوند، در مورد شخصیت افراد براساس میزان جذاب بودن آن‌ها قضاوت می‌کنند.

منبع: medicalxpress
سوالات و نظرات کاربران
0
مهران photo
مهران شنبه، 30 بهمن 1395
"زیبایی ، نامه ی سرگشاده ایست که ما را به دیگران توصیه میکند و پیشاپیش ما را در دل آنها جا می دهد" آرتور شوپنهاور
0
شهرزاد حسامی ارانی
شهرزاد حسامی ارانی پنج شنبه، 28 بهمن 1395
جالبه...پس برای همین همیشه برای استخدام بازاریابها و امر خرید و فروش مسکن در کشورهای خارجی از افراد خوش چهره استفاده میشه...چون مردم به اینها به خاطر زیبایی شون اعتماد می کنن😂😂
0
سعید خواجه رضایی یزدی
سعید خواجه رضایی یزدی پنج شنبه، 28 بهمن 1395
به نظرم ظاهر و زیبایی برای کودکان تو نظر اول بسیار مهمتره
0
سینا photo
سینا پنج شنبه، 14 بهمن 1395
به نظرم این تحقیق زیاد اعتبار نداره چون فرهنگ ها متفاوت هست و به همین خاطر اخلاق افراد حتی افراد کوچیک هم میتونه فرق داشته باشه.
-1
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 26 دی 1395
منظور از واژه میمیک چی هست؟ متوجه نشدم؟ لطفا از کلمات زبان شیرین خودمون یعنیی فارسی در همه جملات استفاده کنید.
0
مصطفی .
مصطفی ک شنبه، 04 دی 1395
کودکان به کسانی که محبت نشون یدن پاسخ مثبت میدن و اعتمادتر میشن.مخصوصن از چهره خندان و خوشرو که نشانی از محبت داره
0
پوژنگ پروازی
پوژنگ پروازی دوشنبه، 15 آذر 1395
زیبایی شناسی اصل بسیار مهمیست که از کودکی هم در وجود انسانها میل و کشش به زیبا یی ها وجود دارد...