تشخیص سرطان پوست با کمک یک اپلیکیشن

تشخیص سرطان پوست با کمک یک اپلیکیشن

میلاد

شکیب

1395/11/09

3960

بار بازدید شده
Artificial-intelligence-can-now-identify-skin-cancer دانشمندان به‌تازگی یک سیستم هوش مصنوعی را طراحی کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان به دقت پزشکان، علائم سرطان پوست را شناسایی کرد.
3960
تشخیص سرطان پوست با کمک یک اپلیکیشن
Vidoal
4.71
تشخیص سرطان پوست با کمک یک اپلیکیشن
دانشمندان به‌تازگی یک سیستم هوش مصنوعی را طراحی کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان به دقت پزشکان، علائم سرطان پوست را شناسایی کرد. محققان با اعلام این خبر بیان کرده‌اند که گام بعدی انتقال این سیستم در قالب یک اپلیکیشن به گوشی‌ هوشمند است تا هر کسی در هر کجای دنیا بتواند تنهایی بیماری خود را تشخیص دهد.

پژوهش‌گران دانشگاه استنفورد با مطالعات فراوان به این سیستم یادگیری پیچیده رسیده‌اند که به عقیده آن‌ها دلیل موفقیت آن وجود الگوریتمی است که آن را قادر می‌سازد براساس پایگاه‌های داده‌هایی که از نمونه‌های سرطان خون به دست آمده، بیماری فرد را تشخیص دهد.

آندری استوا یکی از اعضای تیم پژوهشی می‌گوید: «ما یک الگوریتم قدرتمند مبتنی بر یادگیری ماشین طراحی کرده‌ایم که از دیتاهای موجود در خود می‌آموزد. به‌جای این‌که در کامپیوتر دقیقا کدهایی را مشخص کنیم که سیستم آن‌ها را جست‌وجو کند، الگوریتمی داریم که خودش به بیماری پی می‌برد».

پژوهش‌گران برای هوشمندسازی سیستم، با استفاده از ۱۲۹۴۵۰ تصویر نزدیک از جراحت‌های پوستی که حاوی بیش از ۲ هزار بیماری بود، پایگاه‌های داده‌های وسیعی از نمونه‌ها را گردآوری کردند که سیستم براساس این نمونه‌ها می‌تواند بیماری سرطان پوست فرد را تشخیص دهد. سپس، تیم پژوهشی از الگوریتمی که توسط گوگل طراحی شده بود استفاده کرد. الگوریتم گوگل این امکان را می‌داد که تفاوت بین سگ‌ها و گربه‌ها مشخص شود. تیم پژوهشی این الگوریتم را برای شناسایی تفاوت میان علائم پوستی تغییر دادند.

البته این تکنولوژی طراحی نشده تا جای پزشکان را بگیرد. محققان عنوان می‌کنند که این ابزار به این دلیل طراحی شده تا مردم دسترسی راحت‌تری به مراحل اولیه و ثانویه تشخیص سرطان پوست داشته باشند. در واقع این ابزار در تشخیص اولیه میزان مشکل موجود در پوست کمک فراوانی به فرد می‌کند و فرد براساس این تشخیص از کمک متخصصان استفاده می‌کند.

هدف محققان این است که این ابزار را در قالب اپلیکیشن گوشی‌های همراه درآورند تا همه بتوانند از آن استفاده کنند. قرار است این اپلیکیشن با اسکن قسمت مورد نظر در پوست به شناسایی علائم سرطان پوست بپردازد. گفتنی است مانند بسیاری دیگر از سرطان‌ها، شناسایی زودهنگام سرطان پوست کمک شایانی به درمان آن می‌کند.
سوالات و نظرات کاربران
-1
سعید آرمیده
سعید آرمیده یکشنبه، 29 اسفند 1395
سلام.راحت و ساده تر . دنیای پیشرفت یعنی این....
0
مهران رحیمی
مهران رحیمی چهارشنبه، 18 اسفند 1395
خیلی عالیه قسمت مهم تشخیص رو خیلی راحت تره کرده با زکد تشخیص دادن خیلی از بیماریای پوستی راحت تر کنترل میشه
0
گل نوش ایوبی پور
گل نوش ایوبی پور جمعه، 15 بهمن 1395
احسنت این بهترین اپلیکیشنه ،خیلی عالیه مردم اینجوری زودتر متوجه سرطان میشن و سریعتر اقدام میکنن
0
محمود تیموری
محمود تیموری شنبه، 09 بهمن 1395
به نظر من خیلی عالی میشه.من خودم یک پسر دارم از یک بیماری پوستی رنج میبره کلی دکتر بردم تا فهمیدم مرضش چیه بابت سرطان پوست همه کلی نگرانی داشتم تا فهمیدم خوشبختانه سرطان نیست.بااین اپلیکیشین حداقل مردم زودتر از سرطان خاطر جمع میشن.
1
بنیامین عزیزطولی
benyamin aziztouli شنبه، 09 بهمن 1395
پیشرفتی دیگر در علم پزشکی... امیدوارم به اندازه ای که پیش بینی شده، مفید باشه... . ممنون به خاطر این مطلب جالب. خسته نباشید!