گیاه‌خوارها بیشتر از دیگران عمر می‌کنند

گیاه‌خوارها بیشتر از دیگران عمر می‌کنند

گروه آموزشی

ویدوآل

1395/02/21

4930

بار بازدید شده
Vegetarians-live-longer-than-others گزارش مفصلی از مجموعه‌ای از مطالعات در کلینیک مایو در آریزونای آمریکا به چاپ رسیده که نشان می‌دهد میزان مرگ و میر افرادی که در وعده‌های روزانه‌شان گوشت، به‌ویژه گوشت قرمز و گوشت فراوری‌شده، ...
4930
گیاه‌خوارها بیشتر از دیگران عمر می‌کنند
Vidoal
4.18
گیاه‌خوارها بیشتر از دیگران عمر می‌کنند
گزارش مفصلی از مجموعه‌ای از مطالعات در کلینیک مایو در آریزونای آمریکا به چاپ رسیده که نشان می‌دهد میزان مرگ و میر افرادی که در وعده‌های روزانه‌شان گوشت، به‌ویژه گوشت قرمز و گوشت فراوری‌شده، جایگاه مهمی دارد بیش از دیگران است. این گزارش که در روز 16 اردیبهشت با نام «آیا گوشت ما را می‌کشد؟»
در مجله انجمن استخوان‌شناسی آمریکا (Journal of the American Osteopathic Association) به چاپ رسیده، چکیده‌ای از شش پژوهش گسترده روی 1/5 میلیون نفر است و با هدف کمک به پزشکان برای راهنمایی بیماران در خصوص مصرف گوشت انجام شده است. نتیجه این گزارش بسیار روشن است: پزشکان باید بیماران را تشویق کنند تا آنجا که ممکن است مصرف گوشت حیوانات را محدود کرده و به جای آن بیشتر از گیاهان و غذاهایی که منشا گیاهی دارند در رژیم غذایی خود بهره ببرند.
پیش از این نیز پژوهش‌هایی در خصوص تاثیر گوشت قرمز بر میزان مرگ و میر و سلامت انسان انجام شده بود که همه آن‌ها نتایج این گزارش را تایید می‌کنند. در سال 2014 پژوهشی که روی بیش از یک میلیون نفر بین سنین 5/5 تا 28 سال انجام شده بود، نشان داد که مصرف بیش از اندازه گوشت‌های فراوری‌شده (مانند بیکن، سوسیس، سالامی و هات داگ) و گوشت‌ قرمز طبیعی (مانند گوشت گوسفند و گوشت بره) باعث مشکلات قلبی و عروقی و همچنین افزایش سکته‌های قلبی می‌شود. نتایج پژوهشی دیگر که در سال 2003 روی 500 هزار نفر انجام شد نشان داد که میزان مرگ و میر افرادی که از گوشت قرمز کمتر استفاده می‌کنند نسبت به افراد پرمصرف‌تر 25 تا 50 درصد پایین‌تر و همچنین امید به زندگی آن‌ها 3/6 سال بیشتر است.

منبع: sciencedaily
سوالات و نظرات کاربران
0
الهام سادات خاندل
الهام سادات خاندل چهارشنبه، 25 اسفند 1395
همه ی منابع غذایی که توی گوشت هست رو میشه با چیز های دیگه جبران کرد. مثلا بادوم زمینی به اندازه ی گوشت دارای پروتئین هست.
0
فرهاد بوداغ
فرهاد بوداغ یکشنبه، 15 اسفند 1395
به امید روزی که فرهنگ گیاهخواری رواج یابد .
-1
اکبر فاریابی
اکبر فاریابی یکشنبه، 08 اسفند 1395
درسته که عوامل متعددی در طول عمر اثر دارد ولی در نهایت عمر دست خداست و مهمه که ادم از عمرش استفاده کنه .
0
سمیرا دهقانی
سمیرا دهقانی سه شنبه، 21 دی 1395
سلام. اگ مصرف غذایی ما بیشتر مختص غذاهای گیاهی باشه پس بدن پروتئین های ضروری بدن از کجا تامین کنه. گوشت وسفیده ی تخم مرغ کامل ترین ومهم ترین غذای انسان از نظر کیفیت پروتئین هستند.غذاهای گیاهی این پروتئین هارو ندارند.از نظر من مصرف گوشت مهم. وباید حتما درژیم غذایی باشد.
0
مصطفی .
مصطفی ک شنبه، 04 دی 1395
مصرف گوشت به خاطر تامین ویتامین ها لازمه ولی تو رژیم غذایی کم باشه
0
سامان  photo
سامان سه شنبه، 22 تیر 1395
منبع لطفاً.
0
گروه آموزشی ویدوآل
گروه آموزشی ویدوآل پنج شنبه، 24 تیر 1395
(پاسخ) منبع به انتهای مقاله اضافه شد